whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

مزایا و ویژگی های صرافی اوکی اکس کدامند؟

1400/09/18 ساعت 15:24


 

10 درصد تخفیف در معاملات با ثبت نام از طریق لینک زیر

 

 

 *** لینک ثبت نام ***

 

 

صرافی اوکی اکس یک صرافی بین المللی ارزهای دیجیتال است که با متدهای مبتکرانه به ارائه خدمات مالی پیشرفته به معامله گران پرداخته است. صرافی اوکی اکس اساس کار خود را  بر فناوری بلاک چین استوار کرده تا بتواند هر آنچه را که کاربران برای معاملات و سرمایه گذاری منطقی نیاز دارند فراهم نماید. اوکی اکس در حال پیاده سازی بلاک چین مخصوص به خود می باشد. صرافی اوکی اکس از فناوری بلاک چین به منظور ساختن اکوسیستم مالی پیشرو استفاده می کند تا اقتصاد جهانی را متحول نموده و اقتصاد جهانی را به سمت بهتری رهنمود نماید.
این صرافی از صدها توکن و جفت ارزهای معاملاتی پشتیبانی می کند. توکن رسمی صرافی اوکی اکس OKB می باشد. صرافی OKEx از ارزهای معاملاتی که با توکن OKB جفت می شوند، پشتیبانی می کند. کل موجودی توکن  OKB یک میلیارد است که هفتاد درصد آن مسدود می باشد. صرافی اوکی اکس پاداش ها و جوایز خود را در قالب توکن های OKB عرضه می کند.
 صرافی اوکی اکس به میلیون ها کاربر در بیش از 100 کشور جهان خدمات مختلفی در زمینه معاملات نقطه یا spot، حاشیه یا margin، معاملات آتی یا futures، DeFi، وام‌دهی یا lending و استخراج ارائه می دهد. این کاربران توسط صرافی OKEx، می توانند با انجام معاملات خود در این صرافی به یکی از صرافی های پیشرو ارزهای رمزنگاری جهانی بپیوندند.
صرافی OKEx یک محیط امن، قابل اعتماد و پایدار برای معاملات ارزهای رمزنگاری از طریق اکسپلوررهای تحت وب و اپلیکیشن های تلفن های هوشمند فراهم می کند. برقراری امنیت از اولویت های اصلی تکنولوژی صرافی اوکی اکس می باشد. این صرافی از توازن سرورهای جهانی، کلاستر های توزیع شده و سایر فناوری ها جهت محافظت از داده ها و دارایی های مشتریان خود استفاده می نماید. کلاستر گروهی از کامپیوترها یا میزبان های متصل به هم است که برای پشتیبانی از برنامه ها و پایگاه های داده، با هم کار می کنند.
این صرافی اعلام کرده تا وقتی معامله و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال را برای عموم مردم در دسترس قرار دهد، به نوآوری و بهبود تجربه کاربری خود ادامه خواهد داد.

 

image

صرافی اوکی اکس

مشخصات صرافی اوکی اکس کدامند؟

·       صرافی OKex در بلیز مستقر می باشد و در سال 2014 توسط Star XU تأسیس شد. این صرافی همراه با صرافی OKCoin در ابتدا در چین مستقر بودند که پس از ممنوعیت دولت چین در مورد ارزهای رمزنگاری به هنگ کنگ نقل مکان کردند. این شرکت که در حال حاضر بیشتر فعالیت های آن در خارج از هنگ کنگ است، دارای پشتوانه قابل توجهی می باشد و اکنون در سطح بین المللی متمرکز شده است.

·       فهرست چشمگیری از سرمایه گذاران و شرکت های مشهور و موفق آمریکایی از جمله هات میل و تسلا در پشتیبانی از صرافی اوکی اکس وجود دارد.

·       خاستگاه صرافی OKex، صرافی OKCoin می باشد. صرافی OKCoin صرافی ساده‌تری است که تنها بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال و توکن‌های ICO تمرکز دارد، در حالی که صرافی اوکی اکس معاملات پیچیده تری را پشتیبانی می‌کند و با صرافی‌های سنتی اوراق بهادار مالی اشتراکات بیشتری دارد.

·       صرافی اوکی اکس در وب سایت CoinMarketCap.com به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال بین‌المللی در جهان فهرست شده است. در این وب سایت نشان داده شده که در تاریخ 7 دسامبر 2021 گردش مالی روزانه این صرافی در معاملات مارجین حدود 20 میلیارد و 130 میلیون دلار بوده است و از این لحاظ در لیست صرافی های دیگر پس از بایننس در رتبه دوم قرار دارد. صرافی اوکی اکس ادعا می‌کند که فقط از محصول معاملات futures بیت‌کوین، گردش مالی روزانه ۱.۵ میلیارد دلار دارد. حجم معاملات روزانه صرافی اوکی اکس حدود 9 میلیارد و 650 میلیون دلار در معاملات اسپات می باشد و از این نظر در رتبه 18ام قرار دارد.

·       پلتفرم صرافی اوکی اکس هم به عنوان افزونه در مرورگر و هم در قالب نرم افزار کلاینت دسکتاپ در دسترس است. نرم افزار پلتفرم معاملاتی صرافی OKex در مقایسه با برخی از صرافی ها حجم زیادی دارد و به این معنی است که از خطر مسدود شدن و مشکلات پردازش بالقوه جلوگیری می‌کند. ماهیت پلتفرم صرافی اوکی اکس حرفه ای تر است و بنابراین نیاز به امکانات سخت افزاری بیشتری نسبت به میانگین صرافی ارزهای دیجیتال دارد.

·       صرافی OKEx معاملات استاندارد کریپتو به کریپتو و همچنین معاملات فیات به ارزهای دیجیتال را ارائه می دهد. البته در حال حاضر، یوان چین تنها ارز فیاتی است که پشتیبانی می شود. این صرافی از بیش از صد ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند.

·       معاملات مارجین نیز در پلتفرم صرافی اوکی اکس ارائه می شود و حداکثر لوریجی که ارائه می شود نسبت 20:1 می باشد. به دلیل نوسانات قیمت، معاملات مارجین معمولاً در بازارهای ارزهای دیجیتال به 20:1 محدود می شود.

·       صرافی اوکی اکس همچنین معاملات فیوچرز بیت‌کوین، اتریوم و EOS را با قراردادهای هفتگی، دو هفته‌ای و ماهانه ارائه می‌کند. معاملات مارجین اهرمی نیز برای قراردادهای فیوچرز در دسترس است.

·       این صرافی از سفارشات OCO که نوعی سفارش مشروط است پشتیبانی می کند. این روش برای یک جفت سفارش به کار می رود که اجرای یک سفارش به طور خودکار دیگری را لغو می کند.

·       تیم پشتیبانی صرافی اوکی اکس خدمات مشتریان خود را از طریق یک خط تلفن و همچنین سیستم مبتنی بر ایمیل و چندین برنامه پیام رسانی و کانال های رسانه های اجتماعی ارائه می دهد.

·       همانطور که از مزایا و ویژگی های صرافی اوکی اکس برمی آید، این صرافی از قابلیت های بالایی برخوردار است، به همین دلیل استفاده از امکانات این صرافی جهت انجام معاملات مختلف و به کاربری سیگنال ارز دیجیتال صرافی اوکی اکس امکان کسب سود مناسبی را برای کاربران فراهم می نماید. در ادامه آموزش کامل کار با این صرافی آورده شده است.

 

image

رتبه صرافی اوکی اکس

 

چگونه می توان در صرافی اوکی اکس ثبت نام نمود؟

معاملات ارزهای رمزنگاری دارای صدها میلیارد دلار ارزش سرمایه گذاری و معاملات روزانه در بازار امروز هستند. به غیر از بیت کوین که رهبری ارز دیجیتال را بر عهده دارد، آلت کوین هایی مانند ETH، XRP، LTC و ADA نیز به طور گسترده در صرافی های کریپتو مانند صرافی اوکی اکس معامله می شوند. اگر بخواهید معاملات کریپتوکارنسی را در صرافی OKEx شروع کنید، مراحل زیر را جهت آموزش کار با این صرافی انجام دهید.

 

·       ایران در لیست کشورهایی است که صرافی اوکی اکس دریافت سرویس های این صرافی را برای آن محدود کرده است. بنابراین جهت اتصال به صرافی از VPS استفاده کنید تا IP ثابت غیر ایرانی داشته باشید.

·       جهت شروع تبادلات ارزهای دیجیتال در OKEx، ابتدا باید برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.

·        به صفحه اصلی وب سایت https://www.okex.com مراجعه کنید.

·        بر روی دکمه ثبت نام در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

·       قبل از ثبت نام، مطمئن شوید که کشور شما توسط OKEx پشتیبانی می شود.

·       لازم است به جای شماره تلفن، آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در اینصورت شناسایی کشور محل سکونت کاربر از روی آدرس ایمیل امکان پذیر نخواهد بود.

·       در فیلد دوم موجود در صفحه ثبت نام، یک رمز عبور قوی برای حساب خود تایپ کنید.

·       پس از آن یک کد 6 رقمی برای تایید ایمیل یا شماره تلفن شما ارسال می شود.

·       هنگامی که کد را وارد کردید، حساب کاربری جدید شما در صرافی اوکی اکس ایجاد خواهد شد.

·       در پایان با صفحه خوش آمدگویی روبرو خواهید شد.

·       پس از ایجاد حساب کاربری OKEx می توانید به خریداری ارزهای رمزنگاری یا واریز موجود های خود بپردازید.

 

image

ثبت نام

 

نحوه انجام تنظیمات اولیه حساب کاربری چگونه است؟

باید قبل از شروع مبادلات در صرافی اوکی اکس تنظیمات زیادی را روی حساب کاربری خود انجام دهید. توسط ماوس بر روی نماد profile که کنار منوی Assets  است، کلیک کنید تا به تنظیمات حساب خود دسترسی پیدا کنید. این تنظیمات شامل موارد زیر است:

 

·       جهت ایمن کردن حساب خود در صرافی اوکی اکس بر روی تنظیمات امنیتی یا Security Setting در نوار منوی بالای صفحه کلیک کنید.
مواردی که قابل مشاهده است شامل گزینه‌های Password، Mobile Verification و Google Authenticator می باشد. جهت ایمنی حساب خود می توانید گزینه های Mandatory 2FA و کد ضد فیشینگ یا Anti-phishing code  ، را فعال کنید تا در تمام ایمیل هایی که از OKEx دریافت می‌کنید از آنها استفاده کنید. این گزینه ها از جمله اقدامات امنیتی قوی برای حفظ اطلاعات حساب و دارایی های شما می باشد.

 

image

تنظیمات امنیتی

·       صرافی اوکی اکس در هنگام واریز و مبادلات ارزهای رمزنگاری، مشتریان خود را ملزم به تایید هویت حساب کاربری OKEx یا KYC نمی کند. ولی جهت برداشت ارز محدودیت هایی را قائل شده، مگر آنکه پروسه KYC را تکمیل نمایند.

·       به منظور شروع فرایند احراز هویت، ابتدا روی نماد پروفایل بزنید.

·       سپس روی منوی Verification  کلیک کنید. پس از رفتن به نماد پروفایل، در صفحه تنظیمات یا از لیست کشویی روی دکمه تایید بزنید.

·       بسته به نوع حساب خود، می توانید به ‌عنوان یک فرد حقیقی یا شرکتی اقدام به باز کردن حساب در صرافی اوکی اکس کنید. لازم است اطلاعات درخواستی در فرم را ارسال نموده و تمام مراحل را دنبال کنید.

·       هنگام تأیید حساب خود به عنوان یک شخص حقیقی، به طور معمول باید یک مدرک شناسایی معتبر مانند پاسپورت خود را آپلود کنید.

·       از منوی Preferences می توانید ارز محلی و زبان نرم افزار رابط کاربری را انتخاب نمایید.

 

image

تایید هویت

 

نحوه واریز به حساب OKEx چگونه است؟

در اینجا حساب شما در صرافی اوکی اکس راه اندازی شده است و به منظور شروع معاملات به دارایی های کریپتو نیاز دارید. جهت تامین مالی حساب خود، دو راه برای واریز ارزهای رمزنگاری وجود دارد. لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

 

·       از طریق منوی خرید در صفحه اصلی یا انتخاب deposit سرمایه مورد نظر خود را به حساب OKEx خود واریز کنید. قبل از هر کار باید توجه داشته باشید که تمام ارزهای رمزنگاری ورودی به صورت فوری به حساب سرمایه‌گذاری شما واریز می شود. به منظور شروع معاملات لازم است به عنوان مثال وجوه خود را از حساب سرمایه گذاری به حساب Spot منتقل کنید.
حساب های مختلفی که در صرافی اوکی اکس برای کاربران وجود دارد شامل برچسب‌ های حسابی مختلفی هستند که عبارتند از: Spot Account، Future Account، Options Account، Perpetual Swaps Account، P2P Account، Margin Account، Savings Account و غیره.

·       روش دیگر استفاده از گزینه Transfer می باشد که در ادامه به آموزش این روش خواهیم پرداخت.

 

image

سپرده گذاری

 

نحوه خرید ارز دیجیتال در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

در صرافی اوکی اکس می توانید ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) و لایت کوین (LTC) را سریع و ایمن بخرید. در OKEx، می توانید USDT را با کارت اعتباری خریداری کنید یا توسط ارزهای دیجیتال مختلف در تمامی بازارها با انواع معاملات، از جمله معاملات اسپات و مشتقات مانند فیوچرز و مبادلات Perpetual، معامله نمایید.
خدمات خرید ارزهای رمزنگاری توسط صرافی OKEx هم برای مبتدیان و هم برای معامله گران سریع و راحت انجام می شود. اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

·       روی دکمه Buy کلیک کنید.

·       در صفحه ای که ظاهر شده ابتدا فیلد مربوط به ارز فیات را که می‌خواهید با آن خرید کنید، انتخاب کنید.

·       ارز دیجیتال مورد نظر را از منوی کشویی که زیر برگه Buy است، انتخاب کنید.

·       سپس، مقدار ارز فیات را که می‌خواهید خرج کنید یا مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید بخرید، وارد کنید.

·       روش پرداخت دلخواه خود را انتخاب کنید.

·       پس از تایید پرداخت، ارز دیجیتالی که شما خریداری کرده اید به طور خودکار به حساب OKEx تان منتقل می شود.

 

image

خرید

 

نحوه فروش ارز در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

صرافی OKEx یک دروازه خرید و فروش ارزهای رمزنگاری برای مشتریان خود فراهم کرده است. آنها این امکان را دارند که از 9 ارز رمزنگاری مختلف و از ارزهای فیات محلی استفاده کنند. این دروازه با مشارکت خریداران و فروشندگان مختلف به صورت معاملات P2P و پردازنده های ارزهای فیات کار می‌کند.
شما می توانید با کلیک بر روی برگه Sell در منوی اصلی Buy/Sell در OKEx به دروازه خرید و فروش دسترسی پیدا کنید. پس از انتخاب منوی برگه فروش، گزینه هایی را برای ارزهای پشتیبانی شده مشاهده خواهید کرد که می توانید از روش های مختلف پرداخت و دریافت استفاده نمایید.

 

نحوه سپرده گذاری رمزنگاری شده در حساب OKEx چگونه است؟
کاربرانی که از قبل مقداری ارز رمزنگاری داشته باشند، می توانند به راحتی آنها را به حساب های OKEx خود واریز نمایند تا قادر باشند معاملات خود را شروع کنند.

·       ابتدا روی Assets در منوی بالای صفحه بروید و از لیست کشویی روی Deposit کلیک کنید.

·       صفحه واریز که ظاهر می شود به شما امکان می دهد هر یک از توکن ها یا کوین هایی که توسط صرافی اوکی اکس پشتیبانی می شود را به حساب OKEx خود منتقل کنید.

·       سپس آدرس مربوط به آن سپرده ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر ETH را انتخاب کنید، OKEx یک آدرس سپرده ETH جدید ایجاد می کند.

·       سابقه کامل سپرده شما نیز از طریق این صفحه قابل دسترسی است. همچنین می توانید اخطارها یا هشدارهای مربوط به سپرده و همچنین حداقل مبالغ را مشاهده کنید.

·       با کلیک بر روی گزینه ای از منوی فرعی به Report Center مراجعه کنید. در اینجا می توانید تاریخچه معاملات و حساب کاربری خود در صرافی اوکی اکس را مشاهده و دانلود کنید.

·       آخرین گزینه زیرمنو در این صفحه  Fees است، که شما می توانید یک نمای کلی از کارمزدهای معاملاتی که برای انواع مختلف معاملات لازم است را ببینید.

·       پس از واریز سپرده، می توانید با کلیک بر روی زیر منوی My Assets از لیست کشویی در منوی Assets در بالای صفحه، مانده سپرده خود را ببینید.

·       در صفحه دارایی موجودی شما بر حسب بیت کوین نشان داده می شود. این صفحه همچنین امکان دسترسی سریع به گزینه های Deposit، Withdraw و Transfer را به شما می دهد.

هنگامی که ارز دیجیتال مورد نظر خود را با موفقیت به حساب OKEx خود واریز کردید، می توانید به انجام معاملات و ترید کردن در صرافی اوکی اکس ادامه دهید.

 

image

سپرده گذاری دارایی

 

انتقال ارز به حساب Spot چگونه انجام پذیر است؟

اگر بخواهید معامله ارزهای دیجیتال را در بازار Spot Trading، شروع کنید. مراحل زیر را دنبال کنید:

 

·       ابتدا باید دارایی های رمزنگاری خود را از Funding Account  یا حساب تامین مالی به  Spot Account یا حساب اسپات انتقال دهید.

·       بر روی گزینه Transfer یا انتقال، که از لیست کشویی  Assets یا دارایی در منوی بالای صفحه اصلی قابل دسترسی است، کلیک کنید.

·       در صفحه ظاهر شده که صفحه Transfer یا انتقال می باشد، شما این امکان را خواهید داشت تا ارز رمزنگاری یا توکن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

·       حالا مقدار موجودی آن را مشاهده کنید. شما می توانید تمام یا مقدار مشخصی از موجودی را بین حساب های مختلف انتقال دهید.

پس از آنکه انتقال ارز رمزنگاری مورد نظر خود از Funding Account یا حساب سرمایه گذاری به Spot Account به حساب نقطه ای را انجام دادید، می توانید Spot trading را آغاز نمایید.

 

image

انتقال

 

نحوه معامله ارزهای دیجیتال در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

صرافی اوکی اکس به عنوان یکی از صرافی های پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان، خدمات و محصولاتی را برای معامله گران جدید و پیشرفته ارائه می دهد. انواع معاملات و بازارهای متعددی در صرافی اوکی اکس وجود دارد که در اینجا با هدف آموزش ترید بر روی ارزهای دیجیتال به Spot Trading یا معاملات اسپات اشاره می شود.

 

·       جهت مشاهده بازار معاملات اسپات، می‌توانید با رفتن به منوی Trade در بالای صفحه، روی زیر منوی Spot Trading کلیک کنید.

·       حالا با انتخاب Basic یا Advanced به بازار معاملات اسپات دسترسی پیدا کنید. تفاوت بین این دو گزینه این است که نسخه Advanced سابقه داده های بیشتری را نمایش می دهد و از ابزارهای نموداری پیشرفته تری پشتیبانی می کند.

·       در اینجا آموزش کار با معاملات اسپات در صرافی اوکی اکس در حالت Basic تشریح می شود.

 

image

معامله اسپات

·       در صفحه Spot Trading اطلاعات مفید مختلفی برای معامله گران نمایش داده می شود. شما می توانید از بین جفت ارزهای متعدد موجود در بازار یک جفت را برای معامله انتخاب کنید.

به طور نمونه در تصویر زیر جفت ارز BTC/USDT نشان داده شده است که به طور پیش فرض با شروع معاملات اسپات باز می شود. جفت ارز BTC/USDT نشان می دهد که در این بازار، شما بین BTC و USDT معامله خواهید کرد. عدد قرمز رنگ بزرگ یعنی 11240.9 نشان دهنده قیمت یک واحد بیت کوین بر حسب USDT است. عدد  0.18- درصد در باکس به رنگ قرمز به ما نشان می دهد که این قیمت  به تازگی کاهش یافته است.
در سمت راست، می توانید نواری را با لیستی از دیگر جفت های بازار USDT، مانند LTC/USDT، ETH/USDT، OKB/USDT و غیره مشاهده کنید. برای تغییر نمای بازار و شروع ترید بین کوین ها، می توانید روی هر یک از جفت ارز های انتخابی خود کلیک کنید.
از آنجایی که بازار انتخاب در این مثال USDT است، همه جفت ارزها دارای USDT خواهند بود. شما می توانید تغییر بازار را انتخاب کنید، و بین جفت ارزهای دیگر معامله خود را انجام دهید.
برای انجام این کار، ماوس خود را روی گزینه Crypto  ، در منوی بالای همین صفحه قرار دهید. سپس از زیر منوی کشویی آن، ارز دیجیتال مورد نظر خود را از بین گزینه های موجود انتخاب نمایید.
برای این مثال، ما BTC را انتخاب می کنیم، به این معنی که همه جفت ارزها با عبارت BTC نشان داده می شوند و شما می توانید مستقیماً بین BTC و یک ارز دیجیتال دیگر مانند LTC معامله کنید.

 

image

جفت ارز

 

نحوه انجام معاملات Perpetual در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

جهت دسترسی به معاملات Perpetual مراحل زیر را انجام دهید:

 

·       ابتدا از منوبار بالای صفحه رابط کاربری صرافی اوکی اکس، یک جفت معاملاتی مثل BTC/USDT را انتخاب کنید.

·       برای انتخاب حالت های متفاوت معاملات، روی نماد دو فلش موازی در زیر نماد جفت ارز ضربه بزنید. از این منو برای مشاهده انواع جفت ارز‌های معاملاتی متعدد و قیمت آنها، همچنین انواع قراردادها، مانند معاملات اسپات، معاملات آتی، مبادلات دائمی و آپشن ها استفاده کنید.

·       در اینجا حالت Perpetual را انتخاب کنید.

·       پس از انتخاب نوع معامله خود، می‌توانید ارز رمزنگاری موجود در جفت ارز مورد نظرتان که می خواهید روی آن معامله انجام دهید، انتخاب کنید.

·       حالا می توانید حالت های پوزیشن خود در دو روش Cross یا متقاطع و Isolated ایزوله را انتخاب نمایید. هر کدام از این حالت ها نحوه استفاده از مارجین برای پوزیشن شما را تعیین می کند. در حالت کراس، تسویه حساب پوزیشن با تمام موجودی محاسبه می شود. در حالت ایزوله، ریسک پوزیشن به طور مستقل محاسبه می شود و بر دارایی های خارج از پوزیشن شما تاثیری نخواهد داشت.
به عنوان مثال شما در حساب Perpetual خود 100 تتر دلار دارید ولی فقط با 50 تتر پوزیشن باز کرده اید. اگر در حالت Cross به لیکوئید شدن نزدیک شوید، صرافی برای جلوگیری از لیکوئید شدن حساب شما را با 50 تتر باقی مانده پر می کند و تا وقتی حساب شما صفر شود، ادامه پیدا می کند. اما در حالت Isolated صرافی حساب شما را شارژ نمی کند.

·       در این مرحله سطوح قیمت را در جایی که می‌خواهید سفارش را تریگر کنید، تنظیم نمایید.

·       سپس جهت مدیریت ریسک معاملات خود Stop-loss و take profit را تنظیم کنید.

·       این کار به شما کمک می کند ریسک معاملات خود را مدیریت کنید. بنابراین زمان خروج از معامله خود را با قیمتی که می خواهید تنظیم می کنید و بنابراین سرمایه خود را با اطمینان حفظ خواهید کرد.

 

image

معاملات Perpetual

 

نحوه معاملات مارجین در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

معامله مارجین در صرافی اوکی اکس شکلی از معامله است که در آن با نگه داشتن وثیقه از صرافی مقداری وام می گیرید. سپس با آن مبلغ وام به همراه وثیقه خود، در بازار سرمایه گذاری می کنید. پس از انجام معامله هنگامی که به سود رسیدید، به سادگی سود خود را برداشته و مبلغ وام را به همراه بهره به صرافی که از او وام گرفته اید، برمی گردانید.
البته اگر پس از انجام معامله، موفق به کسب سود نشده باشید، پس از آنکه ضرر شما به یک نقطه خاص رسید، وثیقه ای که شما گذاشته بودید به صرافی که وام دهنده شما بود، پس داده می شود.
با این حال، اگر استراتژی های معاملاتی را بدانید و حرکت بازار را در جهت درست پیش‌بینی کنید، مشکلی برای سرمایه شما پیش نخواهد آمد.

 

عناصر اصلی در معاملات مارجین کدامند؟
برخلاف بازار اسپات که در آن خرید و فروش ارزهای رمزنگاری به صورتی ساده انجام می شود، در معاملات مارجین از آنجا که شامل وام گرفتن از صرافی می باشد، همه چیز می تواند کمی پیچیده شود. درک عناصر اثرگذار در معاملات مارجین به فهم معاملات مارجین و کسب سود شما کمک می کند.

·       اهرم یا Leverage مقدار پولی است که می خواهید از وام دهنده قرض بگیرید تا مقدار سرمایه گذاری خود را افزایش دهید و سود بیشتری کسب کنید. اهرم معمولاً به اشکال مختلف مانند 1X، 2X، 3X، 4X نشان داده می شود و بسته به مبادلات مختلف می تواند تا X10 افزایش یابد. در صرافی اوکی اکس، می توانید اهرمی 10 برابری در جفت معاملاتی BTC/USDT بگیرید. نماد X2 به این معنی است که می توانید دو برابر وثیقه خود وام بگیرید. برای مثال، فرض کنید 100 توکن USDT دارید. اگر برای اهرم X2 درخواست دهید، می توانید 200 توکن USDT از وام دهنده بگیرید و سرمایه کلی خود را از 100 دلار به 300 دلار افزایش دهید.

·       بهره یا Interest مانند همان بهره وام بانکی است. سود معاملات مارجین ساعتی محاسبه می‌شود تا حداکثر سود را برای معامله‌گر داشته باشد. نرخ بهره بر اساس ساعت و نوع ارز دیجیتالی که قرض می گرفته اید متفاوت است.

·       قیمت نقدینگی یا Liquidation قیمتی است که در انجام معامله، وثیقه شما به اندازه وامی خواهد شد که باید بازپرداخت کنید. در اینصورت سپرده خود را از دست می دهید.

·       ایزوله و کراس Cross/Isolated از اصطلاحات معاملات مارجین است. وثیقه ای که برای قرض گرفتن از صرافی لازم است اگر به صورت ایزوله نگه دارید، می تواند برای گرفتن وام برای سایر ارزهای دیجیتال نیز استفاده شود، اما قیمت نقدینگی را کاهش می دهد.

·       در معاملات مارجین، Long به معنای خرید دارایی با انتظار قیمت بالاتر و دریافت سود است.

·       در معاملات مارجین، Short به معنای فروش یک دارایی در زمانی است که قیمت آن پایین است و منجر به کسب سود می شود.

 

image

معاملات مارجین

نحوه انجام معاملات فیوچرز در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

·       ابتدا گزینه Trade را از منوبار بالای صفحه اصلی صرافی اوکی اکس انتخاب نمایید.

·       حالا گزینه Margin Trading را از منوی کشویی Trade انتخاب کنید.

·       در اینجا جفت ارز معاملاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور نمونه جفت ارز BTC/USD را برگزینید.

·       سپس روی نماد دو فلش موازی ضربه بزنید و در میان حالت های مختلف معاملات، گزینه Futures را انتخاب نمایید.

·       پس از آن در فرم ظاهر شده فیلدهایی که مربوط به مشخصات سفارش است را پر کنید.

·       یکی از موارد Isolated یا Cross را برگزینید.

·       نوع سفارش خود را مشخص کنید. اگر نوع محدود یا Limit را برگزینید، بایستی قیمت و مقدار مد نظر را تایپ نمایید. اگر نوع بازار یا Market را انتخاب کنید، باید فقط مقدار را وارد نمایید، زیرا سفارش مارکت با قیمت بازار انجام پذیر است. اگر سفارش Stop را برگزینید باید شرط هایی را برای سفارش بگذارید.

·       بسته به نوع سفارش خود، در باکس خالی Price، قیمت را وارد کنید.

·       حالا مقدار اهرم یا Leverage را مشخص نمایید. وقتی روی لوریج کلیک کنید پنجره کوچکی باز می شود که شامل میزان اهرم ها می باشد. مقدار اهرم مد نظر را برگزیده و برای تایید مشخصات بر روی کلید Confirm فشار دهید.

·       در باکس Amount مقدار را تایپ کنید.

·       در اینجا بایستی حد سود و حد ضرر را تعیین نمایید.

·       حالا جهت خرید بر روی کلید Buy و جهت فروش بر روی کلید Sell کلیک کنید.

·       پس از ثبت سفارش، می توانید مشخصات سفارشات خود را در برگه Open Orders در پایین صفحه ببینید.

·       به منظور بستن پوزیشن از کلید Close Position استفاده نمایید.

 

image

فیوچرز

 

ویژگی معاملات Stop Order در صرافی اوکی اکس چیست؟

سفارش توقف یا Stop Order نوعی سفارش است که در آن خریدار یا فروشنده زمانی که قیمت ارز رمزنگاری شده به یک مقدار خاص تحت عنوان قیمت توقف یا قیمت تریگر می‌رسد، سفارش خرید یا فروش یک ارز دیجیتال را می‌دهد.
دستور توقف یک نوع سفارش پیشرفته است که بر خلاف سایر انواع سفارش بلافاصله اجرا نمی شود. این سفارش در جایی که عدم اطمینان در بازار حاکم است مفید است.
سفارش توقف در صرافی اوکی اکس را می توان به دو نوع دیگر تقسیم کرد:

 

·       سفارشات مشروط، سفارش توقف مشروط دستوری است که در آن معامله گر می‌تواند در یک زمان معین توقف ضرر یا دریافت سود را تعیین کند.

·       سفارش OCO یا One-cancels-the-other نوعی سفارش مشروط برای یک جفت سفارش است که در این سفارش، اجرای یکی به طور خودکار دیگری را لغو می کند. در سفارشات OCO، می‌توان هر دو سفارش را همزمان به‌گونه‌ای تنظیم کرد که وقتی یکی از آنها اجرا می‌شود، دیگری نامعتبر شده و به طور خودکار لغو گردد.

چگونه می توان از Stop Order استفاده کرد؟
در ادامه روش استفاده از دستور توقف شرطی و OCO در صرافی اوکی اکس از طریق بیان یک مثال تشریح می گردد.

·       سفارش مشروط یا Conditional Order، فرض کنید معامله گر الف بخواهد از طریق صرافی اوکی اکس پنج واحد توکن OKB در بازار اسپات جفت ارز USDT بخرد. قیمت فعلی بازار OKB  برابر با 37 USDT است. معامله گر الف پیش بینی می کند که خط مقاومت این توکن در 42 تتر دلار است و زمانی که قیمت از 42 عبور کرد، ارزش OKB بالاتر خواهد رفت. معامله گر الف سفارش خود را در جایی قرار می دهد که سفارش او در دفترچه سفارش به عنوان سفارش خرید محدود ثبت شود. زمانی که قیمت به قیمت تریگر یا قیمت توقف برخورد کند، معامله به وقوع می پیوندد. نمونه این سفارش در تصویر زیر آمده است:

 

image

سفارش شرطی

·       سفارش OCO یا سفارشی که یکی دیگری را لغو می کند. فرض کنید معامله گر ب صاحب پنج واحد توکن OKB در صرافی اوکی اکس می باشد. اگر قیمت فعلی بازار توکن OKB برابر با 37 USDT باشد. اکنون معامله گر الف متوجه می شود که نقطه مقاومت در 42 USDT است اما او پیش بینی کرده که بازار می تواند به زیر 30 USDT هم سقوط کند. معامله گر الف سفارش خود را به صورتی ایجاد می کند که اگر بازار بالا رود، بتواند از طریق آن سود خود را دریافت کند. اما در صورت سقوط بازار با توقف ضرر از زیان بیشتر نجات پیدا می کند. در این مورد معامله گر ب سفارش OCO را انجام می دهد. در تصویر زیر این سفارش آورده شده است:

 

image

سفارش OCO

 

نحوه وام دادن و قرض گرفتن کریپتو در صرافی اوکی اکس چگونه است؟

هر معامله گری در اکوسیستم کریپتو بر این باور است که پول پول می‌سازد. با پیشرفت مثبت بازار ارزهای رمزنگاری، سرمایه‌گذاران بیشتری با پول های کلان وارد این بازار می‌شوند. افرادی که توانایی سرمایه گذاری مناسبی ندارند، در حال حاضر به دنبال قرض گرفتن کریپتوکارنسی هستند تا بتوانند در این بازار مشارکت بیشتری داشته باشند. صرافی اوکی اکس از طریق وام دادن، فضای وسیع تری را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا با ورود به بازار کریپتو، بتواند درآمدی به دست آورند.
تسهیلات وام دادن یا  Loan در بخش Earn در صرافی اوکی اکس به کاربران این امکان را می دهد که یا وام بگیرند یا به کاربران دیگر پول قرض دهند. آنها از این طریق درآمد غیر فعالی کسب می کنند که نرخ بسیار بهتری از نرخ های بانک های معمولی دارد. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانیم برای وام در OKEx درخواست دهیم و چگونه می‌توانیم ارز دیجیتال را قرض کنیم.

 

 

image

وام دهی

چگونه می توان با ارز USDT در صرافی اوکی اکس وام گرفت؟

·       در نسخه دسکتاپ به بخش LOAN بروید.

·       سپس مشخص کنید که چقدر می خواهید وام بگیرید. در این مورد، ما انتخاب می کنیم که USDT را قرض بگیریم.

·        روی دکمه آبی رنگ Borrow کلیک کنید.

·       در فرم ظاهر شده تمام جزئیات وام را وارد کنید، مانند مقداری که می خواهید وام بگیرید، مدت زمان وام، و مقدار وثیقه ای که می خواهید بگذارید.

·       شرایط و توافقنامه را بررسی کنید و روی  Next Step کلیک کنید.

·       می توانید از BTC، ETH، OKB، LTC، BCH، EOS و BSV به عنوان وثیقه استفاده کنید و در OKEx وام بگیرید. همچنین می توانید حداکثر 65 درصد از مبلغ وثیقه خود را به عنوان وام بگیرید. مدت زمان وام متغیر بوده و نرخ بهره سالانه 7.3٪ است که بهتر از وام های بانکی می باشد.

·       سپس جزئیات نهایی وام را با کلیک بر روی دکمه آبی رنگی Confirm تایید کنید.

·       در بخش My Loans وضعیت درخواست وام خود را بررسی کنید. با شروع عملیات وام دهی، وام شما به عنوان Borrowing نشان داده می شود.

·       اگر می خواهید مبلغ اصلی به علاوه نرخ بهره را بازپرداخت کنید، روی سه نقطه کلیک کرده و پس از دیدن جزئیات وام روی دکمه آبی رنگ Repay Now کلیک کنید.

·       به این ترتیب در صرافی اوکی اکس وام می گیرید و آن را در همان پلتفرم بازپرداخت می کنید.

 

image

قرض گرفتن

چگونه می توان با USDT در صرافی اوکی اکس وام داد؟

·       در ورژن دسکتاپ به بخش Earn در صرافی اوکی اکس بروید.

·       سپس در لیست توکن ها، توکن USDT را پیدا کنید.

·       بر روی دکمه Select در کنار توکن USDT کلیک کنید تا چهار گزینه اصلی را در منوی کشویی ببینید.

·       با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ Subscribe،  گزینه C2C Loan را انتخاب کنید.

·       طرح سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید، و USDT را برای ارائه وام به دیگر کاربران برگزینید. روی دکمه آبی رنگ Continue کلیک کنید.

·       به  بخش Risk Control رفته و با بررسی میزان دارایی های وثیقه شده، مقدار وام و بهره تاخیر پرداخت، روی دکمه Next کلیک کنید. مقصود از نرخ بهره تاخیر، جریمه ای است که برای وام گیرنده اعمال می شود.

·       می توانید وام خود را با بررسی بخش  My Earnings و سپس انتخاب Loans بررسی کنید.

 

 

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی اوکی اکس چقدر است؟

کارمزد معاملات در صرافی OKEx برای کاربران بر اساس حجم معاملات و دارایی های OKB آنها اعمال می شود. به طور کلی، معامله گران به عنوان Maker و Taker دسته بندی می شوند. اگر کاربری معامله ای را ترتیب دهد که به دفتر سفارشات یا Order book اضافه شود، او Maker یا سازنده سفارش خواهد بود. اگر کاربری هر یک از پیشنهادات را دریافت کند یا از دفتر سفارشات درخواست نماید، یک Taker یا گیرنده می باشد. از آنجایی که میکرها نقدینگی را اضافه می کنند، در مقایسه با تیکرها که نقدینگی را از بازار کم می کنند، کارمزد کمتری می پردازند.
کارمزد معاملات صرافی اوکی اکس برای کاربران عادی و VIP نیز متفاوت است. کاربران معمولی بر اساس کل دارایی OKB به سطوح مختلف دسته بندی می شوند. کاربران VIP بر اساس حجم معاملات 30 روزه ایشان تقسیم بندی می شوند. کاربران به صورت روزانه در این طبقه بندی به روزرسانی می شوند. طبقه بندی بر اساس نوع معاملات اسپات، فیوچرز، دائمی یا Perpetual متفاوت خواهد بود.
در تصویر زیر کارمزد معاملات بر اساس طبقه بندی معاملات اسپات آورده شده است. لیست کامل کارمزدها در بخش Fees در وب سایت صرافی اوکی اکس آورده شده است.

 

 

image

کارمزد

 

10 درصد تخفیف در معاملات با ثبت نام از طریق لینک زیر

 

 *** لینک ثبت نام ***

 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.