whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال APE

1401/02/11 ساعت 21:40


در این مقاله با ایپ کوین (ApeCoin) و ارز دیجیتال APE آشنا می‌شویم. پس از معرفی کامل به بررسی این رمزارز که بخشی از پروژه بورد ایپ کلاب است، می‌پردازیم. این کریپتو بر روی اتریوم ساخته شده است و به کاربران غیرمتمرکز کمک می‌کند تا به وب 3 دسترسی داشته باشند. اکوسیستم ایپ مزایای جالبی چون بازی، رویداد و خدمات مخصوص ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله پیرامون اکوسیستم APE، کاربرد این رمزارز، نحوه خرید و نگهداری ارز دیجیتال ایپ صحبت می‌کنیم و در انتها مطالب را به طور خلاصه جمع‌آوری کرده و نکات پایانی را بازگو می‌کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.
 
برای دریافت انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بپیوندید. همچنین با پرشین الیت می‌توانید از خدمات فوق‌العاده‌ای چون رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای، عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و احراز هویت بایننس برخوردار شوید.
 

 

آشنایی با ارز دیجیتال ایپ کوین

آشنایی با ارز دیجیتال ایپ کوین (ApeCoin)

ارز دیجیتال ایپ کوین با توکن APE در اکوسیستم ایپ قرار دارد که در بستر اتریوم و با استاندارد ERC-20 تولید شده است. این کوین عرضه یک میلیارد واحدی دارد ولی بیش از نصف توکن‌های در گردش آن تنها در دست صد نهنگ قدرتمند است! البته، جامعه کاربریاین ارز مسئولیت ساخت و کنترل این رمزارز را بر عهده دارد.

سازمان غیرمتمرکز ایپ کوین به نام ApeCoin Dao سرمایه‌گذاران اصلی این ارز دیجیتال هستند و می‌توانند پیرامون تصمیمات مهم حاکمیت شبکه اظهار نظر کرده و رأی دهند. خالق NFT مشهور بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club)، کریپتوپانکس (CryptoPunks) و میبیتس (Meebits) یعنی یوگالبز (Yuga Labs) این سکه را به عنوان توکن اصلی محصولات و خدمات جدید خودش در نظر گرفته است.

آشنایی با طرز کار و عملکرد ارز دیجیتال ایپ APE

ایپ کوین با هدف کاربرد در محیط ایپ ساخته شد. سازمان غیر متمرکز ایپ کوین دائو (ApeCoin DAO) حاکمیت این رمزارز را بر عهده دارد و از آن حمایت می‌کند. این شرکت تلاش می‌کند تا تمام سرمایه‌گذاران APE در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی شبکه شرکت داشته باشند. برای مثال تصمیم بگیرند که قوانین حاکمیتی این ارز چگونه باشد، سرمایه‌های در کجا خرج شوند، شراکت‌های جدید شرکت چگونه تعیین گردد و چه پروژه‌های جدیدی انتخاب شوند؟

در حقیقت، پس از این که اعضای دائو به تصمیمات رأی دهند، مسئولیت اجرای کارها توسط جامعه کاربری این شبکه انجام می‌شود. پس، بنیاد ایپ ناظر و مجری قانونی دائو به حساب می‌آید و کمک می‌کند تا این اکوسیستم رشد کند. بنیاد ایپ دارای یک شورای پنج نفره به نام بورد است. این شورا نسبت به انجام تصمیمات اتخاذ شده توسط جامعه کاربران، اطمینان حاصل می‌کند. شورای پنج نفره  همگی از متخصصصین فنی در حوزه کریپتو هستند. لازم به ذکر است که اعضای اولیه این شورا تنها شش ماه فعالیت دارند تا سرمایه‌گذاران نسبت به انتخاب اعضای جدید به صورت سالانه رأی‌گیری کنند.

در ذیل اسامی افرادی که در این شورا فعالیت دارند، بیان شده است:

  • آلکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) یکی از بنیان‌گذاران ردیت (Reddit)
  • یات سیو (Yat Siu) یکی از بنیان‌گذاران و رئیس برندهای آنیموکا (Animoca Brands)
  • ماریا باجوا (Maaria Bajwa) مدیر ساندونچرز (Sound Ventures)
  • امی وو (Amy Wu) مدیر بخش بازی و بازوی مهم  صرافی FTX
  • دین اشتاین‌بک (Dean Steinbeck) رئیس و مشاور  هوریزن لبز (Horizen Labs)

آشنایی با اکوسیستم ایپ APE

اکوسیستم ایپ دربردارنده جامعه سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال ایپ (APE) و محصولات و خدماتی است که از این رمزارز استفاده می‌کنند. پیش‌تر در رابطه با یوگالبز که بر وب 3 تمرکز دارد، توضیحاتی داده شد. این شرکت بیشتر به دلیل ایجاد و توسعه NFTهای بورد ایپ یات کلاب کلکسیون میمون‌های کسل)شهرت دارد و یکی از اعضای فعال در جامعه کاربری ایپ محسوب می‌شود، همچنین همان طوری که قبلا اشاره شد، در پروژه‌های جدیدش از این رمزارز به عنوان توکن اصلی استفاده می‌کند.

جالب این که در زمان راه‌اندازی ایپ کوین کسانی که از کلکسون‌های بورد ایپ یات کلاب و میوتانت ایپ یات کلاب برخوردار بودند، چیزی در حدود پانزده درصد از توکن‌های عرضه اولیه ایپ کوین (در حدود صد و پنجاه میلیون توکن) را دریافت نمودند! شاید نسبت به کلکسیون‌های NFT این اکوسیستم کنجکاو باشید، پس بیایید نگاهی کوتاه بیاندازیم!

بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club)

کلکسیون NFT باشگاه میمون کسل که به طور اختصار BAYC گفته می‌شود، اولین بار در آوریل سال 2021 راه‌اندازی شد که شامل ده هزار اثر هنری مولد در اتریوم است. بلاکچین این مجموعه دارای تصاویر پروفایل میمون‌های کارتونی است که توسط یک الگوریتم تولید می‌شوند. آزمایشگاه یوگا شرکت مادر این کلکسیون است. به صاحبان این NFT اجازه دسترسی به یک باشگاه آنلاین خصوصی، رویدادهای حضوری منحصر به فرد و حقوق مالکیت معنوی برای تصاویر داده شده است. یعنی می‌تواند این تصاویر را در هر فیلم، موسیقی، تلویزیون، کتاب، پروژه یا هر رسانه‌ای که دوست دارند، قرار دهند.

میوتنت ایپ یات کلاب (Mutant Ape Yacht Club)

این کلکسیون NFT که به طور اختصار MAYC گفته می‌شود، یک مجموعه شامل بیست هزار توکن جهش‌یافته از کلکسیون BAYC است. ده هزار سرم مخصوص برای جهش‌ به صورت ایردراپ به مالکین توکن BAYC داده شد که با تزریق آن می‌توانستند یک و یا دو NFT جهش‌یافته از نوع MAYC دریافت کنند. نوع سرمی که هر مالک دریافت می‌کرد، در نوع ایپ جهش‌یافته تاثیر داشت و پس از این کار، سرم تعلق‌گرفته از والت مالک حذف می‌گشت. هدف توسعه‌دهندگان، افزایش جامعه اکوسیستم ایپ بود. در آگوست 2021 چیزی در حدود ده هزار توکن مینت به صورت عمومی و عرضه اولیه ارائه شد.

بورد ایپ کلنل کلاب (Bored Ape Kennel Club)

این کلکسیون NFT به شکل سگ‌های مختلف است و به مالکین BAYC قرار گرفته است. مالکین به ازای هر NFT یک توکن رایگان سگ دریافت و هزینه‌ای برای انتقال توکن‌های سگ در اتریوم پرداخت می‌کردند. این نوع NFT نیز مانند میمون‌ها منحصر به فرد و در نوع خود کمیاب بودند. BAYC یک پروژه NFT پیشگام بود که به یک جامعه پر رونق تبدیل گشت.

نحوه توزیع ارز دیجیتال ایپ APE

مالکین NFT مجموعه کلکسیون‌های APE، 62 درصد از ارزهای این رمزارز را در اختیار دارند. ۳۸ درصد از کل ارزهای این اکوسیستم در دست سرمایه‌گذاران اولیه این ارز دیجیتال می‌باشد. جالب است که از این 38 درصد، 15 درصد سکه‌ها در دستان یوگالبز است. به همین دلیل آزمایشگاه یوگا تاثیر زیادی بر روی تصمیمات گرفته شده در خواهد داشت. ۱۴ درصد ارزها متعلق به افرادی است که در تحقیقات این پروژه تلاش کرده‌اند.

چهار بنیان‌گذار یوگالبز 8 درصد دیگر ارزها را در قدرت خود دارند. 1 درصد باقی‌مانده هم به بنیاد میراث جین گودال (Jane Goodall) که در حقیقت یک سازمان حامی میمون‌های حقیقی در جهان است، می‌رسد! این هدیه از طرف تیم یوگا به این سازمان که از میمون‌های محیط زیست مراقبت می‌کند، اهدا شده است. با وجودی که این آمار نشان می‌دهد کع تمامی توکن‌های ایپ رزرو شده‌اند ولی با این حال هنوز هم توکن‌های در گردش و ا/زاد زیادی وجود دارد که بتوان خریداری کرد و به ایپ کوین دائو پیوست!

ارز دیجیتال ایپ و سرمایه گذاران مشهور آن

دنیای رقابتی رمزارزها سرمایه‌گذاران مشهور و ثروتمندی را در حوزه‌های متنوع جذب کرده است.NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض یکی از مهم‌ترین حوزه‌های این دنیای جدید می‌باشد. APEنیز به نوبه خود یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترینNFT های موجود است. جالب است که مرد مطرح در تکنولوژی یعنی ایلان ماسک، یکی از NFTهای مشهور این مجموعه به نام قطعه 1837 را به قیمتی معادل با ارزش تقریبی 600 اتریوم خریداری کرده است. شواهد، صحت این خرید را تأیید می‌کند ولی خود ماسک در این رابطه چیزی نگفته است!

از دیگر افراد مشهوری که به این کلکسیون‌ها علاقه‌مند است، می‌توان به خواننده جوان کانادایی، جاستین بیبر اشاره کرد. او نیز قطعه 3001 را به قیمت 1.3 ملیون دلار خریداری کرده است. البته، افراد مشهوری چون سرنا ویلیامز که یک ورزشکار تنیس زن است و همچنین امینم، مجری تلویزیونی جیمی فالون، رپر اسنوپ داگ، خواننده مدونا، نیمار، جیمی کیمل، پاریس هیلتون و دی جی استیو آئوکی نیز در این بازار دیجیتالی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به ارزش و محبوبیت این ارز دیجیتال می‌افزاید!

دریافت رایگان ارز دیجیتال ایپ (هدیه ای از جاستین سان)

آقای جاستین سان که مدیریت ترون، بیت تورنت، وینک در توییتر خود اعلام کرده است، قصد دارد تا به مناسبت سال نو میلادی تحفه‌ای به دنبال کنندگانش اهدا کند. البته، امتحان کردنش با خودتان است. برای امتحان شانستان باید در لیست انتظار قرار گیرید. برای این کار می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

مزایا و کاربردهای ارز دیجیتال ایپ APE

سرمایه‌گذاران ایپ قادر هستند تا از این ارز به عنوان توکن حاکمیتی استفاده کنند و در دائو ایپ کوین حق رأی داشته باشند، همچنین می‌توانند از رویدادها مطلع شوند، در بازی‌ها شرکت کنند، کالاهای اکوسیستم را خریداری کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند. توسعه‌دهدگان می‌توانند با استفاده از ایپ در آن مشارکت داشته باشند و به ارائه بازی و یا خدمات بپردازند. یعنی با کمک توکن ایپ، کاربران خود را تشویق کنند.

بازی بنجی بناناز (Benji Bananas) یک برنامه بازی موبایل است و با ویژگی  Play To Earnکار می‌کند. یعنی بازی‌کنندگان می‌توانند با بازی کردن، توکن دریافت کنند، در این برنامه، از توکن ایپ به عنوان یکی از ارزهای درون بازی استفاده کنند. البته، باید در ابتدا یک NFT مجوز خریداری نمایند. با گسترش فعالیت در بازی می‌توان توکن‌های خاص دریافت کرد که با ایپ‌کوین معاوضه می‌شود.

مالکین با نگه داشتنNFT می‌توانند امکان دسترسی به سرور انحصاری دیسکورد (Discord) با برخی از مالکین مشهور  داشته باشند، همچنین امتیازات رایگانی مثل NFT یا توکن‌های راه اندازی سکه ایپBAYC  دریافت کنند و یا می‌توانندNFT خود را به عنوان تصویر نمایه توییتر (با اشتراک آبی توئیتر ) به نمایش بگذارند.

 

سرمایه‌گذاران ایپ می‌توانند از رویدادها مطلع شوند، در بازی‌ها شرکت کنند. 

نحوه خرید ارز دیجیتال ایپ کوین

برای خرید ارز دیجیتال ایپ (APE) بهتر است در یک صرافی معتبر حساب باز کنید. پس از تأیید حساب نسبت به سپرده‌گذاری وجوه خود اقدام نمایید.می‌توانید وارد گزینه خرید و فروش شوید و این رمزارز را جستجو کنید. مقدار خرید و روش دریافت توکن‌های خود را مشخص نمایید. حالا باید هزینه خرید APE را پرداخت کنید. همان طوری که گفته شد، به همین سادگی خرید شما انجام می‌شود.

والت های مناسب ارز دیجیتال ایپ کوین

قبلا گفته شد که ایپ کوین بر پایه استاندارد ERC-20  در اکوسیستم اتریوم ساخته شده است. بنابراین تمامی والت‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، از رمزارز ایپ کوین نیز پشتیبانی خواهند کرد. برای مثال کیف‌پول‌های نرم‌افزاری تراست، متامسک و اتمیک و همچنین والت‌های سخت‌افزاری لجر و ترزر از جمله این والت‌ها هستند.

نکاتی جذاب پیرامون ارز دیجیتال ایپ

APE داغ‌ترین ارز دیجیتال در سال 2022 میلادی است که در چند هفته گذشته رشد سریعی را تجربه کرده است. این رمز ارز  از زمان آغاز به کار خود در بازار در اوایل سال 2022 تا کنون توانسته تا بیش از هزار درصد افزایش را تجربه کند! این دارایی، مستعد نوسانات قیمتی بزرگ است زیرا یک پول NFT است، همچنین به دلیل قیمت پایینش گزینه جذابی است.

ابزارهایی برای ایپ کوین وجود دارد. برای مثال بت‌ آنلاین (BetOnline.ag) که یک پلتفرم کازینوی آنلاین و شرط بندی است و در حوزه ورزش فعالیت داد، این توکن را به عنوان پرداخت در وب‌سایت خود پذیرفته است.

یک میلیارد توکن ایپ در مجموع عرضه وجود دارد که همگی در یک حرکت تولید شدند. این توکن‌ها در چندین صرافی از جمله بایننس، کوینیبس، کووین، هوبی، کراکن و صرافی‌های دیگر معامله می‌شود.

اگر یوگالبز همچنان فعالانه در مدیریت پروژه، مشارکت کند، آینده درخشانی را برای ارز دیجیتال ایپ به ارمغان خواهد آورد. یکی از چشم‌اندازهای بلندمدت این پلتفرم شراکت با سازندگان بازی‌های ویدیویی درآمدزا می‌باشد. جایی که گیمرها بتوانند علاوه بر بازی کردن درآمد نیز کسب کنند.

کلام آخر

در این مقاله با ارز دیجیتال ایپ آشنا شدید. کلاب قایرانی میمون‌های بی‌حوصله یا به اختصار BAYC که به صورت عامیانه Bored Ape نامیده می‌شود، یک مجموعه توکن غیر قابل تعویض یا NFT می‌باشد که بر روی اتریوم ساخته شده است. بلاکچین این مجموعه دارای تصاویر پروفایل میمون های کارتونی است که به صورت رویه‌ای توسط یک الگوریتم تولید می‌شوند. آزمایشگاه یوگا شرکت مولد است.

این پروژه با پیش فروشی زنده در 23 آوریل 2021 راه اندازی شد و به مالکینش، اجازه دسترسی به یک باشگاه آنلاین خصوصی، رویدادهای حضوری انحصاری و حقوق مالکیت معنوی برای تصویر داد. البته، انتظار می‌رود تا در این اکوسیستم خدمات بیشتری مثل استیکینگ و دریافت سود، بازی‌های مهیج بیشتر و کلکسیون‌های جذاب‌تری ارائه شود. با توجه به حمایت یوگالبز و سرمایه‌گذاری افراد مشهور انتظار می‌رود که این رمز ارز آینده خوبی داشته باشد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.