whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

استاندارد ERC20

1401/11/04 ساعت 20:54


دنیای ارزهای دیجیتال ممکن است برای سرمایه گذاران عادی دلهره آور به نظر برسد، به خصوص برای کسانی که دانش فنی در مورد بلاک چین و قراردادهای هوشمند ندارند. با این حال، چشم‌انداز بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید همه انواع سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است، از جمله سرمایه‌گذارانی که در غیر این صورت ممکن است در مورد سرمایه‌گذاری در رمز دیجیتال یا ارز دیجیتال محتاط باشند.  

تصمیمات یکی از مفاهیم اصلی که بر بخش بزرگی از فضا حاکم است و به ویژه به قراردادهای هوشمند و اموال هوشمند مربوط می شود ، چیزی است که به عنوان استاندارد توکن ERC20 شناخته می شود.  

پرشین الیت در تلاش است از طریق خدمات ارزنده‌ای چون سبد ارز دیجیتال، مشاوره تخصصی بازارهای مالی، سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز، احراز هویت بایننس، فروش اندیکاتور vip و خرید تتر به هم‌وطنان عزیز کمک کند. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید با خرید اشتراک‌های ماهانه، سه‌ماهه و یا یک ساله در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید، همچنین می‌توانید قیمت ارز دیجیتال را در این سایت به صورت لحظه‌ای رصد کنید و از خدمات بهترین گروه ارز دیجیتال بهره‌مند شوید.

مفهوم ERC20

 ERC20 استانداردی برای یک نوع توکن خاص است. بنابراین، دیگران می‌توانند از این استاندارد برای ایجاد توکن‌های ERC20 بیشتری استفاده کنند و همه آنها نام‌های توکن متفاوتی خواهند داشت. این استاندارد فنی تعدادی از قوانین و اقداماتی را که یک توکن یا قرارداد هوشمند اتریوم باید دنبال کند و مراحلی را تعیین می کند تا بتواند آن را پیاده سازی کند. 

علاوه بر این، برای استفاده از توکن‌های ERC20، پلتفرم شما باید یک پایگاه اتریوم داشته باشد. بنابراین، نمی‌توانید از این توکن در پلتفرم دیگری مانند Hyperledger Fabric استفاده کنید، زیرا فقط می‌توانید آن را در اتریوم صادر کنید. شاید ساده‌ترین حالت باشد که ERC20 را مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و عملکردهای اساسی در نظر بگیریم که هر توکن جدیدی که در شبکه اتریوم ایجاد می‌شود باید از آن پیروی کند. ERC مخفف "درخواست اتریوم برای اظهار نظر" است و استاندارد ERC20 در سال 2015 پیاده سازی شد. بسیاری از ارزهای دیجیتال معروف از استاندارد ERC-20 استفاده می کنند، از جمله Maker (MKR)، نشانه توجه اولیه (BAT)، Augur (REP) و OMG Network (OMG).

تاریخچه تشکیل ERC-20 

توسعه دهنده اتریوم، فابیان ووگلستلر، استاندارد ERC-20 را در 19 نوامبر 2015 پیشنهاد کرد. ERC مخفف "درخواست اتریوم برای نظرات" است و توسعه دهندگان به این شکل است که بهبودهایی را برای بلاک چین پیشنهاد می کنند. ERC-20 به طور رسمی در اواخر سال 2017 به رسمیت شناخته شد، زمانی که پروتکل بهبود اتریوم 20 (EIP-20) که توسط Vogelsteller و بنیانگذار اتریوم Vitalik Buterin تالیف شد، شناخته شد.

اهمیت ERC20

ERC20 نه نرم افزار است، نه راه حل یا کد. این یک پروتکل استاندارد است. این شبکه توکن‌سازی را کنترل می‌کند و تضمین می‌کند که مشخصات فنی توکن‌ها مطابقت دارند. اگر توکنی با استانداردسازی مطابقت نداشته باشد، توکن ERC20 نامیده نخواهد شد. اگر اینطور باشد، می توان آن را به عنوان "توکن ERC20" نامید.

برای اطمینان از اینکه آن طور که در نظر گرفته شده کار می کند، دارای توابع اساسی است. اگر ویژگی های ضروری اجرا نشود، از آزمون استانداردسازی عبور نمی کنند. این بدان معنی است که نمی توان آن را معامله کرد یا در بورس ها نیز فهرست کرد.

 

تمام توکن هایی که ایجاد می شوند نیازی به داشتن بلاک چین ندارند. آنها می توانند در بلاک چین اتریوم پیشرفت کنند و این همان چیزی است که ERC20 را بسیار امیدوارکننده و مفید می کند.

تمام توکن هایی که ایجاد می شوند نیازی به داشتن بلاک چین ندارند. آنها می توانند در بلاک چین اتریوم پیشرفت کنند و این همان چیزی است که ERC20 را بسیار امیدوارکننده و مفید می کند.

در حالی که بسیاری از قراردادهای هوشمند ERC20 برای اجرای روال‌ها و عملکردهای مختلف در فضای دیجیتال استفاده می‌شوند، بسیاری از آنها برای ایجاد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) با هدف عرضه اولیه سکه (ICO) استفاده شده‌اند. یک ICO اساساً معادل صنعت ارزهای دیجیتال با عرضه اولیه عمومی (IPO) در بازار سهام است. یک شرکت رمزنگاری که به دنبال جمع‌آوری پول برای ایجاد یک ارز دیجیتال است.

اتریوم چیست؟

بیت کوین در ابتدا وجود داشت که همه چیز شروع شد. شبکه ای با محوریت یک سکه شاد به رنگ نارنجی که در نهایت توانست محبت و حمایت میلیون ها نفر در سراسر جهان را جلب کند. اکنون، برای اولین بار، ما فرصت استفاده از یک سیستم پرداخت جایگزین را داریم که مستقل از مرزهای ملی، مجوزها و نظارت دروازه بانان دولتی عمل می کند.

صرف نظر از اینکه سکه نارنجی چقدر سودمند است، فقط می تواند به ما اجازه دهد دو کار را انجام دهیم:

چیزی با ارزش را از مکان A به مکان B منتقل کنید.در بیت کوین سرمایه گذاری کنید تا از افزایش قیمت آن در بلندمدت سرمایه گذاری کنید.

این انتخابی نبود که ویتالیک بوترین بتواند انجام دهد. این برنامه نویس جوان از برنامه آموزشی بلاک چین که به تازگی توسعه داده شده است، عملکرد بیشتری را می خواست . در نتیجه، او و تیمش تصمیم گرفتند چیزی را طراحی کنند که بتواند بیش از آنچه بیت کوین به تنهایی قادر به انجام آن است، انجام دهد و در سال 2014، اتریوم را ایجاد کردند. اکنون سوال این است که اتریوم دقیقا چیست؟

این یک شبکه غیرمتمرکز است که هر کسی آزاد است از آن استفاده کند و هر کسی می تواند بر روی آن ایجاد کند. این مجموعه ای مجازی از بلوک های لگو است که برای همه افراد روی کره زمین توزیع شده است تا بتوانیم به تمام فانتزی ها و امکانات دیجیتال خود زندگی کنیم. توکن‌ها، آثار هنری، برنامه‌های غیرمتمرکز، اسناد دیجیتال و هر چیز دیگری که قابل تصور است را می‌توان در بلاک چین ذخیره کرد. در این شبکه، هر چیزی ممکن است، و درست مانند بیت کوین، برای هر کسی که به اینترنت متصل است، قابل دسترسی است.

 

شبکه اتریوم از میلیون ها کامپیوتر مجزا تشکیل شده است که همگی به یکدیگر متصل هستند تا به عنوان یک موجودیت واحد (یک ابر رایانه غول پیکر) عمل کنند.

شبکه اتریوم از میلیون ها کامپیوتر مجزا تشکیل شده است که همگی به یکدیگر متصل هستند تا به عنوان یک موجودیت واحد (یک ابر رایانه غول پیکر) عمل کنند.

توکن های ERC20 چیست؟

مخفف “ERC20” مخفف “Ethereum Request for Comment” است و عدد “20” به شناسه توصیه برای این پروتکل اشاره دارد. هر ارز دیجیتال یا توکن nft که بر روی بلاک چین اتریوم کار می کند، یک توکن ERC20 در نظر گرفته می شود. تعداد قابل توجهی از آنها وجود دارد! زیرا اتریوم از همان ابتدا قرار بود به عنوان پایه ای برای ساخت ارزهای دیجیتال دیگر عمل کند. در پلتفرم بلاک چین اتریوم، در حال حاضر صدها پروژه آموزشی مختلف ارزهای دیجیتال و بلاک چین در حال اجرا هستند. 

به بیان ساده تر، یک توکن nft ERC20 در نظر گرفته شده است تا به عنوان یک دارایی مبتنی بر بلاک چین عمل کند، دقیقاً مانند بیت کوین و اتر که برای آن طراحی شده اند. مهم ترین تمایز در این واقعیت نهفته است که این توکن ERC20 بر روی پلت فرم بلاک چین اتریوم تولید می شود.

علاوه بر این، از بلاک چین یکسان برای ذخیره داده های خود استفاده می کند. این آدرس در ارتباط با یک آدرس اتریوم است که همچنین آدرسی است که برای تراکنش استفاده می شود.

توصیف اندازه تغییری که توکن های ERC 20 در دنیای ارزهای دیجیتال به وجود آورده اند، به اندازه کافی دشوار است. آنها تنها مسئول چندین میلیارد دلار معاملات در صنعت هستند. آنها یک عنصر قابل توجه در روند ورود ارزهای دیجیتال به جریان اصلی بودند.

قوانین استاندارد ERC20

اگر هر قرارداد هوشمندی بخواهد از توکن ERC20 استفاده کند، باید قوانین یا استانداردهای ERC را مطابق با آن رعایت کند. در موارد دیگر، اگر قوانین را رعایت نکنید، نامگذاری آن به عنوان رمز ERC 20 مناسب نخواهد بود. در حال حاضر در مجموع 9 قانون وجود دارد که 6 قانون اجباری و 3 قانون دیگر اختیاری هستند.

بنابراین، برای یک قرارداد ERC20، باید حداقل 6 قانون اجباری را دنبال کنید. بیایید ببینیم اینها چیست.

بیایید با استانداردهای اختیاری شروع کنیم. معمولاً، هنگامی که لیست توکن ERC20 خود را ایجاد می کنید، خواهید دید که داشتن نام یا هویت مرتبط با آن توکن بسیار مهم است. با این حال، نام بردن از آنها برای شما ضروری نیست، همچنان تداعی هویت با هر نشانه ای برای استفاده از آن در یک جامعه عالی است.

بنابراین، اینجا جایی است که قوانین "Token Name" وارد عمل می شوند.

بعد، تقسیم پذیری داریم. در واقع، در واقع بسیار مهم است زیرا کمترین ارزش را برای توکن شما تضمین می کند. اگر بخش پذیری 0 باشد، به معنای 1 خواهد بود. اگر 2 باشد، کمترین مقدار 0.01 خواهد بود. در اینجا، شما مجاز به رفتن تا 18 رقم اعشار هستید. بنابراین، در زمان توکن سازی باید این ویژگی را برای آن به خاطر بسپارید.

در نهایت، ما نماد را داریم. خوب، بیشتر برای ایجاد ارزش برند با استفاده از نمادهای جذاب است. به عنوان مثال، DogeCoin دارای نماد "DOGE" است، اما بیشتر در DogeCoin محبوب است. بنابراین، می بینید، ممکن است همیشه به نمادی برای سکه خود نیاز نداشته باشید.

استانداردهای اجباری تامین کل 

خب، totalSupply عمدتاً تعداد کلی توکن‌های ERC20 را که می‌خواهید ایجاد کنید مشخص می‌کند. برای ایجاد توکن، ابتدا باید مقدار کل عرضه این توکن را مشخص کنید. به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید توکن خود را در حال حرکت بسازید زیرا این امر به‌طور چشمگیری بر ارزش این توکن‌ها تأثیر می‌گذارد.

تایید approve

عملکرد تأیید به خلاص شدن از شر هرگونه جعل توکن کمک می کند. در اینجا، هنگامی که صاحب قرارداد موجودی را بررسی کرد، می تواند قرارداد را برای جمع آوری پول تأیید کند. این تابع تأیید همچنین بررسی می‌کند که آیا عدد در مقایسه با کل عرضه توکن‌ها درست است یا خیر. بنابراین، هرگز نمی توان توکن های تقلبی را انجام داد. اگر این تابع هر گونه تبعیض در اعداد پیدا کند، پرداخت و قرارداد هوشمند را کنار می‌گذارد .

تعادل balanceOf

 این بخش زیر جزئیات مربوط به کل عرضه توکن های موجود را ارائه می دهد. Balance Of تابعی است که داده های مربوط به وضعیت مالی فعلی حساب مالک را ارائه می دهد.

انتقال از transferFrom

این تابع انتقال اساساً برای خودکار کردن معاملات خاص است. به عنوان مثال، ممکن است مجبور باشید هر ماه همان مبلغ را به شخصی بپردازید یا اجاره و قبوض را بپردازید. بنابراین، می‌توانید از transferFrom برای خودکارسازی این پرداخت‌ها در تاریخ و زمان خاصی استفاده کنید.

انتقال transfer

تابع بعدی انتقال است. پس از بررسی اینکه آیا کاربر رمز کافی برای انتقال دارد یا خیر، مالک می تواند از این تابع برای ارسال توکن ها به آدرس دیگری استفاده کند. علاوه بر این، این مانند یک تراکنش معمولی رمزنگاری در دیگر پلتفرم‌های بلاک چین عمل می‌کند.

کمک هزینه allowance

تابع کمک هزینه مهم ترین است. در واقع، زمانی که قرارداد می‌خواهد تراکنشی را انجام دهد، باید موجودی قرارداد هوشمند اتریوم را ببیند تا بفهمد آیا کاربر حداقل موجودی را برای آن دارد یا خیر. با استفاده از تابع کمک هزینه، قرارداد می تواند معامله را انجام دهد یا حتی آن را لغو کند.

 

ERC-20 نقش کلیدی در شبکه اتریوم ایفا می کند. دستورالعمل های فنی را برای توسعه دهندگان ایجاد توکن ارائه می دهد.

ERC-20 نقش کلیدی در شبکه اتریوم ایفا می کند. دستورالعمل های فنی را برای توسعه دهندگان ایجاد توکن ارائه می دهد.

کیف پول ERC20

اگر می خواهید از توکن های ERC20 استفاده کنید، باید در مورد کیف پول های ERC20 نیز بدانید. در واقع، اینها کیف پول های دیجیتالی هستند که تمام توکن های شما را ذخیره و نگهداری می کنند. بدیهی است که شما نمی خواهید کسی به توکن‌ها دسترسی داشته باشد، بنابراین استفاده از کیف پول همیشه بهترین روش در اینجا است. علاوه بر این، می‌توانید از کیف پول ERC20 برای اتصال به پلتفرم‌های دیگر و خرید و فروش اقلامی که بلاک چین پشتیبانی می‌شود، استفاده کنید.

اما قبل از راه‌اندازی حساب در کیف پول، باید مطمئن شوید که کیف پول ERC20 از توکن‌های شما پشتیبانی می‌کند. کیف پول‌های زیادی وجود دارند که فقط برای ذخیره این توکن‌ها ساخته شده اند. برخی از این موارد عبارتند از :

مهمتر از آن، می توانید از این کیف پول ها برای ذخیره NFT نیز استفاده کنید، زیرا بسیاری از آنها از ذخیره توکن های غیرقابل تعویض یا دارایی های دیجیتال پشتیبانی می کنند.

آدرس کیف پول ERC20

هنگام استفاده از این توکن، بسیاری در مورد آدرس کیف پول گیج می شوند. به طور معمول، آدرس کیف پول ERC20 یک آدرس اتریوم است. علاوه بر این، تمام آدرس‌های اتریوم با ذخیره‌سازی ERC20 سازگار هستند. همچنین، تمام کیف پول های اتریوم در واقع به بلاک چین اتریوم متصل هستند .

بنابراین آدرس ERC20 به معنای آدرسی در پلتفرم اتریوم خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که ارائه‌دهنده کیف پول برای دسترسی یا حتی بررسی موجودی شما از کیف پول شما باید اجازه بخواهد. از سوی دیگر، گاهی اوقات، آدرس ERC20 فقط از این نوع توکن پشتیبانی می کند. بهتر است خود را با یک نشانه خاص محدود نکنید.

اگر واقعاً می خواهید کیف پولی داشته باشید که تمام توکن های شما را ایمن نگه دارد، کیف پولی را انتخاب کنید که از انواع دیگر توکن ها نیز پشتیبانی کند. در واقع، به شما این امکان را می دهد که توکن های خود را با موارد دیگر تبدیل کنید.

همچنین، این کیف پول و آدرس ERC20 تنها در اختیار شماست، به این معنی که باید آن را ایمن نگه دارید. در بیشتر موارد، هر کیف پول کلمات خاص تصادفی را به شما می دهد تا در صورت گم کردن رمز عبور خود از آنها استفاده کنید. شما باید آن را در جایی امن ذخیره کنید.

مزایای استاندارد ERC20

مزایای بسیاری از استاندارد ERC20 وجود دارد. این امکان را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند تا DApps را در بلاک چین اتریوم توسعه دهند. همچنین به ساده‌سازی کل فرآیند استاندارد کمک می‌کند. برای مشاهده بهتر، اجازه دهید مزایای زیر را فهرست کنیم.

پیاده سازی توکن برای توسعه دهندگان بلاک چین آسان می شود .یک پروتکل استاندارد برای حفظ و پیروی وجود دارد.توکن های ERC20 نقدینگی بالایی ارائه می دهند. قراردادهای هوشمند تضمین می کنند که تراکنش ها بدون ریسک هستند.

ایرادات استاندارد ERC20اشکال تابع انتقال 

خوب، این توکن‌ها دارای ویژگی‌های مثبت هستند، اما برخی از اشکالات حیاتی نیز دارند که باید در مورد آنها بدانید. معمولاً در اتریوم 2 نوع حساب قراردادی حساب و حساب های متعلق به خارج وجود دارد. بنابراین، هنگامی که می‌خواهید با حساب خارجی دیگری تعامل داشته باشید، می‌توانید به سادگی از تابع انتقال برای ارسال نشانه‌ها استفاده کنید. اما زمانی که حساب قرارداد آن با استفاده از تابع انتقال مطابق با آن کار نمی کند و احتمالاً ممکن است پول خود را از دست بدهید.

اما چگونه؟ خوب، وقتی از این پروتکل بلاک چین برای ارسال پول به یک قرارداد استفاده می کنید، دریافت کننده از وجوه مطلع نمی شود. بنابراین، آنها نمی توانند آن را تشخیص دهند، و این منجر به گیرکردن توکن در قرارداد می شود که هیچ کس نمی تواند از آن استفاده کند. به همین دلیل است که باید از توابع تأیید + transferFrom استفاده کنید. اما، استفاده از این دو می تواند منجر به هزینه مضاعف نیز شود.

نکات احتیاطی 

خوب، هر کسی می تواند با استفاده از این استانداردها توکن بسازد. هیچ محدودیتی وجود ندارد که چه کسی می تواند آن را بسازد و چه کسی نمی تواند. در نتیجه، بسیاری از مردم توکن های بی نیازی ایجاد می کنند که بی جهت بازار را هجوم می آورند و در بسیاری از موارد، توکن های کلاهبرداری برای جمع آوری پول ایجاد می کنند. 

نتیجه گیری 

ERC20 یکی از بهترین پروتکل های بلاک چین است. هزاران توکن در بلاک چین اتریوم را کنترل می کند. همچنین، برای توسعه‌دهندگان نیز مناسب است. هر کسی می تواند یک توکن ERC20 ایجاد کرده و آن را در بلاک چین منتشر کند. ERC20 همچنین می تواند به عنوان راهی برای توسعه توکن های ابزار برای یک DApp تعریف شود.

اگر شما یک سرمایه گذار هستید و به دنبال نگه داشتن توکن برای خود هستید، همه این پویایی ها منجر به مشکلاتی می شود. بنابراین، توصیه می کنیم هنگام سرمایه گذاری در هر توکن، محتاط باشید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.