whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تقاطع طلایی یا Golden cross در تریدینگ

1402/04/31 ساعت 21:46


برای این که بتوانید مانند افراد حرفه‌ای در بازارهای مالی معامله کنید، باید آموزش‌های لازم را ببینید به عنوان مثال، شما باید یک دوره تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و روانشناسی بازار بگذرانید تا با دیدن الگوهای معروف، بتوانید ‌آن‌ها را معامله کنید.

همانطور که می‌دانید تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد تاریخی رفتار قیمت به منظور شناسایی الگوها و تعیین احتمالات حرکت‌های آتی بازار با استفاده از شاخص‌ها و سایر ابزارهای تحلیلی است.

تقاطع طلایی یکی از این الگوهای معروف تحلیل تکنیکال است که اگر آن را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید سود زیادی کسب کنید. در یکی دیگر از مقالات ارزشمند دنیای تجارت، این بار در خدمت شما هستیم تا بر اساس ‌آن‌ها تقاطع طلایی، تقاطع مرگ و استراتژی‌های معاملاتی را توضیح دهیم.

تقاطع طلایی چیست؟

گلدن کراس به وضعیتی گفته می‌شود که مسیر میانگین متحرک در 50 روز از میانگین متحرک در 200 روز از پایین به بالا گذر کند. این یک سیگنال صعودی است و به این معنی است که روند احتمالاً در حال افزایش است.

میانگین متحرک کوتاه‌تر یا 50 روز در یک ساعت، توانسته از میانگین متحرک طولانی تر یا 200 روز به بالا عبور کند. این بدان معناست که بازار در حال افزایش است. قبل از ادامه مقاله قصد داریم برای کسانی که اطلاعات زیادی در مورد میانگین متحرک ندارند، توضیح کوتاهی بدهیم.

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک یکی از شاخص‌های مهم و پرکاربرد در تحلیل تکنیکال است که به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا با حذف نوسانات قیمت، تصاویر بهتری از میانگین قیمت و روند قیمت ترسیم کنند.

در واقع وظیفه اصلی میانگین متحرک نشان دادن جهت روند بازار و حمایت‌ها و مقاومت‌ها است. تنها اشکال میانگین‌های متحرک این است که در نشان دادن روند بازار کمی تاخیر دارند.

معامله‌گران حرفه‌ای موفق شده‌اند یک استراتژی ساده با میانگین متحرک برای کسب سود بیش‌تر ایجاد کنند که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

میانگین متحرک انواع مختلفی دارد، اما دو نوع ساده (SMA) و نمایی (EMA) بیش‌ترین استفاده را در میان ‌آن‌ها دارند.

الگوی تقاطع طلایی چیست؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستید، احتمالاً نام تقاطع طلایی را شنیده‌اید و می‌خواهید در مورد این مفهوم اطلاعاتی کسب کنید و شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که الگوی تقاطع طلایی چیست؟ ما می‌توانیم به این سوال پاسخ دهیم که هرگاه میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت به سمت بالا عبور کند، تقاطع طلایی رخ می‌دهد.

جالب است بدانید که تقاطع طلایی یک سیگنال نقطه ورودی است که اکثر سرمایه گذاران و معامله‌گران آن را نادیده می‌گیرند زیرا یافتن آن و جستجوی راه‌های پیچیده برای کسب سود در بازار بسیار آسان است. هم‌چنین تقاطع طلایی که به آن سیگنال طلایی نیز می‌گویند، از تلاقی دو نشانگر پرکاربرد در بازار شکل می‌گیرد که تنها در طول دوره با یکدیگر تفاوت دارند. با شناسایی تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال می‌توانید بهترین امتیازها را برای خرید ارزهای دیجیتال بیابید و با معامله در این نقاط سود کنید.

نکات کلیدی الگوی تقاطع طلایی

یک تقاطع طلایی یک الگوی شکست قیمت است که نشانه آغاز یک بازار صعودی است. هنگام استفاده از الگوی تقاطع طلایی به نکات مختلفی توجه کنید. برای این منظور در این قسمت از مقاله سعی داریم نکات کلیدی الگوی تقاطع طلایی را بررسی کنیم تا با این موارد آشنا شوید.

یکی از نکات کلیدی الگوی تقاطع طلایی این است که الگوی تقاطع طلایی نوعی الگوی نمودار در تحلیل تکنیکال است که پتانسیل افزایش قابل توجه قیمت را نشان می‌دهد.

در نمودار قیمت، الگوی تقاطع طلایی زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت یک دارایی از میانگین متحرک بلند مدت خود عبور کند و بالاتر رود.

یکی دیگر از نکات کلیدی الگوی تقاطع طلایی این است که تقاطع طلایی را می‌توان با تقاطع مرگ مقایسه کرد.

تقاطع طلایی به شما چه می‌گوید؟

الگوی تقاطع طلایی دارای سه مرحله است. مرحله اول مستلزم آن است که روند نزولی در نهایت با کاهش فروش به پایان برسد. در مرحله دوم، میانگین متحرک کوتاه‌تر به سمت بالا حرکت می‌کند تا زمانی که با میانگین متحرک بزرگ‌تر تلاقی کند، آن را شکسته و تغییر روند را آغاز کند. آخرین مرحله از ادامه روند صعودی افزایش قیمت است. میانگین‌های متحرک به عنوان سطوح پشتیبان در یک اصلاح عمل می‌کنند تا زمانی که در یک روند نزولی از یکدیگر عبور کنند، که در آن نقطه تلاقی مرگ رخ می‌دهد.

رایج‌ترین میانگین‌های متحرک مورد استفاده، میانگین‌های متحرک 50 دوره‌ای و 200 دوره‌ای هستند. یک دوره نشان دهنده افزایش خاصی در زمان است. به طور کلی، دوره‌های زمانی بزرگ‌تر باعث شکست قوی تری می‌شود. به عنوان مثال، افزایش میانگین متحرک روزانه 50 روزه بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه در شاخصی مانند S&P 500 یکی از محبوب‌ترین سیگنال‌های بازار صعودی است.

تقاطع مرگ چیست؟

در تحلیل تکنیکال، تلاقی مرگ وضعیتی است که در آن میانگین متحرک 50 روزه از بالا به پایین از میانگین متحرک 200 روزه عبور می‌کند.

این یک سیگنال نزولی است و به این معنی است که روند احتمالاً در حال کاهش است.

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید بازه زمانی است که در آن قصد معامله دارید.

اگر یک معامله‌گر بلندمدت هستید، تنظیمات میانگین متحرک 50 روزه و 200 روزه خود را لمس نکنید. در واقع می‌توانید با جابه‌جایی اعداد میانگین متحرک بهترین عملکرد را داشته باشید.

تفاوت تقاطع طلایی و تقاطع مرگ

همانطور که می‌بینید تفاوت زیادی بین تقاطع طلایی و تقاطع مرگ وجود دارد. در تقاطع طلایی، میانگین متحرک 50 روزه یا پایین‌تر، میانگین متحرک 200 روزه یا بیش‌تر را به سمت بالا قطع می‌کند. در تقاطع مرگ، این مسئله برعکس است; یعنی میانگین متحرک 50 روزه یا کوچک‌تر میانگین متحرک 200 روزه یا بزرگتر را به سمت پایین قطع می‌کند.

در واقع، تقاطع طلایی نوید یک بازار گاو نر یا گاو نر بلند مدت را می‌دهد، در حالی که تقاطع مرگ از یک بازار خرس یا خرسی بلند مدت صحبت می‌کند.

مزایا و معایب تقاطع طلایی

مانند هر استراتژی دیگری، تقاطع طلایی مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب می‌پردازیم.

  • معایب تقاطع طلایی

1- تقاطع‌های طلایی تاخیر دارند.

از آنجایی که میانگین‌های متحرک شاخص‌های عقب مانده هستند، نمی‌توانند جهت بازار را به موقع پیش‌بینی کنند.

2- تقاطع طلایی سیگنال اشتباه می‌دهد.

مشکل بعدی گلدن کراس این است که گاهی اوقات گلدن کراس سیگنال اشتباهی می‌دهد (اما اگر همیشه مدیریت ریسک را اعمال می‌کنید، نگران ضررهای کوچک خود نخواهید بود).

3- نیازمند شاخص مکمل است.

از آن جایی که گلدن کراس گاهی سیگنال اشتباهی می‌دهد، بهتر است آن را با یک یا چند نشانگر دیگر ترکیب کنید.

مزایای تقاطع طلایی

1-سادگی

اولین مزیت بزرگ تقاطع طلایی سادگی آن است. همانطور که می‌بینید، تنها چیزی که نیاز دارید میانگین متحرک 50 و 200 روزه است.

2-کثرت در سیگنال‌ها

دومین مزیت این استراتژی تعداد سیگنال‌هایی است که می‌دهد. اگر نمودار روزانه را باز کنید، فرصت‌های معاملاتی زیادی پیدا خواهید کرد.

استراتژی معاملاتی تقاطع طلایی و مراحل آن

تقاطع طلایی یک استراتژی معاملاتی مبتنی بر میانگین متحرک است. هنگامی که میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه به سمت بالا عبور کند، سیگنال خرید مشاهده می‌شود.

مراحل معامله بر اساس استراتژی تقاطع طلایی

1-رعایت روند نزولی

اولین قدمی که باید به آن توجه کنید این است که دارایی هدف خود را در پایان یک روند نزولی ببینید.

2-مشاهده پایان روند نزولی و پیدایش روند صعودی

پس از مشاهده پایان روند نزولی، روند صعودی شکل می‌گیرد و قیمت به سمت بالا حرکت می‌کند.

3-تداوم روند صعودی

آخرین مرحله پس از تغییر روند از نزولی به صعودی، ادامه روند صعودی و در دست گرفتن کنترل بازار توسط گاوهای بازار است. در این مرحله، هر دو میانگین متحرک 50 روزه و 200 روزه به عنوان خطوط پشتیبانی عمل می‌کنند.

کلام آخر

اگر به دنبال یک استراتژی ساده و در عین حال موثر و سودآور هستید، از تقاطع طلایی غافل نشوید و آن را جدی بگیرید. فراموش نکنید که بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای از این استراتژی در معاملات خود استفاده می‌کنند و سود خوبی به دست می‌آورند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.