whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ترون چیست و چگونه کار می کند؟ بررسی مزایا و معایب آن

1400/09/16 ساعت 14:41


یکی از متهورانه‌ترین پروژه‌هایی که تا به امروز در بازار ارزهای دیجیتال معرفی شده است بدون شک پروژه ترون است. این شبکه بلاک‌چین به عنوان معروف‌ترین بلاک‌چین که کوین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد شناخته می‌شود.

از فرصت‌های دیجیتال با پرشین الیت بهره‌برداری کنید. سبد ارز دیجیتال، انواع سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس، کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و خدمات مشاوره بازارهای مالی و احراز هویت بایننس، تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما ایجاد می‌کنند. در ادامه به بررسی هدف‌های این پروژه که توسط تیم توسعه دهنده ارائه شده است می‌پردازیم:

  • پروتکل Tron یکی از بزرگترین سیستم‌های بلاک‌چین است که برای ایجاد یک اینترنت گسترده و توزیع پذیر پایه‌گذاری شده است.
  • این شبکه مقیاس پذیر است و قابلیت‌های گسترده‌ای دارد به طوری که می‌توان حتی بسیاری از برنامه‌های غیر متمرکز و توزیع بافته را حمایت کرد.
  • برنامه‌هایی که بروی این بلاک‌چین اجرا می‌شوند به قراردادهای هوشمند نیازی ندارند به این نوع از برنامه‌ها که احتمال متوقف شدن ندارند برنامه‌های توزیع شده Dapps می‌گویند.

در ادامه بیشتر با این شبکه و مزایایی که دارد آشنا می‌شوید تا بتوانید به درستی از این ارز دیجیتال استفاده کنید.

شبکه ترون چه قابلیت‌هایی دارد؟

  • ترون ادعا می‌کند که ظرفیت اجرای دو هزار تراکنش بر ثانیه را هم اکنون دارد و برای اجرای این تراکنش‌ها کارمزد بسیار کمی دریافت می‌کند اما این در حالی است تراکنش‌های اتریوم و بیت کوین در هر ثانیه 25 و 7 برابر است.
  • این شبکه سعی در ساخت اکوسیستمی دارد تا همه کاربران بتوانند تمامی فعالیت‌های اینترنتی را در یک فرم توزیع پذیر و غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام دهند.
  • این شبکه از استاندارد TRC10 برای ایجاد کردن توکن پشتیبانی استفاده می‌کند که یکی از معروف‌ترین استانداردها در بستر Tron است.
  • در این شبکه می‌توانید توکن‌های متنوعی را بسازید. از معروف‌ترین توکن‌ها می‌توان به بیت تورنت BTT اشاره کرد.

 

image

ترون

بررسی تاریخچه Tron 

ترون با نام اختصاری TRX یا نام ترونیکس نیز شناخته می‌شود این ارز دیجیتال بلاک‌چین، در نوامبر سال 2020 به عنوان شانزدهمین ارز دیجیتال برتر انتخاب شد. توکن این ارز دیجیتال نیز در سپتامبر سال 2017 برای اولین بار انتشار پیدا کرد. در زمان عرضه اولیه این ارز دیجیتال تیم این ارز دیجیتال موفق شد 70 میلیون سرمایه را جذب کند و با این سرمایه بنیاد این ارز دیجیتال را توسعه دهد. د

در ابتدای کار Tron در  شبکه اتریوم انجام شد. بعد از شروع فعالیت ترون بر روی بلاک‌چین در سال 2018، توکن این ارز دیجیتال در می 2018 وارد بلاک چین اصلی شد. لازم به ذکر است این ارز دیجیتال را نمی‌توان مانند سایر ارزها در بازار ارزهای دیجیتال استخراج کرد به همین دلیل تولید این ارز تنها از طریق الگوریتم اثبات سهام امکان پذیر است.

تیم توسعه ترون را بشناسید

ترون توسط جاستین سان که یک کارآفرین چینی است ساخته شده است. جاستین سان در ابتدا فعالیت‌هایی در توسعه ریپل انجام می‌داده است. لازم به ذکر است شرکت‌های چینی مشهوری از جمله بیت مین، بایننس از کارهای او پشتیبانی کرده‌اند. دومین مقام مهم توسعه دهنده این ارز لوشن چن است و در حال حاضر سرپرست خدمات شبکه Tron است. این شرکت نزدیک به 100 نفر پرسنل دارد. در ادامه با نظرات بنیانگذاران این ارز دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم.

نظرات جان سان درباره Tron

  • شبکه ترون در هر ثانیه ده هزار تراکنش را انجام می‌دهد.
  • با توجه به ساختاری که Tron دارد، تراکنش‌های این ارز دیجیتال بدون هزینه انجام می‌شوند. این در حالی است که تراکنش‌های اتریوم بسیار پر هزینه هستند.
  • بنیاد این شبکه به صورت دوره‌ای مقداری از کوین ها را از چرخه توزیع خارج می‌کند تا عرضه این ارز کاهش پیدا کند و قیمت Tron افزایش یابد. این ترفند در شبکه اتریوم انجام نمی‌شود.
  • نرم افزار این شبکه بر اساس زبان برنامه‌نویسی جاوا توسعه پیدا کرده است. به دلیل کاربرد راحتی که برنامه نویسان با این پلتفرم دارند وارد شدن به آن به راحتی امکان پذیر است.
  • توسعه پذیری این شبکه بسیار قدرتمند است در حالی که در اتریوم اینگونه نیست.
  • تعداد کاربران ترون در چین در حدود 100 میلیون نفر است.
  • پاداش این ارز دیجیتال در حدود یک میلیارد دلار توسط تیم این ارز، در نظر گرفته شده است.

 

image

Tron

ترون چگونه کار می‌کند؟

شبکه ترون دارای یک ساختار سه لایه است. این لایه‌ها با عنوان لایه ذخیره سازی، لایه هسته مرکزی و لایه برنامه کاربردی شناخته می‌شوند در ادامه ساختار این شبکه را بررسی می‌کنیم.

  • اولین لایه، لایه ذخیره سازی است این لایه با هدف ذخیره سازی بلاک‌ها کار می‌کند. برای در نظر گرفتن تنوع در ذخیره سازی، از تئوری دیتابیس گراف در طراحی استفاده شده است.
  • در لایه دوم که لایه هسته است سه مدل مختلف برای قرارداد هوشمند، اجماع و مدیریت حساب دارد. قراردادهای هوشمند در این شبکه با زبان برنامه نویسی جاوا طراحی شده‌اند. این شرکت اعلام کرده است زبان‌های برنامه نویسی دیگری نیز به این شبکه اضافه خواهد شد. لازم به ذکر است الگوریتم اجماع در این شبکه از نوع اثبات سهام است و به DPOS شناخته می‌شود.
  • سومین لایه، لایه برنامه کاربردی است. برنامه نویسان به کمک اینترفیس اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را ایجاد می‌کنند. همچنین سفارشی سازی وایت‌ها توسط این لایه انجام می‌شود.

نودهای مختلف در Tron

در شبکه ترون سه نود مختلف وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • نودهای شاهد که به عنوان فول نودها نیز شناخته می‌شوند نماینده ارشد هستند. وظیفه تولید بلاک‌ها را دارند و با استفاده از تایید تراکنش‌های اثبات سهام کار می‌کنند.
  • فول نودها که جز نودهای معمولی هستند وظیفه عرضه API و منتشر کردن تراکنش‌های بلاک‌ها را دارند.
  • سومین نود، نودهای استحکامی هستند. وظیفه این نودها همگام سازی بلاک‌های قطعی و عرضه آن‌ها به API است.

اجماع برای تولید بلاک به چه معنایی است؟

همانطور که می‌دانید برای تولید ترون نیازی به استخراج یا استفاده از الگوریتم اثبات کار نیست این در حالی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال به واسطه ماینینگ توسط پردازنده‌های قوی تولید می‌شوند. کاربران برای استخراج باید کامپیوترهای بسیار قوی در اختیار داشته باشند. کاربرانی که عملیات استخراج را انجام می‌دهند می‌توانند در ازای همکاری که دارند از این روش به کسب درآمد نیز برسند.

تیم Tron اعتقاد دارد که ممکن است در آینده فرایند استخراج کردن انحصاری شود و تنها اشخاص خاصی بتوانند  از این عملیات استفاده کنند. کاری که تیم Tron در نظر گرفته است استفاده از الگوریتم اثبات سهام برای جلوگیری کردن از هدر رفت انرژی و انحصاری شدن استخراج است.

در این الگوریتم کاربرانی که توکن‌های هر ارز دیجیتالی را داشته باشند می‌توانند دارایی خودشان را به شبکه اختصاص دهند. به همین دلیل نیز با تایید بلاک می‌توانند به درآمد برسند. در این روش نه تنها به انرژی برق نیازی نیست بلکه سخت افزاری نیز استفاده نمی‌شود. اشخاص تنها با مشارکت کردن می‌توانند توکن‌های یک ارز دیجیتال را خریداری کنند.

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

مشکلات الگوریتم اثبات سهام

تیم ترون اعتقاد دارد که الگوریتم اثبات سهام با مشکلاتی رو به رو است به همین دلیل باید این الگوریتم سفارشی سازی شود. در این الگوریتم سهام معمولی، در صورتی که اشخاص دارایی بیشتری داشته باشند شانس بیشتری برای تولید بلاک دارند. این مشکل می‌تواند تاثیر بسیاری بر روی شبکه داشته باشد در نتیجه خطرات بسیاری برای شبکه ممکن است فراهم شود.

همانطور که گفتیم Tron برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال از الگوریتم سهام DPOS استفاده می‌کند. در این نوع از الگوریتم نیازی نیست که تمامی کاربران برای تولید بلاک و تایید تراکنش‌ها فعالیت کنند. بلکه تنها 27 نماینده در تولید نقش دارند.

نوسانات قیمت ترون

همانطور که گفتیم عرضه اولیه رمزارز ترون در سپتامبر سال 2017 انجام شد. قیمت این ارز دیجیتال در زمان عرضه دو هزار دلار بود. در اوایل سال 2018 قیمت این رمزارز افزایش پیدا کرد و هر واحد ترون 0.028 دلار یعنی برابر ده هزار درصد رشد، پیدا کرد. به همین دلیل است که این ارز دیجیتال در طی این سال‌ها توانسته به سود خوبی دست پیدا کند.

این ارز اگرچه همانند سایر ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کرده است اما همچنان جز ارزهایی است که ارزش آن در حالت صعودی قرار دارد. در بررسی قیمت این ارز در سال 2020 متوجه شده‌ایم که قیمت Tron در مقایسه با قیمت اولیه به 0.029252 دلار رسیده است. لازم به ذکر است حجم کوین در گردش این ارز دیجیتال در همان سال اول به 71 میلیون رسید.

 

image

ترون

کیف پول‌های ترون

احتمالا می‌دانید که بارگزاری نرم‌افزار ترون بر روی شبکه اصلی این برنامه تمرکز پیدا کرده است به همین دلیل استفاده از کیف پول اتریوم برای ذخیره کردن Tron همانند گذشته وجود ندارد، در نتیجه  کاربران این شبکه باید از کیف پول‌های مخصوص این ارز دیجیتال استفاده کنید.

شما می‌توانید در صفحه اصلی سایت این ارز دیجیتال کیف پول‌های مناسب رمزارز TRXرا مشاهده کنید. از مشهورترین کیف پول‌های این پلتفرم می‌توان به تراست والت، ترون لینک و اتمیک والت اشاره کرد. از کیف پول‌های سخت افزاری نیز می‌توان به لجرولت اشاره کرد.

 

image

Tron

چگونه ترون را خریداری کنیم؟

صرافی‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید ارز دیجیتال ترون را از آن‌ها خریداری کنید. همچنین به کمک ارزهای دیجیتال یا ارزهای سنتی نیز می‌توان این رمزارز را خریداری کرد. کاربران ایرانی این امکان را دارند که ارز Tron را به وسیله ریال از صرافی‌های آنلاین داخلی خریداری کنند اما بهتر است قبل از خرید اقدام به بررسی اعتبار صرافی کنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای خرید این ارز توسط کاربران ایرانی این است که در  ابتدا بیت کوین و اتریوم را تهیه کنید سپس به واسطه ارزهای دیجیتال اقدام به خرید رمزارز Tron از یکی از صرافی‌های معتبر کنند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.