whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آلت کوین چیست

1401/02/05 ساعت 02:10


امروزه آلت کوین ها توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران و فعالین بازار ارزهای دیجیتال را به سوی خود جلب کنند. بیت کوین اولین و محبوب‌ترین رمز ارز شناخته شده در دنیا است که هر روز ارزش آن افزایش می‌یابد. افزایش ارزش بیت کوین دلیل بر بی‌ارزش بودن سایر رمز ارزها نشده و موجب خروج آن‌ها از گردونه فعالیت نمی‌گردد.

 توسعه توکن های فعال آلت کوین ها، افزایش امنیت کریپتو کارنسی های مربوط به آن‌ها باعث شده تا پتانسیل این ارزهای دیجیتالی روز به روز افزایش یابد.

بیت کوین اولین رمز ارز شناخته شده در دنیا است.

آلت کوین ها چه ارز‌هایی هستند؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، بیت کوین به عنوان محبوب‌ترین و پر اهمیت‌ترین رمز ارز در حال معامله شناخته می‌شود. به غیر بیت کوین، سایر رمز ارزها در دسته‌ای تحت عنوان آلت کوین‌ها تعریف می‌گردند. اتریوم، کش کوین، ریپل، تتر و... تنها بخشی از رمز ارزها هستند که علاوه بر بیت کوین در بازارهای بین‌المللی مورد معامله قرار می‌گیرند.

 بلاک چین هر کدام از Altcoin ها به صورتی کد نویسی و طراحی شده‌اند که فرایند استخراج را تسهیل نموده‌اند. در حال حاضر غالب صرافی‌های دنیا از بیشتر رمز ارزها حمایت کرده و در کسری از ثانیه آن‌ها را change می‌کنند.

شکل 2 سایر رمز ارزها به غیر بیت کوین در دسته‌ای تحت عنوان آلت کوین‌ها تعریف می‌گردند.

مزایای Altcoin ها

آلت کوین ها به دلیل مزایای قابل توجهی که دارند، به عنوان رمز ارزهای معتبر شناخته می‌شوند. بر همین اساس توسط کاربران به عنوان ارز دیجیتال ارزشمند معامله می‌گردند. برخی از مزایای این ارزهای دیجیتالی به عبارت زیر است.

باگ رمز ارزهای ثانویه مشکلات بلاک چین بیت کوین را ندارد

در حال حاضر تنها 21 میلیون بیت کوین در دنیا وجود دارد که برای تکمیل و بسته شدن هر بلوک آن ۱۰ دقیقه زمان مورد نیاز است. اما باگ‌های رمز ارزهای  آلت کوین‌ دارای سرعت بسیار بالاتری هستند. این بلاک چین‌ها حتی در کمتر از چند ثانیه می‌توانند تراکنش‌های صورت گرفته را پردازش ‌کنند.

از سوی دیگر بلاک چین بیت کوین حداکثر می‌تواند ۷ تراکنش بر ثانیه را ثبت نماید. این مبحث برای تراکنش‌های روزمره کاربران اصلا مناسب نیست. در حالی که آلت کوین‌ها می‌توانند ۲ هزار تراکنش را در زمان کوتاه پردازش کنند.

ایجاد فضای رقابتی در بین رمز ارزها

استقبال سرمایه گذاران از طیف‌های گسترده‌ آلتکوین و عملکردهای مختلف آن‌ها تاثیر فراوانی در بازار داشته است. به طوری که بازار این رمز ارزها به فضای رقابتی تبدیل شده و کاربران با فعالیت‌های متفاوتی روبه‌رو می‌باشند. در نتیجه سرمایه‌داران برای کسب سود بیشتر علاقه دارند رمز ارزهای مختلفی را دنبال ‌کنند.

تفاوت پرداخت پاداش ماینر

پاداش استخراج و ماینینگ هر واحد بیت کوین چهار سال یک‌بار در طی فرآیند هاوکینگ، نصف می‌شود؛ اما بلاک چین اغلب Altcoin ها به صورت کامل پاداش ماینرها را پرداخت می‌کند.

کاهش کارمزد تراکنش‌ها

ماینر های بیت کوین در ازای ثبت هر تراکنشی کارمزد بالایی را از کاربران درخواست می‌کنند. این مسئله نه تنها برای معامله گران ناخوشایند بوده و به صرفه نیست؛ بلکه از جذابیت این رمز ارز می‌کاهد. برخلاف بیت کوین، کارمزد پایین آلت کوین‌ها باعث افزایش ترافیک شبکه شده و توجه بسیاری از معامله گران را به سوی خود جلب می‌نماید.

کارمزد پایین آلت کوین‌ها باعث افزایش ترافیک شبکه شده است.

معایب آلت‌کوین‌ها:

در حقیقت طراحی و خلق آلت ‌کوین‌ ها در راستای رفع کاستی‌ها و نواقص بیت کوین صورت گرفته است. استیبل کوین‌ها، ‌به کاربر این توانایی را می‌دهند تا از رمز ارزها برای تراکنش‌های روزانه استفاده کنند. با این وجود نباید از معایب Altcoin ها چشم پوشی کرد.

  1. عدم وجود حمایت گر و قانون گذار معین و تعریف شده باعث شده تا ارزش و قیمت‌ آلت کوین ها در مقایسه با بیت کوین نوسانات بیشتری داشته باشد.
  2. تنوع کارکرد این رمز ارزها تصمیم‌گیری را برای سرمایه‌گذاری سخت‌تر می‌کند.
  3. آینده نامعلوم و مبهم برخی از رمز ارزها باعث می‌شود تا سرمایه‌گذار در آینده سودی را کسب نکند. حتی ممکن است  در آینده‌ای نه چندان دور ، کاربر سرمایه اصلی خود را به طور کلی از دست بدهد.

دسته‌بندی آلت کوین ها

تحلیل گران سیگنال ارز دیجیتال با توجه به اهداف و کارکرد آلتکوین ها سه دسته را برای این رمز ارزها تعریف کرده‌اند:

  • توکن‌های دیجیتالی

رمز ارزهایی همچون ترن، اتریوم، ریپل و بایننس در این دسته قرار دارند که از ساختاری شبیه بیت کوین برخوردار هستند.

  • استیبل کوین‌ها

کوین‌هایی همچون تتر و لیبرا وظیفه اصلی  کاهش ریسک معاملات و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را بر عهده دارند. این رمز ارزها غالبا از ارزش ثابت و پایداری برخوردار هستند و کمتر دچار نوسان می‌شوند.

  • گس کوین‌ها

آلت‌ کوین‌هایی همچون وی‌تور برای پرداخت کارمزد تراکنش‌‌های سایر رمز ارزها تدوین شده‌اند. همچنین ارز دیجیتالی مانند Namecoin برای تدوین و طراحی آدرس‌های اینترنتی خلق شده است.

شکل 4 در سال‌های نه چندان دور بیش از 1800 آلتکوین در بازار وجود نخواهد داشت.

آینده آلت کوین ها

تحلیل گران بازار رمز ارزها بر این باورند در سال‌های نه چندان دور بیش از 1800 آلتکوین در بازار وجود نخواهد داشت. آلتکوین هایی که ارزش و کاربرد بیشتری خواهند داشت توسط کاربران استفاده شده و زنده خواهند ماند. بقیه رمز ارزها برای بقا باهم ادغام خواهند شد یا به کلی از بین خواهد رفت.

با این وجود پیچیدگی ساختمان کریپتو کارنسی ها، نحوه جذب سرمایه، عدم ارزیابی ارزهای دیجیتال و بالغ نبودن سیستم مهم‌ترین چالش پیش روی آلت کوین‌ها است. این چالش‌ها آینده این رمز ارزها را تحت تاثیر قرار خواهد داده و بیشتر کاربران را به سوی خود جذب می‌کند.

فصل آلت سیزن ‌ها

فصل آلت کوین‌ها زمان  صعود رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال  است که به آن آلت سیزن گفته می‌شود. در این حالت آلت کوین‌ها به دلایل مختلفی قیمت و ارزشی فراتر از بیت کوین را تجربه می‌کنند.

به طور کلی تأثیرپذیری اندک بیت کوین نسبت به سایر رمز ارزها باعث شده تا این ارز صدرنشین بازار باشد. به عبارت بهتر عوامل مختلف سیاسی، اقتصادی به میزان کمتر منجر به کاهش ارزش و روند نزولی قیمت بیت کوین می‌شود. در حالی که آلت کوین ها به دلیل عدم مقررات مدون و سرمایه گذاری بر مبنای گمانه زنی، بیشتر دچار نوسان قیمت می‌گردند.

گاهی پیش می‌آید که غیر از بیت کوین، ارزش یک ارز دیجیتال در یک بازۀ زمانی رشد قابل توجهی را تجربه ‌کند. به طوری که ارزش آن در مدت زمان مشخصی بیشتر از بیت کوین برآورد می‌گردد. در برخی از اوقات دو یا چند ارز دیجیتالی روند رو به رشد و افزایش قیمت را به طور هم زمان تجربه می‌کنند که اصطلاحاً به این حالت پامپ گفته می‌شود.

شکل 5 فصل آلت کوین‌ها زمان  صعود ارز رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال  است.

رویداد آلت سیزن ‌ها چه زمانی است؟

هنگامی که سیگنال ارز دیجیتال روند صعودی به خود بگیرد،  آلت کوین ‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهند داشت. بررسی حرکات نمودار قیمتی آلت کوین‌ها به روش تحلیل تکنیکال می‌تواند به شما کمک کند فصل آلت کوین ها را شناسایی کنید.

تحلیل فاندامنتال و ترید اخبار و منابع مختلف می‌توانند روند صعودی و نزولی ارزش یک رمز ارز را تبین نمایند. از سوی دیگر واگرایی نمودار رمز ارزها و میزان سلطه گری بیت کوین می‌تواند یاری گر شما در درک این فرایند باشد.

کلام آخر

فصل آلت کوین ها می‌تواند زمان مناسبی برای کسب سود بیشتر از بازار ارزهای دیجیتال باشد. کاربر برای اینکه بتواند این فصل را شناسایی کند باید به طور مداوم وضعیت آلت کوین‌ها و بیت کوین را ترید کند. چنانچه اهل ریسک نیستید خرید و فروش بیت کوین و صرف نظر از فصل آلتکوین ها می‌تواند برای شما مناسب باشد. هرچند خرید و فروش رمز ارزهای مختلف در زمان‌های خارج از فصل آلت سیزن هم می‌تواند بسیار سودآور باشد.

با این حال در فصل آلت کوین ها کاربر باید مراقب ریزش ارزش و قیمت رمز ارزها باشد. در همین راستا باید همواره به اوج قیمت یک ارز توجه نمود و برای طولانی‌مدت رمز ارز مدنظر را نگهداری نکرد. تا از این طریق زمینه و احتمال وقوع  ضررهای بزرگ را از بین برود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.