whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال Drep

1402/04/04 ساعت 14:12


اهداف، وایت پیپر (کاغذ سفید) و برنامه‌هایی که یک ارز دیجیتال برای خود تعریف‌ می‌کند، رفتار آن ارز دیجیتال را در آینده تعیین‌ می‌کند. این ارزهای دیجیتال که پدیده‌ای جدید در دنیای دیجیتال و بازارهای مالی محسوب‌ می‌شوند، در حال حاضر به بیش از 6000 عدد‌ می‌رسند. طبیعتاً همه این ارزهای دیجیتال برنامه مدون و مدیریت مشخصی ندارند. اما برخی دیگر به سمت آن حرکت‌ می‌کنند. یکی از این ارزهای رمزپایه که دارای برنامه و هدف است، ارز دیجیتال Drep است. در این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف آن‌ می‌پردازیم.

ارز دیجیتال Drep چیست؟

ارز دیجیتال Drep بر اساس تعریف و اظهارات بنیانگذاران خود، به دنبال اتصال بلاک چین‌های مختلف به یکدیگر است. به عبارت دیگر، این ارز دیجیتال چیزی شبیه یک لوله است تا به کمک ابزارهای بازی به صورت کاملا غیر متمرکز در چندین زنجیره عمومی پشتیبانی شود.

Drep به عنوان یک بلاک چین جدید با هدف ایجاد یک اتصال دهنده بر اساس فناوری بلاک چین تولید‌ می‌شود. عملکرد این کانکتورها ارائه سهولت استفاده، یکپارچگی بدون اصطکاک و انعطاف پذیری است. برای اطلاعات بیش‌تر در مورد فناوری بلاک چین، مقاله بلاک چین چیست را ببینید.

اهداف ارز دیجیتال Drep چیست؟

ارز دیجیتال Drep با هدف رفع عملکرد کم و محدود زنجیره عمومی بلاک چین فعالیت خود را آغاز کرد. حل مشکل سازگاری فناوری بلاک چین و نیازهای سازمانی از دیگر اهداف این ارز دیجیتال است. هم‌چنین اکوسیستم‌های زنجیره‌ای ایزوله و پایگاه‌های کاربری کوچک و محدود هستند. در این شرایط، دراپ به دنبال حل این محدودیت‌ها در اکوسیستم بلاک چین است.

یکی از امکانات در نظر گرفته شده در این ارز دیجیتال، خط لوله هوشمند است. این خط لوله به دنبال دریافت و ارسال داده‌ها بین ماشین مجازی بلاک چین و برنامه‌های کاربردی خارجی است. هم‌چنین با استفاده از این خط لوله می‌توان به مقیاس‌پذیری قدرتمندی دست یافت، بدون این که تأثیر منفی بر امنیت بلاک چین ایجاد کند.

در نهایت، هدف این تیم ارائه زیرساختی برای مشتریان و جامعه ارزهای دیجیتال است که با کیفیت بسیار بالاتری کار‌ می‌کند. این کیفیت باید در حوزه‌های رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های محتوا و تجارت الکترونیک نیز باشد.

پلتفرم ارز دیجیتال  Drep چیست؟

زنجیره Drep بر اساس نسخه بهبودیافته الگوریتم اجماع عملی تحمل خطای بیزانسی (PBFT) و هم‌چنین مکانیسم اجماع اثبات سهام (DPoS) کار‌ می‌کند. زنجیره Drep هم‌چنین با قراردادهای هوشمند ماشین مجازی اتریوم سازگار است. در واقع‌ می‌توان گفت که زنجیر پرده سازه‌ای دولایه متشکل از یک زنجیر اصلی و زنجیره‌های جانبی قابل تغییر است.

یک گره در زنجیره Drep می‌تواند داده‌های اجرا شده در قراردادهای هوشمند را به کمک رابط‌های هوشمند (Smart Pipeline) به صورت بلادرنگ به برنامه‌های کاربردی خارجی ارسال کند و پس از پردازش، داده‌ها را بازیابی کرده و به زنجیره بلوکی تحویل دهد. هدف فناوری رابط هوشمند ایجاد یک سیستم پردازش اقتصادی انعطاف‌پذیر با هزینه تراکنش صفر و در عین حال حل عملیات پیچیده‌تر است.

ارز دیجیتال Drep کاربردهای زیادی در زنجیره Drep دارد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به پرداخت هزینه گاز و هم‌چنین تسهیل در پرداخت تراکنش‌های بین زنجیره‌ای و درون برنامه‌ای برای بازی‌های آینده Drep اشاره کرد. همه این اپلیکیشن‌ها خرید ارز دیجیتال Drep را برای کاربران بلاک چین جذاب‌تر کرده است.

دراپ توکن در مجموع 100 میلیون عرضه دارد که 39900000 توکن در گردش است. این ارز دیجیتال در 9 آوریل 2021 (20 آوریل 1400) در بالاترین قیمت خود یعنی 3.38 دلار معامله شد که اکنون حدود 60 درصد کم‌تر از آن زمان است. ارزش کل بازار ارز دیجیتال Drep بر اساس اطلاعات به دست آمده از وب سایت CoinMarketCap در 21 آوریل 1401 بیش از 55 میلیون دلار بود که قیمت هر ارز دیجیتال Drep را در حدود 1.38 دلار قرار‌ می‌دهد.

ارز دیجیتال Drep چگونه کار‌ می‌کند؟

Drep یک زنجیره عمومی با عملکرد بالا است که به طور کامل توسط تیم Drep توسعه یافته است. Drep chain با قراردادهای هوشمند در فرمت‌های EVM و WASM با ساختار دو لایه متشکل از یک زنجیره ریشه و چندین زنجیره فرعی سازگار است.

خط لوله هوشمند ارائه شده توسط تیم Drep یک خط لوله برای انتقال داده‌ها و ارسال و دریافت داده‌ها بین ماشین مجازی بلاک چین و برنامه‌های کاربردی خارجی است. خط لوله هوشمند قادر به دستیابی به راندمان بالا، مصرف گاز صفر و مقیاس پذیری قدرتمند بدون تأثیر بر امنیت است. قراردادهای هوشمند‌ نمی‌توانند این نیازها را برآورده کنند.

  • Drep الگوریتم چند امضایی Schnorr را بر اساس Secp256k1 برای بهبود کارایی شبکه و کاهش هزینه‌های سربار انتقال اتخاذ کرده است.
  • Drep یک سیستم احراز هویت غیرمتمرکز را بر اساس الگوریتم کد احراز هویت پیام هش (HMAC) طراحی کرده است که یک سیستم دو لایه از شناسه اصلی و چندین شناسه فرعی را برای دستیابی به اتصال داده‌ها و محافظت از حریم خصوصی تشکیل‌ می‌دهد. Drep Client به کاربران این امکان را‌ می‌دهد که تمام داده‌ها و دارایی‌ها را در پلتفرم‌های متمرکز و غیرمتمرکز در یک مکان مدیریت کنند.
  • برای افزایش حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها، Drep از رمزگذاری همومورفیک برای پردازش اطلاعات خصوصی کاربران استفاده‌ می‌کند.
  • برای ایمن کردن ارزش بلندمدت REP DID، یک سیستم اعتباری (امتیاز به کاربران) متشکل از یک پروتکل اعتبار عمومی، یک رابط کاربری خط لوله اعتباری، یک داده اعتباری روی زنجیره و کتابخانه الگوریتم، یک مکانیسم تشویقی اعتبار، یک مدیریت حساب اعتباری، سیستم تشخیص حساب جعلی و موارد دیگر را ارائه کرده است.
  • Drape با ارائه API، پلاگین و کیت توسعه نرم افزار، این امکان را برای تیم‌های توسعه نرم افزار غیرمتمرکز ایجاد کرده است تا نسخه‌هایی از دارایی‌های چند زنجیره‌ای عمومی، کیف پول‌های داخلی و پلتفرم‌های تجارت دارایی را با یک کلیک برای انتشار ایجاد کنند.
  • روش کدنویسی دراپ، مانند توسعه Spring Java، برنامه نویسی سرویس گرا است. در اکثر کدهای پروژه بلاک چین، ارتباط بین ماژول‌ها محکم‌تر است. اما با استفاده از این روش، Drep اجازه‌ می‌دهد تا ماژول‌ها به طور کامل از هم جدا شوند و کدها به راحتی با منطق واضح‌تری ویرایش شوند.

توکن Drep

Drep Token یک ارز دیجیتال مبتنی بر ERC20 و مبتنی بر اتریوم در نظر گرفته‌ می‌شود. هر واحد از این ارز دیجیتال دراپ در نظر گرفته‌ می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد. از جمله این اپلیکیشن‌ها‌ می‌توان به روشی برای پرداخت درون بازی و دارایی‌های بازی آنلاین اشاره کرد. هم‌چنین Drep یک ارز دیجیتال است که برای پیش فروش دارایی‌ها در نرم افزار Drep و Launchpad قابل پرداخت است. برای اطلاعات بیش‌تر در این مورد، به مقاله ERC20 چیست؟

البته نباید فراموش کرد که این اپلیکیشن‌ها هنوز در کشور ما پیاده سازی نشده اند و کاربران ایرانی تنها با خرید و فروش این ارز دیجیتال در بازار مالی ارزهای دیجیتال‌ می‌توانند کسب درآمد و سود کنند.

در حال حاضر حدود 10 میلیارد توکن وجود دارد و برخی از آن‌ها در حال معامله و انتقال به حساب کاربر است.

قیمت ارز دیجیتال Drep

ارز دیجیتال دراپ فعالیت خود را از اواسط فروردین 1400 آغاز کرد و اولین قیمت آن برابر با 1.71 دلار بود. البته پس از مدت کوتاهی و حدود دو روز بعد توانست قیمت را بیش از 100 درصد افزایش دهد. اما موضوع این است که روند صعودی قیمت ادامه پیدا نکرد و در این مرحله روند نزولی این ارز دیجیتال آغاز شد.

روند قیمت کریپتوکارنسی به کاهش ادامه داد و در حال حاضر با قیمت 0.44 دلار در بازار معامله‌ می‌شود. شاید این قیمت ناامید کننده باشد و بسیاری از سرمایه گذاران و کاربران خرید این ارز دیجیتال را یک اشتباه بدانند. اما بزرگان بازارهای مالی معتقدند زمانی که سرمایه گذاران دیگر‌ می‌ترسند باید آن را خرید. هم‌چنین زمانی که همه برای خرید یک ارز دیجیتال حرص‌ می‌خورند، باید از ورود به عرصه آن ترس داشته باشید و فرار کنید.

از طرفی در نظر داشته باشید که برخی ارزهای دیجیتال گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدت نیستند و باید از نوسانات قیمت آن در روزهای مختلف کسب درآمد کنید. در حال حاضر Drep در رکود نسبی است و بهترین راه برای سرمایه گذاری در آن نوسان است. فراموش نکنید که نوسان از رزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی بسیار دشوار است و به مهارت و دانش زیادی نیاز دارد. خیلی مراقب باش.

البته بیان این موضوع به معنای تایید این ارز دیجیتال نیست. بنابراین بهتر است قبل از خرید و حضور در بازار این ارز دیجیتال یا سایر ارزهای دیجیتال اطلاعات خود را در مورد این بازار و عملکرد آن افزایش دهید. هم‌چنین با تحلیل‌های مورد نیاز این بازار آشنایی کامل داشته باشید.

خرید و فروش ارز دیجیتال Drep

خرید ارز دیجیتال Drep با استفاده از صرافی‌های مختلف امکان پذیر است. البته برای خرید این ارز ابتدا باید ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم یا بیت کوین کش خریداری کنید و سپس با انتقال بیت کوین یا اتریوم به صرافی مورد نظر خود، یک توکن دراپ خریداری کنید.

برای خرید توکن دراپ نیز‌ می‌توانید از صرافی‌های مختلف ایرانی و خارجی کمک بگیرید. اما در حال حاضر بسیاری از صرافی‌ها کاربران ایرانی را تحریم‌ می‌کنند و یا همیشه با اخبار ضد و نقیض خود کاربران ایرانی را‌ می‌ترسانند. بنابراین در این شرایط بهترین کار این است که یک صرافی مطمئن ایرانی پیدا کنید.

پلتفرم Morbit گزینه مناسبی است که به کمک آن‌ می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به دلار و ارز فیات، ارزهای دیجیتال مختلف را خریداری کنید. هم‌چنین‌ می‌توانید از پلتفرم معاملاتی Morbit برای خرید و فروش توکن‌های Drep استفاده کنید. برای این کار کافی است به وب سایت morbit.trade مراجعه کرده و پس از ثبت نام و احراز هویت، حساب خود را در Morbit باز کنید. پس از آن‌ می‌توانید با امنیت و آسودگی کامل اقدام به خرید ارزهای دیجیتال مختلف کنید. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی‌ می‌توانید با این شماره تماس گرفته و سوالات خود را از کارشناسان Morbit بپرسید.  

کیف پول ارز دیجیتال Derp

پس از انتشار و ارائه Token Drap، کیف پولی را نیز برای کاربران خود آماده کرده است تا بتوانند توکن‌های خریداری شده را در آن کیف پول ذخیره و نگهداری کنند. اگر شما هم‌ می‌خواهید از کیف پول این توکن استفاده کنید کافی است کیف پول نرم افزاری آن را از سایت DREP دانلود و تهیه کنید.

اما در کنار این کیف پول‌ می‌توانید از کیف پول‌های دیگری نیز استفاده کنید که از سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌ می‌کنند. به عنوان مثال، Trust Wallet گزینه خوبی است. موضوع مهم و قابل توجه دیگر در مورد کیف پول‌های مختلف این است که باید کد دریافتی از ته پول را که در قالب 12 یا 24 عبارت مختلف‌ می‌باشد در مکانی امن و مطمئن ذخیره و نگهداری کنید. زیرا اگر این رمز ۱۲ عبارتی را فراموش کنید، کیف پول از دسترس شما خارج‌ می‌شود و در صورت سرمایه گذاری و خرید ارز، به هیچ وجه‌ نمی‌توانید آن را دریافت کنید. این بدان معنی است که شما در واقع سرمایه خود را از دست‌ می‌دهید.

نحوه عملکرد ارز دیجیتال Drep

Drep مفهوم فناوری "خط لوله هوشمند" را پیشنهاد‌ می‌کند که به نظر‌ می‌رسد توانایی پردازش داده‌ها را بهبود‌ می‌بخشد. مشابه محلول لایه 2 با مقیاس پذیری قوی و مصرف گاز صفر.

در این روش، یک گره‌ می‌تواند داده‌های بی درنگ اجرا شده در یک قرارداد هوشمند را از طریق یک خط لوله هوشمند به نرم افزار خارجی منتقل کند. پس از انجام محاسبات، خط لوله هوشمند نتایج را به زنجیره بلوکی برمی گرداند. Pipeline قصد دارد سناریوهای نرم افزاری پیچیده‌تر را مدیریت کند و در عین حال فرآیند اجرای انعطاف پذیرتر و مقرون به صرفه‌تر را با کارمزد صفر ارائه دهد.

Drep از الگوریتم Schnorr چند امضایی استفاده‌ می‌کند که بر اساس منحنی بیضوی Secp256k1 طراحی شده است تا کارایی شبکه را بهبود بخشد و هزینه‌های سربار انتقال را کاهش دهد. Drep Client به کاربران این امکان را‌ می‌دهد که تمام داده‌ها و دارایی‌ها را در بسترهای متمرکز و غیرمتمرکز در یک مکان مدیریت کنند. برای افزایش حفاظت از حریم خصوصی داده‌ها، زنجیره Drep از رمزگذاری همومورفیک برای پردازش اطلاعات حساس کاربران استفاده‌ می‌کند.

به منظور ارائه یک رابط کاربری آسان برای شرکت‌های 2B و ارائه یک پورتال خدمات کارآمد و بدون اصطکاک برای کاربران، Drep یک سرویس جامع Drep Client را راه اندازی کرد که شامل مدیریت دارایی، مدیریت هویت، توسعه اپلیکیشن و پورتال ترافیک است. انجام داده است.

صرافی‌های ارز دیجیتال Drep

در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که Drep در آن معامله‌ می‌شود بایننس با سهم 71.40 درصدی از حجم معاملات روزانه است. سایر مبادلات عبارتند از:

  • صرافی Gate.io
  • صرافی هات بیت Hotbit
  • صرافی AscendEX (Bitmax)
  • صرافی CoinW
  • صرافی Bitglobal
  • Mandala Exchange

هشدارهای مهم هنگام خرید ارزهای دیجیتال

پدیده جدید و نوظهور ارزهای دیجیتال و بازار داغ و تب دار آن برای همه ما جذاب و وسوسه انگیز است. اما فراموش نکنید که مهم‌ترین مسئله در این بازار کنترل حس ترس و طمع و هم‌چنین افزایش اطلاعات بازار است.

به علاوه اگر قصد حضور در این بازار پر ریسک را دارید، تمام سرمایه خود را در آن سرمایه‌گذاری نکنید. بهتر است در ابتدا فقط مقدار بسیار محدود و کم‌تر از 20 درصد سرمایه استفاده نشده را وارد این بازار کنید.

رویای یک شبه ثروتمند شدن را فراموش کنید و ریسک خود را مدیریت کنید. هم‌چنین برای موفقیت در این بازار، حتما سرمایه خود را در یک سبد تقسیم کرده و چندین ارز دیجیتال مختلف را در آن قرار دهید تا در صورت آسیب دیدن در یکی از آن‌ها، از سایر ارزهای دیجیتال خریداری شده سود ببرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.