whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال QTUM

1400/12/16 ساعت 18:54


معرفی پروژه کوانتوم

ارز دیجیتال QTUM ارائه شده توسط شبکه مبتنی بر بلاک چین کوانتوم می باشد. این رمز ارز یکی دیگر از دارایی های رمزنگاری شده در دنیای کریپتو است. کوانتوم یک بلاک ‌چین Block Chain بر مبنای UTXO می باشد که از قراردادهای هوشمند CPD ها پشتیبانی می کند. این شبکه همچنین با ماشین مجازی اتریوم Ethereum Virtual Machine که به اختصار EVM هم نامیده می شود، سازگاری دارد. کوانتوم QTUM از  یک تکنولوژی نوآورانه و خلاقانه برخوردار می باشد. به همین دلیل برای اینترنت اشیا IOT و برنامه ‌های مالی غیر متمرکز یا همان  DeFi بسیار مناسب است.

 کاربرانی که ارز دیجیتال QTUM را می خرند و در آن سرمایه‌ گذاری می‌کنند، دارای حق رای می باشند. این افراد می توانند در سیستم مدیریتی این پلتفرم و ارز رمزنگاری شده آن نیز مشارکت داشته باشند. در این مقاله قصد داریم رمز ارز جذاب کوانتوم QTUM را از زوایای مختلف بررسی نماییم. پس اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رمز ارز هستید تا انتها با ما همراه باشید.

 

ارز دیجیتال QTUM

آشنایی با ارز دیجیتال QTUM

ارز دیجیتال QTUM پروژه کوانتوم QTUM در سال میلادی ۲۰۱۷ به ‌عنوان یک پلتفرم با فناوری بلاک ‌چین Block Chain جهت کسب ‌وکار معرفی گشت. این پروژه از وجود بهترین و متخصص ترین نیروها بهره می برد. به همین دلیل توانسته  ساختار جدیدی را به منظور پشتیبانی از قرار دادهای هوشمند CPD ها در اختیار کسب ‌وکارهای مختلف قرار داده است. می توان گفت برای این امر دو رمز ارز مطرح بیت کوین BTC و اتریوم Ethereum را با هم ترکیب کرده است.

ارز دیجیتال QTUM یک پلتفرم بلاک‌ چین عمومی Open Source یا متن ‌باز می باشد. این پلتفرم بر یک شبکه نظیر به نظیر با الگوریتم اثبات سهام POS طراحی شده است. این پروژه با انعطاف ‌پذیری بیشتری از مدل تراکنش ‌های بیت کوین BitCoin در قرارداد های هوشمند استفاده می نماید. برنامه ‌های کاربردی کوانتوم Qtum موجب ارتباط این بلاک‌ چین با دنیای واقعی شده اند. تا جایی که پاسخگوی نیاز مشاغل برای سفارشی ‌سازی بلاک چین و همچنین توسعه دادن آن ها می باشد.

همانطور که گفته شد توکن اصلی این بلاک ‌چین، ارز دیجیتال QTUM می باشد. از این رمز ارز برای کمک به امنیت شبکه، پرداخت کارمزد قراردادهای هوشمند استفاده می شود. همچنین نمادی به منظور حق رأی به جهت مشارکت نمودن در پروژه می باشد. توسعه دهندگان و همچنین صاحبان مشاغل می‌توانند از توکن اصلی کوانتوم QRC - 20، در معاملات QRC - 20 و برنامه ‌های غیر متمرکز DeFi که نیاز به کارمزد گس Gas دارند، استفاده نمایند. ( گس Gas کارمزد تراکنش ها در اتریوم Ethereum است چیزی مشابه فی Fee که کارمزد تراکنش های قراردادهای هوشمند در شبکه بیت کوین BitCoin می باشد. )

 

کوانتوم

هدف از پیدایش شبکه کوانتوم و رمز ارز آن

هدف از راه ‌اندازی نمودن پروژه ارز دیجیتال QTUM بهره بردن از بهترین ویژگی ‌ها و مزایای رمز ارزهای بیت کوین BTC و اتریوم ETH به صورت همزمان برای به کارگیری در یک پلتفرم قرارداد هوشمند عنوان شده است. به همین دلیل کوانتوم QTUM به منظور پایداری و امنیت هرچه بیشتر شبکه خود از کد های اصلی شبکه بیت کوین BitCoin بهره می برد. به دلیل پشتیبانی نکردن بیت کوین BTC از قراردادهای کامل  Turing، شبکه کوانتوم Qtum از ماشین مجازی اتریوم Ethereum Virtual Machine استفاده کرد تا به شبکه  قابلیت اجرای برنامه ‌های غیر متمرکز یا همان DApp ها را اضافه نماید. پدید آورندگان این پروژه در فکر ادغام کردن دیگر ماشین ‌های مجازی مثل X86 VM به منظور پشتیبانی نمودن از دیگر زبان ‌های برنامه ‌نویسی فراتر از Solidity ، برای قراردادهای هوشمند هستند. اما مسئله و مشکل اصلی این می باشد که ترکیب و ادغام ساختار شبکه های بیت کوین BTC و اتریوم ETH، در برخی موارد موجب ایجاد ناسازگاری خواهد شد.

شبکه بیت کوین Bitcoin برای ردیابی مالکیت ارز دیجیتال از یک مدل UTXO استفاده می‌کند. این در حالی است که پلتفرم اتریوم Ethereum برای سادگی بیشتر از یک مدل مبتنی بر حساب استفاده می‌کند. که این مدل مشابه اغلب پروتکل ‌های دیگر می باشد که از ماشین ‌های مجازی استفاده می نمایند. در پروژه کوانتوم Qtum به منظور رفع کردن این ناسازگاری ‌ها از یک ‌لایه تبدیل که به اسم AAL شناخته می شود استفاده شده است.

این لایه بین کد بیت کوین Bitcoin و ماشین مجازی اتریوم EVM قرار داده شده است. تا به وسیله آن اطمینان لازم از سازگاری ماشین مجازی و UTXO حاصل شود. عملکرد لایه AAL به ‌عنوان مترجمی برای UTXO که مکانیزم اصلی بیت کوین می باشد خواهد بود. که با قرارداد هوشمند بر اساس مدل اتریوم اصلا سازگار نیست. AAL در واقع به UTXO ها این اجازه را می ‌دهد که به وسیله ماشین مجازی پردازش صورت گیرد. که در نهایت به قرارداد شده قابل انجام در کوانتوم تبدیل گردد. این قرارداد با قراردادهای هوشمند در اتریوم سازگاری دارد.

بنیانگذاران ارز دیجیتال QTUM و پلتفرم کوانتوم

پروژه کوانتوم یا ارز دیجیتال QTUM در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط پاتریک دای Patrick Dai ، جردن ارلز Jordan Earls و نیل ماهی Neil Mahi تاسیس شده است. پاتریک دای دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر است. وی رئیس بنیاد Qtum می باشد. پیش از راه اندازی پروژه کوانتوم پاتریک در تیم علی بابا عضو بود. همچنین به ‌عنوان CTO کمپانی استخراج بیت کوین چینی فعالیت داشت. موسس دیگر این پروژه جردن ارلز، از ۱۳ سالگی به توسعه نرم ‌افزار مشغول بوده است. او همچنین مدیر صندوق ابتکارات قرارداد های هوشمند و رئیس Earl Grey Tech می باشد.

 مدرک تحصیلی نیل ماهی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی است. وی دارای سابقه ۲۰ ساله در زمینه توسعه انواع نرم‌ افزارها را در رزومه خود می باشد.  فعالیت می‌کند. در حال حاضر بنیانگذاران پروژه ارز دیجیتال QTUM کوانتوم به وسیله گروه بزرگی حمایت می شوند. که از اعضای تیم آن از تجربه در Alibaba ، NASDAQ ، Tencent ، Baidu بهره می برند. این پروژه همچنین مورد حمایت جوامع بیت کوین Bitcoin و اتریوم Ethereum می باشد.

 

ارز دیجیتال QTUM

چگونگی عملکرد پلتفرم کوانتوم QTUM

در قسمت قبل گفتیم که پروژه ارز دیجیتال QTUM مدل تراکنش UTXO بیت کوین BTC به کار می گیرد. منظور از UTXO، عبارت از مقدار ارز دیجیتال باقیمانده بعد از تایید هر تراکنش و انجام آن می باشد. در واقع می توان گفت تراکنش ‌های بعدی در صورتی در دفتر کل یا DLT ‌ اجرا خواهند شد که UTXO وجود داشته باشد. در غیر این صورت وجود نداشتن UTXO به منزله نداشتن بیت کوین BTC است. که این یعنی نداشتن موجودی کافی جهت انجام تراکنش می باشد. پس می ‌توان این گونه عنوان کرد که  UTXOها مدام در حال پردازش کردن هستند. در نتیجه عملکرد آن ها در دفتر کل یا DLT ذخیره می‌شود. هر یک از  UTXOها به یک کلمه کلیدی برای باز شدن نیاز خواهند داشت.

پلتفرم کوانتوم QTUM علاوه بر این از قابلیت قراردادهای هوشمند در شبکه قدرتمند اتریوم ETH پشتیبانی می کند. این قراردادها بر اساس ماشین مجازی  VM Qtum x86 VM پردازش می شوند. ماشین مجازی x86 VM از زبان ‌های برنامه ‌نویسی مثلRust ، پایتون، C و + + C که بسیار پرکاربرد می باشند به جهت پیشبرد قراردادهای هوشمند پشتیبانی به عمل می آورد. AAL که به آن اشاره کردیم، خلاصه تراکنش ‌های UTXO را ارائه می‌ کند. تا موجب ایجاد شدن یک حساب واحد که از ماشین مجازی اتریوم برای اجرای قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنند، شود.

 

QTUM

حرف آخر

ارز دیجیتال QTUM از پتانسیل فوق العاده ای در بخش پردازش قراردادهای هوشمند برخوردار است. می توان از این پروژه به دلیل استفاده از مزایای شبکه های قدرتمندی مثل اتریوم ETH و بیت کوین BTC به عنوان یک پروژه ارزشمند نام برد. افزایش سودآوری سرمایه گذاری در این رمز ارز سبب شده نظر کاربران زیادی را به خود جلب نماید. اما در حالت کلی پیش بینی آینده ارزهای رمزنگاری شده کار دشواری می باشد. البته نمی توان مزایایی که این پلتفرم از آن برخوردار می باشد را در پیشرفت آن را در نظر نگرفت. کارشناسان بر این باور هستند که اگر تیم پشتیبان کوانتوم QTUM به اهداف تعیین شده در وایت پیپر White Paper آن به طور کامل دست یابند، آینده این رمز ارز درخشان خواهد بود.

با همه این ها نمی توان نوسانات همیشگی بازار ارز دیجیتال را نادیده گرفت. یک راه مطمئن جهت اطلاع یافتن از محدوده های مناسب برای خرید و فروش ارز دیجیتال QTUM و سایر ارزهای رمزنگاری شده مراجعه کردن به سایت های معتبر فعال در زمینه بازار ارزهای دیجیتال می باشد. سایت پرشین الیت یکی از همین سایت ها است. پرشین الیت ارائه دهنده سیگنال ارز دیجیتال می باشد. همچنین خدمات مثل فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز، احراز هویت بایننس را نیز ارائه می دهد. سایت پرشین الیت برای راحت تر نمودن کار کاربران، اشتراک سیگنال ارز دیجیتال کانال های خارجی وی آی پی را در اختیار آن ها قرار می دهد. به این ترتیب کاربران با داشتن تنها یک اشتراک به صورت یکجا می توانند از امکانات این کانال ها بهره مند شوند. همچنین ارائه دادن  نمودارها و قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه ای و آنی از خدمات بسیار خوب پرشین الیت می باشد. از همراهی شما تا پایان این مقاله تشکر می کنیم.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.