whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تزوس Tezos چیست و آینده آن چطور پیش بینی می شود؟

1400/09/11 ساعت 22:23


با تزوس آشنا شوید! در اولین روزهای انتشار تزوس این ارز به عنوان یک پلتفرم خود اصلاح گر به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. Tezos جز اولین پلتفرم‌های خود اصلاح‌گری است که در حوزه قراردادهای هوشمند مانند اتریوم فعالیت می‌‌کند به همین دلیل است که می‌توان به کمک آن برنامه‌های غیر متمرکز را ایجاد کرد.

این ارز دیجیتال از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند در نتیجه تفاوت ویژه‌ای با اتریوم دارد. به عبارتی دیگر سهامداران این ارز دیجیتال می‌توانند برای ایجاد تغییراتی که در نظر دارند اقدام به ثبت رای کنند و بعد از اینکه به نتیجه رسیدند این تغییرات را اعمال کنند. در واقع می‌توان عنوان کرد که این ارز یک هدف مشخص دارد و آن این است که دارندگان توکن‌ها برای بهبود تمامی مسائل مربوط به پروتکل، تصمیم‌گیری می‌کنند.

لازم به ذکر است پروتکل این ارز XTZ است. در زمان انتشار، این ارز بین 10 ارز برتر قرار گرفت و با سرمایه 232 میلیون دلاری در عرضه اولیه قرار گرفت. این ارز بارها به دلیل مشکلاتی، عرضه اولیه‌اش به تاخیر افتاد اما در نهایت در سال 2018 رسما به بازار معرفی شد. 

ویژگی‌های این ارز دیجیتال باعث محبوبیت آن شده است. اما Tezos چیست؟ این پروژه، یک بلاک‌چین غیر متمرکز است که باعث تسهیل تایید رسمی می‌شود. این ارز دیجیتال از یک گروه سهامداران که منافع مشترکی دارند پشتیبانی می‌کند. همچنین به واسطه این ارز دیجیتال می‌توان صحت و اعتبار کدهای ریاضی را اثبات کرد. لازم به ذکر است امکان ساپورت و حمایت قراردادهای هوشمند نیز از دیگر ویژگی‌های پر اهمیت این ارز دیجیتال است.

توکن این ارز تز یا تزی است. لازم به ذکر است نمی‌توان تزوس را استخراج کرد، چرا که توکن‌های این ارز برای تولید، نیازی به استخراج ندارند اما در صورتی که این توکن‌ها را دارید برای شرکت کردن در اجماع اثبات کار پاداشی را دریافت می‌کنید. پیش از پرداختن به تاریخچه تزوس، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال در کانال VIP پرشین الیت عضو شوید.

کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت راهنمای شما در مسیر پیشرفت دیجیتال است. با سبد ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس، هر چالشی را پشت‌سر بگذارید. مشاوره تخصصی بازارهای مالی و خدمات احراز هویت بایننس، تجربه‌ای مطمئن و قابل اعتماد برای شما فراهم می‌کند.

 

image

تزوس

تاریخچه tezos

اولین بار در سپتامبر سال 2014 آرتور بریتمن که از بنیانگذاران تزوس وایت پیپری را تحت عنوان Tezos چیست ارائه داد. دیگر بنیانگذار این ارز دیجیتال کتلین بریتمن همسر آرتور بریتمن بود که همراه با یک‌دیگر اقدام به توسعه این ارز دیجیتال کردند.

عرضه اولیه این تزوس در سال 2017 با سر و صدای زیادی انجام شد و توانست به سرمایه 232 میلیون دلاری در طی دو هفته برسد. این ارز دیجیتال یک شرکت حمایت‌گر دارد. شرکتی که این ارز دیجیتال را تاسیس کرد DLS نام دارد. این شرکت نه تنها در زمینه عرضه اولیه نقش دارد بلکه کنترل کننده ارزهای پایه تزوس نیز است. این شرکت کدها را به صورت متن باز در اختیار عموم قرار داد، کاری که تا به امروز اتفاق نیفتاده بود.

تیم پشتیبان Tezos

به جز بیت کوین که همچنان یک خالق نا مشخص دارد، ارز دیجیتال تزوس همانند سایر ارزهای دیجیتال، دارای یک تیم مشخص است. همانطور که گفتیم زوج بریتمن این ارز را در سال 2014 پایه‌گذاری کردند. آرتور بریتمن یک نابغه ریاضی است که در رشته علوم اطلاعات تحصیل کرده. کتلین بریتمن نیز در شرکت‌های مختلفی فعالیت کرده است. علاوه بر این دو زوج 8 نفر دیگر نیز در توسعه این ارز دیجیتال نقش داشتند.

اعضای اصلی این ارز دیجیتال به دلیل اینکه نتوانستند سرمایه‌ خوبی جذب کنند به صورت سنتی وارد عمل شدند به همین دلیل برای جذب سرمایه پلتفرم اقدام به عرضه اولیه کوین‌های این ارز دیجیتال کردند. به دلیل مشکلاتی که برای عرضه کوین‌های این ارز دیجیتال ایجاد شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار در آمریکا این تیم را تحت فشار قرار داد تا این مجموعه توکن‌های خود را به صورت اوراق بهادار عرضه کند.

تیم پشتیبانی Tezos تنها شرکت  DLS نیست بلکه سرمایه‌گذاران دیگری از جمله Tim Draper نیز بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند. لازم به ذکر است این دو شرکت مهم علاوه بر تزوس بر روی پروژه‌های دیگری از جمله بیت کوین، اتریوم نیز سرمایه‌‌گذاری کرده‌اند. همچنین ادعا می‌شود این ارز دیجیتال نیز در آینده‌ای نزدیک وارد لیست صرافی Gemini شود. این ارز در طی ماه‌ها  آپدیت‌هایی داشته اما با استقبال خوبی رو به رو نشده است.

 

image 

بازار ارزهای دیجیتال

با ساختار بلاک‌چین تزوس آشنا شوید

همانطور که می‌دانید بلاک‌چین دارای سه لایه پروتکل است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • پروتکل شبکه: از این لایه برای دریافت و پخش کردن اطلاعات بین نودها استفاده می‌شود.
  • پروتکل تراکنش: همانطور که از نام این لایه مشخص است وظیفه حسابرسی و چک کردن تراکنش‌ها را دارد. این موارد از قبل باید توسط بلاک‌چین تعیین شوند.
  • پروتکل اجماع: از این لایه برای توافق نظر درباره وضعیت تراکنش‌ها برای بلاک‌چین‌ها استفاده می‌شود.

اما بلاک‌چین تزوس چه تفاوت‌هایی با لایه‌های بلاک‌چین دارد؟ در ادامه به این موارد می‌پردازیم:

  • بلاک‌چین این ارز دیجیتال دارای یک لایه میانی به اسم پوسته شبکه است به واسطه این لایه، بستری برای توسعه دهندگان فراهم شده است تا ساختاری با اجزای کوچک را به عنوان دفتر حساب برای این پلتفرم خود اصلاح گر فراهم کنند.
  • در بلاک‌چین این ارز، لایه تراکنش و لایه اجماع همراه با یک دیگر کار می‌کنند. لایه میانی یا همان پوسته شبکه راه ارتباطی بین این دو لایه است و وظیفه دارد این دو پروتکل را با یک‌دیگر ادغام کند.

با ویژگی‌های Tezos آشنا شوید

  • مهم‌ترین و اولین ویژگی تزوس در بازار ارزهای دیجیتال، خاصیت خود اصلاح‌گری است به همین دلیل است که به این پلتفرم، پلتفرم خود اصلاح گر گفته مي‌شود. این ویژگی این امکان را می‌دهد تا به روز رسانی‌ها بدون نیاز به جدا شدن زنجیره‌های دو بلاک‌چین انجام شوند. اما چرا این ویژگی تا به این اندازه مهم است؟ با استفاده از این ویژگی از چند قسمت شدن جامعه و تغییر نظر سهامداران می‌توان جلوگیری کرد. همچنین باعث کاهش هزینه‌های به‌روزرسانی و اجرای تغییرات جدید می‌شود.

 

image

پلتفرم خود اصلاح گر

 

  • دومین ویژگی این ارز دیجیتال، مدیریت درون زنجیره‌ای است. سهامداران نیز در مدیریت پروتکل این پلتفرم دخالت دارند. لازم به ذکر است برای انتخاب سهامداران یک چرخه انتخاباتی انجام می‌شود که یک فرایند سازمان یافته دارد و اعضا باید درباره طرح‌هایی که پیشنهاد می شود به یک توافق جمعی برسند. با ترکیب خود اصلاح‌گری و مدیریت درون زنجیره‌ای فرایند رای گیری و شیوه آن تغییر پیدا می‌کند.
  • سومین ویژگی تزوس، نوآوری غیر متمرکز آن است. این ویژگی اصطلاحات مختلفی دارد که می‌توانند مورد پذیرش قرار بگیرند. از جمله این اصطلاحات می‌توان به پرداخت کردن به گروه‌ها یا افرادهایی که قصد ارتقا پروتکل را دارند اشاره کرد. با کمک این ویژگی نگه‌داری مالی به صورت غیر متمرکز انجام می‌شود. همچنین به وسیله این ویژگی می‌توانید یک اکوسیستم شامل توسعه دهندگان Tezos است را ایجاد کنید. توسعه دهندگان از نظر اقتصادی انگیزه بسیاری برای مشارکت در این پروتکل دارند.

تاریخچه قیمت Tezos

قیمت تزوس نیز همانند سایر ارزها در بازار ارزهای دیجیتال، نوسان بسیاری دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای این ارز دیجیتال در نظر گرفت. با این حال قیمت این ارز در سال 2021 در 15 ژانویه در حدود 2.645473 دلار بود.

این ارز دیجیتال توانست در نیمه سال 2017 در لیست بسیاری از صرافی‌ها قرار بگیرد و همین موضوع باعث افزایش ارزش و قیمت این ارز دیجیتال شد چرا که توانست در لیست 10 ارز برتر دیجیتال نیز قرار بگیرد.

 

image

تزوس

چگونه تزوس را خریداری کنیم؟

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که تزوس را نمی‌توان استخراج کرد پس چگونه باید آن را خریداری کرد؟ با توجه به این که ارز دیجیتال Tezos در چند صرافی شناخته شده است، شما می توانید این ارز دیجیتال را از صرافی‌ها خریداری کنید. کاربران ایرانی نیز می‌توانند با داشتن بیت کوین اقدام به خرید این ارز دیجیتال کنند.

لازم به ذکر است نه تنها با بیت کوین بلکه با ریال نیز می‌توانید این خرید را انجام دهید. این ارز دیجیتال هنوز به لیست برخی از صرافی‌های محبوب و معتبر از جمله بایننس اضافه نشده است به همین دلیل شاید خرید آن برای ایرانیان کمی دشوار باشد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال تزوس

ارز دیجیتال تزوس مزایای بسیاری دارد که در قسمت ویژگی‌ها به آن اشاره کردیم در ادامه به بررسی سایر مزایای این ارز دیجیتال می‌پردازیم:

  • قسمت‌هایی از پروتکل این ارز دیجیتال قابلیت تایید دارند اما برای استفاده از آن محدودیت‌هایی نیز وجود دارد به همین دلیل است که مشکلاتی در توسعه این ارز دیجیتال رخ می‌دهد.این ارز دیجیتال یک ماشین مجازی است و توسعه دهندگان باعث توسعه پیدا کردن این ارز و ماشین مجازی شده‌اند.
  • امکان به روز رسانی لایه‌های این ارز دیجیتال بدون دخالت و دستکاری لایه‌ها وجود دارد. این به روز رسانی‌ها بدون اینکه هارد فورک یا چنگال سخت رخ دهد، انجام می‌شوند.
  • توسعه دهندگان این ارز دیجیتال شناخته شده هستند و اعتماد بالایی در بین سرمایه‌گذاران دارند به همین دلیل در این پروژه هیچ شکی وجود ندارد و توسعه دهندگان نیز همیشه کاربران را در جریان پیشرفت‌های خود قرار داده‌اند.
  • بستر این ارز دیجیتال مقیاس پذیر است به همین دلیل می‌توان از آن برای هر نوع کسب و کار و تجارتی استفاده کرد، چرا که مبنای آن قراردادهای هوشمند هستند.
  • این پروژه از پروتکل Pos تبعیت می‌کند به همین دلیل باعث افزایش امنیت سیستم آن شده است.

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

آینده پیش روی Tezos

شاید تصور کنید که تزوس یک پروژه کلاهبرداری باشد اما این گونه نیست چرا که این ارز دیجیتال دارای شرکت واقعی و فیزیکی است و جز پلتفرم خود اصلاح گر است. 

با توجه به اتفاقات و رویدادهایی که در این شرکت رخ داده‌ است بسیاری از تحلیلگران ادعا دارند که این پروژه در آینده به رشد و سود بسیار بالایی خواهد رسید. چرا که این ارز دیجیتال در گذشته یک سقوط را تجربه کرده است با این حال قیمت این ارز ثبات پیدا کرده است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.