whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اثبات رله: چگونه شبکه‌های مخلوط مقیاس‌پذیر بسازیم؟

1402/07/17 ساعت 11:54


در وضعیت آزاد فعلی حفظ حریم خصوصی داده‌ها در آنلاین، مرورگر Tor مانند یک تکامل ناگزیر برای مرور اینترنت به نظر می‌رسد. از طریق پروتکل مسیریابی پیازی، این امکان سرانجام فراهم شد که از اینترنت بدون فاش کردن آدرس IP، متادیتا یا اطلاعات شخصی استفاده کنیم. اما Tor هرگز به اصلی تبدیل نشد، هرگز به پتانسیل خود نرسید، و در چندین سال گذشته، تعداد پل‌ها و رله‌های Tor تقریباً ثابت مانده است - حتی در حالی که تعداد کاربران اینترنت و مقدار داده منتقل شده به شدت افزایش یافته است.

این راهنما به یک راه حل جدید با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی نگاه می‌کند: شبکه‌های مخلوط محرک با Proof of Relay. در این راهنما می‌آموزیم مخلوط شبکه‌ها چیست؟ چرا فقط نیکوکاری کافی نیست؟ چگونه شبکه‌های مخلوط را تشویق کنیم؟ حفظ حریم خصوصی بدون اعتمادProof of Relay  چیست و چگونه حریم خصوصی در مقیاس را تسهیل می‌کند؟

برای پیوستن به کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و برخورداری از سبد ارز دیجیتال شتاب کنید. با مشاوره تخصصی بازارهای مالی و خدمات ارزنده‌ای چون احراز هویت بایننس یا کوکوین رویاهای خود را برآورده سازید. در پرشین الیت انواع سیگنال فیوچرز را به صورت لحظه‌ای دریافت کنید.

مخلوط شبکه‌ها چیست؟

 

حریم خصوصی و اثبا ت ارتباط (Proof of Relay)

وعده‌ای برای ارائه آنچه Tor هرگز نتوانست ارائه دهد، مخلوط شبکه‌ها راه‌حل حفظ حریم خصوصی سطح انتقالی است که در میان دانشگاهی‌ها بیشترین تایید را دارد. آنها بر پروتکل مسیریابی پیازی Tor ساخته شده و با اضافه کردن تقسیم بسته، مخلوط کردن، و مسیریابی پویا، یک لایه پیام‌رسانی غیرقابل ردیابی برای هر برنامه ایجاد می‌کنند.

اما افزایش تنها حریم خصوصی، مشکلاتی که پروتکل Tor را متوقف کرد را حل نمی‌کند. همانطور که Tor متوقف شد، مخلوط شبکه‌ها هرگز به جریان اصلی نخواهند رسید اگر به نیکوکاری وابسته باشند.

چرا نیکوکاری کافی نیست؟

شبکه Tor عمدتاً توسط دیجیتال نیکوکاران اجرا می‌شد - افرادی که گره‌ها را بدون انتظار دریافت بازده اجرا می‌کردند. اگرچه این به نظر راه نجیبانه‌ای برای نگاه به حریم خصوصی داده می‌آمد، اما بیش از حد آرمان‌گرا بود و در نتیجه رشد Tor متوقف شد.

اجرای گره از نظر محاسباتی سنگین است، حتی بیشتر برای مخلوط شبکه‌ها که نیاز به رمزگذاری مداوم، مخلوط کردن، مخلوط کردن مجدد، و مسیریابی داده دارند. افراد نیاز به یک راه برای پوشش این هزینه‌ها دارند تا شبکه بتواند رشد و پویا شود.

چگونه مخلوط شبکه‌ها را تشویق کنیم؟

با ظهور وب3، راه‌حل برای این مشکل آشکار شد: ما نیاز داریم تا برای کار گره‌ها پرداخت کنیم و فن‌آوری‌های بی‌اعتماد و غیرمتمرکز بر اساس بلاکچین می‌توانند این کار را تسهیل کنند. ما افرادی داریم که می‌خواهند از مخلوط شبکه‌ها استفاده کنند و آماده پرداخت برای حریم خصوصی که مخلوط شبکه‌ها ارائه می‌دهند هستند و گره‌ها که نیاز به پرداخت دارند تا مخلوط شبکه‌ها وجود داشته باشند.

ما فقط به یک مکانیزم نیاز داریم که دو طرف را به یکدیگر وصل کند، اگرچه این به سادگی به نظر نمی‌رسد. حفظ غیرمتمرکز بودن و حریم خصوصی به این معنا است که هر مدل اشتراک متمرکزی غیرقابل قبول است. این تشویق‌ها باید به هر گره اجرا شونده به صورت غیرمتمرکز و ناشناس منتقل شود، دقیقاً همانطور که داده‌ها مسیریابی می‌شوند. پس چرا تشویق‌ها را به همراه داده‌ها از طریق رله منتقل نکنیم؟

در اینجا، شخصی که از مخلوط شبکه استفاده می‌کند می‌تواند همراه با داده‌هایی که منتقل می‌کند، وجوه را پیوست کند و هر گره که در رله شرکت دارد می‌تواند مقدار کمی پول برای هر بسته داده‌ای که کمک می‌کند مخفی کند، دریافت کند.

اگرچه این رویکرد درست است، هیچ چیزی از هیچ یک از گره‌های اجرایی در رله جلوگیری نمی‌کند که پاداش خود را بدون ارسال داده بگیرند. در اینجا، ناشناسی و حریم خصوصی یک مخلوط شبکه علیه خود کار می‌کند: شما می‌توانید فقط با پرداخت دویده شوید و هیچ کس نمی‌تواند شما را ردیابی کند یا شما را متوقف کند.

نوآوری کلیدی وب3 فن‌آوری‌های بی‌اعتماد است: شما نباید نیاز به اعتماد به دیگر کاربران برای کار کردن سیستم داشته باشید. اگر ما نیاز به نیکوکاری داشته باشیم تا اطمینان حاصل شود که داده‌ها تحویل داده شده‌اند، ما دوباره به نقطه اول باز می‌گردیم.

حریم خصوصی بی‌ اعتماد

ما نمی‌توانیم به مردم اعتماد کنیم که قوانین را رعایت کنند زیرا این کار درست است. ما باید قوانین را رعایت کنیم تا کار منطقی و سودآور باشد. این سنگ‌بنای بسیاری از سیستم‌های رمزنگاری است و آنها را بی‌اعتماد می‌کند. در واقع، وقتی راه انداختن خودخواهانه ترین راه است همچنین راهی است که سیستم می‌خواهد شما به آن رفتار کنید، ما نیازی به اعتماد به هیچ کس نداریم.

ما به یک راه نیاز داریم تا مطمئن شویم همه به طور منصفانه پاداش داده شده‌اند، اما فقط پس از ارسال داده. این مکانیزم باید همه را بدون ردیابی و بررسی صریحی از همه، صادق نگه دارد و یا تمام کار حفظ حریم خصوصی که در طراحی مخلوط شبکه صرف شده است، لغو شود.

اثبات رله (Proof of Relay)

یک راه‌حل این است که گره‌ها برای پرداخت به یکدیگر وابسته شوند. این از طریق یک فنون رمزنگاری ساده برای فهمیدن انجام می‌شود. وقتی داده‌ها از طریق مخلوط شبکه ارسال می‌شوند، یک پرداخت برای هر گره در زنجیره ایجاد می‌شود. این با یک کلید رمزنگاری قفل می‌شود. اگر شما کل کلید را داشته باشید، می‌توانید پرداخت خود را دریافت کنید.

اما اگر هر بخشی از آن گم شده باشد، بی‌ارزش است. این کلیدها نصف شده‌اند، بنابراین شما فقط می‌توانید یک پرداخت را دریافت کنید وقتی هر دو نصف آن را دارید.

همانطور که داده‌ها در طول زنجیره عبور می‌کنند، جفت‌های متوالی گره‌ها نصف کلیدها را با یکدیگر جابه‌جا می‌کنند. Chāo نصف اول کلید خود را برای نصف دوم کلید Betty مبادله می‌کند. او نصف اول کلید Dmytro را برای نصف دوم خود مبادله می‌کند. او سپس می‌تواند پرداخت خود را دریافت کند، اما فقط به این دلیل که داده‌ها با موفقیت از Betty به Chāo به Dmytro جهش یافته‌اند.

این همه را مجبور به رعایت قوانین می‌کند. اگر یک گره داده‌ها را از شما دریافت می‌کند، نه شما و نه گره می‌توانید هیچ پولی را دریافت کنید مگر اینکه ما نصف کلیدها را جابه‌جا کنیم. هیچ منفعتی در نادیده گرفتن مسئولیت‌های شما وجود ندارد، هیچ راهی برای دزدیدن پول وجود ندارد. چیز خودخواهانه برای انجام دادن همکاری است، به این معنی که تمام تحریک‌های همه به طور کامل هماهنگ شده‌اند.

اثبات ارتباط حریم خصوصی را در مقیاس تسهیل می‌کند.

Proof of Relay به حفظ حریم خصوصی در مقیاس بزرگ کمک می‌کند. این نوآوری ساده اما بسیار قدرتمند یک دنیای جدید از امکانات را فراهم می‌کند. با استفاده از Proof of Relay، امکان ایجاد یک شبکه مخلوط خصوصی که به طور کامل تحت تحریک قرار دارد وجود دارد که می‌تواند به مقیاس نامحدود رشد کند زیرا ما نیازی به پیدا کردن افراد قابل اعتماد و نیکوکار برای اجرای آن نداریم.

سوالات متداول

چگونه Proof of Relay به تضمین حریم خصوصی و قابل اعتماد بودن کمک می‌کند؟ Proof of Relay طبق طراحی، تحریک‌های افرادی که گره‌ها را اجرا می‌کنند را هماهنگ می‌کند. از آنجا که پرداخت‌ها فقط وقتی می‌توانند مطالبه شوند که داده با موفقیت منتقل شده است، هیچ منفعتی در ترک وظیفه یا پیدا کردن راه‌های عبوری وجود ندارد. این اطمینان می‌دهد که سیستم بدون نیاز به اعتماد به هر عضو فردی اعتماد کند.

مخلوط شبکه‌ها چیست؟ مخلوط شبکه‌ها، که به اختصار "شبکه‌های مخلوط" نامیده می‌شوند، نوعی از پروتکل شبکه هستند که برای ارائه حریم خصوصی و ناشناسی افزایش یافته برای کاربران طراحی شده‌اند. آنها با انتقال بسته‌های داده از طریق یک سلسله از گره‌های میانی (مخلوط کننده‌ها) قبل از رسیدن به مقصد نهایی کار می‌کنند. هنگامی که داده‌ها از طریق این گره‌ها عبور می‌کند، با سایر بسته‌ها قاطی یا "مخلوط" می‌شود و تکنیک‌های رمزنگاری مختلفی برای پنهان کردن منبع و مقصد اصلی داده‌ها اعمال می‌شود.

چه کسی Proof of Relay را ایجاد کرده است؟ Proof of Relay مفهومی است که توسط انجمن HOPR معرفی شده است. این یک مکانیزم رمزنگاری است که طراحی شده تا اطمینان حاصل کند که گره‌های یک شبکه مخلوط به طور منصفانه برای انتقال داده پاداش داده می‌شوند و همزمان اطمینان حاصل می‌کند که وظایف خود را به صداقت و به درستی انجام می‌دهند.

همچنین، از طریق Proof of Relay، تحریک‌ها و حفظ حریم خصوصی داده‌ها هماهنگ شده‌اند، اطمینان از یک سیستم بدون اعتماد اما قابل اعتماد برای کاربران و اپراتورهای گره به یکدیگر فراهم می‌شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.