whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی توکن‌ های PFP

1401/09/16 ساعت 02:12


از پرتره‌های Bored Ape گرفته تا CryptoPunks پیکسل‌شده ، NFTهای آواتار دوبعدی - که معمولاً به عنوان PFP یا NFT تصویر نمایه شناخته می‌شوند - بر بازار NFT تسلط یافته‌اند. از بین تمام موارد استفاده برای NFTها، از جمله هنر دیجیتال و بازی، مجموعه‌های NFT تصویر نمایه (PFP)( مخفف توکن‌های غیرقابل تعویض عکس پروفایل) اغلب موفق‌ترین بوده‌اند. برای درک مفهوم شخصیت های عجیب و غریب که برای موقعیت اجتماعی استفاده می شوند، جستجو در معانی پشت NFT های PFP حیاتی است.

 این مطلب به بررسی و معرفی تمام موارد مربوط به PFP ها می پردازد. پیش از پرداختن به ادامه مقاله، پیشنهاد می‌کنیم در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید و با دریافت سیگنال‌های vip شانس موفقیت خود را در معاملات ارز دیجیتال ارتقا بخشید.

PFP در NFT به چه معناست؟

PFP NFT ها آثار هنری دیجیتالی روی بلاک چین هستند که در ازای ارز دیجیتال به دست می آیند. به معنای دیگر PFP  ، توکن غیرقابل تعویض تصویر برای نمایه قطعه ای از آثار هنری دیجیتالی است که دارندگان می توانند برای هویت آنلاین خود از آن استفاده کنند. همچنین دسترسی به جامعه ای از صاحبان همفکر را باز می کند. شخصیت‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از صنایع دستی تاریخی، زامبی‌ها، تا شخصیت‌های تخیلی با برخی از خوشه‌ها که به اندازه 10000 آواتار خارق‌العاده دارند. 

برخی از NFT های PFP با استفاده از مولد دیجیتال، به عنوان مثال CryptoPunks، یا طراحی دستی، به عنوان مثال 62 Doodle سفارشی ایجاد می شوند.

CryptoPunks که توسط LarvaLabs تأسیس شد، مجموعه‌ای از شخصیت‌های پیکسلی منطبق با تفسیر ویژگی‌هایی مانند کلاه و عینک آفتابی است. پانک ها در جامعه کریپتو محبوبیت پیدا کردند و افراد، هنرمندان و ستاره ها شروع به استفاده از آنها به عنوان عکس پروفایل خود کردند. این خاستگاه شیدایی PFP است. NFT های بیشتری برای استفاده به عنوان آواتار آنلاین و در بیشتر شرایط به عنوان عکس پروفایل توسعه یافته اند. توییتر ساختاری را برای اتصال NFT های شما از طریق کیف پول رمزنگاری و نشان دادن آنها به عنوان آواتار کاربر پیدا کرده است.

 در طول رویداد،  شرکت‌کنندگان پروژه توکن غیرقابل تعویض (NFT) آثار هنری روی بلاک چین (اتریوم) را به عنوان یک توکن ERC-721 منتشر می‌کنند. 

ERC-721 یک قرارداد هوشمند است. این مدرک غیرقابل تغییری است مبنی بر اینکه شخصی صاحب اثر هنری دیجیتال اصلی یا PFP NFT است. آنها معمولاً می توانند به هر طریقی که می خواهند از آن استفاده کنند و به همه مزایای مرتبط دسترسی داشته باشند.

PFP NFT چگونه کار می کند؟

NFT های PFP را می توان از وب سایت مجموعه NFT استخراج یا در بازار NFT ثانویه مانند OpenSea یا Magic Eden خریداری کرد. پس از خرید، NFT در کیف پول رمزنگاری پشتیبانی شده کاربر (مانند MetaMask یا Phantom ) و همچنین در صفحه نمایه آنها در بازار NFT جایی که دارایی را خریداری کرده است ظاهر می شود. 

دارندگان Ethereum PFP NFT می‌توانند کیف پول‌های رمزنگاری خود را به حساب‌های Twitter Blue خود متصل کنند تا NFTهای تصویر نمایه خود را برای شکل «شش ضلعی» تأیید کنند یا NFT خود را در اینستاگرام یا سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی نشان دهند.

روند NFT های PFP

Hodler ها می توانند با وارد کردن PFPS خود، خود را در دنیای متاورز Decntraland یا The Sandbox معرفی کنند.

اولین NFTهای PFP، هنرهای مولد، هنرهای پیکسلی یا هنرهای رنگی پاستلی در قالب دو بعدی بودند. این روند اکنون به سمت شخصیت‌های عکس پروفایل متحرک که آماده متاورس هستند تغییر می‌کند. Hodler ها می توانند با وارد کردن PFPS خود  ، خود را در دنیای متاورز Decntraland یا The Sandbox نشان دهند.

The Imaginary Ones مجموعه ای از 8888 NFT متحرک منحصر به فرد در بلاک چین اتریوم است. Cmttat و تیمش پروژه NFT را برای گسترش مثبت، عشق و خلاقیت از طریق آثار هنری سه بعدی ایجاد کردند. 

این پروژه 3 مرحله رشد و توسعه را ترسیم می کند. در مرحله اول، در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک جامعه قوی از طریق قطره های NFT است. قطره دوم که مرحله دوم است، بر همکاری با برندهای برتر متمرکز خواهد بود. در نهایت، فاز سوم پروژه را برای بازی کردن، یادگیری و رویاپردازی با هم به ماورایی می برد.

یکی دیگر از پروژه های انیمیشن جالب PFP NFT، دوستان نامرئی مارکوس مگنوسون است. این مجموعه ای از 5000 انیمیشن منحصر به فرد است که شخصیت را از سر تا پا به تصویر می کشد. دیگر پروژه‌های PFP NFT مبتنی بر انیمیشن‌های پیشرفته MekaVerse و HAPE Prime هستند.           

هزینه NFT PFP چقدر است؟

NFT های PFP در بازارهای ثانویه مختلفی مانند OpenSea، Rarible، Mintable، KnownOrigin، SuperRare و غیره در دسترس هستند. از مارس 2022، قیمت کف فعلی برخی از NFT های PFP پردرآمد در CoinGecko به شرح زیر بود: 

  • Azuki ETH 16.0 
  • ETHBored Ape Yacht Club 103.0 
  • ETHMutant Ape Yacht Club 23.0 ETHDoodles 13.3 
  • ETHMeebits 5.6 
  • ETHWorld of Women 12.44 
  • ETHInvisible Friends 6.3 

قیمت کف NFT نشان دهنده حداقل سرمایه گذاری برای خرید NFT مجموعه NFT است. PFPS نادرتر هزینه کمی بیشتر دارد. این قیمت های کف به پنج و حتی شش رقم تبدیل می شود. این امر بلوچیپ PFPS را از دسترس خریداران جدید دور می کند، اما ده ها پروژه PFP هر هفته راه اندازی می شوند. در طول این رویدادهای منتینگ یا فروش در لیست سفید، قیمت چنین NFT مقرون به صرفه است. 

ابزارهای مختلفی برای NFT وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کشف موارد فروش NFT، ضرابخانه و لیست سفید استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید به طور مرتب از سایت‌هایی مانند Rarity Tools ، OpenSea، Nansen، CryptoSlam و غیره دیدن کنید تا قطره‌های جدید NFT را کشف کنید.

همچنین ایده خوبی است که به سرور Discord بپیوندید و دسته های توییتر پروژه های برتر PFP NFT را دنبال کنید. بنابراین، شما می‌دانید که چه زمانی می‌خواهند ضرب‌کاری را شروع کنند و برای فروش لیست سفید ثبت نام کنند.

مزایای سرمایه گذاری PFP NFT

مزایای این نوع NFT ها به مزایای بی شماری خلاصه می شود. دارایی‌های دیجیتال محتوای ارزشمند قابل مشاهده در سایت‌های اجتماعی را به نمایش می‌گذارند به عنوان مثال به Bored Ape Yacht نگاه کنید. دارندگان BAYC یکی از فعال ترین انجمن های رمزنگاری در توییتر و در زندگی واقعی هستند. پوشاک، کارت‌های معاملاتی، بازی‌های P2E، و بلیط‌های رویدادهای زنده، همگی در محبوبیت پروژه نقش دارند – تأثیرگذاری بر پروژه‌های رمزنگاری مشابه برای تفکر خارج از چارچوب.

دیگر مزایای قابل توجه PFP NFTها عبارتند از:

  • مالکیت دارایی های دیجیتالی پیشرفته
  • سابقه ای از اصالت و مالکیت قابل تأیید در زنجیره (قراردادهای هوشمند)
  • بخشی از یک بازار غیرمتمرکز با پتانسیل رشد و ثروت بالا 
  • از بین بردن واسطه ها - حمایت از خلاقان با اجازه دادن به آنها برای فروش تنها به مجموعه داران و در عین حال حفظ تمام سود و حق امتیاز به دست آمده
  • دسترسی به پلتفرم‌های اجتماعی، مانند Discord، و قدرت رای دادن در طرح‌های پروژه آینده (بسته به پروژه)

وقتی صحبت از NFT به میان می آید، شاید کاربردی ترین بحث این است که چگونه می توانید از آنها استفاده کنید؟ در حال حاضر، می دانید که می توانید از آنها به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید. 

PFP ها مزایای مطلوب بسیاری را برای صاحبان خود ارائه می دهند، مانند دسترسی کامل به آثار شخصی سازی شده، روابط جدید و اتاق های گفتگو Discord. عملکرد NFTها در پروژه‌های PFP به برندها و پلتفرم‌ها اجازه می‌دهد تا پایگاه‌های مشتری جدیدی ایجاد کنند و اعتبار خود را بازسازی کنند. NFT ها از یک ابزار با PFP ها در متاورس پشتیبانی می کنند. به عبارت دیگر، مزیت NFT ها در PFP می تواند به پیش بینی اختراعات و تجربیات قابل توجه مشتری در web3 کمک کند.

خصلت وابسته به جامعه NFTهای PFP مبنای اصلی حمایت آنهاست. به غیر از نمایش NFT ها به عنوان تصویر نمایه خود، می توانید امتیازات رای در جامعه را نیز به دست آورید. همچنین، توکن‌های غیرقابل تعویض PFP مشارکت پرشور در قضاوت‌های مربوط به سرنوشت پروژه را ترویج می‌کنند. 

یکی دیگر از برجسته‌ترین ویژگی‌های پروژه‌های PFP NFT به نقشه راه واضح و شفاف هدایت می‌شود. به عنوان یک توسعه، سرمایه گذاران تصویر دقیقی از پیش بینی های پروژه دارند. 

معایب سرمایه‌گذاری PFP NFT

متأسفانه، مانند بسیاری از چیزهای خوب، معمولاً معایبی نیز وجود دارد. همانطور که NFT ها تبدیل به یک سرمایه گذاری برتر شدند، هکرها هر کاری برای دستیابی به کالاهای دیجیتال انجام دادند. وقتی احتمال وقوع هک های واقعی را در نظر می گیریم، به زودی متوجه می شوید که کریپتو تفاوتی با هم ندارد. به عنوان مثال، اگر تصویر خود را به یک اثر هنری با قیمت 500 هزار دلار متصل کنید، بدون شک به یک هدف فوری برای هکرهای باهوش تبدیل خواهید شد که برای رسیدن به آن هر کاری که می توانند انجام می دهند. از این رو، بسیاری از افراد روی زنجیره، آنون هستند. 

  • کلاهبرداری تنها دلیلی نیست که مردم در سرمایه گذاری در NFT تردید می کنند. علل دیگر عبارتند از:
  • عدم اطمینان در ارزش در مورد بازار نوسانی فعلی
  • استفاده از مقادیر قابل توجهی انرژی
  • هزینه شیب دار بسته به تقاضای پروژه 

مالکیت به معنای کنترل کامل نیست - اگرچه خریداران مالک NFT هستند، اما تکثیر یا توزیع آن در پلتفرم‌ها را کنترل نمی‌کنند (مگر اینکه دامنه کریپتو را خریداری کنند ).

محبوب ترین پروژه های PFP NFT 

توسعه‌دهندگان و هنرمندان بی‌شماری سعی کرده‌اند وارد بازار PFP شده و از این روند سود ببرند. اکثر آنها به صفر خواهند رسید، اما موارد زیر نشان دهنده تراشه های آبی PFP هستند. 

 CryptoPunks 

CryptoPunks تبدیل به داغ ترین روند رسانه های اجتماعی شد.

وقتی Larva Labs مجموعه CryptoPunks متشکل از 10000 پانک پیکسلی را راه اندازی کرد، مطمئن نبودند که آواتارها چه هدفی را دنبال می کنند. 

Larva Labs پانک ها را با سطوح کمیاب متفاوت طراحی کرد و در نتیجه یک اقتصاد داخلی ابداع کرد که در آن کلکسیونرها برای کمیاب ترین پانک ها هزینه بیشتری پرداخت می کردند. 

پس از راه‌اندازی، دارندگان پانک متوجه شدند که این شخصیت‌های پیکسلی، عکس‌های پروفایل بی‌نظیری ایجاد کرده‌اند. به زودی، علاقه مندان به NFT در تلاش بودند تا کمیاب ترین پانک ها را به دست بیاورند و با افتخار آنها را در سایت هایی مانند Discord و Twitter به نمایش بگذارند. 

توییتر از NFT های PFP استقبال کرده است و اکنون یک سرویس 2,99 دلاری در ماه ارائه می دهد که NFT ها را تأیید می کند. 

از آنجایی که کریپتوپانک ها به داغ ترین ترند رسانه های اجتماعی تبدیل شدند، قیمت آنها به شدت افزایش یافت و کمیاب ترین پانک ها، مانند # 3100 و # 7804 ، هر کدام بیش از 7.5 میلیون دلار ارزش دارند، در حالی که پانک هایی با ویژگی های مشترک حدود 200000 دلار ارزش دارند. 

رشد انفجاری CryptoPunks توجه سایر توسعه دهندگان NFT و هنرمندان دیجیتال را به خود جلب کرد و تا سال 2021 ده ها تن از آنها برای تبدیل شدن به داغ ترین مجموعه PFP با یکدیگر رقابت می کردند. 

صرف نظر از موفقیت پروژه های PFP آینده، پانک ها همیشه OG های PFP NFT در نظر گرفته می شوند. 

 Bored Ape Yacht Club

Bored Apes به PFP های محبوب در میان ثروتمندان و معروف ها تبدیل شده اند

Bored Ape Yacht Club (BAYC) توسط آزمایشگاه یوگا در آوریل 2021 راه اندازی شد و این مجموعه شامل 10000 میمون بی حوصله است که با سبک کارتونی مولد طراحی شده اند. 

هر میمون دارای ویژگی های منحصر به فرد تولید شده توسط کامپیوتر است که از 170 ویژگی مختلف از جمله پس زمینه، لباس، گوشواره، چشم، خز، کلاه و دهان تشکیل شده است. 

در زمان عرضه، میمون ها با قیمت کمتر از 100 دلار ساخته شدند و به لطف هنر چشم نواز آنها، محبوبیت آنها در جامعه NFT به سرعت گسترش یافت. تا پایان ماه آوریل، تمام میمون‌ها فروخته شده بودند و خریداران اولیه میمون‌ها را برای کسب سودهای کلان در OpenSea می‌گذاشتند. 

Bored Apes به PFP های محبوب در میان ثروتمندان و معروف ها تبدیل شده اند، از جمله Post Malone، Snoop Dogg، The Chansmokers و Logan Paul. 

به گفته CoinGecko، BAYC در حال حاضر با ارزش‌ترین پروژه NFT در بازار است که سرمایه آن 3.6 میلیارد دلار است . 

گران‌ترین میمون Bored Ape که تاکنون فروخته شده، میمون 8817 کلاه‌دار هلیکوپتری با قیمت 3.4 میلیون دلار است و پس از آن میمون 3749 با پوشش خز طلایی با 2.9 میلیون دلار قرار دارد. 

داشتن یکی از این توکن ها به شما امکان دسترسی به قایق بادبانی را می دهد، جایی که کاربران می توانند از طریق پروژه های هنری مشترک با فضای دیجیتال تعامل داشته باشند و در آینده حتی با هم به شکار گنج بپردازند. 

آینده BAYC با راه اندازی اخیر توکن حاکمیتی ApeCoin (APE) و توسعه متاورس معروف به "Otherside" روشن است. 

آزمایشگاه‌های یوگا، ApeCoin (APE) را در مارس 2022 منتشر کردند، که به عنوان یک نشانه حکومتی برای BAYC عمل می‌کند و در متاورس خود Bored Ape به نام « Otherside » نقش خواهد داشت. 

BAYC از بلوک‌های سازنده CryptoPunks برای یک PFP بی‌نقص استفاده کرد و آن را با یک اکوسیستم شکوفا ترکیب کرد و ارزش آن را به صدر بازار NFT رساند. 

3. گربه های باحال

گربه های باحال به ترتیب صعودی به چهار دسته نادر تقسیم می شوند. 

Cool Cats مجموعه‌ای از ۹۹۹۹ NFT PFP است که به‌طور تصادفی در بلاک چین اتریوم تولید شده‌اند و در جولای ۲۰۲۱ راه‌اندازی شدند.

گربه سانان شایان ستایش به لطف طرح های ساده و در عین حال واضح خود با بیش از 300000 تنوع منحصر به فرد، PFP های عالی را ایجاد می کنند. 

گربه های باحال به ترتیب صعودی به چهار دسته نادر تقسیم می شوند. 

گربه‌ها در زمان عرضه با قیمت حدود 130 دلار فروخته شدند و برخی از عجیب‌وغریب‌ترین گربه‌های باحال، مانند گربه 1490 با تم زامبی، بیش از 1 میلیون دلار فروخته شدند. 

مانند BAYC، گربه های باحال از کریپتوپانک ها الهام گرفتند. طبق نقشه راه Cool Cats ، این مجموعه به یک متاورز بازی کامل تبدیل می‌شود که در آن گربه‌ها می‌توانند به تلاش‌ها، جنگ، نژاد و تجارت برای رمز ارزهای دیجیتال MILK بومی پروژه بپردازند. 

4. CrypToadz

Toadz به عنوان NFT های PFP خالص در نظر گرفته می شود که هدف دیگری جز تبدیل شدن به آواتارهای عالی برای حساب های رسانه های اجتماعی ندارد.

این مجموعه PFP NFT شامل 6969 Toadz است که از یک مبادله مجازی پدید آمده است. در سپتامبر 2021 بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شد و به قیمت 250 دلار فروخته شد.

Toadz ویژگی‌ها و طرح‌هایی را به‌طور تصادفی تولید کرده‌اند که نادر بودن آن‌ها را دیکته می‌کند، و خالق آن‌ها، هنرمند دیجیتالی معروف به Gremplin ، این پروژه یک اکوسیستم سبک BAYC را نخواهد ساخت. 

در نتیجه سادگی پروژه، Toadz ها به عنوان NFT های PFP خالص در نظر گرفته می شوند که هدف دیگری جز آواتارهای عالی برای حساب های رسانه های اجتماعی ندارند. 

علیرغم فقدان ظاهری پروژه، Toadz در جامعه NFT تبلیغات ایجاد کرد. طبق گفته OpenSea، میانگین قیمت آن از زمان عرضه کمتر از 10000 دلار است. برخی از توادز بیش از 50000 دلار فروخته شد. 

5. World of Women

این پروژه بیش از 5300 مالک منحصر به فرد دارد و میانگین قیمت کف آن 9200 دلار است.

World of Women (WoW) دارای 10000 آواتار زن است. این مجموعه PFP توسط هنرمند دیجیتال Yam Karkai و تیمش تأسیس و طراحی شده است. هدف آن جشن گرفتن تنوع در فضای NFT است. در ژوئیه 2021 ساخته شد و هدلرها در مارس 2022 یک ایردراپ از یک پروژه ثانویه را به صورت رایگان دریافت کردند: World of Women Galaxy.
طبق تحقیقات WoW، هنرمندان زن در فضای NFT کمتر حضور دارند. به همین دلیل، بخشی از سود حاصل از این پروژه برای حمایت از هنرمندان زن NFT استفاده می شود. 

طبق گزارش OpenSea ، این پروژه بیش از 5300 مالک منحصر به فرد دارد و میانگین قیمت کف آن 9200 دلار است. 

6. دودل Doodles

این مجموعه PFP NFT دارای 10000 آواتار با دست است. این ویژگی‌ها توسط  اسکات مارتین طراحی شده و سپس با استفاده از الگوریتم‌هایی مانند CryptoPunks، BAYC و Cool Cats به‌طور تصادفی اختصاص داده شدند. 

 این پروژه PFP در اکتبر 2021 با اتریوم 0.123 (415 دلار) روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شد. با وجود قیمت نسبتاً بالای ضرب، پروژه به سرعت فروخته شد. این تیم قصد دارد رویدادهای زنده برگزار کند، پروژه های جدید را راه اندازی کند و اکوسیستم Doodles را بهبود بخشد. 

از مارس 2022، این پروژه به طور متوسط قیمت کف 13000 دلاری در تمام زمان ها داشت. 

PFP NFT ها برای چه چیزی می توانند استفاده شوند؟

همه NFT های PFP یکسان ایجاد نمی شوند. برخی، مانند Mfers یا Goblintown NFT ها، تأکید می کنند که مزایای کمی را به دارندگان آنها فراتر از تصاویر خریداری شده ارائه می دهند. آنها اغلب یا در مالکیت عمومی یا تحت مجوزهای Creative Commons منتشر می شوند ، به این معنی که هر کسی می تواند بدون در نظر گرفتن مالکیت، از تصاویر NFT ها دوباره استفاده کند.

سایر NFT های PFP، مانند Moonbirds ، مزایای خاصی را به دارندگان وعده می دهند که بسیار فراتر از استفاده از تصویر هنری خریداری شده است، مانند شرط بندی برای جوایز نمادین، کالاهای انحصاری، و دسترسی جامعه Discord.

و برخی از NFT های PFP NFT های پویا هستند ، به این معنی که تصاویر آواتار آنها می تواند در طول زمان بسته به رویدادهای جامعه یا تغییرات اطلاعاتی تغییر کند.

NFT های PFP چه تفاوتی با سایر NFT ها دارند؟

NFT های PFP عمدتاً بر این واقعیت متمرکز هستند که هر NFT یک آواتار است که می تواند به عنوان نام مستعار اینترنتی فرد به جای عکس شخصی استفاده شود. اما یک NFT می تواند با بسیاری از انواع دیگر فراداده فراتر از هنر دو بعدی مرتبط باشد. 

به عنوان مثال، متاورس های مبتنی بر بلاک چین مانند The Sandbox ، Yuga Labs' Otherside ، و Decentraland زمین های مجازی را به عنوان NFT می فروشند، و PROOF Collective NFT هایی را فروخته است که هنر ارائه نمی دهند اما در عوض به عنوان یک کارت عضویت برای دسترسی به انواع دیگر مزایا عمل می کنند. 

چرا NFT های PFP اهمیت دارند؟

NFT های PFP مسلماً پدیده فرهنگی گسترده تر NFT را آغاز کردند و معمولاً اولین چیزی هستند که وقتی به یک NFT فکر می کنید به ذهن خطور می کند.

آن‌ها نقطه جهشی برای فناوری NFT هستند و به افراد کریپتو کنجکاو نگاهی اجمالی به آنچه این فناوری می‌تواند در آینده ارائه دهد، ارائه می‌دهند.

اما آیا NFT های PFP آینده ای دارند؟
 برخی معتقدند شوق آواتار فقط یک مد است و در نهایت با سرزمین مجازی در متاورس، کارت‌های عضویت، بازی‌های بلاک چین یا سایر NFTهای کاربردی جایگزین خواهد شد . 

اما در حال حاضر، NFT های PFP به عنوان نشان عضویت در یک باشگاه انحصاری عمل می کنند. دارندگان Bored Ape Yacht Club NFT افرادی مانند اسنوپ داگ و مدونا را در میان همتایان خود به حساب می آورند و از دسترسی به رویدادهای ویژه مانند Ape Fest لذت می برند.

استفاده گسترده از NFT های PFP به دنبال انتشار اولین مجموعه از NFT های PFP در بلاک چین اتریوم در سال 2017  توسط CryptoPunks انجام شد.

اولین PFP های ظهور یافته چگونه بودند؟

Lava Labs - متصدیان CryptoPunks - در ابتدا مجموعه پانک های پیکسلی خود را به صورت رایگان تولید می کردند، اما قیمت دارایی های دیجیتال به زودی همراه با تقاضا برای NFT ها افزایش یافت . گران‌ترین کریپتوپانک، پانک #7523، تنها به قیمت 11.7 میلیون دلار فروخته شد، در کنار شخصی که چند ماه بعد یک بسته 9 تایی را به قیمت 17 میلیون دلار خریداری کرد. با توجه به اینکه این مجموعه شامل 10000 NFT است، تیم پشت Lava Labs می خندند. با این حال، یک ثانیه داغ طول کشید تا سایر پروژه های NFT به ابتکار عمل کنند. CryptoPunks تنها پروژه PFP موجود در بازارهای ثانویه شش ماه پس از راه‌اندازی پیشرو باقی ماند (زمان طولانی برای بازاری که به طور مداوم در حال تکامل است). 

دیگر پروژه های PFP نیم سال بعد شروع به ظهور کردند، از جمله باشگاه همیشه معروف Bored Ape Yacht Club و World of Women. 

برای نشان دادن بیشتر قدرت NFT های PFP، مجموعه Bored Ape Yacht Club بیش از 1 میلیارد دلار است. CryptoPunks همچنین دارای ارزش بازار برجسته 300 میلیون دلاری در کنار World of Women با مجموع فروش 55 میلیون دلاری است. 

 آیا بازار NFT های PFP هنوز داغ هستند؟

گام های مثبتی برای آینده بلاک چین در دست اقدام است. بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال تمام تلاش خود را می‌کنند تا خرید و تجارت روی زنجیره را مقیاس‌پذیرتر، ایمن‌تر و پایدارتر کنند.

توسعه دهندگان اتریوم در حال تلاش برای حذف مکانیسم اجماع فعلی آن از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) هستند. دلایل شامل مصرف انرژی کمتر شبکه و کاهش خطرات تمرکز و حملات برای خریدهای شادتر و غیرمتمرکز است. 

توجه به این نکته مهم است که ورود به مراحل اولیه در یک پروژه موفق معمولاً برای کسانی که می‌خواهند از NFTهای PFP برای تجارت برای سود مالی و بهره‌برداری از منافع استفاده کنند، کافی است. اگر چه، اگر تاریخ عرضه به ذهنتان خطور کرد، نترسید. تعداد زیادی NFT های ارزشمند برای عکس پروفایل در حال چرخش هستند - که بیشتر آنها از نظر قیمت و مزایای جذاب عرضه متفاوت هستند. 

چه موسیقی، ورزش، مد، بازی یا املاک و مستغلات مورد علاقه شما باشد، پروژه ای با نام شما در آن وجود دارد. سلبریتی مورد علاقه شما حتی ممکن است مجموعه مورد نظر شما را نیز داشته باشد.

آیا ارزش آن را دارند؟

بله، البته، آنها اثبات می کنند که ما چه کسی هستیم و در چه چیزی مهارت داریم. با این حال، در اینترنت، ارزش پولی ندارد. با این حال، این PFP های NFT در متاورس مفید هستند. بنابراین، همه این NFT ها به مالکیت کامل تصویر مجهز هستند، بنابراین اگر کسی آنها را در اختیار داشته باشد، می تواند به دنیا نشان دهد که آنها مالک واقعی هستند. هر NFT دارای ابرداده است، داده های مرتبط با NFT ها، و در رویه فایل غیرمتمرکز به نام IPFS نگهداری می شود.

کلام پایانی 

توسعه دهندگان CryptoPunks نمی دانستند که دارند روندی را شروع می کنند که به یک بازار چند میلیارد دلاری تبدیل می شود. امروزه بازار PFP مملو از پروژه های هیجان انگیز است، اگرچه بسیاری از آنها شکست خواهند خورد. 

اگر یکی از آنها را می‌خواهید، PFPای را انتخاب کنید که ظاهر آن را دوست دارید، می‌توانید از عهده آن برآیید، و سپس زمانی را در جامعه بگذرانید یا در مورد آنچه NFT نشان می‌دهد و تعامل با دارندگان در توییتر مطالعه کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.