whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

IRS سرویس درآمد داخلی ایالات متحده

1402/03/01 ساعت 17:49


از آنجایی که اکوسیستم ارزهای دیجیتال بزرگ شده است، دولت فدرال منابع بیشتری را برای سرکوب تقلب مالیاتی کریپتو اختصاص داده است.

احکام مالیاتی ارزهای دیجیتال در سراسر جهان عمدتا اساس حکم سال 2014 منتشر شده توسط سرویس درآمد داخلی ایالات متحده (IRS) است که ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی‌های سرمایه‌ای تعریف می‌کند به این ترتیب ارزهای دیجیتال مانند سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته می شوند.

در نظر گرفتن کریپتو به عنوان یک دارایی سرمایه‌ای به این معنی است که هر زمان که کریپتو با سود فروخته شود، مشمول مالیات می‌شود .

در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه ردیابی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط IRS یا سرویس درآمد داخلی ایالات متحده بدانید، بررسی می‌کنیم. 

در پرشین الیت می‌توانید به آرزوهای مالی خود برسید. با دریافت سیگنال فیوچرز شانس سودآوری معاملات خود را افزایش می‌بخشید. با آموزش استفاده از سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید در دنیای کریپتو و دیگر پلتفرم‌های معاملاتی فعالیت کنید. برخورداری از سیگنال فارکس بهنگام می‌توانید شما را در شرایط بد اقتصادی کمک کند. همچنین عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی تا حد زیادی ریسک معاملات شما را کاهش می‌دهد تا بتوانید بهینه عمل کنید.

آیا IRS می تواند کیف پول‌های ناشناس را ردیابی کند؟

از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ناشناس هستند، بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند که نمی توان آنها را ردیابی کرد. این درست نیست.

تراکنش‌های زنجیره‌های بلوکی مانند بیت‌کوین و اتریوم به صورت عمومی قابل مشاهده هستند. این بدان معنی است که IRS می تواند تراکنش‌های رمزنگاری را به سادگی با تطبیق تراکنش‌های "ناشناس" با افراد شناخته شده ردیابی کند.

در گذشته، IRS با پیمانکارانی مانند Chainalysis برای تجزیه و تحلیل تراکنش‌های بلاک چین و سرکوب تقلب‌های مالیاتی شریک شده است.

آیا صرافی‌های بزرگ به IRS گزارش می‌دهند؟

اگر با یک صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کرده‌اید، احتمالاً اطلاعات شخصی مانند نام، تاریخ تولد و کپی شناسه شخصی خود را داده‌اید. صرافی‌های عمده‌ای که در ایالات متحده فعالیت می‌کنند طبق قانون ملزم به جمع‌آوری این اطلاعات به دلیل قوانین «مشتری خود را بشناسید» (KYC) هستند.

IRS می‌تواند این سوابق را از صرافی‌ها درخواست کند و کرده است. در گذشته، IRS  این درخواست را برای صرافی‌هایی مانند Coinbase و Kraken صادر کرده است.

با توجه به لایحه زیرساخت‌های آمریکا در سال 2021 ، صرافی‌های اصلی فعال در ایالات متحده به زودی ملزم خواهند شد که تمام دفع ارزهای دیجیتال را به IRS گزارش دهند.

کدام صرافی‌های ارز دیجیتال به IRS گزارش می‌دهند؟

اکثر صرافی‌های اصلی فعال در ایالات متحده شماره 1099 را برای مشتریان ارسال می‌کنند. صرافی هایی که فرم های 1099 را صادر می‌کنند، شامل موارد زیر است، اما محدود به آنها نیست:

  • کوین بیس
  • کراکن
  • جوزا
  • Crypto.com
  • Binance.US
  • رابین هود
  • پی پال

کدام صرافی‌های ارز دیجیتال به IRS گزارش نمی‌دهند؟ 

در اینجا چند صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که نیازی به اطلاعات مشتری خود ندارند و فرم‌های 1099 را ارسال نمی‌کنند.

  • KuCoin
  • MexC
  • HODL HODL

بسیاری از این صرافی‌ها محدودیت‌هایی را بر توانایی مشتری برای تجارت بدون KYC اعمال می‌کنند. برای مثال، برای انجام معاملات ارز دیجیتال و مشتقات در MexC، باید هویت خود را تأیید کنید.

علاوه بر این، مهم است به خاطر داشته باشید که این صرافی‌ها ممکن است سیاست‌های گزارش مالیاتی خود را در آینده تغییر دهند زیرا دولت ایالات متحده فرار مالیاتی کریپتوها را سرکوب می‌کند. در سال‌های اخیر، صرافی‌هایی مانند Binance سیاست‌های KYC را در پاسخ به فشار دولت معرفی کرده‌اند.

چرا IRS از شما می پرسد که آیا من صاحب ارز دیجیتال هستم؟

در سال‌های اخیر، IRS بررسی دقیق تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را افزایش داده است. در سال 2020، یک سوال جدید به فرم 1040 اضافه شد که به طور خاص از مالیات دهندگان می‌پرسید که آیا در طول سال مالیاتی با ارزهای دیجیتال معامله کرده‌اند یا خیر. 

به یاد داشته باشید، پاسخ دادن "بله" به این سوال باعث افزایش بدهی مالیاتی رمزنگاری شما نمی شود. این احتمال وجود دارد که IRS این سوال را برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد اکوسیستم دارایی دیجیتال می پرسد.

از سوی دیگر، پاسخ ندادن صادقانه به این سوال یک پرچم قرمز برای IRS است. این امکان وجود دارد که با انجام این کار بیشتر مورد بازرسی قرار بگیرید.

سیستم IRS چگونه مالیات مشمول را محاسبه می‌کند؟

هر زمان که چیزی را با ارز دیجیتال خریداری می‌شود، در صورتی که مبلغی خرج شده نسبت به قیمت خرید اصلی آن افزایش یافته باشد هزینه‌های شما مشمول مالیات بر عایدی سرمایه خواهد شد.

به عنوان مثال فرض کنید شخصی 100 دلار بیت کوین خریداری کرده و آن را تا زمانی که ارزش آن به (1000) دلار افزایش یابد نگه می‌دارد. سپس 1000 دلار بیت کوین را برای تجهیزات بازی خرج کردند. در این سناريو، 900 دلاری که خرید اولیه 100 دلاری آنها به دست آورده بودند مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود - حتی اگر آنها این مبلغ را خرج کنند. طبق حکم سود حاصل از خرید اولیه (100) دلار همچنان مشمول مالیات IRS خواهد بود البته تا زمانی که سرمایه اولیه شما سود داشته باشد اگر کریپتو شما متحمل ضرر شد، پس از فروش یا خرج کردن آن نیازی به پرداخت مالیات ندارید.

بیایید به مثال قبلی خود برگردیم.

اگر خرید 100 دلاری شما از بیت کوین به قیمت  1000 دلار فروخته شد سود مشمول مالیات شما .900 دلار است.

اگر خرید 100 دلاری شما از بیت کوین به قیمت 50  دلار فروخته می‌شد هیچ مالیاتی بدهکار نخواهید بود. همچنین میتوانید از ضرر 50 دلاری خود در بیت‌کوین برای جبران سایر سودهای سرمایه گذاری استفاده کنید.

چقدر مالیات بر روی کریپتو می پردازند؟

 خرید و فروش ارز دیجیتال در ایالات متحده مشمول مالیات است. این بدان معناست که قوانین مالیاتی که در حال حاضر برای دارایی اعمال می‌شود به جز قوانین مالیات بر املاک برای رمزارزها نیز قابل اعمال است.

همچنین سوال بله یا خیر را برای تراکنش رمزنگاری گنجانده شده در فرم‌های اظهارنامه مالیاتی که پیش تر گفته شد وجود دارد که به این ترتیب، عدم گزارش درآمد حاصل از فروش ارز دیجیتال نقض قوانین فدرال تلقی می‌شود و مستحق جریمه است.

نرخ‌های مالیاتی بر روی ارزهای دیجیتال بر اساس میزان سود دارایی‌های کریپتو شما و دوره نگهداری ارز دیجیتال متفاوت است به این ترتیب هنگامی که درآمد خود را به گزارش می‌دهید نرخ مالیات بر درآمد شما نسبت به IRS براکت مالیاتی فعلی شما محاسبه می‌شود. اگر درآمد کریپتو شما بالا باشد، ممکن است نرخ مالیات شما را برای سایر درآمدهای غیر رمزنگاری افزایش دهد.

نحوه محاسبه مالیات بر ارزهای دیجیتال

همانطور که گفته شد دارندگان کریپتو مستقر در ایالات متحده بر اساس دو عامل مالیات می‌گیرند درآمد و دوره نگهداری کریپتو بیایید در مورد دوره نگهداری ارزهای ديجيتال بحث کنیم.

دوره نگهداری برای کریپتو از نظر فنی زمانی شروع می‌شود که شخصی ارز رمزنگاری شده را خریداری می زمانی پایان می یابد که رمزارز به عنوان دارایی سرمایه ای از طریق فروش تجارت یا معاملات دیگر کنار گذاشته شود.

سود سرمایه کوتاه مدت

اگر کریپتو شما دارای دوره نگهداری 365 روز یا کمتر باشد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه مدت خواهد بود. این سودها مانند درآمد معمولی شما مشمول مالیات هستند و به گروه مالیاتی فعلی شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، نرخ‌های مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه مدت برای سال 2022 به شرح زیر است.

سود سرمایه بلند مدت

از سوی دیگر ارزهای دیجیتالی که بیش از 365 روز نگهداری می‌شوند مشمول نرخ مالیات بر عایدی سرمایه بلندمدت خواهند شد به عنوان مثال، نرخ‌های مالیات برای سود سرمایه بلندمدت در سال 2022 عبارتند از

مالیات ارز دیجیتال چگونه پرداخت می‌شود؟ 

پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که دارندگان رمزارز مستقر در ایالات متحده می‌توانند از آنها برای آسان تر  کردن پرونده و پرداخت مالیات بر روی ارزهای دیجیتال استفاده کنند. برخی از گزینه‌های رایج گزارش مالیاتی پرداخت عبارتند از Konly Crypto Calculator ، CoinTracker CoinLedger ،و Accointing

مالیات‌ها را نیز می‌توان با استفاده از فرم‌های زیر گزارش و ثبت کرد IRS مستقیماً در فرم 8949 و فرم اظهارنامه مالیاتی 1040 وارد کرد.

برخی از افراد با مالیات‌های پیچیده (کریپتو یا غیره) با CPA متخصصان مالیاتی مشورت می‌کنند اینها شامل نمایندگان ثبت نام شده و حسابداران رسمی (رسمی) وکلای مالیاتی است.

آیا ضرر و زیان ارزهای دیجیتال قابل کسر مالیات است؟

همانطور که قبلا ذکر شد از دست دادن ارزهای دیجیتال می‌تواند برای کاهش مالیات کریپتو استفاده شود. مانند سایر زیان‌های سرمایه زیان‌ها در ارزهای دیجیتال قابل کسر مالیات هستند این بدان معناست که افراد می‌توانند از زیان‌های کریپتو برای جبران برخی از مالیات‌های عایدی سرمایه خود با گزارش چنین ضررهایی در اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنید.

تا سقف 3000 دلار در سال زیان سرمایه قابل مطالبه است. زیان‌های بیش از 3000 دلار می‌تواند به اظهارنامه‌های مالیاتی آتی منتقل شود تا از مالیات بر عایدی سرمایه آتی کسر شود علاوه بر این کمک‌های خیریه با استفاده از ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند به کاهش مالیات کمک کند.

سوالات متداول

آیا سود ارزهای دیجیتال مشمول مالیات است؟

بله، سود کریپتو بسیار شبیه به سود دارایی‌های سرمایه‌ای تلقی می‌شود و بنابراین مشمول مالیات است. به یاد داشته باشید که فرد دارنده ارز دیجیتال مسئول پرداخت مالیات بر سود رمزنگاری خود می‌باشد حتی اگر هیچ وجه نقدی از سود دریافت نکند.

از آنجایی که IRSبا دارایی‌های کریپتو مانند دارایی‌های  سرمایه ای سنتی (سهام) و اوراق قرضه رفتار می‌کند آنها به عنوان دارایی تلقی می‌شوند و به این ترتیب مشمول مالیات می‌شوند برای محاسبه مالیات بر سود ارز دیجیتال قیمت فروش دارایی خود را بگیرید و قیمت تمام شده را کسر کنید مبلغ حاصل، سود شماست که ممکن است از تجارت یا نگهداری دارایی برای مدتی متحمل شده باشید پس از آن بدهی مالیاتی کریپتو شما بر اساس نرخ ها و دوره‌های نگهداری که قبلاً بحث شد محاسبه می‌شود.

اگر کریپتو به فروش نرسد آیا مشمول پرداخت مالیات خواهد شد ؟

خرید ارز دیجیتال یک رویداد مشمول مالیات نیست این بدان معناست که اگر فرد فقط ارز دیجیتال خود را نگه دارد طبق قانون ملزم به گزارش و پرداخت مالیات نیست. مالکیت ارز رمزنگاری شده فوراً متحمل سود یا زیان نمی‌شود بنابراین مشمول مالیات نمی‌شود، حتی اگر ارزش آن افزایش یابد .

به انتقال رمزنگاری فرد بین کیف پول یا از یک صرافی به صرافی دیگر مالیات تعلق می‌گیرد؟

این نوع نقل و انتقالات نیز مشمول مالیات نیستند. صاحب سرمایه نیازی به گزارش یا پرداخت مالیات بر آنها ندارد. با این حال اگر رمز ارز را به عنوان درآمد دریافت کند، به عنوان مثال به صورت حقوق یا پاداش از یک پروژه بلاک چین مشمول مالیات در نظر گرفته می‌شود. افراد باید ارزش بازار منصفانه ارز دیجیتال را در زمان دریافت آن محاسبه کنند و بر روی مبلغ حاصل مالیات بپردازند‌.

دریافت هدایای کریپتو یک رویداد غير مشمول مالیات هم برای هدیه دهنده و هم برای گیرنده است تا زمانی که ارزش هدیه کمتر از حد محرومیت سالانه مالیات هدیه (15000 دلار) باشد همین امر در مورد ارث بری ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند.

آیا سازمان امور مالیاتی می‌داند که آیا فرد صاحب ارز دیجیتال هست؟

 IRS ردیابی صاحبان ارزهای دیجیتالی که مالیات خود را پرداخت نکرده‌اند افزایش داده است. IRS در سال 2019 کارگروهی را راه اندازی کرد که بر روی انطباق با کریپتو متمرکز بود و نامه‌هایی را به بیش از 10000 صاحب دارایی و مالیات دهندگان ارسال کرد.

با این حال در حال حاضر از مالیات دهندگان خواسته میشود تا فعالیت‌های رمزنگاری خود را در فرم 1040 اعلام کنند. این فعالیت‌ها شامل دریافت، فروش، ارسال، مبادله يا كسب علاقه به ارز دیجیتال است به این ترتیب عدم اعلام فعالیت‌های رمزنگاری ممکن است شانس حسابرسی IRS را افزایش دهد.

مالیات‌های NFT و DeFi چگونه کار می‌کنند؟

احکام فعلی IRSتاکنون در مورد مالیات بر ارزهای  دیجیتال به طور خاص به امور مالی غیر متمرکز DeFi اشاره نکرده است. 
همین امر در مورد مالیات بر توکن‌های غیر قابل تعویض یعنی NFTها نیز صدق می‌کند.

 در حالی که IRS راهنمایی در مورد نحوه مالیات (NFT) ها منتشر نکرده  به احتمال زیاد NFTها تحت قوانین فعلی دارایی مشمول مالیات هستند این بدان معناست که اگر را بفروشید به سودی رسیده اید و بنابراین باید NFTرا به عنوان سود سرمایه گزارش کنید.

آیا می توان از مالیات کریپتو اجتناب کرد؟

راه‌های مختلفی برای اجتناب از پرداخت مالیات بر سود رمزنگاری شما وجود دارد مانند هدیه دادن کریپتو به عنوان خیریه یا هدیه دادن آن به دوستان و خانواده این روش‌ها کاملا قانونی هستند و می توانند به  کاهش بدهی مالیاتی کمک کنند.

با این حال بهترین گزینه برای جلوگیری از ممیزی‌ها این است که فعالیت‌های مربوط به جریمه‌های رمزنگاری را اعلام کرده و مالیات کریپتو به موقع پرداخت شود به این ترتیب دارندگان کریپتو می‌توانند از هر گونه ناراحتی که عدم تشکیل پرونده یا عدم پرداخت ممکن است ایجاد کند جلوگیری کنند.

کلام آخر

به طور کلی به نظر می‌رسد با وجود اینکه ارزهای دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده بودند که غیرمتمرکز و عاری از نظارت دولت باشند، مسئله سرویس درآمد داخلی ایالات متحده یا همان IRS ناقض این مطلب شده است.

 این بدان معنی است که اگر ارزش کوین‌های دارنده افزایش یافته باشد، چه از آنها به عنوان سرمایه گذاری استفاده کند یا بخواهید پول نقد کند، ممکن است مشمول مالیات شود.

به همین دلیل، سرمایه‌گذاران بلندمدت کریپتو فرصت ارزشمندی دارند: اگر حداقل یک سال روی سکه‌های خود نگه دارند، می‌توانند از مالیات بر عایدی سرمایه بلندمدت کمتر بهره ببرند که بین 0 تا 20 درصد است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.