whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

رقیب ChATgpt و مدل جدید Claude 2 آنتروپیک (Anthropic)

1402/04/21 ساعت 18:04


در حالی که پیشرفت‌های مداوم در حوزه هوش مصنوعی (AI) ادامه دارد، شرکت نوآوری آنتروپیک (Anthropic)، مدل جدید Claude 2 را معرفی کرد. در پرانتز باید اشاره کنیم که آنتروپیک پابلیک  یک شرکت خلاق در زمینه هوش مصنوعی (AI) و با هدف فواید عمومی در آمریکا است که توسط اعضای سابق اپن ای آی (OpenAI) تأسیس شده است.

 آنتروپیک در توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی عمومی و مدل‌های زبانی تخصص دارد و فلسفه کاری این شرکت مبتنی بر استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی است. محصول کلودی ۲ شرکت آنتروپیک (Anthropic)، یک رقیب برای چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) می‌باشد که هم‌اکنون برای عموم در دسترس است.

توجه داشته باشید که آنتروپیک توسط دانیلا و داریو آمودی، اعضای سابق تیم اوپن‌ای‌آی (OpenAI) تأسیس شده است. مطابق داده‌های طبق سایت آنتروپیک این استارتاپ ادعا می‌کند یک شرکت با اخلاق بالا است که هوش مصنوعی تولیدی را ایمن و قابل کنترل می‌کند.

از طرف دیگر، گزارش شده است که گوگل در فوریه سرمایه‌گذاری در این استارتاپ هوش مصنوعی را انجام داده است. این مدل زبان بزرگ، نسخه دوم کلود است که پیش‌تر تنها برای شرکت‌ها در دسترس بود. آنتروپیک تا جولای 2023، یک و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کرده است.

این مدل جدید، پیشرفت‌های قابل اندازه‌گیری در بسیاری مسائل از جمله زمان پاسخ به پرسش‌ها (به شکل نزدیک به فوری) و قابلیت تجزیه و تحلیل ورودی‌هایی با حجم نزدیک صد هزار توکن، را نشان می‌دهد.

شرکت Anthropic، یک شرکت هوش مصنوعی و منفعت عمومی، در تاریخ 11 ژوئیه Claude 2 را راه‌اندازی کرد، که یک دستاورد دیگر در یک سال پر از پیشرفت‌های پی در پی از بخش رشد آزاد هوش مصنوعی بود.

در طرح مدل جدید Claude 2 ، عملکردی بهبود یافته در زمینه برنامه‌نویسی، ریاضی و استدلال معرفی شده است. این مدل قادر به ارائه پاسخ‌های بلندتر است و در نسخه بتای جدید سایت عمومی به این آدرس در ایالات متحده و انگلیس در دسترس است.

طبق یکی از پست‌های وبلاگ این شرکت، تقریبا بهبودهای قابل توجهی در همه‌ دسته‌های قابل اندازه‌گیری نشان می‌دهد. یک تفاوت مهم بین آن و نسخه پیشینش در مقاله وبلاگی که این محصول را معرفی می‌کند، مشاهده می‌شود. در این مقاله، به اختلافات بین کلودی (Claude) و کلودی دو (Claude 2) در آزمون‌ها و تست‌های متعددی که نماینده دانش، مهارت و حل مسئله واقعی هستند، پرداخته می‌شود.

کلودی دو در آزمایشات و آزمون‌های دیگر بهتر از نسخه قبلی خود عملکرد کرده است و طبق گفته آنتروپیک، حتی در مقایسه با میانگین داوطلبانی که برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام می‌کنند، نتایج خوبی از خود نشان می‌دهد:

«کلودی دو در مقایسه با دانشجویان کالجی که درخواست ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌دهند، در آزمون‌های خواندن و نوشتن GRE بیشتر از 90 درصد امتیاز کسب کرده و همچنین در مورد استدلال کمی مشابه با متقاضیان میانگین است.»

مهم است به این نکته توجه داشت که بسیاری از کارشناسان، با توجه به طبیعت استدلال شناختی انسان و احتمال وجود اطلاعات آزمون در مجموعه داده‌های آموزشی مدل زبانی بزرگ، معتقدند مقایسه بین انسان و مدل‌های هوش مصنوعی در آزمون‌ها مؤثر نیست.

به طور اصولی، آزمون‌هایی که برای انسان‌ها طراحی می‌شوند، واقعاً توانایی استدلال یک هوش مصنوعی را "آزمون" نمی‌کنند و نمی‌توانند نمایانگر دانش و مهارت واقعی باشند.

آنتروپیک همراه با راه‌اندازی کلودی 2، نسخه بتای یک رابط کاربری وب محور «با کلودی صحبت کن» را معرفی کرد که برای کاربران مقیم در ایالات متحده و انگلیس در دسترس است. طبق اطلاعات آنتروپیک، محدودیت داده شده مدل جدید برابر با صد هزار توکن یا معادل تقریبی هفتاد و پنج هزار کلمه است.

رابط کاربری سایت نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند اسنادی مانند PDF، TXT، CSV و اسناد مشابه را برای تجزیه و تحلیل بارگذاری کنند. 

در پرشین الیت قادرید علاوه بر دریافت اخرین اخبار عرصه صنعتی و مالی جهان، با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی از لحظه‌ترین سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس باخبر شوید و در لحظه اقدام کنید. 

به علاوه برای خدماتی چون احراز هویت بایننس و کوکوین می‌توانید بر روی این ابرسایت حساب کنید. کافی است با خرید پلن مناسب عضو این کانال شوید.

به نقل از کوینتلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.