whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

حساب دمو (Demo account) چیست؟

1402/05/27 ساعت 03:25


حساب دمو (Demo account) یا حساب نمایشی، نوعی حساب است که توسط پلتفرم‌های تجارتی ارائه می‌شود و به مشتریان پیشنهاد می‌دهد تا قبل از تصمیم گیری برای فعال‌سازی یک حساب زنده با پلتفرم تجارتی و ویژگی‌های مختلف آن آزمایش کنند.

حساب‌های آزمایشی توسط انواع گسترده‌ای از پلتفرم‌های تجارت آنلاین از جمله پلتفرم‌های معاملات سهام، محل‌های معاملات ارز خارجی و صرافی‌های کالاها ارائه می‌شوند. 

به دنیای جذاب سیگنال‌ها در پرشین الیت خوش آمدید! در اینجا، با تیم حرفه‌ای سیگنال فیوچرز و همراهی از کانال‌های سیگنال فارکس و کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، تجربه‌ای بی‌نظیر از معاملات حرفه‌ای را تجربه کنید. از هر لحظه بهره‌برداری کنید و با ما به قله‌های موفقیت برسید!

آشنایی با حساب دمو (Demo account) یا حساب نمایشی

حساب آزمایشی تجارتی نوعی حساب است که توسط پلتفرم‌های تجارتی ارائه می‌شود و به مشتریان پیشنهاد می‌دهد تا قبل از فعال‌سازی یک حساب، با پلتفرم تجارتی آزمایش کنند. حساب‌های آزمایشی توسط پلتفرم‌های معاملات سهام، محل‌های معاملات ارز خارجی و صرافی‌های کالاها استفاده می‌شوند. حساب‌های آزمایشی تجارتی به معاملان تجربی کمک می‌کنند تا استراتژی‌های جدید را آزمایش کنند.

حساب‌های دمو یا آزمایشی جایی است که سرمایه‌گذاران پیشرو می‌توانند معامله کرده و سیستم‌ها را قبل از معامله با پول واقعی آموزش دهند. بسیاری از کسب‌وکارها این برنامه‌های آنلاین را برای سرمایه‌گذاران مبتدی ارائه می‌دهند تا با احساس معامله کردن در بازارهای واقعی بدون ریسکی در آینده نزدیک آشنا شوند.

حساب دمو (Demo account) چگونه کار می‌کند؟

حساب‌های دمو یا حساب‌های آزمایشی تجارتی با شروع تجارت آنلاین محبوب شدند و به مشتریان به عنوان یک روش برای آزمایش تجربه کاربری یک پلتفرم معرفی می‌شوند. حساب آزمایشی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از تجارت کاغذی، سهام خرید و فروش کنند، اما این معاملات را تحت شرایط واقعی و بازار زنده آزمایش کنند.

پلتفرم اختصاصی دمو یک شبیه‌ساز تجارتی است که یک سرمایه‌گذار علاقه‌مند می‌تواند در محیط زمان واقعی و بدون ریسک تجارت کند و حتی به تجربه استراتژی‌های جدید مانند تجارت گزینه‌ها بپردازد.

سرمایه‌گذاران ممکن است قبل از شروع سرمایه‌گذاری در آینده‌ها، کالاها یا ارزها، حتی اگر تجربه سرمایه‌گذاری در سهام داشته باشند، بخواهند یک حساب آزمایشی را امتحان کنند. این بازارها تحت تأثیرات مختلفی قرار دارند، اجازه‌ انواع مختلفی از دستورات بازار، و نیازهای مارج متفاوتی نسبت به بازارهای سهام دارند.

حساب‌های آزمایشی تجارتی قبل از استفاده گسترده از معاملات الکترونیکی امکان‌پذیر نبودند. حساب‌های آزمایشی تجارتی از دهه 2000 به عنوان یک خدمت توسط کارگزاری‌های آنلاین ارائه شدند، زمانی که اینترنت با سرعت بالا پذیرفته شد.

چگونه حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی تجارتی را انتخاب کنیم؟

معاملات شبیه‌سازی یا کاغذی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که تجربه خرید و فروش اوراق بهادار را داشته باشند یا تجربه معامله در ارزهای رمزنگاری یا ارزهای خارجی را امتحان کنند. پلتفرم‌های معاملاتی آزمایشی محبوب عبارتند از:

  • وبول: با ارائه خرید و فروش بدون خطر، وبول به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا به نقل‌قول‌های سهام به صورت زمان واقعی دسترسی پیدا کنند، نمودارهای یکپارچه با شاخص‌ها را بررسی کنند و هشدارهای قیمت تنظیم کنند.
  • OKX: این ویژگی آموزش مرحله به مرحله برای امتحان تجارت رمزارز را به صورت بدون خطر با ویژگی معامله آزمایشی OKX ارائه می‌دهد.
  • IG: به سرمایه‌گذاران آینده با معرفی معامله در بازار ارز از طریق شبیه‌سازی آموزش می‌دهد.

آیا یک سرمایه‌گذار می‌ تواند با حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی تجارتی پول کسب کند؟

یک سرمایه‌گذار نمی‌تواند از یک حساب آزمایشی تجارتی پول کسب کند، زیرا این پلتفرم یک پلتفرم نمایشی است که از معامله کاغذی شبیه‌سازی برای معرفی معامله به یک سرمایه‌گذار آینده استفاده می‌کند.

چگونه یک سرمایه‌گذار می‌تواند حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی تجارتی دریافت کند؟

بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی به سرمایه‌گذاران امکان باز کردن یک حساب آزمایشی را ارائه می‌دهند. این حساب‌ها آنلاین قابل دسترسی هستند، رایگان هستند و به طور خودکار با پول مجازی تامین می‌شوند.

تجارت در بیان حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی

برای معامله‌گران تازه، حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی معرفی‌ای به بازار مالی است و نحوه کار بازار را مشاهده می‌کنند. بسیاری از معامله‌گران تصمیم می‌گیرند که آیا به حساب واقعی منتقل شوند یا خیر؟

با مشاهده عملکرد حساب دمو یا آزمایشی. حساب‌های آزمایشی اغلب گزینه تأمین مجازی نامحدود را ارائه می‌دهند، اما سرمایه‌گذاران بیشتر زمانی بهره‌برداری می‌کنند که حساب آزمایشی تجاری را با مقدار پولی که قصد دارند با آن تجارت کنند، باز کنند، تا احساسی از مقدار پولی که ممکن است کسب یا از دست بدهند، به دست آورند.

تعریف و مثال‌هایی از حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی

حساب دمو (Demo account) یا حساب نمایشی جایی است که سرمایه‌گذاران تازه‌کار می‌توانند استراتژی‌ها را امتحان کرده و یاد بگیرند چگونه تکنولوژی معامله کار می‌کند، بدون مواجهه با ریسک‌های مرتبط با بازارهای واقعی. کاربران با پول جعلی معامله می‌کنند و حساب آزمایشی شبیه‌سازی می‌کند که بازگشت‌ها در حساب پول واقعی چگونه خواهند بود. مدارس دبیرستانی و دانشگاه‌ها اغلب از حساب‌های آزمایشی برای آموزش سرمایه‌گذاری و رقابت با مدارس دیگر در مسابقات معاملاتی استفاده می‌کنند.

حساب‌های آزمایشی در بین معاملان سهام، ارزها و کالاها محبوب هستند، اما برای سرمایه‌گذاران متمرکز بر مدت‌بلند، به اندازه‌ی آن‌ها برای سایر موارد مفید نیستند. هر چه زمان بیشتری برای کسب سود از سرمایه‌گذاری طول می‌کشد، حساب آزمایشی کم‌تر مفید است چرا که شبیه‌سازی زمان را از ترکیب پول واقعی دور می‌کند.

توجه کنید که حساب‌های دمو (Demo account) یا حساب‌های آزمایشی همچنین توسط معاملان تجربی برای امتحان استراتژی‌های جدید استفاده می‌شوند. 

مدیر معروف صندوق سرمایه‌گذاری ری دالیو در کتاب خود به نام "بحران‌های بزرگ بدهی" از استفاده از حساب‌های آزمایشی صحبت کرده است. دالیو به تاریخچه‌های بزرگ آشوب در تاریخ بازارهای آمریکا برگشت و معاملات را به صورت روز به روز به عنوان بحران‌های آتی از بدهی تمرین کرد تا خود را برای معامله در طیفی از بحران‌های آتی آماده کند.

یک مثال از حساب آزمایشی، paperMoney تی‌دی آمریترید است. با استفاده از paperMoney، معامله‌گران می‌توانند ساختار نرم‌افزار معاملاتی دلال کارگزار (به نام thinkorswim) را تغییر دهند، بازدهی‌های تاریخی را ردیابی و ذخیره کنند و از "اصلاح‌ها" برای لغو معاملات انجام شده استفاده کنند. نام‌های جایگزین حساب دمو (Demo account) معامله کاغذی، شبیه‌ساز بازار سهام است.

چگونه حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی کار می‌کند؟

بیشتر کارگزاری‌های آنلاین و حساب‌های معاملاتی فارکس به شکلی حساب‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند. وب‌سایت‌های مالی دیگر نیز مانند Investopedia، شبیه‌سازهای بازار سهام را ارائه می‌دهند.

برای مثال بیایید از طریق نمونه‌ای از یک پلتفرم رایج برای مشخص کردن چگونگی طرز کار حساب دمو (Demo account) با استفاده از paperMoney تی‌دی آمریترید ترید کنیم.

  • مرحله 1: ثبت‌نام در یک حساب

paperMoney تی‌دی آمریترید یک فرم کوتاه برای تکمیل دارد. کاربران موجود تی‌دی آمریترید فقط باید thinkorswim را برای استفاده از برنامه دانلود کنند که شامل اطلاعات شخصی اولیه، تاریخچه معاملات و کلاس دارایی‌هایی که استفاده خواهند شد، می‌شود.

توجه

در ارتباط با اطلاعات شخصی، بیشتر شبیه‌سازهای معامله و حساب‌های آزمایشی حداقل یک ایمیل برای استفاده نیاز است. حساب‌های دمو (Demo account) یا حساب‌های آزمایشی کارگزاری برای حساب پول واقعی بیشتر اطلاعات را پس از انجام شبیه‌سازی می‌طلبند.

  • مرحله 2: دانلود نرم‌افزار

مرحله بعدی دانلود نرم‌افزار مرتبط با حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی و اصلاح رابط کاربری است. هر استراتژی معاملاتی و کلاس دارایی دارای معیارها و نمادهای فنی خود است. از این مرحله برای اطمینان از اینکه نمادها و معیارهای مناسب برای شما در دسترس هستند، استفاده شود.

  • مرحله 3: تخصیص پورتفولیو

بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی از یک عدد گرد مانند ۱۰۰٬۰۰۰ یا ۱ میلیون دلار به عنوان مقدار پورتفولیو آزمایشی استفاده می‌کنند. این امکان معامله در اسکناچ‌های غیرنرمال (۱۰۰ سهم) و برای پیگیری آسان بازدهی را فراهم می‌کند. مهم است که تلاش کنید تا به حد امکان به واقعیت نزدیک معامله کنید.

  • مرحله 4: معامله

مرحله نهایی از فرآیند معامله کردن است. برخی از شبیه‌سازها، مانند paperMoney، تاریخچه معاملات و بازدهی‌های شما را پیگیری می‌کنند و اجازه می‌دهند معاملات "اصلاحی" انجام دهید، در حالی که دیگران به معامله در بازارهای گذشته اجازه می‌دهند.

مزایا و معایب حساب دمو (Demo account) یا حساب‌های آزمایشی

حساب‌های آزمایشی می‌توانند برای یادگیری استراتژی‌ها و نرم‌افزارهای معاملاتی مختلف بسیار مفید باشند، اما در همین حال نقاط ضعفی نیز در این پلتفرم‌ها وجود دارند.

مزایا

  • قابلیت یادگیری مبانی سرمایه‌گذاری
  • امکان آزمایش استراتژی‌های جدید
  • کاوش در کلاس‌های دارایی جدید

نقاط ضعف

  • اندازه نمونه کوچک
  • احساس غرور غلط
  • اندازه پرتفولیو
  • کمبود تصمیم‌گیری قاطع

توضیح مزایای حساب دمو (Demo account) 

قابلیت یادگیری مبانی سرمایه‌گذاری: به عنوان یک سرمایه‌گذار تازه‌کار، بهتر است که اشتباهات فنی خود را در معامله کاغذی انجام دهید تا با پول واقعی. هر کارگزاری نرم‌افزار معاملاتی اختصاصی خود را دارد که می‌تواند تمرین خوبی برای سرمایه‌گذاران حقیقی باشد. منطقی است که کمی زمان بگذارید تا یاد بگیرید چگونه نرم‌افزار کار می‌کند و رابط کاربری را تغییر دهید.

امکان آزمایش استراتژی‌های جدید: به عنوان یک معامله‌گر تازه‌کار یا تجربه‌کرده، شما قادر به آزمایش استراتژی‌های جدید بدون ترس از ریسک از طریق حساب آزمایشی هستید. حساب آزمایشی به معامله‌گر امکان می‌دهد استراتژی را قبل از استفاده از آن با پول واقعی آزمایش کند.

کاوش در کلاس‌های دارایی جدید: در حالی که بسیاری از معامله‌گران با سهام شروع می‌کنند، کالاها و فارکس نیز می‌توانند بسیار سودآور باشند. اما این نمی‌آید به این معناست که تکنیک‌های یکسانی برای همه‌ی کلاس‌های دارایی کاربرد دارند. معامله‌گران تجربه‌کرده‌ای که می‌خواهند به کلاس‌های دارایی دیگر گسترش دهند، می‌توانند از حساب‌های آزمایشی برای آزمایش کردن اینکه چه چیزها کار می‌کند و چه چیزها کار نمی‌کند، استفاده کنند.

توضیح نقاط ضعف حساب دمو (Demo account) 

اندازه نمونه کوچک: حساب‌های آزمایشی برای معامله در طول یک چرخه کامل بازار طراحی نشده‌اند، که به این معناست که زمانی‌محدود و تنها برای بخشی از چرخه‌ای که در طول آن استفاده شده‌اند، مفید هستند. این می‌تواند باعث ایجاد اطمینان کاذب در معامله‌گران درباره تکنیک‌های توسعه‌یافته در حساب آزمایشی شود که ممکن است یک ماه یا یک سال بعد در معامله واقعی کار نکنند.

احساس غرور غلط: معامله در بازارهای واقعی با نوسانات و ریسکی همراه است که در حساب‌های آزمایشی وجود ندارد. به طور کلی، منطقی است که به هیچ وجه نمی‌توانید به معامله کاغذی واکنش عاطفی مشابهی داشته باشید. تمرین خوب است، اما زمانی که پول واقعی از دست می‌دهید، ممکن است همانطور که در معامله با یک شبیه‌ساز عمل می‌کنید، به عنوان عقلانی رفتار نکنید. تفاوت بزرگی بین این است که ۵۰٬۰۰۰ دلار پول واقعی در خط و پهن یا تغییرات چند پیکسل در صفحه نمایش قرار دارد.

اندازه پرتفولیو: برای بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار، اندازه پرتفولیو یا سرمایه در یک حساب آزمایشی بسیار بزرگتر از آنچه یک سرمایه‌گذار واقعی در زمان معامله در بازارهای واقعی استفاده خواهد کرد، خواهد بود. این به این دلیل است که می‌توانید مقدار سرمایه که می‌خواهید از آن شروع کنید، انتخاب کنید. این باعث می‌شود که تعیین قوانین اندازه موقعیت دشوارتر شود، زیرا مقدار مصنوعی معمولاً با مقدار واقعی تجارت معادل نیست.

کمبود تصمیم‌گیری قاطع: معامله در حساب آزمایشی در مقایسه با زندگی واقعی، مانند بازی کردن در یک بازی ویدئویی در مقایسه با زندگی واقعی است. می‌توانید هزار بار در بازی ویدئویی شکست بخورید، اما فقط یک بار در زندگی واقعی. حساب‌های آزمایشی می‌توانند معامله بیش از حد فعال و استفاده از تضمین مالی را تشویق کنند که ممکن است یک حساب را هنگامی که پول واقعی درگیر می‌شود وجود داشته باشد، از بین ببرد و معاملات اصلاحی وجود ندارد.

چه چیزی برای سرمایه‌گذاران حقیقی معنا دارد؟

حساب‌های دمو (Demo account) یا حساب‌های آزمایشی می‌توانند ابزارهای عالی برای سرمایه‌گذاران باشند تا تمرین کردن در استراتژی‌های معاملاتی را انجام داده و احساسی از چگونگی کار بازار را بدست آورند. با این حال، بهتر است از حساب‌های آزمایشی به عنوان چرخ‌های آموزشی برای چیز واقعی استفاده کنید.

سرمایه‌گذاران نباید به حساب‌های آزمایشی معتمد شوند تا نشان دهند چه اتفاقی واقعاً در زمانی که با پول واقعی در بازارهای واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، خواهد افتاد. به خاطر داشته باشید: نتایج شبیه‌سازی شده اغلب با نتایج واقعی معامله برابر نیستند.

کلام آخر

حساب دمو (Demo account) یا حساب آزمایشی مکانی است که سرمایه‌گذاران تازه‌کار (یا تجربه‌کرده) می‌توانند استراتژی‌ها را آزمایش کرده و یاد بگیرند که چگونه با استفاده از پول مجازی و بدون مواجهه با ریسک‌های مرتبط با بازارهای واقعی معامله کنند. معامله در حساب‌های آزمایشی معمولاً به عنوان معامله کاغذی اشاره می‌شود.

حساب‌های آزمایشی راه‌های مناسبی برای تمرین سرمایه‌گذاری و آزمایش استراتژی‌های جدید هستند، اما نقاط ضعفی مانند ایجاد احساس غرور غلط و کمبود تصمیم‌گیری قاطع نیز برای استفاده مداوم از حساب‌های آزمایشی وجود دارد.

از پرشین الیت به عنوان راهکاری نوآورانه برای دستیابی به موفقیت و سود در بازارهای پویا و تغییرپذیر ارز دیجیتال و فارکس استفاده کنید. در اینجا، فرصت‌ها به رویایی بزرگ تبدیل می‌شوند و با همراهی ما، به دنیای معاملات موفق خواهید پیوست.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.