whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین استراتژی فارکس

1401/06/28 ساعت 05:33


اگر به دنبال بهبود تجارت فارکس خود هستید، این مقاله شما را برای دستیابی به آن راهنمایی می کند. تعدادی از تکنیک ها وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک رویکرد آگاهانه تر و ظریف تر برای تجارت آنلاین فارکس از آنها استفاده کنید. اگر به معاملات فارکس علاقه مند هستید یا به دنبال اصلاح استراتژی فعلی خود هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا در تجارت آنلاین فارکس در موقعیت مطمئن تری قرار بگيريد.

ترکیب تجارب معاملاتی خود با یک استراتژی همه کاره معاملات فارکس به شما امکان می دهد تا به عنوان یک معامله گر آنلاین پیشرفت کنید و توانایی خود را در تجزیه و تحلیل بازار و انجام معاملاتی که همه جانبه هستند و از مجموعه وسیع تری از ابزارها و ویژگی های معاملات آنلاین به شدت بهبود بخشید.

برای دریافت انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بپیوندید. همچنین با پرشین الیت می‌توانید از خدمات فوق‌العاده‌ای چون رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای، عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و احراز هویت بایننس برخوردار شوید.

استراتژی تجارت فارکس 

لازم به یادآوری است که بازار فارکس به شدت نقد است و از نظر حجم معاملات بزرگترین بازار جهان است. با فعالیت معاملاتی بالایی که هر روز انجام می شود، تعدادی موانع پیش می آید. متوجه خواهید شد که بازار فارکس می تواند بسیار بی ثبات باشد و مهم است که به یاد داشته باشید که تعداد زیادی از عوامل بر قیمت ارزها تأثیر می گذارند. هیچ بازار دیگری در جهان وجود ندارد که این همه شاخص های مختلف از آنچه واقعا در جهان اتفاق می افتد را شامل شود. بنابراین، شما به یک چشم تیزبین و توانایی اعمال یک استراتژی فکری نیاز دارید تا تمام این عوامل احتمالی را که به یک بازار هیجان انگیز، در عین حال پیچیده و همیشه در حال تغییر کمک می کنند، در نظر بگیرید.

به همین دلیل است که ما راهنمای خود را طوری تنظیم کرده‌ایم که بهترین استراتژی معاملات فارکس را برای تعدادی از فعالیت‌های مختلف معاملاتی شامل شود. مهم است که برای یافتن یک استراتژی که با علایق فارکس و اهداف تجاری شما همسو باشد، وقت بگذارید. بدون این، شما برای اعمال یک استراتژی معاملاتی فارکس که واقعاً برای شما مفید است، مبارزه خواهید کرد.

استراتژی تجارت فارکس برای مبتدیان

اگر در تجارت آنلاین تازه وارد هستید یا قبلاً در معاملات فارکس شرکت نکرده اید، بسیار مهم است که استراتژی معاملاتی فارکس را پیدا کنید که بتوانید از آن استفاده کنید. تعدادی استراتژی وجود دارد که برای معامله گران با تجربه کمتر طراحی شده است. درک این استراتژی ها آسان است و به شما اطمینان می دهد که به موجب آن می توانید تجارت آنلاین فارکس را با تردید کمتر و قدرت بیشتر شروع کنید. 

استراتژی شکست 

اصطلاح شکست در زمینه فارکس به جفت ارزی اطلاق می شود که توانسته از ناحیه مقاومت عبور کند. این نواحی مقاومت در نمودار تحلیلی به تفصیل آمده است. به منظور استفاده از یک استراتژی شکست، باید تشخیص دهید که چه زمانی رخ می دهد. هنگامی که چنین نمونه ای رخ می دهد، شانس بیشتری برای نوسانات بازار وجود دارد. به این ترتیب، در این مرحله است که شما موقعیتی را در جفت ارز مربوطه باز می کنید و موقعیت خود را با پیش بینی حرکت صعودی قیمت حفظ می کنید. هنگامی که نوسانات در بازار فروکش کرد، وقت آن است که موقعیت خود را ببندید. این نوع استراتژی مستلزم نظارت مستمر و توانایی اجرای معامله شما در زمان مناسب است. 

نمودار بالا یک نوار حمایت و مقاومت واضح را نشان می دهد که معامله گران از آن به عنوان نقاط ورود/خروج استفاده می کنند. نوسانگر RSI زمان بندی نقاط ورود/خروج را که با کادرهای آبی و قرمز سایه دار مشخص شده است را نشان می دهد .

نمودار بالا یک نوار حمایت و مقاومت واضح را نشان می دهد که معامله گران از آن به عنوان نقاط ورود/خروج استفاده می کنند. نوسانگر RSI زمان بندی نقاط ورود/خروج را که با کادرهای آبی و قرمز سایه دار مشخص شده است را نشان می دهد .

استراتژی حرکت 

همانطور که از نام آن پیداست، یک استراتژی حرکت برای معاملات فارکس مستلزم خرید فارکس یا CFD فارکس است اگر قیمت نشان دهنده یک مسیر صعودی باشد. در همین بازه، پوزیشن هایی را می بندید که متوجه می شوید حرکت قیمت ارز یا جفت ارز در یک روند نزولی است. یک استراتژی حرکتی پیچیده تر از این نیست. این یک استراتژی خوب است که به عنوان یک معامله گر مبتدی فارکس اتخاذ کنید.

تجزیه و تحلیل روندهای گذشته طی چندین ماه می تواند به شما ایده خوبی از حرکت قیمت یک ارز یا جفت ارز فارکس بدهد. همچنین ایده خوبی است که ارزی را انتخاب کنید که رشد قوی و ثابتی را نشان دهد. انتخاب بهترین ارزها و ارزیابی وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور مورد نظر، شما را قادر می سازد تا با اطمینان از مثبت بودن نوسانات قیمت در اکثر موارد، ارزها را معامله کنید. 

استراتژی تجارت حمل و نقل

ستراتژی تجارت حمل و نقل مربوط به تفاوت در نرخ بهره بین دو کشور جفت ارز مورد نظر است. اولین قدم این است که یک شبه ارز بخرید و نگه دارید. سپس بر اساس کشور مورد نظر به شما نرخ بهره پرداخت می شود. ماهیت استراتژی تجارت حمل و نقل شامل وام گرفتن از کشور با نرخ بهره پایین تر است تا هزینه های شما برای خرید ارز کشور با نرخ بهره بالاتر را پوشش دهد.

چنین معاملاتی با استفاده از این استراتژی دارای ریسک های قابل توجهی هستند. اگرچه امکان به حداکثر رساندن سود وجود دارد، اما موقعیت‌های شما معمولاً دارای اهرم بالایی هستند و به همان اندازه احتمال دارد که در صورت بدتر شدن معاملات، بیشتر از سرمایه اولیه خود ضرر کنید. بهتر است این استراتژی را زمانی اعمال کنید که به تجارت عمومی فارکس آگاهی پیدا کردید و بدانید که چگونه می توانید از نرخ های بهره اساسی استفاده کنید.

بهترین استراتژی کل معاملات فارکس

اگر به دنبال سرمایه گذاری بر روی یک استراتژی معاملاتی هستید که دامنه پیشرفته تری دارد، دیگر به دنبال آن نباشید. ما سه استراتژی اضافی را که در بهترین استراتژی معاملات فارکس گنجانده شده اند، بیان کرده ایم. اینها بینش بسیار مورد نیاز را برای مقابله با رخدادهای بی ثبات در بازار فارکس به شما ارائه می دهند و آینده نگری لازم برای انجام معاملات را در صورت لزوم در اختیار شما قرار می دهند. 

 در تصویر ساده بالا، EUR/USD یک روند صعودی را نشان می‌دهد که توسط اوج‌های بالاتر و پایین‌ترین سطح اعتبارسنجی شده است. 

در تصویر ساده بالا، EUR/USD یک روند صعودی را نشان می‌دهد که توسط اوج‌های بالاتر و پایین‌ترین سطح اعتبارسنجی شده است. 

معاملات روزانه 

وقتی نوبت به معاملات روزانه می رسد، شما به دنبال درگیر شدن در معاملات روزانه هستید.  هدف پشت استراتژی معاملات روزانه فارکس، استفاده از نوسانات کوتاه مدت قیمت یک ارز یا جفت ارز است. در بیشتر موارد، معاملات زودتر باز می شوند و قبل از پایان روز بسته می شوند. توجه به ناکارآمدی های بازار و تجزیه و تحلیل هر عامل مهمی که ممکن است بر قیمت کوتاه مدت یک ارز تأثیر بگذارد، مهم است. 

هنگام شرکت در معاملات روزانه، لازم است به یاد داشته باشید که با باز کردن و بستن تعداد زیادی از معاملات، هزینه های زیادی را متحمل خواهید شد. از آنجایی که این هزینه‌ها می‌تواند بر سود واقعی حاصل از این معاملات در یک روز معین بیشتر باشد، مهم است که با احتیاط نزدیک شوید. موفقیت استراتژی شما به استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید و همچنین تحلیل صحیح عوامل تعیین کننده بازار بستگی دارد. بنابراین، شما نیاز به بینش و دانش فنی لازم دارید تا بتوانید یک استراتژی معاملاتی روزانه را برای خود کارآمد کنید.

اسکالپینگ 

وقتی صحبت از استفاده از استراتژی اسکالپینگ فارکس می شود ، باید در طول روز در معاملات متعددی شرکت کنید. ماهیت و موفقیت اسکالپینگ در باز کردن موقعیت‌های کوتاه‌مدت مختلف و اجرای معاملات زمانی است که سود مرتبط در اوج است. یک موقعیت معمولاً برای مدت زمان بسیار کوتاهی - حدود 30 دقیقه - نگه داشته می شود. مهم است که از جفت ارزهایی استفاده کنید که بسیار روان هستند و اسپردهای کوچکتری برای شما فراهم می کنند. به منظور حفظ یک استراتژی سودآور در این زمینه، از شما خواسته می شود که موقعیت های زیادی را باز کنید و تغییرات قیمت دارایی پایه (جفت ارز یا ارز) را پیگیری کنید. 

اگر به درستی انجام شود، فراوانی معاملات انجام شده به جای سود هر معامله است که به سود قابل توجهی می رسد. ایجاد سود از همه موقعیت ها به جای تمرکز بر یک یا دو معامله مهم است. بنابراین، نیاز به یک چشم کوشا و توانایی استفاده از تمام ابزارهای معاملاتی در اختیار شما دارد. از نظر زمان سرمایه گذاری شده برای ردیابی همه معاملات و اطمینان از خرید و فروش با بهترین قیمت ممکن، می تواند کار فشرده ای داشته باشد. 

در بالا نمونه ای معمولی از استراتژی اسکالپینگ را نشان می دهد. روند بلندمدت توسط میانگین متحرک قیمت بالای 200 MA) ) تایید می شود.

در بالا نمونه ای معمولی از استراتژی اسکالپینگ را نشان می دهد. روند بلندمدت توسط میانگین متحرک قیمت بالای 200 MA) ) تایید می شود. 

استراتژی معاملاتی فارکس بر اساس احساسات بازار

احساسات بازار با نگرش سرمایه گذاران نسبت به بازار مالی یا امنیت خاص تعریف می شود. اینکه مردم چه احساسی دارند و چگونه در بازار فارکس رفتار می کنند، مفهومی است که پشت استراتژی احساسات بازار وجود دارد. استراتژی‌های معاملاتی فارکس را می‌توان با پیروی از سبک‌های معاملاتی محبوب از جمله معاملات روزانه ، تجارت حمل، استراتژی خرید و نگه‌داری، پوشش ریسک، معاملات پرتفوی، معاملات اسپرد، معاملات نوسانی ، معاملات سفارشی و معاملات الگوریتمی توسعه داد.  

محو شدن استراتژی معاملاتی

 محو شدن در شرایط معاملات فارکس به معنای معامله در برابر روند است. اگر روند صعودی شود، معامله گران در حال محو شدن با انتظار کاهش قیمت و بالعکس، می فروشند. برخلاف سایر انواع معاملات که روندهای غالب را هدف قرار می دهند، معاملات محو شده مستلزم اتخاذ موقعیتی است که برخلاف روند اولیه باشد. مفروضات اصلی که استراتژی محو شدن بر آن استوار است عبارتند از:

اوراق بهادار بیش از حد خرید شده است خریداران اولیه آماده کسب سود هستندخریداران فعلی ممکن است در معرض خطر ظاهر شوند.

توجه: "محو شدن بازار" می تواند بسیار خطرناک باشد و مستلزم تحمل ریسک بالا است!    

معاملات موقعیت 

وقتی نوبت به معاملات موقعیتی می رسد، داشتن دانش عمیق از نحوه عملکرد بازارها در بلندمدت بسیار مهم است. این نوع استراتژی معاملاتی فارکس شما را ملزم به باز کردن موقعیت‌های میان‌مدت تا بلندمدت می‌کند و بسیار مهم است که بدانید چه عواملی ممکن است در این بازه زمانی بر قیمت تأثیر بگذارد. بنابراین، داشتن چشم‌انداز «کلان» امری عادی است و معاملات موقعیتی یک استراتژی است که توسط سرمایه‌گذاران در مقابل معامله‌گران روزانه اتخاذ می‌شود. 

اگر زمان لازم برای تجزیه و تحلیل معاملات روزانه را ندارید یا می خواهید فعالیت های معاملاتی کوتاه مدت خود را با چشم انداز بلندمدت متنوع کنید، معاملات موقعیت گزینه خوبی برای بررسی است.

بهترین پلت فرم معاملات فارکس را پیدا کنید.

اکنون که درک بهتری از استراتژی های مختلف معاملات فارکس دارید، باید یک پلت فرم آنلاین پیدا کنید که شما را قادر به معامله در فارکس کند. تعدادی از کارگزاران فارکس وجود دارند که از طریق یک پلت فرم معاملاتی معتبر خدمات ارائه می دهند. روزهایی که مجبور بودیم به یک پلت فرم متوسط بسنده کنیم، گذشته است. ما از شما می خواهیم که پلتفرمی را پیدا کنید که نیازهای معاملاتی شما را برآورده کند. از نظر معاملات فارکس، شما مشتاق دسترسی به گزینش گسترده ای از جفت ارزهای فارکس خواهید بود همچنین باید مطمئن باشید که پلتفرم معاملاتی پاسخگو و شهودی است. تجارت از طریق دستگاه تلفن همراه خود را ترجیح می دهید؟ پس، ما به شما پیشنهاد می کنیم کارگزاری را پیدا کنید که یک برنامه تجاری درجه یک دارد.

می توانید پلتفرم معاملاتی nextmarkets را امتحان کنید. nextmarkets یک کارگزار آنلاین مبتنی بر وب و برنامه تلفن همراه است.

سوالات متداول استراتژی معاملات فارکس

در ادامه به سوالات متداولی که پیرامون استراتژی معاملات فارکس پرسیده می‌شود، پاسخ داده شده است.

بهترین استراتژی معاملات فارکس چیست؟

تعدادی از استراتژی های معاملاتی فارکس وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود چشم انداز معاملاتی خود و معاملات آنلاین بعدی در مورد تجارت فارکس استفاده کنید. همانطور که در مورد تمام معاملات وجود دارد، تعدادی  استراتژی پیدا خواهید کرد که می توان آنها را بهینه کرد تا فعالیت های تجاری شما را برآورده کند. بهترین استراتژی تجارت فارکس به شما امکان می دهد سود بالقوه خود را افزایش دهید.

 آیا استراتژی های معاملات فارکس کار می کنند؟

از نظر استفاده از یک استراتژی موثر، تعدادی استراتژی وجود دارد که کار می کند. با این حال، همه استراتژی ها 100٪ موثر نیستند. در واقع، هیچ استراتژی به شما امکان نمی دهد که از هر معامله سود کنید. با این حال، این استراتژی‌ها مطمئناً توانایی شما را برای انجام معاملات آگاهانه‌تر بهبود می‌بخشد که شانس شما را برای رسیدن به سود افزایش می‌دهد. مهم است که مطمئن شوید که استراتژی متناسب با نیازهای معاملاتی خود را تنظیم می کنید.

چگونه یک استراتژی معاملاتی فارکس را اجرا کنم؟

به منظور اجرای یک استراتژی معاملاتی فارکس، حتما در مورد تمام نکات و نکات این استراتژی مطالعه کنید. برای درک اینکه هر استراتژی مستلزم چیست و چگونه می توانید از این استراتژی برای منافع خود استفاده کنید، باید زمان بگذارید.

هنگامی که شرایط مرتبط و نحوه اعمال استراتژی کلی را در معاملات آنلاین درک کردید، در موقعیت بهتری برای اجرای استراتژی و کسب بیشترین ارزش از آن خواهید بود.

 بهترین استراتژی معاملات فارکس را از کجا پیدا کنم؟

متوجه خواهید شد که تعدادی سایت وجود دارد که مشاوره و استراتژی های معاملات فارکس را ارائه می دهند. مهم است که از سایتی استفاده کنید که استراتژی های آموزنده‌ای را در اختیار شما قرار می دهد که به راحتی قابل درک باشد. بدون این، به کارگیری یک استراتژی بدون گیج شدن در انتهای خط بسیار دشوار می شود. از آخرین پوشش ما در استراتژی برتر فارکس استفاده کنید به شما امکان می دهد استراتژی را عملاً اعمال کنید و مطمئن شوید که واقعاً برای شما کار می کند.

کلام آخر

این مقاله انواع استراتژی فارکس معاملاتی را تشریح کرده تا هنگام در نظر گرفتن یک استراتژی معاملاتی برای دنبال کردن، مقایسه مدت زمان سرمایه گذاری در پشت مانیتور، نسبت ریسک به پاداش و منظم بودن مجموع فرصت های معاملاتی  بتواند مفید باشد. هر استراتژی معاملاتی بسته به ویژگی های شخصی، برای معامله گران مختلف جذاب خواهد بود. تطبیق شخصیت تجاری با استراتژی مناسب در نهایت به معامله گران این امکان را می دهد که اولین قدم را در مسیر درست بردارند.

اگر در تجارت فارکس تازه کار هستید، پیشنهاد می کنیم در کانال سیگنال ارز دیجیتال ما عضو شوید تا بتوانید با استفاده از تحلیل درست و مطمئن به سود دهی مناسبی دست پیدا کنید. در بهترین گروه ارز دیجیتال می‌توانید از سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و انواع سیگنال ارز دیجیتال به صورت روزانه بهره‌مند شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.