whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

قیمت ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال

نرخ ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، باید تحلیل‌گر خوبی باشید. زیرا با استفاده از نوسان قیمت ارز دیجیتال می‌توان درآمد خوبی به دست آورد. در این فرایند مهم‌ترین رمز ارز بیت کوین است که تغییر روند سایر سکه‌ها را نیز مشخص می‌کند. به دلیل عدم وجود فیزیکی این رمزارزها، برخی از افراد معتقدند که رمزارزها ارزشی ندارند. اما قیمت‌گذاری انواع ارزهای دیجیتال بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضای آن‌ها تعیین می‌شود. ارزهای دیجیتال نیز مانند اوراق بهادار، سهام و کالاها یک دارایی قابل‌معامله به شمار می‌روند. بر اساس میزان علاقه‌مندی که برای خرید رمزارز در بازار وجود دارد، قیمت آن‌ها تعیین می شود که به آن تقاضا گفته می‌شود. همچنین مقدار در دسترس بودن رمزارزها برای خرید نیز عامل دیگری در تعیین قیمت آن‌ها محسوب می‌شود که عرضه نام دارد. چنانچه عرضه یکی از رمزارزها محدود باشد، اما تقاضای خرید آن بالا بود، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. در برخی از شرایط بدون توجه به ارزش واقعی یک رمز ارز تقاضای خرید آن افزایش می یابد، به چنین وضعیتی بیش از حد خرید گفته می‌شود. در شرایطی که عکس این اتفاق رخ دهد و مقدار زیادی از رمز ارز بدون دلیل فروخته شود، به آن بیش از فروش می‌گویند.

قیمت ارز دیجیتال

یکی از نظریه‌های اقتصادی که قیمت ارز دیجیتال را مشخص می‌کند، قانون عرضه و تقاضاست. بر اساس این آموزش، رابطه بین عرضه یک کالا و تقاضا برای خرید آن را مشخص می‌کنند، تا نحوه تاثیر آن بر قیمت رمزارز را مشاهده کنند. البته این تئوری می‌تواند نوسان قیمت هر کالایی که در بازار وجود دارد را توصیف نماید. چنانچه میزان عرضه یک رمزارز در بازار کم باشد، اما افراد زیادی تقاضای خرید آن را داشته باشند، قیمت ارز دیجیتال افزایش می‌یابد. افرادی که مایل به خرید این رمزارز هستند، از طریق ارائه قیمت‌های بالاتر به رقابت با سایر خریداران می‌پردازند. شاید شما نیز به این موضوع فکر کنید که محدودیتی در تولید ارز وجود ندارد. بنابراین هنگامی که عرضه محصولی در بازار کم است، با افزایش بیش از اندازه آن می‌توان قیمت را کاهش داد.

کمبود عرضه یک محصول در بازار سبب می‌شود، تولیدکنندگان به افزایش تولیدات خود تمایل داشته باشند تا با فروش بیشتر سود زیادی به دست آورند. اما این فرایند تقریباً غیر ممکن است. زیرا در بازار کریپتو حداکثر میزان عرضه محدود است. حداکثر میزان عرضه، مقدار کلی هر رمزارز خاصی که تا به امروز وجود داشته است را تعیین می کند. به طور مثال، زمانی که از قیمت ارز دیجیتال بیت کوین صحبت می‌کنیم، میزان عرضه آن 21 میلیون است. تاکنون بیش از 18 میلیون بیت کوین استخراج شده است و مابقی این عدد بسیار آرام به کل عرضه بیت کوین افزوده می‌شود. اما سوال اصلی اینجاست که آیا فردی نمی‌توانست برای انتشار سکه‌های بیشتر پروتکل‌ها را تغییر دهد؟ خیر. در شبکه توزیع فردی که قصد داشت با دو برابر کردن سکه‌ها از سیستم سوء استفاده نماید، نمی‌توانست خیلی راحت این کار را انجام دهد. تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که فرد مایل باشد بسیار بیشتر از پولی که به دست می‌آورد، خرج کند.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

سایت‌های زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را ببینید. بسیاری از افراد نقدهای زیادی به نوسانات زیادی که در بازار رمزارزها رخ می‌دهد، وارد می‌کنند. اما این نوسان قیمت ارز دیجیتال کاملاً دو طرفه است. یعنی اگر ارزی با افت شدید قیمت مواجه شود، هنگام صعود بازار نیز می‌تواند سود زیادی نصیب هولدرها نماید. محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار بیت کوین است. به همین دلیل نوسانات قیمت این رمزارز بر کل بازار تاثیر می‌گذارد. نوسان قیمت تنها بر اساس این فاکتور رخ نمی‌دهد. رویدادهای خبری نقش زیادی در نوسان قیمت لحظه ای ارز دیجیتال دارند.

به طور مثال، چنانچه خبرهای مثبتی از پذیرش ارزهای دیجیتال یا بیت کوین توسط سازمان‌ها یا کشورهای بزرگ منعکس شود، قیمت رمزارزها بیشتر می‌شود. حال اگر خبری منتشر شود که کشور گسترده‌ای مانند چین استخراج بیت کوین را ممنوع کرده است، قیمت آن کاهش می‌یابد. بنابراین از تاثیر بسیار زیادی رسانه در نوسانات فعلی بازار بیت کوین، نمی‌توان به‌سادگی عبور کرد. رسانه‌ها با اشاعه ترس و کاهش قیمت بیت کوین در برابر ارزهای سنتی یا فیات، سبب کاهش قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌شوند. البته باید اشاره کنم که طیف زیادی از افراد معتقدند که در یکسال گذشته، بیت کوین در مقابل اخبار رسانه‌ها به بلوغ تازه‌ای دست پیدا کرده است. بنابراین مانند سال 2017 خبرهای منفی نمی‌توانند به‌راحتی روی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال اثر بگذارند.

قیمت ارزهای دیجیتال

هولدرها نیز می‌توانند قیمت ارز دیجیتال را دگرگون کنند. به سرمایه‌گذارانی که بخش بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند، نهنگ می‌گویند. نهنگ‌ها میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را در اختیار دارند. این افراد رمزارزهای خود را در بازار به فیات تبدیل می‌کنند و سبب نوسان شدید بازار ارزها می‌شوند. با این کار قیمت ارزهای دیجیتال نوسان می‌کند. البته ذکر این نکته ضروری است که نهنگ‌ها کلیه دارایی خود را به صورت یک‌جا در معرض فروش قرار نمی‌دهند. اما اعمال فشار این افراد در فروش ارزها، قیمت ارزهای دیجیتال را دست‌کاری می‌کند. نفوذ امنیتی و آسیب‌پذیری بازار کریپتو نیز می‌تواند سبب نوسان قیمت ارزهای دیجیتال شود. چنانچه خلل امنیتی موجود، با رمزارز بیت کوین ارتباطی داشته باشد، نوسانات بازار گسترده‌تر می‌شود. تا به حال هکرها نتوانستند رمزارز بیت کوین را هک کنند. اما بلافاصله بعد از انتشار اخباری مبنی بر هک‌شدن بیت کوین یا سایر رمزارزها، می‌توانید تاثیر منفی آن بر بازار را مشاهده کنید.

نرخ ارز دیجیتال

سایت‌های بسیار گوناگونی وجود دارند که نرخ ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر یک از این سایت‌ها اطلاعات مربوط به قیمت ارز دیجیتال و بازار مربوط به آن را به‌صورت دقیقه‌ای به‌روز می‌کنند. سرمایه‌گذران بازار می‌توانند مشاهده لحظه‌ای بازار و تجزیه‌وتحلیل رمزارزها را از آسیا سیگنال پیگیری نمایند. اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال در هر یک از سایت‌ها بر اساس معیارهایی که آن‌ها دارند، در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در رمزارزها را دارید، باید هر روز تغییرات رخ داده در بازار را در نظر بگیرید. یکسان بودن میزان عرضه و تقاضا، سبب ایجاد تعادل در نرخ ارز دیجیتال می‌شود. البته بازار کریپتو همچنان بازار نو و تازه‌ای محسوب می‌شود و نوسانات بازار، سرمایه‌گذاری در آن را هیجان‌انگیز می‌کند. زیرا افراد برای معامله رمزارزها باید ریسک کنند.

جمع بندی

فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت ارز دیجیتال بسیار گوناگون هستند. سایر عوامل مانند تیم سازنده رمز ارز، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در دنیا، موضع قانون‌گذاران در برابر رمزارز، پذیرش از طرف مردم نیز می‌توانند در قیمت ارزهای دیجیتال موثر باشند. رمزارزها می‌توانند در بلند مدت، سود زیادی برای سرمایه‌گذاران آن‌ها داشته باشند. به شرطی که آن‌ها بتوانند هنگام نوسانات بازار با راهکارهای مناسب زیان خود را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.

توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود