whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

مزایا و ویژگی های صرافی کوکوین کدامند؟

1400/09/18 ساعت 15:02


 

10 درصد تخفیف در معاملات با ثبت نام از طریق لینک زیر

 

 

 *** لینک ثبت نام ***

 

 

صرافی کوکوین در سپتامبر 2017 جهت مدیریت معاملات ارزهای دیجیتال و ارائه خدمات به علاقمندان در سیشل افتتاح شد. صرافی کوکوین یک سرویس مبادله برای کاربران فراهم می کند تا تراکنش های دارایی های دیجیتال را به صورت ایمن و کارآمد انجام دهند.
صرافی KuCoin دارای یک بخش تحقیقاتی در صنعت بلاک چین است و بر آن تاکید دارد که پروژه های باکیفیتی را در فهرست ارزهایی که مورد پشتیبانی این صرافی می باشد، وارد کند.
این صرافی قصد دارد که در آینده ارزش پایدار و افزایش یافته ای را برای بیش از پنج میلیون کاربر ثبت شده خود در بیش از 100 کشور جهان مهیا نماید. در نوامبر 2018، صرافی کوکوین که خود را صرافی مردم می نامد، به طور رسمی با شرکت های IDG Capital و Matrix Partners شریک شد.
تیم توسعه صرافی کوکوین با مدیریت دو تن از متخصصین فناوری در زمینه های کد نویسی و بلاک چین شکل گرفت. مایکل گان که در 8 سالگی شروع به کدنویسی کرد و اولین استارت آپ خود را در 16 سالگی تأسیس کرد، در سال 2012 شروع به استخراج بیت کوین کرد. هنگامی که سعی بر فروش مقداری بیت کوین در صرافی Mt Gox را داشت، متوجه شد که بزرگترین پلتفرم جهان در آن زمان برای استفاده مبتدیان مشکل است. در ادامه همکاری Michael Gan با Eric Don در هنگام تحقیق بر روی بلاک چین ها متوجه شدند که بلاکچین امکان تغییر سیستم مالی را دارد و می تواند سیستم جدیدی را تولید کند که نه تنها به افراد متمکن، بلکه به همه افراد جهان، حتی افراد بی‌سواد، بیکار و بدون حساب بانکی خدمت کند.
در پایان سال 2013، آنها اولین کد نرم افزاری صرافی کوکوین را تحت عنوان People's Exchange  تولید کردند تا همه مردم امکان کار با کریپتوکارنسی را پیدا کنند. در 25 سپتامبر 2020، صرافی KuCoin مورد حمله سایبری قرار گرفت، تا جایی که هکرها 275 تا 285 میلیون دلار دارایی دیجیتال کاربران را سرقت کردند. گمان می رفت که هکرهای کره شمالی مسئول این هک باشند. با این حال، صرافی کوکوین که در سیشل مستقر بود، واکنش سریع و کارآمدی به حمله هکری به KuCoin نشان داد.
در یک اقدام کارآمد صرافی کوکوین که با شرکت داده بلاک چین Chainalysis، سایر صرافی‌های رمزنگاری و آژانس‌های مجری قانون در ارتباط بود، به کمک آنها توانست مقدار زیادی از وجوه را بازیابی کند و دارایی بقیه کاربران را با استفاده از صندوق بیمه خود بازپرداخت نماید. حمله هکری به KuCoin چهارمین هک بزرگ به صرافی های آنلاین کریپتو در آن زمان بود.

 

image

صرافی کوکوین

 

جایگاه صرافی کوکوین در چه رتبه ای است؟

صرافی کوکوین در وب سایت کوین مارکت کپ در تاریخ 30 نوامبر 2021 با توجه به پارامترهای مختلفی که برای مقایسه صرافی ها آورده شده است، در بین رتبه پنجم و ششم در نوسان بود. صرافی کوکوین از 545 ارز رمزنگاری از جمله بیت کوین، اتریوم، و لایت کوین پشتیبانی می کند. همچنین امکان مبادله با 48 ارز فیات معتبر از جمله دلار آمریکا USD، یورو EUR ، و درهم امارات متحده عربی AED وجود دارد.
حجم نقدینگی در گردش این صرافی در 24 ساعت گذشته، بیش از 3 میلیارد و 400 دلار بوده است. تعداد بازدیدکنندگان صرافی در هفته پیش از تاریخ مذکور، حدود 3 میلیون نفر بوده است. از نظر امتیاز بندی صرافی ها در وب سایت کوین مارکت کپ، صرافی کوکوین از ده امتیاز توانسته 7.7 امتیاز را از آن خود کند.
 

 

image 

 

رتبه کوکوین

 

نحوه ثبت نام در صرافی کوکوین چگونه است؟

جهت اشتراک در انجام معاملات ارزهای رمزنگاری در صرافی کوکوین، بایستی مراحل زیر را برای ثبت نام دنبال نمایید.

 

·       ابتدا در وب سایت صرافی کوکوین با آدرسkucoin.com  وارد شوید.

·       از سمت راست و بالای صفحه اصلی روی منوی Sign Up کلیک کنید.

·       در صفحه جدیدی که ظاهر شده، دو نوع ثبت نام با تلفن همراه و ایمیل وجود دارد. کاربران ساکن ایران باید ثبت نام توسط Email را انتخاب نمایند، زیرا برای ارسال کد تایید به تلفن، پیش شماره ایران در لیست وجود ندارد.

·       با وارد کردن ایمیل در فیلد مربوطه روی کلید Send Code کلیک کنید.

·       جهت سنجش اعتبار ایمیل، کدی از طرف صرافی به ایمیل شما فرستاده می شود.

·       کد دریافتی را در فیلد دوم وارد کنید.

·       در فیلد سوم رمز عبور مورد نظر خود را تایپ کنید.

·       اگر از طرف دوستان و آشنایان جهت اشتراک با صرافی کوکوین معرفی شده اید، کد معرف را در فیلد Referral code وارد کنید.

·       با کلیک بر روی دکمه Sign up حساب شما در صرافی KuCoin ایجاد شده است.

 

 

image

ثبت نام در صرافی کوکوین

در حال حاضر صرافی کوکوین کاربران ایرانی را تحریم نکرده، ولی طبق قوانین بین الملل این امکان وجود دارد پس بهتر است جهت اتصال از  VPS استفاده کنید که IP ثابت غیر ایرانی داشته باشید. امکان استفاده از صرافی کوکوین توسط لپ تاپ و موبایل امکان پذیر است.

 

image

اپلیکیشن

 

شرکت در برنامه Affiliate صرافی کوکوین چه مزایایی دارد؟

کاربرانی که می خواهند از مزایای کسب درآمد بدون نیاز به معامله بهره مند شوند، می توانند از پاداش های این صرافی استفاده کنند و یا به برنامه وابستگان کوکوین یا Affiliate Program KuCoin بپیوندند. اگر شما از مشترکین صرافی کوکوین شوید، این امتیاز را خواهید داشت که دوستان و آشنایان خود را برای تجارت در KuCoin دعوت کنید و با هم 40٪ از هزینه های معاملاتی را به عنوان کمیسیون تقسیم کنید.
هر کسی که ثبت نام در صرافی کوکوین را تکمیل کند به طور خودکار به یک دعوت کننده تبدیل می شود. با معرفی افراد به این صرافی، بر اساس معاملات انجام شده در تمام پلتفرم ها، مانند معاملات Spot، Futures و Margin، به عنوان پاداش،کمیسیون دریافت می کند.
هر مشترک صرافی می تواند کد دعوت کننده خود را به دوستان و آشنایان خود بدهد. اگر عضو جدید این کد را در فیلد Referral code وارد نماید، نه تنها خود بلکه معرف خود از مزایای وابستگان صرافی استفاده خواهند کرد.

 

 

 

image

پاداش

 

تنظیمات امنیتی در صرافی کوکوین چگونه است؟

هدف صرافی کوکوین محافظت از حریم خصوصی و دارایی های کاربران در برابر نقض قوانین است. تیم امنیتی این صرافی به صورت دوره ‌ای برای محافظت از حریم خصوصی و دارایی‌های کاربران بازبینی هایی را انجام می‌دهد. صرافی کوکوین برای اینکه سرمایه گذاران با اطمینان خاطر در این صرافی به سرمایه گذاری بپردازند از کاربران خود می خواهد که پارامترهای خاصی را که ترتیب داده است، بسته به کاربرد مناسب خود تنظیم نمایند. کاربران می توانند بعد از پایان یافتن ثبت نام وقتی به صفحه اصلی منتقل شدند، در سمت راست و بالای پنل کاربری بر روی منوی کشویی AR کلیک کرده و از لیست نمایان شده، گزینه Account Security را انتخاب کنند.
پس از آن در صفحه ای که ظاهر شده، جهت اطمینان و بالا بردن حفظ امنیت اطلاعات و حساب‌های شخصی خود، تنظیمات حفاظتی لازم را به صورت زیر انجام دهید:

 

·       اگر Restrict login IP را فعال کنید، وقتی که IP ورودی شما تغییر می کند، مکانیسم حفاظت از حساب بلافاصله فعال می شود و شما به طور خودکار از سیستم خارج می شوید.

·       برای آنکه Anti-phishing Safety Phrase را به عنوان عبارت ایمنی ضد فیشینگ جهت ایمیل، ورود به حساب، و برداشت از حساب فعال نمایید. می توانید یک عبارت دلخواه وارد کنید، این عبارت در ایمیل های از طرف صرافی کوکوین یا پنجره ورود به سیستم نمایش داده می شود. اگر عبارت ایمنی نبود یا اشتباه بود یعنی در یک سایت فیشینگ هستید یا یک ایمیل فیشینگ دریافت کرده اید، پس دیگر ادامه ندهید.

·       در تنظیم موردی با عنوان تأیید رسمی رسانه یا  Official Media Verification، برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری به نام KuCoin، می توانید با وارد کردن شماره تلفن، ایمیل، تلگرام، و غیره در نوار جستجو، بودن در دامنه رسمی KuCoin را تأیید کنید.

 

image

تنظیمات امنیتی

 

چگونه می توان به Google 2FA دسترسی پیدا کرد؟

اگر کاربری کد تایید دو مرحله ای گوگل یا Google 2FA را گم کرده و نمی تواند وارد حساب کاربری خود شوید، می تواند مراحل زیر را دنبال کند تا به راحتی مشکل خود را حل کند:

 

·       اگر رمز عبور معاملاتی خود یا trading password را تنظیم کرده و یادداشت کرده باشید، می‌توانید Google 2FA را به صورت خودکار باز کنید.

·       روی عبارت «Google 2FA در دسترس نیست؟» کلیک کنید.

·       در حین انجام تایید هویت هستید، مدارک هویتی خود و یادداشتی که با «کد پویا»، «تاریخ امروز» و «امضا» علامت‌گذاری شده در دست بگیرید و عکس سلفی بگیرید و آن را آپلود کنید تا درخواست شما برای بازگشایی خودکار Google 2FA پذیرفته شود.

·       اگر نه کلید رمز secret key را ذخیره کرده اید و نه رمز عبور معاملاتی خود را به خاطر دارید، درخواست خود را برای پشتیبانی صرافی کوکوین ارسال کنید.

نحوه ثبت سفارش محدود در صرافی کوکوین چگونه است؟
صرافی کوکوین چهار نوع سفارش برای مشتریان خود ارائه می دهد. ابتدا به معرفی نحوه استفاده از سفارش محدود پرداخته می شود و در ادامه بقیه این سفارشات تشریح می گردد:
سفارش محدود یا Limit order: در این نوع سفارش، معاملات خرید یا فروش روی مقدار معینی از ارزهای دیجیتال با قیمت محدود و مشخص انجام پذیر است. در این نوع سفارش، قیمت و مقدار کارمزد تعیین می گردد. فرض کنید قیمت فعلی بازار برای ارز لایت کوین برابر با 203 تتر دلار باشد. اگر قصد خرید 100 لایت کوین را دارید و پیش بینی می کنید قیمت به 195 دلار تتر کاهش می یابد، می توانید سفارش خرید را تحت عنوان یک سفارش لیمیت به ثبت برسانید.
مراحل ثبت سفارش محدود در صرافی کوکوین به این ترتیب است:

·       ابتدا بهای 195 تتر دلار را در فیلد مربوط به قیمت وارد کنید.

·       مقدار 100 لایت کوین را در فیلد مقدار وارد نمایید.

·       جهت ثبت نمودن سفارش روی دکمه خرید یا Buy ضربه بزنید.

در سمت راست صفحه رابط کاربری، دفترچه سفارشات یا Order book واقع شده است. وقتی این سفارش را درج کنید، در بین فهرست سفارشات در دفترچه سفارش، قرار می گیرد.

 

image

سفارش لیمیت

 

نحوه سفارش بازار در صرافی کوکوین چگونه است؟

سفارش بازار یا Market Order: در این نوع سفارش برای خرید یا فروش مقدار معینی از ارزهای رمزنگاری از بهترین قیمت موجود در بازار که در جریان است، استفاده می گردد. در این سفارش قیمتی توسط معامله گر تعیین نمی گردد و فقط مقدار خرید تعیین می شود.
فرض کنید اگر قیمت فعلی بازار برای ارز لایت کوین 203 تتر دلار باشد و معامله گر می خواهد 100 واحد لایت کوین خرید کند. در اینجا بدون تعیین قیمت، می توانید سفارش را به عنوان سفارش مارکت به ثبت برسانید. چون سفارشات بازار به صورت آنی کامل می گردد، مناسب ترین راه جهت خرید یا فروش سریع می باشد. اگر شما روی میزان قیمت اصراری ندارید و به دنبال یک معامله سریع می باشید، این نوع سفارش را برگزینید.
مراحل ایجاد یک سفارش بازار در رابط کاربری صرافی کوکوین به اینصورت است:

 

·       مقدار صد تتر دلار را در فیلد ورود مبلغ تایپ کنید.

·       سپس جهت ثبت سفارش روی دکمه Buy یا خرید ضربه بزنید.

در زمان ثبت سفارش بازار به موارد زیر توجه داشته باشید:

·       به دلیل اجرای سریع سفارش بازار، بعد از آنکه سفارش بازار را به ثبت برسانید، دیگر نمی توانید سفارش خود را کنسل کنید.

·       شما می توانید بلافاصله پس از اجرای سفارش، جزئیات معاملات خود را در برگه Order History یا تاریخچه سفارشات و یا در برگه Trade History یا تاریخچه معاملات بررسی نمایید.

·       برای سفارش ‌های فروش، تا وقتی که عملیات فروش ارزی که در نظر دارید پر نشده است، در بین بهترین سفارش‌های موجود در Order book مربوط به خریدها نمایش داده می‌شود.

·       برای سفارش های خرید، تا وقتی که سفارش خرید شما پر شود، در لیست بهترین سفارش‌های موجود در Order book مربوط به فروش نشان داده می‌شود.

·       قیمت سفارش بازار توسط صرافی کوکوین با مناسب ترین قیمت که در بازار معاملات فعلی وجود دارد. توسط موتور تطبیق نرم افزاری، مطابقت داده می شود، با توجه به اینکه نوسانات قیمت ارزهای رمزنگاری سریع اتفاق می افتد، قیمت پر شده با یک سفارش بازار که بیشتر یا کمتر از قیمت فعلی باشد، تطبیق داده می شود. بنابراین لازم است پیش از ثبت سفارش در بازار، قیمت و مقدار را از طریق سفارشات موجود در بازار مورد بررسی قرار دهید.

 

image

سفارش مارکت

 

نحوه ایجاد سفارش Stop-limit در صرافی کوکوین چگونه است؟

سفارش محدودیت توقف یا Stop-Limit Order: از این نوع سفارش برای خرید یا فروش مقدار از پیش تعیین شده یک ارز استفاده می شود. قیمت محدود این ارز نیز از قبل تعیین شده و زمانی که آخرین قیمت به قیمت تریگر از پیش تعیین شده می رسد، سفارش انجام پذیر می گردد. در تنظیم این سفارش باید قیمت و مقدار ارز مورد نظر و همچنین قیمت تریگر وارد شود.
فرض کنید که قیمت فعلی بازار برای ارز لایت کوین برابر با 203 تتر دلار باشد، حال اگر قیمت در سطح حمایتی برابر با 205 تتر دلار باشد، هر گاه قیمت از سطح حمایتی عبور کند، به صعود خود ادامه نمی دهد، بنابراین زمانی که قیمت به 205.1 رسید، شما می توانید آن را به فروش برسانید.
از آنجایی که پیگیری 24 ساعته بازار برای شما امکان ندارد، می‌توانید جهت جلوگیری از زیاد شدن ضرر، یک دستور به عنوان توقف حد مجاز بگذارید.
مراحل عملیات در صرافی کوکوین جهت درج سفارش Stop-Limit به صورت زیر است:

 

·       سفارش Stop-Limit را انتخاب نمایید.

·       عدد 205.1 تتر دلار را در فیلد قیمت توقف وارد کنید.

·       مقدار 205 تتر دلار را در فیلد قیمت وارد کنید.

·       مقدار 100 لایت کوین را در فیلد ویرایش مقدار تایپ نمایید.

·       جهت ثبت کردن سفارش، روی دکمه Sell یا فروش ضربه بزنید.

هر گاه آخرین قیمت به 205.1 می رسد، این سفارش تریگر می گردد و سفارش 100 لایت کوین با قیمت 205.1 انجام می گیرد.

 

image

سفارش استاپ لیمیت

 

نحوه ثبت سفارش توقف بازار در صرافی کوکوین چگونه است؟

سفارش توقف بازار یا Stop Market Order: به این سفارش، Market Stop-Loss Order یا سفارش توقف ضرر در بازار هم گفته می شود. در این نوع از سفارش که برای خریداری مقداری ارز یا مقدار از پیش تعیین شده ای ارز استفاده می شود. قیمتی که در نظر گرفته می شود قیمت  فعلی بازار است در زمانی که آخرین قیمت بازار به قیمت تریگر از پیش تعیین شده برسد، انجام می‌شود. در این نوع سفارش، قیمت کارمزد از پیش تعیین نشده است. تنها قیمت تریگر، مقدار ارز و یا مقدار سفارش مشخص گردیده است.
فرض کنید قیمت فعلی بازار برای ارز لایت کوین 203 تتر دلار باشد، پیش بینی شما آن است که قیمت سطح حمایتی 205 تتر دلار است و هر زمان که قیمت از قیمت حمایتی عبور کرد، دیگر افزایش نمی یابد. در نتیجه هر زمانی که قیمت به قیمت حمایتی رسید، می خواهید آن را به فروش برسانید. این برای شما ممکن نیست که بتوانید هر 24 ساعت شبانه روز پیگیر بازار باشید، بنابراین شما می‌توانید برای پیشگیری از زیاد شدن ضرر، یک دستور به عنوان stop-limit order یا دستور توقف حد مجاز قرار دهید.
مراحلی که برای انجام این سفارش لازم است دنبال کنید به صورت زیر است:

 

·       سفارش Stop Market یا توقف بازار را انتخاب نمایید.

·       مقدار 205 تتر دلار را در فیلد ویرایش قیمت توقف وارد کنید.

·       عدد 100 را برای مقدار ارز لایت کوین در فیلد ویرایش مقدار وارد کنید.

·       برای ثبت کردن سفارش، روی دکمه Sell یا فروش کلیک کنید.

·       هر زمان که آخرین قیمت به عدد 205 تتر دلار رسید، این سفارش تریگر خواهد شد.

·       بنابراین سفارش به ارزش 100 لایت کوین با بهترین قیمت بازار انجام می شود.

صرافی کوکوین اعلام کرده که جهت استفاده بهینه از وجوه کاربران و ارائه تجربیات معاملاتی بهتر به کاربران، در زمان ثبت سفارش توقف ضرر، سیستم جدیدی ایجاد کرده که دارایی های موجود در حساب کاربران را که برای سفارش در نظر گرفته اند تا زمانی که سفارش تریگر نشده باشد، از قبل مسدود نمی کند.
پس از آنکه سفارشات نوع Stop Orders، فعال می شوند، قوانین سفارش مانند قوانین برای سفارشات Limit Orders یا Market Orders خواهد بود. به این معنا که اگر مبلغ کافی برای اجرای سفارش وجود نداشته باشد، امکان لغو سفارشات وجود دارد. به همین دلیل صرافی کوکوین پیشنهاد می کند که در صورتی که امکان سفارش توقف را ندارید، از این ریسک ها چشم پوشی نکنید.

 

image

سفارش استاپ مارکت

 

مفهوم معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین به روشی گفته می شود که معامله گر به منظور انجام معاملات خرید و فروش خود از سرمایه ای که صرافی در اختیار او می گذارد، بهره مند می شود. اگر این روش را با انواع روش های دیگر معمولی مقایسه کنیم، معاملات مارجین به دلیل استفاده از اهرم ها، قابلیت دستیابی به میزان بیشتری از سود را به شخص می دهد. البته باید توجه داشت که در صورت عدم دقت و احتیاط لازم در انجام معاملات مارجین، به همان اندازه امکان ضرر خواهد داشت. جهت مفهوم بهتر در مورد معاملات مارجین موارد زیر بررسی می شود.
سرمایه گذارانی که به دنبال هیجان بیشتر در معاملات خود هستند، می توانند از امکانات معاملات مارجین بهره مند شوند. در حال حاضر بسیاری از صرافی ها از جمله صرافی کوکوین امکان معاملات مارحین را برای مشترکین خود فراهم نموده اند.
فرض کنید صد دلار تتر در صرافی سپرده گذاری کرده باشید، اگر برای معامله خود اهرمی با نسبت یک به پنج را انتخاب کنید، یعنی تا 500 دلار تتر می توانید در معامله شرکت نمایید. البته توجه داشته باشید که شما باید وامی که گرفته اید را بازپرداخت کنید. بنابراین لازم است در تمام معاملات مارجین، سودی که به ‌دست می آورید را به صورتی محاسبه کنید که هم بتوانید وام خود را باز پس دهید و هم بهره ای که بابت وامتان حساب می شود، پرداخت نمایید.
در معاملات مارجین که از لوریج استفاده می گردد، از نظر تئوری امکان دارد سود زیادی را به همراه داشته باشد و از طرف دیگر ممکن است ضرر زیادی داشته و باعث از دست رفتن مقدار زیادی از سرمایه شما نیز گردد. به طور معمول کاربران ماهر در معاملات مارجین شرکت می کنند ولی آنها نیز باید بدانند که ممکن است شرایط بازار برخلاف پیش بینی های آنها جلو رود. به ویژه در مورد بازار ارزهای رمزنگاری که دارای نوسانات شدیدی هستند لازم است با تحلیل درست و منطقی در معاملات مارجین شرکت نمایند که بتوانند ریسک معاملات خود را کنترل نمایند. 
بعضی صرافی ها برای احراز هویت کاربرانی که به دنبال معاملات مارجین هستند شرایط سختی را تعیین می نمایند. صرافی کوکوین توصیه کرده مشتریان مناسب برای معاملات مارجین، معامله گران حرفه ای و کاربران معاملات Spot که به دنبال سود اهرمی هستند، می باشند.

 

 

image

توکن های لوریج دار در صرافی کوکوین

 

ویژگی های معاملات مارجین در صرافی کوکوین کدامند؟

معاملات مارجین یا Margin Trade در صرافی کوکوین به معاملاتی اشاره می کند که در آن کاربران مقدار معینی از ارز‌های دیجیتال را با تعهد پرداخت آن جهت انجام عملیات خرید یا Long و فروش یا Short قرض می‌کنند تا بتوانند از وجوه کوچک خود برای کسب سود بیشتر استفاده کنند.

 

·       حاشیه متقاطع یا Cross margin، در صرافی کوکوین به کاربران این امکان را می دهد تا با سپرده سازی یک دارایی دیجیتال، بتوانند سایر دارایی های دیجیتال را که توسط معاملات مارجین پشتیبانی می شوند، قرض بگیرند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر USDT را با سپرده سازی ADA در حساب مارجین وام بگیرد، و نسبت بدهی حساب کمتر از 60٪ باشد، کاربر می تواند درصد معینی از USDT را از حساب مارجین منتقل کند.

·       نسبت بدهی یا Debt ratio، اگر کاربر هیچ دارایی دیجیتالی را از صرافی کوکوین قرض نگیرد، نسبت بدهی صفر درصد است. هنگامی که کاربر مقداری از دارایی های دیجیتال را قرض می کند، سیستم، نسبت بدهی را بر اساس اصل دارایی، دارایی های قرض گرفته شده و بهره کاربر محاسبه می کند.

·       قرض دادن یا Lending ، دارایی های دیجیتالی که سپرده گذاران می خواهند به دیگران قرض بدهند باید در حساب اصلی ذخیره شوند. وام دهنده مقدار معینی از دارایی های دیجیتال را در طی یک دوره خاص و نرخ بهره معین وام می دهد تا سود دریافت کند. صرافی کوکوین دوره های وام 7، 14 و 28 روزه را ارائه می دهد.

·       قرض گرفتن یا borrow، وام گیرنده می تواند تا 9 برابر اصل سرمایه خود در حساب مارجین صرافی کوکوین وام بگیرد. اگر کاربری یک USDT در حساب مارجین داشته باشد، وام گیرنده می تواند تا 9 USDT وام بگیرد. شما می توانید ارزهای مختلف را قرض بگیرید، به عنوان مثال اگر بیت کوین را در حساب مارجین خود نگه دارید، می توانید سایر دارایی های دیجیتال مانند USDT و ETH را قرض بگیرید. کاربران می توانند وام را در هر زمانی قبل از سررسید وام بازپرداخت کنند.

در صورتی که وام گیرنده در زمانی که وام در آستانه انقضا است بازپرداخت نکند، سیستم به طور خودکار از دارایی های مربوطه در حساب حاشیه وام گیرنده برای بازپرداخت وام استفاده می کند.

 

image

قرض دادن

 

نحوه انجام معاملات مارجین Margin در صرافی کوکوین چگونه است؟

 برای آنکه بتوانید در صرافی کوکوین به معاملات مارجین دسترسی داشته باشید، از دو راه می توانید وارد شوید:

 

·       در صفحه اصلی، در منوی کشویی Trade گزینه Margin Trading را انتخاب نمایید.

·       در صفحه درج سفارش Spot ، گزینه Margin را انتخاب کنید.

پس از ورود به بخش مارجین، مراحل زیر را دنبال کنید:

·       دسترسی به معاملات Margin برای کاربران این صرافی غیرفعال است و بنابراین کاربر علاقمند به انجام این این گروه از معاملات باید آن را فعال کند. پس در گوشه سمت چپ و پایین صفحه در کنار عبارت مارجین تریدینگ برای شما فعال نیست روی گزینه Enable کلیک نمایید.

·       حالا در زیر صفحه ای که حاوی هشدار در مورد ریسک معاملات مارجین است، با زدن دکمه Confirm، موافقت خود از آگاهی در مورد ریسک معاملات را نشان دهید.

·       با زدن کلیک بر روی Transfer مقداری از سرمایه خود را به اکانت کاربری خود در بخش مارجین انتقال دهید.

·       با انتخاب گزینه Borrow، امکان وام گرفتن از صرافی را خواهید داشت.

·       اگر گزینه Auto-Repay را علامت بزنید، بازپس دادن میزان قرض دریافتی از صرافی کوکوین به صورت اتوماتیک فعال می شود.

·       نحوه سفارش دهی در معاملات Margin و Spot در صرافی کوکوین مشابه است. تنها چند اختلاف جزئی بین آنها وجود دارد که این جزئیات در گزینه های Transfer،    Borrowو Auto-Repay توضیح داده شد.

 

image

انتقال ارز

 

 

انواع معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین کدامند؟

هم اکنون صرافی کوکوین از دو نوع معاملات   Futures پشتیبانی می کند:

 

·       معاملات آتی تحویل سه ماهه یا Quarterly Delivery Futures: قرارداد فیوچرز با تحویل آتی، یک قرارداد توافقی برای خریداری یا به فروش رساندن یک دارایی خاص یا ارز رمزنگاری است که در آن قیمت ها از پیش تعیین شده است. موضوع قرارداد که کالا یا ارزهای رمزنگاری است در زمان مشخص که تاریخ تحویل آن در آینده می باشد، تحویل داده می شود.
در قراردادهای آتی، تاریخ تحویل تاریخی است که از قبل تعیین شده و با قیمت معین در همان زمان تعیین شده، تسویه می شود.

·       معاملات آتی دائمی با بیت کوین یا Perpetual Futures: این معاملات تاریخ انقضا ندارد. صرافی کوکوین این نوع معاملات را ویژه معامله گرانی که می خواهند با استفاده از اهرم یا Leverage سود معاملات خود را چند برابر کنند، ایجاد نموده است. معامله گران با بهره گیری از قراردادهای فیوچرز صرافی کوکوین قادرند تا صد برابر سپرده خود وارد معامله شوند. البته بسته به نوع پیش بینی خود می توانند تا این میزان به سود برسند و احتمال دارد در مواردی نیز زیان کنند.

 

 

نحوه معاملات فیوچرز در صرافی کوکوین چگونه است؟

جهت ورود به معاملات فیوچرز کوکوین مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

·       ابتدا به وب سایت کوکوین در آدرس kucoin.com بروید.

·       اگر قبلا اکانت کاربری در صرافی کوکوین ایجاد نکرده اید مراحل ثبت نام و تایید هویت را دنبال کنید.

·       در صورت ثبت نام قبلی، با تایپ نمودن آدرس ایمیل و گذرواژه به اکانت کاربری خود در صرافی کوکوین وارد شوید.

·       از منوی کشویی Assets یا دارایی ها گزینه Futures Account را برگزینید.

·       جهت فعال نمودن بخش معاملات فیوچرز، پس از آنکه به صفحه Futures  وارد شدید، در سمت راست و پایین صفحه روی عبارت Enable Futures Trading ضربه بزنید.

·       حالا چک مارک عبارت I Have Read And Agree را به منظور تایید قوانین صرافی کوکوین، علامت بزنید.

·       همانطور که در بخش تنظیمات امنیتی یا Security setting گفته شد جهت بالابردن ایمنی اکانت و حساب پس انداز خود یک پسورد معاملاتی در قسمت Trading Password، ثبت نمایید. در اینجا گذرواژه معاملاتی خود را در محل تعیین شده وارد نمایید.

·       در این مرحله باید روش شارژ حساب خود برای معاملات فیوچرز را انتخاب کرده و حساب خود را شارژ نمایید. این روش ها در ادامه توضیح داده خواهد شد.

·       حالا مقدار اهرم مورد نظر خود را تنظیم نمایید.

 

image

سابقه حساب

 

روش های واریز به حساب فیوچرز صرافی کوکوین چگونه است؟

از دو روش زیر جهت شارژ اکانت فیوچرز خود می توانید استفاده نمایید:

 

·       از طریق گزینه Deposit می توانید به طور مستقیم از کیف پول خود و یا حسابی از یک صرافی دیگر به اکانت خود پول واریز نمایید.
اگر در حساب خود سپرده کافی ندارید، جهت شارژ مستقیم اکانت فیوچرز امکان واریز ارز مد نظر شما از طریق صرافی های قابل اطمینان داخلی یا بین المللی فراهم شده است. به عنوان مثال اگر بخواهید حساب خود را با ارز تتر دلار یا USDT پر کنید.

o      ابتدا روی منوی Deposit ضربه بزنید.

o      با برگزیدن شبکه مناسب در کوکوین آدرس صحیح دریافت ارز تتر را پیدا کنید.

o       آدرس صحیح را کپی نمایید و در محل مناسب جهت ارسال ارز از طریق فرستنده بچسبانید.
بیشتر معامله گران ارسال ارز از طریق شبکه TRC-20 انجام می دهند، زیرا هم کارمزد کمتری دارد و هم در قیاس با دیگر شبکه ها دارای سرعت بالایی می باشد.

·       از طریق گزینه Transfer می توانید وجه مورد نظر خود را از حساب اصلی خود در صرافی کوکوین به حساب فیوچرز خود منتقل نمایید.
اگر پیش از شروع معاملات فیوچرز، حساب اصلی خود در صرافی کوکوین را با ارزهای رمزنگاری مختلف شارژ کرده باشید، در این صورت در حساب شما سپرده وجود دارد. بنابراین جهت واریز پول به اکانت فیوچرز خود در کوکوین از طریق انتقال وجه از حساب اصلی به حساب فیوچرز می توانید عمل کنید.

o      به این منظور گزینه Transfer را انتخاب کنید.

o      اطلاعات درخواستی در مورد مقدار انتقال را پر کنید.

o      جهت تایید عملیات بر روی دکمه Confirm کلیک کنید. پس از آن موجودی در خواستی شما به پلتفرم فیوچرز انتقال داده می شود.

·       کاربرانی که کارت های بانکی بین المللی داشته باشند می توانند از طریق گزینه Buy Crypto به طور مستقیم اتصال کارت خود به حساب کوکوین خود را برقرار کرده و به طور مستقیم به خرید ارزهای رمزنگاری با ارز فیات موجود در کارت اعتباری خود بپردازند.

 

image

ورود به فیوچرز

 

نحوه تنظیم اهرم در معاملات فیوچرز کوکوین چگونه است؟

ابتدا لازم است نوع سفارش خود که از انواع Limit، market و یا Stop باشد را انتخاب نمایید. تفاوت این سفارشات در بالا توضیح داده شد. از اهرم یا Leverage جهت چند برابر کردن وجه مورد معامله در معاملات Futures استفاده می شود. در این صورت سود معاملات نیز چند برابر خواهد شد. هر چقدر میزان اهرم بیشتری را انتخاب کنیم، مقدار سود و زیان به هم نسبت بیشتر خواهد شد. توصیه می شود کاربران مبتدی از معامله با اهرم های بالا پرهیز کنند زیرا ریسک بالایی دارد. کاربران حرفه ای لازم است با دقت میزان اهرم و شرایط معامله را انتخاب کنند که دچار ضرر نگردند.
اگر کاربرانی مراحل تایید شناسه و هویت خود را کامل نکرده باشند، جهت به کار گرفتن  اهرم دارای محدودیت هایی خواهند بود. کاربرانی که مراحل تایید حساب را به صورت کامل انجام داده باشند قادرند تا صد برابر سرمایه ای که برای معاملات فیوچرز کنار گذاشته اند به انجام معامله بپردازند.

 

 

image

تنظیم لوریج

 

چگونه می توان جزئیات معامله فیوچرز در صرافی کوکوین را مشاهده کرد؟

وضعیت سفارش در یک معامله Futures را می توان از قسمت Open Positions پیگیری کرد. با ورود به این بخش از جزییات مختلفی می توان اطلاع پیدا کرد. این جزییات شامل موارد زیر می باشند:

 

·       در بخش Quantity می توان تعداد معاملاتی که هنوز باز است و معامله گر می تواند بر روی آنها نظارت داشته باشد را مشاهده نمود.

·       در بخش Entry Price متوسط قیمتی که در سفارش های معامله گر به ثبت رسیده است، نشان داده می شود.

·       در بخش Liquidation Price هنگامی که معامله گر نتواند شرایط یک معامله را برآورده کند و پوزیشن او از حد نقدینگی عبور کند، معامله او توسط نرم افزار موتور تصفیه به صورت کاملا سیستمی و اتوماتیک بسته خواهد شد.

·       در بخش Unrealized PNL مقدار سود و زیان محقق نشده یک معامله را نشان می دهد. هنگامی که یک معامله باز است، سود و زیان آن با در نظر گرفتن نوسانات بازار به طور مداوم در حال تغییر است و به همین دلیل به آن سود غیر واقعی گفته می شود.

·       در بخش Realized PNL مقدار سود و زیانی که از طریق معامله به دست آمده است را نشان می دهد. در پوزیشنی که در معامله فیوچرز صرافی کوکوین باز شده، بر اساس تفاوت قیمت ورودی و خروجی در معامله می توان مقدار سود و زیان را محاسبه نمود.

·       در بخش Margin مینیمم مقداری که برای باز نگه داشتن معامله فیوچرز لازم است نمایش می شود. هرگاه موجودی حساب شما از مقدار Maintenance Margin کمتر شود، پوزیشن بسته می شود.

·       در بخش Auto-Deposit Margin میزان ارزی که برای بالانس معامله نیاز است نشان داده می شود. هنگامی که روند بازار خلاف جهتی که پوزیشن مد نظر ما دارد، حرکت نماید، در این صورت معامله گر می تواند با فعال نمودن این آپشن مقدار وجهی که در آن موجود است را به سرمایه موجود در پوزیشن خود بیفزاید. در این صورت از لیکویید شدن معامله جلوگیری خواهد شد.

·       اگر گزینه Take Profit/Stop Loss را فعال نمایید، مکانیزم جلوگیری از زیان بیشتر، فعال شده و دریافت سود به صورت اتوماتیک انجام خواهد گرفت.

 

image

جزئیات معاملات فیوچرز

 

نحوه بستن پوزیشن های فیوچرز در صرافی کوکوین چگونه است؟

جهت بستن پوزیشن های معاملاتی در فیوچرز صرافی کوکوین موارد زیر را دنبال کنید.

 

·       مراحل بستن معامله در حالت Market Order به صورت زیر است:

o      جهت بستن معامله Futures در سفارش مارکت ابتدا به بخش پوزیشن ها وارد شوید.

o      روی عبارت Close Position کلیک کنید.

o      پس از آن بر روی منوی Market در سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید.

o      حالا در پنجره ای که ظاهر شده مقدار پوزیشنی که می خواهید ببندید را وارد نمایید.

o      جهت تایید مقادیر وارد شده روی کلید Confirm کلیک کنید.

o      حالا سفارش شما در صرافی کوکوین به صورت آنی در قیمت مارکت بسته خواهد شد.

·       مراحل بستن معامله فیوچرز در حالت  Limit Order به صورت زیر است:

o      معامله گرانی که می خواهند دارایی خود را با قیمت مورد نظرشان بفروشند، از حالت لیمیت استفاده می کنند. حالا برای وارد شدن در بخش بستن سفارش، منوی Close Position را انتخاب کنید.

o      در قسمت پایین صفحه بر روی Limit ضربه بزنید.

o      حالا قیمت مد نظر خود را در فیلد Price وارد کنید.

o      مقدار ارز را در فیلد Amount وارد نمایید.

o      برای تایید موارد بر روی کلید Confirm فشار دهید.

o      هرگاه ارز انتخابی شما به قیمتی که تعیین کردید، برسد. مقدار ارزی که در نظر گرفته اید بسته به نوع درخواست شما به فروش می رود و یا خریده می شود.

 

image

بستن پوزیشن

 

 

10 درصد تخفیف در معاملات با ثبت نام از طریق لینک زیر

 

 *** لینک ثبت نام ***

 

 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.