whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

استاندارد BEP2

1401/07/16 ساعت 05:46


استاندارد BEP2 مربوط به صدور و همچنين اجرای توكن در زنجيره بايننس است. پروتکل‌های این استاندارد برای عملکرد توکن‌های موجود در این شبکه به کار می‌روند. از طرفی برخی این استاندارد را با استاندارد ERC-20 در بلاکچین اتریوم مقایسه می‌کنند. پروتکل‌های BEP-2 سبب می‌شند تا توکن‌های زنجیره بایننس به صورت یکپارچه با یکدیگر تعامل داشته باشند. شبکه بایننس به راحتی سبب ترکیب سیستم‌های محلی می‌شود.

BEP-2 موجب می‌شود تا ویژگی‌های توکن صادر شده در شبکه بایننس تعریف شود. توکن‌های ایجاد شده در این شبکه پیاده‌سازی متفاوتی دارند و استاندارد موجود سبب می‌شود تا توسعه‌دهندگان تلاش کم‌تری برای صدور رمز انجام دهند. استاندارد BEP-2 مجموعه مشترکی از قوانین برای مدیریت رمزها در شبکه بایننس ایجاد می‌کند. مشخص شدن این که چه اطلاعاتی باید رمز شود و چه کارهایی با این رمزها انجام شود نیز، بر عهده این استاندارد است.

شبکه بایننس یکی از بزرگ‌ترین و بهترین شبکه‌ها در مبادلات رمزنگاری در دنیا می‌باشد. آقای Changpeng Zhao مدیر این شبکه در عرض یک سال توانست به برنامه‌ها و اهداف بزرگی برسد و شبکه اصلی را در ماه آپریل سال 2019 میلادی راه‌اندازی نماید. شبکه مبادلات بایننس به یکی از بزرگ‌ترین نهادهای غیرمتمرکزی که مبتنی به بلاکچین می‌باشد، تبدیل شده است. در این شبکه، انتقال رمزارزها به تعداد زیاد و با سرعت بالا و نقدینگی مناسب انجام می‌شود. شبکه بایننس بلاکچین خاصی است که دارایی دیجیتال را در بازاری قابل معامله و غیرمتمرکز یکپارچه می‌سازد.

آشنایی با استاندارد BEP2 و مزایای آن  

توکن‌ها، برای انتقال در شبکه بایننس باید با استاندارد Binance Chain Evolution Proposal 2 یا به اصطلاح (BEP-2) سازگاری داشته باشند. مدیریت رمز در دارایی‌های زنجیره بایننس توسط قوانین از پیش تعریف شده‌ای صورت می‌گیرد. 

در بیشتر پروژه‌ها حتی بیت‌کوین، بخشی از منبع توکن، برای انتقال از شبکه اصلی  BEP-2، ERC-20 و NEP-5 اعلام می‌شود تا سرعت، کارایی و امنیت داشته باشد و معاملات بلاکچین از طریق این بسترها انجام شود. تجارت سکه‎‌های ثابتی چون Stably و TrueUSD از طریق این زنجیره انجام می‌گیرد. دارایی‌های زنجیره بایننس در حدود 133 نوع متفاوت است. زنجیره بایننس ترکیبی از Proof-of-Stake و Practical Byzanine Fault Tolerance می‌باشد تا تعیین کند که چه کسی اجاره استخراج هر بلوک در زنجیره بایننس را دارد. ساز و کاری که جایگزینی برای Proof-of-work در بیت کوین می‌باشد. ادعای توسعه دهندگان بلاکچین، مبنی بر این است که این الگوریتم اجماع Tendermint راهکاری برای حذف حالت توزیع در بلاکچین است. مشکلات مربوط به مقیاس بندی و یا سرعت بیت کوین و کاهش محاسبات بهبود می‌یابد. شبکه BEP2 به استاندارد قدیمی‌تر ERC-20 این امکان را می‌دهد تا ارزها را با سیستم رمزنگاری بهتری جمع آوری سازد. 

کیف پول‌ها در شبکه استاندارد BEP2

شبکه بایننس دارای BNB است که برای پرداخت کردن هزینه‌ها کاربرد دارد. برای انتقال توکن‌های BEP-2 باید حتما BNB داشته باشید. توکن‌های این شبکه در صرافی غیرمتمرکز Binance DEX در بالای زنجیره بایننس معامله می‌شوند. برای ذخیره‌سازی توکن‌های BEP-2 از کیف پول‌های نرم‌افزاری مختلفی مانند تراست ولت استفاده می‌شود. البته، امکان ذخیره‌سازی توسط کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Ledger Nano،Trezor Model T و Coolwallet S نیز وجود دارد.

Ledger Nano یک کیف پول سخت افزاری ایمن است و Trust wallet نوعی کیف پول موبایل است که با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس کار می‌کند و کیف پول رسمی بایننس به حساب می‌آید. علاوه بر تراست، کیف پول موبایلی Enjin نیز برای این منظور طراحی دشه است و با هر دو سیستم عامل نیز، سازگار است. از طرفی، کیف پول بومی DEX مربوط به سایت اصلی Binance DEX می‌باشد و به عنوان رابطی امن که مبتنی بر این زنجیره است و امکان کنترل کلیدهای شخصی را به کاربران می‌دهد.

تفاوت استاندارد BEP2 و استاندارد ERC20 

صرافی بایننس برای ارزهای دیجیتال از چندین استاندارد متفاوت شبکه استفاده می‌کند که استاندارد ERC20 و BEP2 دو نمونه مهم این استانداردها در شبکه‌های بلاکچینی است. استاندارد ERC20 مر بوط به شبکه اتریوم است و در واریز و برداشت از کیف پولهایی پشتیبانی می‌کند که با توکن‌های این شبکه سازگار است. استاندارد BEP2 نیز در بایننس کوین استفاده می‌شود. شما امکان انتخاب یکی از این دو استاندارد را برای انتقال خواهید داشت. پس اگر تنها یکی از این توکن‌ها داشته باشید، برای برداشت باید آن ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره سازید.

کلام آخر

در این نوشته به استاندارد BEP2، معرفی این استاندارد، مزایا، کیف پول‌های رایجش پرداخته شد و در انتها مختصری در ارتباط با تفاوت استاندارد BEP2 و استاندارد ERC20 توضیحاتی داده شد. برای مطالعه بیشتر می‌توانید از مقالات آموزشی سایت استفاده نمایید، همچنین در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید تا بتوانید با کمک تحلیل‌های روزانه شانس موفقیت خود را در تریدینگ افزایش بخشید. در انتها آرزومندیم تا در معاملات ارزی خود موفق و پرسود باشید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.