whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اثبات سهام (POS)

1401/10/02 ساعت 05:33


الگوریتم اثبات سهام (POS) به عنوان مکانیزمی مهم، جهت رسیدن به توافق میان نودهای شبکه بلاک‌چین شناخته شده و انواع مختلفی دارد. در این روش کاربرانی که قصد ایجاد بلاک یا شرکت در کار تأیید تراکنش‌ها را دارند، می‌توانند ارز دیجیتال اصلی شبکه را خریداری نمایند و آن را خیلی راحت به شبکه مورد نظر اختصاص دهند.

شبکه نیز در چنین شرایطی نسبت به میزان دارایی و مدت زمان قفل ‌ماندن آن‌ها، با همان رمز ارز پاداش اعتبارسنج‌ها را می‌دهد. دقت داشته باشید الگوریتم اثبات سهام در اصل روشی جایگزین برای الگوریتم PoW بوده و اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر نیز در ادامه مطلب به معرفی کامل آن پرداخته‌ایم.

معرفی الگوریتم اثبات سهام (POS) و نحوه کار آن 

این الگوریتم معروف اولین بار در سال 2011 جهت حل برخی مشکلات PoW در فوروم مشهور Bitcointalk طراحی و معرفی شد. البته بهتر است بدانید که ایده اولیه آن به صورت رسمی در سال 2012 توسط Sunny King و Scott Nadal در PPCoin آمده و هدف استفاده از آن، رسیدن به اجماع در شبکه بلاک‌چین است.

استفاده از الگوریتم اثبات سهام به طور کلی مزایای زیادی دارد و موجب مقیاس پذیرتر شدن و سریع‌تر شدن شبکه می‌شود. از این طریق هم هزینه مصرف انرژی و تراکنش‌ها را به شکل قابل توجهی پایین می‌آورد.

اثبات سهام در اصل روشی کاربردی جهت حفظ امنیت بلاک‌چین بوده و مکانیزم اجماع آن از یک فرآیند تصادفی بهره می‌گیرد تا هر بار نودی را جهت تأیید نمودن بلاک بعدی انتخاب کند. فرآیند انتخاب کردن Validators یا گره‌های تایید کننده، به این دلیل تصادفی بوده که به غیر از انتخاب رندوم، معیارهای دیگری نظیر مقدار رمز ارز استیک شده و همچنین مدت زمان استیکینگ نیز اهمیت زیادی دارد.

در بیشتر مواقع با افزایش این مقادیر، احتمال انتخاب شدن نودها هم افزایش می‌یابد. به طور معمول استفاده کردن از واژه ماینینگ یا استخراج در شبکه‌هایی که بر الگوریتم POS مبتنی هستند، خیلی مرسوم نیست و اغلب اوقات کاربران به جای آن از واژه ساختن بلاک یا تأیید کردن استفاده می‌کنند.

دقت داشته باشید Forge به معنای تأیید نمودن بلاک و Forger نیز به معنای اعتبارسنج تراکنش‌ها و تأیید کننده بلاک است. به طور کلی نیز ماهیت کار فورجر و ماینرها با یک دیگر متفاوت بوده زیرا ماینرها با به کارگیری قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج خود، جهت استخراج کوین‌های جدید و کسب نمودن پاداش بلاک با یک دیگر به رقابت می‌پردازند، در حالی که اعتبارسنج‌ها به طور رسمی با هم رقابت نمی‌کنند و فرآیند انتخاب شدن‌شان به برخی عوامل دیگر بستگی دارد.

افرادی که قصد تبدیل شدن به یک فورجر یا گره تایید‌ کننده را دارند، ملزم به قفل کردن یا همان استیک نمودن مقدار حداقلی از رمز ارز شبکه مورد نظر خواهند بود. همان طور که در قبل نیز ذکر شد، هر اندازه که زمان و مقدار استیکینگ بیشتر باشد، شانس شما هم برای انتخاب شدن بیشتر است.

از طرفی برای این که فرآیند مورد نظر فقط به نفع گره‌های قدرتمند‌تر که ثروت بیشتری دارند تمام نشود، این شبکه‌ها از روش‌های مختلفی متصل می‌شوند. در اکثر مواقع روش‌های (Randomized Block Selection) و (Coin Age Selection)، انتخابات در مکانیزم اثبات سهام (POS) را عادلانه‌تر و به نفع تمام گره‌ها می‌کند.

با کمک انتخابات رندوم، شبکه مورد نظر به دنبال برخی از نودها می‌گردد که بیشترین مقدار استیک شده و پایین ترین مقدار هش را دارند. البته به دلیل این که مقدار رمز ارز استیک شده از آمار شفافی برخوردار بوده و توسط مشارکت کنندگان برای تمام افراد نیز به نمایش گذاشته می‌شود، حدس زدن ولیدیتور بعدی کار نسبتاً راحتی است.

پس یک فاکتور مهم دیگر نیز در فرآیند انتخابات نقش دارد تا سن کوین‌های استیک شده را هم مد نظر قرار دهید. Age در اصل حاصل ضرب مدت زمان قفل کردن ارز دیجیتال در شبکه و تعداد آن‌ها است. جالب است بدانید بعد از این که یک نود به عنوان فورجر تعیین می‌شود، شانس انتخاب شدن او به صورت مجدد کمتر خواهد شد زیرا در این شرایط سن استیکینگ او 0 می‌شود.

همین امر موجب عادلانه‌تر شدن انتخابات شده و به شکل مؤثری نیز جلوی قرار گرفتن فرآیند تایید بلاک‌ها تحت سلطه یک‌سری گره‌های خاص را می‌گیرد. البته هر پروژه رمز ارزی که از اثبات سهام (POS) به عنوان مکانیزم اجماع بلاک‌چین خود بهره می‌گیرد، می‌تواند ابداعات و قوانین خاص خود را داشته باشد.

برای مثال در مواردی اگر کسی بخواهد شانس خود را در شبکه مبتنی بر الگوریتم PoS جهت کسب پاداش و انتخاب شدن به عنوان یک ولیدیتور بیشتر کند، می‌تواند با شرکت در Staking pool، خیلی راحت این کار را انجام دهد و برای خود پاداش زیادی را به دست آورد.

اثبات سهام (POS) نقش بسیار مهمی در شبکه بلاک‌چین دارد و در اکثر مواقع نیز برای کاربران پرسود است.

اثبات سهام (POS) نقش بسیار مهمی در شبکه بلاک‌چین دارد و در اکثر مواقع نیز برای کاربران پرسود است.

شما می‌توانید این گونه تصور کنید که در این استخرها، با توجه به توکن‌های استیک شده توسط هر شخص، بخشی از پاداش تأیید بلاک نیز توسط مجموعه مورد نظر به فرد تعلق خواهد گرفت. زمانی که یک گره را به عنوان تأیید کننده انتخاب می‌کنند، وظیفه بررسی صحت و اعتبار تراکنش‌های موجود در آن بلاک بر عهده او است.

با تأیید شدن آن در اصل بلاک امضا شده و سپس به زنجیره اضافه خواهد شد. در آخر نیز به جای پاداش، کارمزد تمام تراکنش‌های آن بلاک به ولیدیتور داده می‌شود. اگر یک گره دیگر نخواهد در انتخابات کاندید شود یا این که فورجر باشد، مقدار رمز ارزی که در شبکه قفل نموده و کل پاداش‌هایی به دست آورده، در اختیار او قرار می‌گیرد.

بهتر است بدانید در طی یک مدت زمان مشخص نیز شبکه صداقت نود را مورد بررسی قرار می‌دهد در صورتی که متوجه مشکل یا خرابکاری شده باشد، می‌تواند دارایی‌های او را ضبط نماید. 

چه رمز ارزهایی از مکانیزم POS بهره می‌گیرند؟

اتریوم یکی از محبوب ترین و پر سود ترین ارزهای دیجیتال در دنیا بوده که به عنوان بلاک‌چینی مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار، آن را راه اندازی کرده‌اند. البته با راه اندازی زنجیره Beacon در سال 1399، به صورت رسمی بر روی پروژه اتریوم 2 کار می‌کنند که این پروژه مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (POS) است.

به طور معمول در این زنجیره، افراد مشارکت ‌کننده باید برای تبدیل شدن به یک ولیدیتور، حداقل 32 اتر را استیک کنند. در این بلاک چین اگر یک گره به عنوان ولیدیتور برگزیده شود و به هر دلیلی برای مدت زمان مشخصی آفلاین باشد، یک مقدار از دارایی‌های قفل شده خود را از دست خواهد داد.

همچنین در صورتی که یک نود مرتکب خرابکاری یا خطا شود، شبکه می‌تواند خیلی راحت تمام وثیقه آن را ضبط کند و همچنین او را از شبکه بیرون بی‌اندازد. موارد بسیار زیاد دیگری همچون پولکادات، ترون، کاردانو، تزوس، ایاس، کازموس و الگورند هم از راه حل‌های خاصی جهت رسیدن به اجماع در شبکه خود بهره می‌گیرند و تمام آن‌ها به گونه‌ای الگوریتم اثبات سهام (POS) به حساب می‌آیند.

برای مثال ایاس، کاردانو و تزوس همگی از الگوریتم اجماع اثبات سهام (DPoS) استفاده می‌نمایند که می‌توان آن‌ها را به عنوان یک شاخه از POS تصور کرد. در DPoS نقش و وظیفه استیک کنندگان از کاندیداتوری در انتخابات کردن اعتبار سنجی، به افراد رای دهنده این انتخاب تقلیل داده شده و استیک کنندگان نیز با قفل نمودن یک مقدار از کوین در شبکه مورد نظر، می‌توانند به دلیگیت‌ها رأی بدهند و آن‌ها را به عنوان گواهانی که در تأیید تراکنش‌ها نقش دارند، انتخاب کنند.

پولکادات نیز روش (NPOS)را ابداع نمود و همچنین الگورند الگوریتم منحصر به فرد و مخصوص اثبات سهام خود را با نام Pure Proof of Stake به بقیه کاربران معرفی کرد.

اثبات سهام اجاره‌ای در POS 

توجه داشته باشید اثبات سهام خالص به خاطر نیاز داشتن تأیید تراکنش‌ها، از سرعت پایینی برخوردار است. به همین دلیل نیز برای حل مشکل آن، روش اثبات سهام اجاره‌ای به وجود آمده و کاربران در آن می‌توانند توکن‌های شان را به کسانی که به دنبال فعالیت در شبکه بلاک‌چین هستند، اجاره دهند و به این ترتیب با سهیم بودن در فعالیت شبکه، سود زیادی کسب نمایند.

بهتر است بدانید که روش Leased Proof of Stake | LPoS در پروژه ارز دیجیتال Waves ارائه شده است و در آن هر اعتبار سنجی که بتواند توکن‌های بیشتری را از سرمایه ‌گذاران خرد به دست آورد، شانس بیشتری برای کسب سود خواهد داشت.

در این روش سرمایه‌ گذاران می‌توانند، اعتبارسنج‌هایی که از بالاترین میزان توزیع پاداش برخوردار هستند را جهت سرمایه گذاری انتخاب نمایند. کاربران هم هر موقع که بخواهند، می‌توانند نسبت به لغو اجاره توکن‌های خود اقدام نمایند. 

در الگوریتم اثبات سهام اجاره‌ای، شبکه به تشویق سرمایه ‌گذاران خرد برای سرمایه گذاری بر روی اعتبار سنج‌هایی که دارای فعالیت درستکارانه‌ای هستند، می‌پردازد و همین مسئله به عنوان طرحی تشویقی جهت فعالیت درست کاربران به حساب می‌آید.

ناگفته نماند که در این روش، هر کاربر به صورت مستقل و جداگانه می‌تواند فعالیت خود را در شبکه ادامه دهد و به جمع‌ آوری توکن‌های اجاره‌ای نیز بپردازد. تا حد امکان سعی کنید توکن‌هایی که از این طریق به دست می‌آورید را در صرافی‌های معتبر و کیف پول‌های امن نگهداری کنید تا دچار ضرر نشوید.

صرافی‌هایی همچون والکس، بیت پین، نوبیتکس و بایننس از جمله پرطرفدارترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها بهره بگیرید. البته توجه داشته باشید در صورتی که ساکن کشورهای تحریم شده مانند ایران هستید، جهت احراز هویت بایننس نیاز است از IP دیگر کشورهایی که تحریم نیستند، استفاده کنید.

به طور کلی احراز هویت یا ثبت نام در صرافی‌های آنلاین کار دشواری نیست اما و اگر اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد نکنید، ممکن است بعداً دچار مشکلات پیچیده‌ای شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از هر گونه اقدام، حتما آموزش‌های لازم برای احراز هویت را فرا گیرید یا این که از افراد باتجربه در این زمینه کمک بخواهید.

 DPoS می‌تواند به راحتی یکی از اصلی ‌ترین و مهم ترین مشکلات شبکه بلاک چین، یعنی مقیاس ‌پذیری را بدون بهره گیری از تجهیزات زیاد و مصرف انرژی بالا، حل کند.  

 DPoS می‌تواند به راحتی یکی از اصلی ‌ترین و مهم ترین مشکلات شبکه بلاک چین، یعنی مقیاس ‌پذیری را بدون بهره گیری از تجهیزات زیاد و مصرف انرژی بالا، حل کند.  

اثبات سهام نیابتی در POS 

یکی دیگر از معروف ترین روش‌های پیاده سازی برای الگوریتم POS، اثبات سهام نیابتی یا Delegated Proof of Stake | DPoS است. این روش اولین بار در شبکه ارز دیجیتال EOS مورد بررسی قرار گرفت و مطرح شد.

به طور معمول در اثبات سهام خالص، افراد می‌توانند بعد از تامین نمودن حداقل توکن‌های مورد نیاز و همچنین نرم ‌افزارهای ضروری، در فرآیند اجماع به راحتی شرکت نمایند. وجود داشتن تعداد زیادی اعتبارسنج در شبکه بلاک‌چین موجب شده جهت تایید بلاک‌ها مدت زمان نسبتاً زیادی لازم باشد. اثبات سهام نیابتی نیز برای حل کردن این مشکل به وجود آمده است.  

در این ایده به جای فعالیت همه کاربران به عنوان اعتبارسنج، فقط قسمتی از آن‌ها به عنوان نماینده در مراحل تائید بلاک تراکنش‌ها شرکت می‌کنند و از این طریق هم سرعت شبکه بلاک‌چین چند برابر افزایش می‌یابد. معمولا در روش سهام نیابتی، تعداد مشخصی از کاربران با فراهم نمودن مقدار زیادی توکن ارز دیجیتال، به جای کاندیدای اعتبار سنجی معرفی می‌شوند.

کاربران دیگر که دارای توکن‌های کم‌تری هستند نیز با نسبت دادن توکن‌های شان به کاندیداها، مقدار مشخصی از آن‌ها را جهت ایجاد بلاک انتخاب می‌‌نمایند. بعد از انجام شدن انتخابات، افرادی که به عنوان کاندیدا انتخاب شده‌اند فعالیت اعتبار سنجی‌شان را آغاز می‌کنند.

دقت داشته باشید انتخاب میان این اعضا جهت ایجاد کردن بلاک هم در طی یک فرآیند تصادفی رخ می‌دهد تا ایجاد کننده بلاک بعدی به صورت نامشخص باشد. در این روش محبوب، سرمایه‌ گذاران خرد بدون محدودیت می‌توانند توکن‌های شان را به کاندیداها نسبت دهند و برای خود سود قابل توجهی را به دست آورند.

لازم به ذکر است که الگوریتم اثبات سهام نیابتی، به طور کلی از مقیاس ‌پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده ولی جهت رسیدن به این میزان از مقیاس ‌پذیری، غیر متمرکز بودن و امنیت شبکه را فدا می‌کند. اگر زمانی یکی از اعتبار سنج‌های اصلی در شبکه فعالیت نداشته باشند، یکی از گزینه‌ها که در لیست انتظار قرار دارند، جایگزین آن‌ها می‌شود. 

معمولا برای تعیین کاندیداها، انتخابات هر چند هفته یک بار انجام می‌شود تا از این طریق امکان حضور داشتن اعتبار سنج‌های جدید هم فراهم شود. بهتر است در نظر داشته باشید که تعداد نودها در این روش، اغلب اوقات زیر 100 بوده و برای افزودن بلاک به بلاک‌چین، نیاز است حداقل دو سوم اعضا آن را مورد تأیید قرار دهند.

اثبات سهام مسترنود در POS 

در الگوریتم اجماع اثبات کار، فول نودها کنار ماینرها قرار دارند و به این صورت امنیت شبکه بسیار بالا است‌ فول نودها در اصل به کاربرانی گفته می‌شود که در شبکه به تمام دفتر بلاک‌چین دسترسی دارند و با استفاده از آن می‌توانند خیلی راحت اطلاعات تراکنش‌ها و همچنین فعالیت ماینرها را تایید نمایند.

نقش مسترنودها نیز تقریبا شبیه به فول نودها است و اغلب اوقات به عنوان یک لایه امنیتی تازه، به شبکه بلاک‌چین اضافه می‌شوند. الگوریتم اثبات سهم مسترنود، در برخی شبکه‌های بلاک‌چینی مانند DASH فعال بوده و کاربران جهت فعالیت به عنوان مسترنود باید ابتدا تعدادی از توکن‌های شبکه بلاک‌چین را استیک نمایند و به تأیید فعالیت اعتبار سنج‌ها و تأیید تراکنش‌ها بپردازند.

مسترنودها در ازای این فعالیت، سود ثابتی را برای خود به دست می‌آورند که با فعالیت اعتبار سنج‌ها متفاوت است. یک نقش دیگر که مسترنودها دارند، فراهم نمودن امکان انجام تراکنش‌ها با حفظ حریم شخصی یا خصوصی برای کاربران بوده که این قابلیت در برخی پروژه‌ها نظیر دش وجود دارد.

فراموش نکنید که مسترنودها به طور معمول باید فعالیت دائمی داشته باشند، به این ترتیب بهتر است  صورت دائم فعال باشند و به همین دلیل بهتر است از سرورهای مجازی برای فعالیت خود استفاده کنند.

مزایا استفاده از الگوریتم اثبات سهام (Pos) 

استفاده از اثبات سهام (POS) به طور کلی مزایای زیادی دارد و افرادی که از آن بهره می‌گیرند، می‌توانند شاهد نتایج عالی باشند. این الگوریتم کمک می‌کند در مصرف انرژی به شکل مؤثری صرفه جویی شود و همچنین امنیت شبکه افزایش یابد.

چنین  شبکه‌هایی می توانند در مواردی بسیار امن‌تر باشند زیرا تبدیل شدن به یک نود در شبکه که از مکانیزم PoS بهره می گیرد، به مراتب آسان‌تر از pow بوده و هر چقدر تعداد مشارکت کنندگان در آن بیشتر باشد نیز تمرکز زدایی و توزیع شدگی هم بیشتر خواهد شد. در نهایت احتمال این که برخی افراد خاص بر سیستم مسلط شوند، بسیار کاهش می‌یابد.

بر خلاف اکثر سیستم های مبتنی بر الگوریتم اثبات کار که برق زیادی را برای استخراج بلاک‌ها مصرف می‌کنند، در سیستم اثبات سهام احتیاجی به هزینه‌های زیاد جهت راه انداختن تجهیزات استخراج نبوده و همین امر نیز علاقه و میل کاربران را برای تبدیل شدن به یک نود چندین برابر کرده است.  

انتخابات رندوم و 0 شدن Age استیکینگ گره‌ها پس از برگزیده شدن، به طور معمول قدرت مشارکت کنندگان ثروتمند و استخرهای استیکینگ را بسیار محدود می‌نماید. این مسئله برخلاف بلاک‌چین‌های مبتنی بر الگوریتم اثبات کار بوده که مزارع ماینینگ، استخرهای استخراج و سایر موارد ممکن است هر لحظه بر شبکه تسلط یابند.

سرمایه گذاران به طور کلی ممکن است از کوین‌های بومی‌ برخی شبکه‌ها که با مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) کار می‌کنند، استقبال بیشتری به عمل آورند. مثلا امکان دارد قیمت توکن بومی‌ بلاک چینی که با استفاده از مکانیزم PoS عمل می‌کند، بسیار پایدار‌تر باشد زیرا در اکثر مواقع احتیاج کمتری به انتشار دادن کوین‌های جدید در چنین شبکه‌هایی برای پاداش‌ دادن وجود دارد.

از طرف دیگر هزینه‌های مربوط به شبکه‌هایی که‌ مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام هستند، می‌تواند خیلی کم‌تر از شبکه‌های Pow تعیین شود. این شبکه‌ها اغلب مواقع از روش اعتبار سنجی بهتری بهره می‌گیرند که در آخر کارمزد تراکنش‌ها را به شکل مفیدی کم می‌کنند.  

تمام این مزایا در کنار مقیاس پذیری بسیار گسترده و سرعت تراکنش بالاتر بلاک چین‌هایی که با مکانیزم PoS عمل می‌کنند، آن‌ها و همچنین توکن‌های بومی‌شان را از نظر کاربران بسیار جذاب‌تر کرده‌اند. همچنین امکان به دست آوردن سود غیر فعال از دارایی که جهت نگهداری طولانی مدت خریداری شده، برای کاربران بسیار هیجان انگیز است.

علی رغم اثرات آسیب‌زا محیط زیستی و هزینه‌های بسیار سنگین جهت خرید دستگاه‌های ماینر در روش‌های PoW، کاربران فقط با قفل نمودن دارایی‌های شان برای یک مدت اختیاری، می‌توانند شبکه رمز ارز محبوب خود را نامتمرکزتر و امن‌تر کنند و بدون صرف هزینه‌های گزاف، پاداش هم به دست آورند. 

اثبات سهام (POS) در برخی مواقع دارای معایبی نیز است اما این معایب و محدودیت‌ها در مقایسه با مزایای آن، بسیار اندک و ناچیز هستند. 

اثبات سهام (POS) در برخی مواقع دارای معایبی نیز است اما این معایب و محدودیت‌ها در مقایسه با مزایای آن، بسیار اندک و ناچیز هستند. 

معایب استفاده از الگوریتم Pos 

دقت داشته باشید در شبکه‌هایی که مبتنی بر اثبات سهام هستند، میزان ارزی که توسط گره‌ها نگهداری می‌شود، برای انتخاب شدن به عنوان یک گره تایید کننده می‌تواند مانند یک وثیقه عمل نماید. به عبارت دیگر اگر یک گره تایید کننده با خطا مواجه شود، تراکنش‌های جعلی را تأیید نماید یا خرابکاری کند، شبکه مورد نظر مقدار ارز نگهداری شده توسط گره را به طور خودکار ضبط می‌کند.

چنین خطاهایی خیلی رخ نمی‌دهد زیرا در صورتی که کارمزد تراکنش‌های بلاکی که آن را دستکاری‌ کرده‌اند، پایین‌تر از مقدار ارز استیک شده باشد، گره متخلف دچار ضرر خواهد شد.  با توجه به این موارد، حمله 51 درصدی هم به سیستم‌های مبتنی بر اثبات سهام ممکن است رخ دهد.

اتفاق افتادن تهاجمی‌ یعنی شبکه در اختیار گره‌ قرار گرفته و به این ترتیب هم می‌تواند تراکنش‌های جعلی را تأیید و صادر نماید. یک گره متخلف برای اجرا کردن اتک اکثریت در شبکه‌های PoS، باید 51% از کل رمز ارزهای استیک شده را در اختیار بگیرد. اگر کوین‌ها قیمت و ارزش بالایی داشته باشند، این تهاجم به سرمایه بیشتری نیاز خواهد داشت.

در موارد دیگری که ارزش توکن‌های استیک شونده خیلی زیاد نیست و شبکه هم توزیع شدگی پایین‌تری دارد، احتمال رخ دادن حمله اکثریت در بلاک‌چین مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (POS) افزایش می‌یابد. یک مهاجم به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن می‌تواند مقدار بالایی کوین را خریداری نماید و آن‌ها را استیک کند، در نهایت هم قدرت اکثریت را از آن خود کند. 

خرید ارز دیجیتال تتر

تتر نمونه‌ای از پرسود ترین ارزهای دیجیتال است که روز به روز تقاضای خرید آن بیشتر می‌شود. این رمز ارز به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها جهت سرمایه گذاری شناخته شده و امروزه کاربران زیادی بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. البته از آن جایی که قیمت ارز دیجیتال همیشه ثابت نیست و نوسان دارد، بهتر است بدون انجام تحقیقات لازم اقدام به خرید نکنید.

بنابراین اگر زمانی شما هم قصد خرید تتر را داشتید، بهتر است ابتدا قیمت آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدامات بعدی را انجام دهید تا متحمل ضرر نشوید. برای تحلیل و پیش بینی ارزهای مختلف هم توصیه می‌کنیم از ربات‌های هوشمند یا سیگنال‌های معتبر کمک بگیرید.

هنگام انتخاب سیگنال ارز دیجیتال مواظب باشید بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید. همچنین فراموش نکنید که تمام این سیگنال‌ها بدون خطا نیستند و ممکن است گاهی اطلاعات نادرستی در اختیارتان قرار دهند. پس همیشه فقط باتوجه به سیگنال‌ها تصمیم نگیرید و به خوبی تحقیقات لازم را انجام دهید.

کلام آخر

همان طور که متوجه شدید اثبات سهام (POS) نوعی الگوریتم اجماع بوده که امروزه در بلاک‌چین بعضی از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزایای زیادی دارد. بنابراین اگر زمانی قصد بهره گرفتن از الگوریتم‌های اجماع را داشتید، بهتر است سراغ این مکانیزم بروید. همچنین برای به دست آوردن اطلاعات کامل‌تر در خصوص رمز ارزهای مختلف و سرمایه گذاری بر روی آن‌ها، بهتر است در یک کانال سیگنال ارز دیجیتال معتبر عضو شوید و از افراد باتجربه نیز راهنمایی بگیرید. در غیر این صورت ممکن است به نتیجه دلخواه‌تان نرسید و بیشتر سرمایه و دارایی هم که در اختیار دارید، بیهوده هدر برود. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.