whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

جنسیس بلاک چیست؟

1402/03/28 ساعت 14:12


جنسیس بلاک مفهومی است که برای اولین بلاک استخراج شده توسط یک ارز دیجیتال استفاده می شود. بلاک چین برای ذخیره داده های تراکنش در شبکه استفاده می شود و از چندین بلوک تشکیل شده است. هر بلوک دارای یک هدر منحصر به فرد در شبکه است و بلوک ها با هدرهایشان شناسایی می شوند.

 جنسیس بلاک اولین بلوک در یک شبکه بلاک چین است. هر بلوک اطلاعات مربوط به بلوک قبل از خود را حمل می کند. بلوک‌ها در یک شبکه با استفاده از بلاک جنسیس به عنوان مرجع، روی هم اضافه می‌شوند تا زنجیره بلوکی تکمیل شود و به رشد خود ادامه دهد.

شما می توانید در سایت پرشین الیت به راحتی با خرید اشتراک سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز به راحتی ترید کرده و سود کسب کنید. از طرفی به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

تعریف بلوک

بلاک نامی است که به بلوک های سازنده شبکه بلاک چین داده می شود. بلوک ها به عنوان فایلی عمل می کنند که حاوی اطلاعاتی درباره تراکنش هایی است که در شبکه انجام می شود. هر تراکنش داده در یک شبکه بلاک چین در بلوک ها ذخیره و ثبت می شود. بلوک ها تمام اطلاعات داده ها را ذخیره می کنند. یک بلوک جدید ایجاد شده با استفاده از رمزنگاری به بلوک قبلی اضافه می شود. به عبارت دیگر، بلوک ها حاوی اطلاعات مرجع در مورد بلوک قبلی با استفاده از روش های رمزگذاری هستند.

تمام داده های تراکنش در شبکه بلاک چین بر روی بلوک ها ثبت می شود. این تداوم از همان بلوک اول که به نام بلوک پیدایش یا جنسیس بلاک  شناخته می شود، حفظ شده است. هر بلوک ایجاد شده در شبکه با مراجعه به بلوک قبلی ایجاد می شود. برای اینکه بلاکی به شبکه بلاک چین اضافه شود، باید توسط ماینرها تایید شود.

بلوک ها از طریق عملیات استخراج ایجاد می شوند. پس از حل شدن هش های بلوک در عملیات استخراج، فرآیند تأیید شروع می شود. ماینرهایی که دارای حق تایید هستند با ارز دیجیتال پاداش می گیرند. بلوک های تایید شده برای تشکیل شبکه بلاک چین به بلوک قبلی اضافه می شوند.

بلوک پیدایش 

بلوک ها به طور موثر کانتینرهای دیجیتالی هستند که داده های مربوط به تراکنش های شبکه به طور دائم در آنها ثبت می شود. بلوک مفهومی است که در آن آخرین یا همه تراکنش های بیت کوین که تا این لحظه وارد بلوک بعدی نشده ذخیره و ثبت می شود. 

بنابراین، یک بلوک مانند یک صفحه از یک دفتر کل یا دفتر ثبت است. هر بار که یک بلوک "تکمیل" می شود، جای خود را به بلوک بعدی در بلاک چین می دهد. بنابراین بلوک مانند یک مرجع ذخیره سازی اطلاعات است که پس از نوشته شدن دیگر قابل تغییر نیست.

بلوک جنسیس که با نام بلوک 0 نیز شناخته می‌شود، اولین بلوکی است که بلوک‌های اضافی در یک بلاک چین به آن اضافه می‌شود. بلوک جنسیس مانند یک دفترچه ثبت سوابق از گذشته است که با استفاده از آن می توان سوابق بلوک ها را از ابتدا تا انتها بررسی کرد. 

این فرآیند اعتبارسنجی معاملات بیت کوین و معرفی بیت کوین های جدید را آغاز کرد. بلوک بعدی که به بلوک 1 معروف است تا شش روز پس از بلوک جنسیس استخراج نشد. این امر عجیب در نظر گرفته می شود زیرا میانگین فاصله تمپ زمانی بین بلوک ها 10 دقیقه در نظر گرفته شده است.

چند تئوری در رابطه با تاخیر وجود دارد: برخی نظریه‌پردازی کرده‌اند که ناکاموتو شش روز را صرف استخراج بلوک اصلی کرده تا سیستم بیت‌کوین را آزمایش کند تا از پایداری آن مطمئن شود (سپس تاریخ آن را به عقب برگرداند)، در حالی که برخی از پیروان تئوری توطئه معتقدند که ساتوشی قصد داشته است. تا پس از آفرینش جهان در شش روز، داستان استراحت خداوند را بازسازی کند.

مبانی بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که بر اساس سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا که توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است. بیت کوین به سیستم و مفهوم پلت فرم معاملاتی اشاره دارد و «بیت کوین» - کوچک «b» - به سکه مجازی که معامله می شود اشاره دارد. هیچ سکه واقعی وجود ندارد، بنابراین "بیت" - یا رقم دودویی، اساسی ترین واحد داده در محاسبات - قبل از "سکه یا کوین" در نام آن وجود دارد.

بلاک ها در ارز دیجیتال همانند فایل های ثبت سوابقی هستند که تمام اطلاعات مربوط به بیت کوین و شبکه تراکنش ها در آنها از ابتدا ثبت و نگهداری می شود. هر بار که یک بلوک تکمیل می شود - یعنی پر از تراکنش های بیت کوین - جای خود را به بلوک بعدی در بلاک چین می دهد.

تنها راه برای عرضه ارزهای دیجیتال جدید در گردش، استخراج است. بنابراین، استخراج بیت کوین به معنای استخراج ارز است. مانند طلا، بیت کوین را نمی توان خودسرانه ایجاد کرد. طلا از طریق معادن استخراج می شود اما بیت کوین توسط ابزارهای دیجیتالی بدست می آید.

علاوه بر این، بنیانگذار بیت کوین تصریح کرد که مانند طلا، عرضه بیت کوین نیز باید محدود باشد. در کل فقط 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج است. وقتی ماینرها این تعداد بیت کوین را باز کنند، از محدوده عرضه خارج می شود، مگر اینکه کسی پروتکل بیت کوین را تغییر دهد تا امکان عرضه بیشتر را فراهم کند.

اسرار بلوک جنسیس

با شروع با این واقعیت که نام "ساتوشی ناکاموتو" خود یک نام مستعار است، بلاک جنسیس و تأسیس بیت کوین همچنان پر از رمز و راز است. مدت کوتاهی پس از راه اندازی بیت کوین، شخصی به نام «ساتوشی ناکاموتو» از روی زمین ناپدید شد و به سختی ردی از خود بر جای گذاشت. این رویداد فرخنده راه را برای معمای مداوم پیرامون چیزی که طرفداران تئوری های توطئه آن را "بلوک" می نامند، هموار کرد.

میراث واقعی بلوک پیدایش 

بیت کوین را نمی توان به صورت تقلبی ایجاد کرد زیرا فرآیند آن واسطه را حذف می کند. هیچ شخص ثالثی وجود ندارد، هیچ نهاد شرکتی بین بیت کوین و مصرف کننده وجود ندارد. شبکه بیت کوین به طور مداوم خود را از طریق مسائل پیچیده ریاضی که ابتدا توسط رایانه ها و سپس توسط استخراج کنندگان بیت کوین انسانی حل می شود، بررسی و دوبار چک می کند. 
تا زمانی که معمای ریاضی تایید نشده باشد، نمی توان به تجارت بیت کوین ادامه داد. یکی دیگر از اتفاقات این است که بدلیل اینکه تمام اطلاعات مربوط به تراکنش ها در بلوک ها ثبت می شود می توان بصورت صد در صد تمام اطلاعات ماینرها را ردیابی کرد.

در نوامبر 2013، اشخاص مورد حمایت ناکاموتو، مؤسسه ساتوشی ناکاموتو (SNI) را تشکیل دادند تا به مردم در مورد تاریخچه و چشم انداز ایجاد بیت کوین آموزش دهند. در میان جزئیات جالب دیگر، SNI یکی از بزرگترین بقایای موجودیت آنلاین ناکاموتو را در خود جای داده است: فهرست گسترده ای از پست های انجمن، که به دسته بندی های موضوعی تقسیم شده اند، که خالق بیت کوین در حالی که هنوز روی پروژه کار می کرد، نوشته است.

طرفداران بیت کوین مقادیر کمی از بیت کوین را به عنوان ادای احترام به ساتوشی ناکاموتو به Genesis Block اهدا کرده اند. این اتفاق به عنوان نوعی قربانی در نظر گرفته می شود زیرا هنگامی که یک سکه به بلوک پیدایش منتقل می شود، دیگر هرگز نمی توان آن را جابجا کرد.

کلام آخر

شاید پیشنهاد بیت کوین اضافی موجود در بلوک پیدایش به عنوان یک قربانی شبه مذهبی، یا شاید به عنوان یک "قدردانی" کوچک از خالق ناشناس باشد. در هر صورت، ناکاموتو سایه‌ای طولانی بر خلقت خود می‌اندازد، و با صعود بیشتر بیت‌کوین به جریان اصلی، توجه بیشتر و بیشتری به نکاتی که او در بلاک جنسیس به جا گذاشت، معطوف می‌شود. برای کسب سود دلاری پیشنهاد می کنیم تا به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی ما بپیوندید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.