whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال ایاس (EOS)

1401/10/13 ساعت 22:11


ارز دیجیتال یا همان رمز ارزها که امروزه شامل انواع مختلفی می شوند، در واقع نوعی پوب به حساب می آیند.اما از نظر ظاهری تفاوت بسیاری با پولی که مد نظر ماست دارند. این نوع پول ها یا همان ارزهای دیجیتال در دنیای امروز از محبوبیت خاصی برخوردارند. اما به دست آوردن این ارزهای دیجیتال نیاز به دانشی دارد که فرد بتواند با استفاده از دانش خود به طور صحیح ارز دیجیتال را خریداری کند در این مقاله می خواهیم درباره ارز دیجیتال صحبت کنیم و درباره ارز دیجیتال EOS بیشتر بدانیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

با عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال یعنی کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت می‌توانید نسبت به دریافت روزانه سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز برخوردار شوید. همچنین از امکانات این سایت برای خرید تتر، خدمات فروش اندیکاتور vip و رصد لحظه‌ای قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده فرمایید.

ارز دیجیتال 

همانطور که در بالا گفته شد ارز دیجیتال یک نوع پول است که در فضای اینترنتی می توان از آن استفاده نمود. رمز ارزها وجود فیزیکی ندارند و حتی نهاد سازنده آنها مبهم است.

دلیل استفاده از این رمز ارز ها چیست؟

ارزهای دیجیتال دارای امنیت بالایی هستند و قابلیت نقدشوندگی بالایی دارند همچنین استفاده از این نوع ارز ها در این معاملات کار پیچیده‌ای نیست و با اندکی دانش میتوان به راحتی از این ارز های متنوع استفاده کرد.
با استفاده از این رمز ارزها ضمن جلوگیری از کلاهبرداری واسطه هایی که بین خریداران و فروشندگان وجود دارند نیز حذف می گردند.

ارز های دیجیتال از کجا به وجود آمده اند؟

این ارزها ارز هایی هستند که با پروتکل های رمزنگاری طراحی شده اند و به شکل دیجیتال نگهداری می شوند که همه این ارزها و تمامی تراکنش های مربوط به آن در شبکه دیجیتالی به نام بلاک چین صورت می گیرد.
اگر بخواهیم ارز دیجیتال را با حساب بانکی شما مقایسه کنیم در واقع می توان گفت که همان طور که شما در بانک حساب بانکی دارید در حوزه ارزهای دیجیتال نیز شما دارای کیف پول اختصاصی هستید که این کیف پول بر روی موبایل یا کامپیوتر شما طبق آدرس مخصوصی که دارد قابل مشاهده است.

همانطور که شما دارای حساب بانکی هستید و از آن برای انتقال پول و جابجایی آن استفاده می کنید هر رمز ارز دارای آدرسی مخصوص است که می توانید از آن نیز استفاده نمایید و همانطور که برداشت ها و واریز های حساب شما توسط بانک مرکزی بررسی و تایید می گردند این بررسی ها در حوزه ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین اتفاق می افتد.

شبکه بلاک چین و بلاک چیست؟

شبکه بلاک چین بستری بسیار گسترده است که در آن تبادل ارزهای دیجیتال بر روی این شبکه انجام می گیرد. همانطور که گفته شد بلاک چین را می توان یک دفتر کل تصور کرد که تمامی مبادلات ارز های دیجیتال در آن ثبت می شود.
 شبکه بلاک چین از صدها بلاک متشکل شده که این بلاک ها از طریق هش به یکدیگر متصل می شوند. وبلاگ های گفته شده هر کدام شامل تعداد زیادی معامله ارز دیجیتال هستند. از آنجایی که هر کدام از این بلاک ها از طریق هش ها به هم متصل هستند در صورتی که در هر یک از این بلاک ها تغییری اعمال شود کل اطلاعات تغییر کرده و در نتیجه کل ساختار شبکه بلاکچین نیز تغییر می‌کند از این رو امکان تقلب و کلاهبرداری در این سیستم بسیار پایین است.

هش چیست؟

اگر بخواهید بدانید که هش چیست باید گفت که اگر بین دو شخص تبادل ارز دیجیتال صورت گیرد تمام اطلاعات مربوط به این تبادل تاریخ انجام آن، اطلاعات مربوط به آن و هر آنجه که مربوط به انجام معامله است همگی توسط ماینر و به صورت یک عدد در شبکه بلاک چین ثبت می شود زمانی که اطلاعاتی در شبکه بلاکچین ثبت می‌گردد، اجازه دسترسی و یا تغییر اطلاعات وجود ندارد از این رو امنیت این نوع معاملات بالا می رود.

شبکه بلاکچین

ماینر چیست؟

به هر کسی که در استخراج ارز دیجیتال مهارت داشته باشد ماینر می‌گویند همچنین ابزارهای این فرآیند را نیز دستگاه ماینر می‌گویند . در معاملات ارزهای دیجیتال نفر سومی برای تایید روند انجام معاملات وجود ندارد. اما لازم است که این اطلاعات به گونه ای تایید گردند از این رو این تایید اطلاعات از طریق ماینرها صورت می گیرد. 

ماینرها یا همان استخراج کننده ها با بررسی اطلاعات و تایید آنها موجب ثبت اطلاعات در بلاک چین می شوند. البته ناگفته نماند که بررسی  و تایید اطلاعات به دلیل حجم بالایی که دارد زمان بر است و ماینرها تعداد محدودی لز آنها را می توانند بررسی و تایید کنند. زمانی که در هر بلاک مقدار مشخصی اطلاعات ثبت شود در بلاک چین بلاکی جدید ایجاد می گردد. هر چقدر ماینر بتواند زودتر به ایجاد بلاک جدید برسد در پی آن نیز به دستمزد مشخصی نیز می رسد. 

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

افرادی که در دنیای ارز دیجیتال فعالیت می کنند می‌دانند که برای کاهش خطر یا رشد قیمت یک ارز دیجیتال باید از سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنند. در واقع باید گفت که قیمت ارز دیجیتال و ارزش آن دائماً در حال افزایش و کاهش است افرادی که به عنوان تریدر با این بازار رمز ارزها آشنایی داشته باشند می‌توانند با استفاده از نمودارها ریسک معاملات خود را کاهش دهند. همچنین افرادی که با مفاهیم ارز دیجیتال به خوبی آشنا نیستند نیز می‌توانند از این افراد کمک بگیرند. البته ناگفته نماند که علاوه بر افراد غیر حرفه‌ای، افراد حرفه‌ای هم از این سیگنال ها استفاده می‌کنند. این سیگنال ها می‌توانند به افراد بگویند ارز دیجیتال بخرند و یا از بازار یک رمز ارز خارج شوند.

کانال سیگنال ارز دیجیتال 

کانال سیگنال ارز دیجیتال نیز به کانال‌های گفته می‌شود که در آن افرادی که با مفاهیم ارز دیجیتال آشنایی دارند سیگنال را در اختیار دیگر افراد قرار می دهند تا آنها نیز بتوانند با استفاده از این سیگنال‌ها ریسک معاملات خود را کاهش دهند.
گاهی این کانال سیگنال ارز دیجیتال توسط تریدر ها به رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد و گاهی افراد غیر حرفه ای برای دریافت این سیگنال ها باید هزینه هایی را پرداخت کنند.

به طور کلی سیگنال ارز دیجیتال به دو نوع تکنیکال و فاندامنتال تقسیم می‌شود که کار تحلیل آنها هم به صورت دستی از طریق افراد و هم از طریق یک ربات یا هوش مصنوعی امکان پذیر است.

اما اگر می خواهید بدانید که خرید سیگنال ارز دیجیتال چه مزیتی دارد باید گفت که در صورتی که یک سیگنال موفق باشد شما با صرف مدت زمان کوتاه سود خوبی را دریافت می‌کنید.

تا اینجای مقاله با ارز دیجیتال و روش کار آن تا حدودی آشنا شدیم اما باید بدانید که ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای شرایط مخصوص به خود هستند در ادامه به برخی از انواع ارزهای دیجیتال که از اهمیت بیشتری برخوردارند، اشاره خواهیم کرد و درباره قیمت ارز دیجیتال بیشتر خواهیم گفت.

انواع ارز دیجیتال 

رمز ارز‌ها امروزه با توجه به زیرساخت ها و کاربرد هایی که برای انسان تعریف شده بسیار گسترده هستند به طور کلی دنیای رمز ارزها به دو دسته توکن و کوین تقسیم می‌شوند که هرکدام از این رمز ارزها با توجه به زیرساخت‌هایی که دارند در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم بدانیم که تفاوت کوین و توکن چیست باید گفت که کوین یا همان سکه نوعی رمز ارز است که در شبکه بلاک چین ساخته می‌شود که از جمله آنها می‌توان به بیت کوین، بایننس کوین، اتریوم و ... اشاره کرد.
اما توکن رمز ارزی است که در شبکه بلاک چین متفاوت اجرا شده و بلاکچین مخصوصی ندارد. در واقع این دارایی‌ها از اکوسیستم یک شبکه خاص مثل اتریوم استفاده می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به رمز ارزهای چونYFI ،UNI، AAVE اشاره کرد.
همچنین رمز ارزها بسته به کاربردهایی که دارند نیز دسته بندی می‌شوند. اگر بخواهیم درباره طبقه بندی آنها بیشتر بدانیم باید گفت که انواع آنها شامل ارزهای پرداختی، ارز های بلاکچینی، ارزهای حریم خصوصی، ارز های کاربردی و غیره می‌شوند.

ارز دیجیتال بیت کوین

  • بیت کوین

اولین ارز دیجیتال بیت کوین با علامت اختصاری BTC است که در سال ۲۰۰۹ مبتنی بر بلاک چین ایجاد گشته است.

این رمز ارز با بیشترین ارزش بازار در صدر جدول قرار دارد.
این رمز ارز تا به حال نوسانات زیادی را به خود دیده است.
البته گفته شده است که بیت کوین دارای اشکالاتی بود که با هدف رفع اشکالات آن، رمز ارزهای دیگری به وجود آمدند.

  • اتریوم

بهترین نوع دیگری از ارزهای دیجیتال است که پلتفرم محاسباتی غیر متمرکز دارد. این ارز دیجیتالی به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند از قراردادهای هوشمند استفاده چندگانه به عمل آورند. این رمز ارز بعد از بیت کوین در رده دوم قرار دارد که به تنهایی برای خود یک اکوسیستم جداگانه تشکیل داده است.

  • بایننس کوین

بایننس کوین این رمز ارز دارایی اختصاصی صرافی بایننس است دارای بلاک چین مخصوص به خود است و در دسته کوین ها قرار می گیرد. این رمز ارز از ابتدا روی شبکه اتریوم راه اندازی شد و سپس به شبکه اختصاصی خود منتقل شد.

  • تتر 

تتر یک نوع رمز ارز روی شبکه بلاکچین است . ارز دیجیتال تتر برای سهولت در معاملات مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که می توان گفت هر یک تتر توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی اما این ارز دیجیتال برخلاف محبوبیت بسیار زیادی که دارد به اندازه دیگر ارزهای دیجیتال امنیت نداشته حتی بارها به دلیل هک شدن مجبور به بروزرسانی سیستم شده است.

خرید تتر به این صورت است که از طریق صرافی های آنلاین و معتبر امکان خرید و یا فروش این ارز دیجیتال وجود دارد افراد می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی این رمز ارز را خریداری نمایند. همانطور که اشاره کردیم ارزش این کاملا به ارزش دلار وابسته بوده و داشتن آن معادل داشتن دلار است و تنها تفاوت آن این است که شما با داشتن تتر می توانید از مزایای ارزهای دیجیتال نیز استفاده نمایید.

قیمت ارز دیجیتال چگونه تعیین می شود؟

ارز دیجیتال با توجه به عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شود. به این صورت که هر چقدر میزان تقاضا در بازار بیشتر باشد قیمت یک ارز دیجیتال بالاتر رفته و هرچه تقاضا کمتر باشد و عرضه بیشتر قیمت ارز دیجیتال کاهش می یابد. بازار ارز دیجیتال به اظهار نظر شخصیت های مهم جهان و بستگی دارد البته علاوه بر این اتفاقات مهم می‌تواند روی قیمت ارز دیجیتال نیز تاثیر گذار باشد.

تعیین قیمت رمز ارزها

 حال که تا اینجا با ارز دیجیتال آشنا شدید در ادامه می خواهیم به موضوع اصلی مقاله ارز دیجیتال ایاس است بپردازیم.

ارز دیجیتال EOS

ارز دیجیتال EOS نوعی رمز ارز است که بر پایه بلاک جین فعالیت می کند. این رمز ارز از برنامه های مغیر متمرکز پشتیبانی می کند. رمز ارز ایاس سال 2017 معرفی و سال 2018 شروع به فعالیت کرد.

این رمز ارز در واقع یک توکن به حساب می آید و همانند اترویم است. این پلت فرم منبع بازبوده و به توسعه دهندگان شخص ثالث اجازه می دهد برنامه های غیرمتمرکز را ایجاد و اجرا کنند. این نوع ارز دیجیتال مدت زمان کمی است که فعالیت خود را آغاز کرده است اما در همین زمان کوتاه بسیار طرفداری پیدا کرده است زیرا تمامی پردازش های مرتبط با معاملات و تراکنش ها با سرعت بسیار بالا انجام می گیرد.  

EOS چگونه کار می کند؟

مکانیسم EOS به اینگونه است که به کاربران اجازه می دهد تا به نمایندگانی که بلوک ها را تایید می کنند، رای دهند که این امر برای ایمن سازی شبکه بوده و کسانی که دارای توکن EOS هستند، در بلاک چینی که از نرم افزار EOSIO استفاده می کند. حق رای دارند. مکانیزم بیت کوین به این صورت است که برای انجام معاملات به قدرت پردازش بسیار قوی نیاز است و برق زیادی برای آن استفاده می گردد. در صورتی که مکانیزم EOS اینگونه نیست و ضمن صرف انرژی کمتر معاملات سریعتر پردازش می شوند. 

زمان تولید بلوک EOS

تولیدکنندگان بلاک به ازای هر بلوکی که به بلاک چین اضافه می کنند، توکن های EOS پاداش دریافت می کنند. این ارز دیجیتال به جای ماینرها، به مردم و رای دادن برای ایمن سازی بلاک چین متکی است. این فرآیند به سرعت اتفاق می افتد - EOSIO هر نیم ثانیه یک بلوک تولید می کند. در صورتی که در رابطه با ارزهایی چون بیت کوین و اتریوم  بلاک ها به ترتیب هر 15 ثانیه و 10 دقیقه تولید می شوند.

البته ممکن است مشکلاتی در EOS وجود داشته باشد. برای مثال: برخی از کاربرانی که EOS خود را به اشتراک می گذارند اقدامی انجام نمی دهند و بنابراین، بخش بزرگی از منابع شبکه بلااستفاده می ماند. که این می تواند باعث ازدحام در پلت فرم EOSIO شود.

مزایای EOS

اتریوم قبل از معرفی EOSIO پلتفرم منتخبی در بین کاربران بود. اما از آنجایی که  EOSبا هدف سرعت، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری وارد این بازار شد، توانست جای اتریوم را بگیرد به همین دیلی به /ان قاتل اتریوم نیز گفته می شود. 

  • سرعت EOS

یکی از بنیانگذاران امور مالی و سازمانی در EOS کاستاریکا که راه‌حل‌های بلاک چین سازمانی را با استفاده از EOSIO توسعه می‌دهد، در حالی که بلاک چین بیت‌کوین می‌تواند حدود چهار TPS و اتریوم تقریباً 15 TPS پردازش کند، شبکه EOS می‌تواند تا 10000 TPS پردازش کند. . 

  • مقیاس پذیری EOS  

توسعه دهندگان یک "مجموعه ابزار رابط وب" برای توسعه برنامه ارائه می دهد. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به راحتی dApps را برای بسیاری از کاربران در یک پلت فرم امن و غیرمتمرکز ایجاد کنند. بیش از 400 برنامه کاربردی بر روی بلاک چین های EOS و Telos با EOSIO ساخته شده است.

  • انعطاف پذیری EOS  

انعطاف پذیری به این صورت است که کاربران می توانند بر اساس سهم خود در ساختار رأی گیری EOS از منابع استفاده کنند.

معایب EOS

اکوسیستم EOSIO/EOS علاوه بر اتریوم، دارای چندین رقیب از جمله Ontology (ONT)، Cardano (ADA) و Lisk (LSK) است. هر روز تعداد بیشتری به بازار رمز ارزها اضافه می شوند. در حالی که فضای کافی در بازار برای بیش از یک پلت فرم محاسباتی بلاک چین منبع باز وجود دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که EOS پیروزمندانه ظاهر شود.

نحوه خرید EOS

برای خرید رمزارز  EOS، باید یک کیف پول و یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کرد. گزینه های مختلفی برای کیف پول های کریپتو وجود دارد. قابل از انتخاب کیف پول توجه داشته باشید که دارای توکن‌های EOS است. نگرانی اصلی شما هنگام انتخاب کیف پول برای ارز دیجیتال EOS خود، باید امنیت آن باشد.

کیف پول رمزنگاری EOS توسط Ledger و Coinbase ارائه می شوند. برخلاف کیف پول‌های فیزیکی، کیف پول‌های کریپتو خود سکه‌ها را نگه نمی‌دارند، اما اگر رایانه‌تان از کار بیفتد یا کلیدهای دسترسی خصوصی‌تان به دست شخص دیگری بیفتد، توکن‌های شما ممکن است گم یا دزدیده شوند. 

اگر حساب کاربری ندارید، باید یک حساب در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایجاد کنید. Coinbase، Kraken و Binance از جمله محبوب ترین ها هستند. برای خرید EOS باید آن را توسط رمز ارزهای دیگر مثل: بیت کوین یا اتریوم خریداری کنید. ابتدا باید ارز فیات خود را (یعنی دلار آمریکا یا یورو به ارز دیجیتال انتخابی خود) تبدیل کنید، سپس از آن برای خرید EOS استفاده کنید.

.

تفاوت اتریوم و ایاس 

تفاوت اتریوم و ایاس 

همانطور که میدانید هر دوی این ارز دیجیتال ها مبتنی بر شبکه بلاک چین هستند اما این دو رمز ارز در پیشبرد اهداف خود کاملاً با یکدیگر متفاوت اند به طور مثال هدف ایاس اجرای سریع برنامه های غیرمتمرکز است در حالی که اتریوم قصد غیر متمرکز کردن محاسبات جهانی را دارد. همانطور که گفتیم ارز دیجیتال یاس موجب می گردد که هزینه های معامله کاهش یابند در صورتی که هزینه معاملات در غول بلاک چین که  اتریوم نام دارد بسیار بالاست در صورتی که اتریوم نتواند این هزینه ها را کاهش دهد ارز دیجیتال ایاس به عنوان یک سیستم عامل غیرمتمرکز از اتریوم پیشی می گیرد.

کلام آخر

هدف از این مقاله آشنایی شما با ارزهای دیجیتال EOS و استخراج ارزهای دیجیتال بوده است. در دنیای امروز با افزایش تعداد علاقه مندان به بازارهای ارز دیجیتال، باید شاهد رمز ارزهای جدید نیز بود. آشنایی با این رمز ارزها به شما کمک می کند که در این بازار ارز دیجیتال مناسب را خریداری کنید و بتوانید به سود برسید. امیدواریم که این مقاله بتواند به شما در خرید و فروش رمز ارزها کمک نماید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.