whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

صرافی هات بیت

1401/04/25 ساعت 16:48


در این مقاله قصد داریم به معرفی جزئیات صرافی هات بیت (Hotbit) بپردازیم و پیرامون هزینه‌ها، ایمنی و موارد دیگر این اکسچینج توضیحات مفیدی ارائه دهیم. یکی از پلتفرم‌هایی که ممکن است در نظر بگیرید، هات بیت می‌باشد. این صرافی برای آماتورها خیلی مناسب است زیرا از طیف گسترده‌ ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و در عین حال رابط کاربر پسندی دارد. 

آشنایی با صرافی هات بیت

آشنایی با صرافی هات بیت

آیا هات بیت، صرافی مناسبی برای شما به حساب می‌آید؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه این پلتفرم ارائه می‌دهد، بیندازیم تا بتوانید خودتان تصمیم بگیرید. در این مقاله به پرسش‌های زیادی پاسخ می‌دهیم. آیا هات بیت قانونی است؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ امنیت آن چگونه است؟ چگونه در هات بیت معامله کنیم؟

آیا صرافی هات بیت قانونی است؟

این سوالی است که بسیاری از صرافی‌های جدید را آزار می‌دهد. آیا این صرافی، کلاهبرداری است یا یک صرافی قانونی ارز دیجیتال محسوب می‌شود؟ بهتر است تا به تاریخچه این صرافی نگاهی بیاندازیم.

تاریخچه صرافی هات بیت

هات بیت یک صرافی متمرکز است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. این صرافی مکانی پایدار، کارآمد، انعطاف‌پذیر و امن را برای تبادل ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه می‌دهد. صرافی هات بیت، در هر دو کشور استونی و هنگ کنگ ثبت شده است. با این حال، اکثر اعضای تیم آن، در ایالات متحده، تایوان یا چین زندگی می‌کنند. این صرافی از زمان راه اندازی تا کنون توانسته است بیش از نیم میلیون کاربر را از نزدیک به دویست کشور در سراسر جهان جذب کند. هات بیت به شدت در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کند و معتقد است که این حوزه، آینده تجارت و مبادله می‌باشد و بسیاری از موانعی را که امروز با آن روبه‌رو هستیم، از بین خواهد برد.

مکان فعالیت صرافی هات بیت

هات بیت در تایپه و شانگهای قرار دارد و از زبان‌های چینی، انگلیسی، روسی، ترکی، کره‌ای و تایلندی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این پلتفرم دارای شرکای مختلفی در صنعت است که می‌توان به شرکت‌های مهم زیر اشاره کرد: 

  • هش کوآرک (HashQuark)
  • اسپارک پول (Spark Pool)
  • مای توکن (MyToken) 
  • اسلو میست (Slow Mist)

 

پشتیبانی هات بیت

پشتیبانی هات بیت

حجم صرافی هات بیت

اگرچه هات بیت به اندازه سایر صرافی‌های معاملاتی ارز دیجیتال مانند کوین بیس (Coinbase) شناخته‌شده نیست، ولی طبق گزارش سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) این صرافی در طول یک شبانه روز معاملاتی با ارزش بیش از 250 میلیون دلار انجام می‌دهد.  البته، این حجم معاملات به اندازه‌ای نیست که در پلتفرم های محبوبی مانند بایننس (Binance) و هوبی (Huobi) مشاهده می‌کنید. با این حال، این پلتفرم به اندازه خودش مناسب است. در ادامه با ویژگی‌های صرافی هات بیت آشنا می‌شویم.

مبادلات هات بیت

هات بیت یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در بازار است. هات بیت در حالی که نهان بایننس را ندارد، ولی هنوز هم چیزهای زیادی برای ارائه دارد. کاربران یک پلتفرم بسیار کارآمد، پایدار، امن و منعطف را دریافت می‌کنند که در آن می‌توانند ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود را بخرند، بفروشند و معامله کنند. چه شما تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشید و چه یک تریدر باتجربه باشید، مطمئناً صرافی ارز دیجیتال هات بیت (Hotbit) همان چیزی را دارد که شما به دنبال آن هستید. پس جتما از صرافی هات بیت دیدن کنید. این پلتفرم خودش را متعهد به ارائه خدمات و ویژگی‌های باکیفیت کرده است. در نتیجه، کاربران به دلیل استفاده از یک پلتفرم آسان تجربه بسیار خوبی دارند. در اینجا برخی از ویژگی‌هایی که در صرافی هات بیت دریافت خواهید کرد، بیان می‌کنیم.

روش های پرداخت و برداشت

زمانی که آماده استفاده از هات بیت می‌شوید، صرافی روشی را برای واریز USD ارائه می‌دهد. این پلتفرم از ای پی (ePay) استفاده می‌کند که به یک حساب کاربری به همراه ارائه دهنده خدمات نیاز دارد. پس از ایجاد حساب کاربری، برگه «برداشت و سپرده» را گزینش کرده و سپس ePay را انتخاب کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که با استفاده از این روش در زمان واریز وجوه، حداقل یک درصد کارمزد تراکنش را پرداخت خواهید کرد.

 در غیر این صورت، می‌توانید دارایی‌های دیجیتالی مورد نظر خود مانند BTC را در صرافی واریز و برداشت کنید. هزینه‌هایی که با صرافی هات بیت تجربه می‌کنید، در صنعت نسبتاً استاندارد هستند. با این حال، متوجه خواهید شد که چند هشدار وجود دارد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه در هنگام استفاده از پلتفرم تبادل Hotbit وجود دارد، بیندازیم.

سپرده

کارمزد سپرده هات بیت صفر است. وقتی از هات بیت استفاده می‌کنید، تا زمانی که پلتفرم از توکن‌های شما پشتیبانی می‌کند، تمام سپرده‌های ارزهای دیجیتال رایگان است.

برداشت از حساب

هزینه‌های برداشت به این سادگی نیست. کارمزد برداشت به نوع دارایی دیجیتال یا هزینه شبکه بلاکچینی که برداشت می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، سکه‌های بزرگ‌تر مانند BTC، ETH و USDT هزینه‌های برداشت بیشتری دارند، در حالی که سکه‌های کوچک‌تر هزینه زیادی ندارند. پلتفرم قبل از این‌که بتوانید ارز دیجیتال خود را برداشت کنید، به حداقل آستانه نیاز دارد. توجه داشته باشید که هات بیت از ارز فیات پشتیبانی نمی‌کند.

کارمزد معاملات

در پلتفرم هات بیت، دو نوع کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد: 

 

  • کارمزد سازنده 
  • کارمزد گیرنده

 

سازنده به معنای افزودن نقدینگی به صرافی است در حالی که گیرنده به معنای برداشت نقدینگی است. اگر سفارش شما فوری تکمیل شود، گیرنده هستید ولی اگر قبل از پر شدن کمی شناور باشد، شما سازنده آن هستید. هزینه برای گیرندگان 0.2٪ است در حالی که هزینه‌های سازنده -0.05٪ است. هزینه‌های گیرنده در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین بیس (Coinbase)، کمی بالا است. از سوی دیگر، پلتفرم‌های زیادی وجود ندارند که هزینه‌های منفی سازنده را ارائه دهند. این گزینه را به عنوان یک تخفیف در نظر بگیرید. درحقیقت، وقتی سازنده هستید، هنگام معامله پول پس می‌گیرید.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال

هات بیت از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و جفت‌های معاملاتی پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال را معامله کنید، در این پلتفرم هیچ مشکلی ندارید. در اینجا نگاهی به چند مورد از سکه‌هایی که صرافی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، می‌اندازیم:

معامله در صرافی هات بیت

معامله در صرافی هات بیت

کشورهای پشتیبانی کننده

این پلتفرم از کاربران سراسر جهان که شامل بیش از 170 کشور است، پشتیبانی می‌کند. در حالی که بسیاری از کشورها می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند، برخی نیز نمی‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند. این کشورها شامل موارد زیر هستند:

 

  • ایالات متحده
  • ژاپن
  • سودان
  • کره شمالی
  • ایران
  • لیبریا
  • یمن
  • عراق
  • افغانستان
  • آلبانی

 

اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

در حالی که هیچ برنامه دسکتاپی برای پلتفرم معاملاتی هات بیت موجود نیست، کاربران این گزینه را دارند که یک برنامه تلفن همراه را دانلود کنند. این برنامه از طریق اپ استور iOS و فروشگاه اندرویدیPlay  در دسترس است، اما کاربران فقط باید از طریق کد QR در وب سایت هات بیت (hotbit.io) به دانلود این نرم افزار دسترسی داشته باشند. البته، گزینه‌های پیشرفته متنوعی برای کاربران هات بیت موجود است. در اینجا چند مورد از محصولات موجود هنگام استفاده از این پلتفرم آورده شده است.

سرمایه گذاری های مدت معین

اولین گزینه پیشرفته در لیست صرافی، به عنوان سرمایه‌گذاری با مدت معین نامیده می‌شود. کاربران با استفاده از این ویژگی، می‌توانند توکن‌های خود را قفل کرده و سود کسب کنند. در حال حاضر کاربران می‌توانند در این ویژگی بدون تاریخ شروع و پایان تعیین شده، ثبت‌نام کنند. کاربران در هنگام ثبت‌نام، می‌بینند چقدر می‌توانند انتظار کسب درآمد داشته باشند، باید حداقل چه مبلغی واریز کنند و چه مدت برای بازخرید درآمد خود باید در قفل بمانند. کاربران در حال حاضر، می‌توانند در این سرویس برای کوین‌هایBTC، BHD، ETH، USDT، IOTX، ATOM، PCX، ALGO، و غیره ثبت‌نام کنند.

پیشنهاد مبادله اولیه (IEO) 

هات بیت یک پلتفرم IEO ارائه می‌دهد که آن را  پلاریسم (Polaris) می‌نامد. اگر با IEO آشنا نیستید، آن را به عنوان یک پیشنهاد اولیه سکه، برای مبادلات در نظر بگیرید. صرافی ارز دیجیتال توسط IEO، فرآیند ICO را برای یک پروژه در حالی که برای راه‌اندازی آماده می‌شود، مدیریت می‌کند. صرافی سرمایه‌های پروژه را جمع‌آوری می‌کند و سپس سکه را در پلتفرم خود فهرست می‌کند تا کاربران بتوانند آن را معامله کنند. کاربران IEO را دوست دارند زیرا می‌دانند که پروژه قبل از راه‌اندازی توسط صرافی بررسی شده است. سرمایه‌گذاران ممکن است با یک ICO، در یک کلاهبرداری سرمایه‌گذاری کنند. یک پروژه با استفاده از یک IEO، نشان می‌دهد که قانونی است و در نتیجه اعتماد سرمایه‌گذاران بالقوه را جلب می‌کند.

امنیت

شاید شما نیز بپرسید آیا Hotbit ایمن است؟ اگر در کار با صرافی برای خرید، فروش یا تجارت ارز دیجیتال ثبت‌نام می‌کنید، باید بدانید که این پلتفرم امن است.  هات بیت این کار را با استفاده از یک تیم ممیزی داخلی انجام می‌دهد که ممیزی‌های بلادرنگ را نه تنها برای دارایی‌های شما بلکه برای خود پلتفرم ارائه می‌دهد. هات بیت با تیم‌های ممیزی برتر در فضای رمزنگاری مانند اسلو میست (Slow Mist) و بئوسین (Beosin) شراکت ایجاد کرده است. علاوه بر این، پلتفرم تبادل را آزمایش می‌کند و به دنبال حفره‌ها، درهای پشتی یا سایر مناطقی است که به طور بالقوه می‌توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند. هات بیت اقدامات امنیتی زیر را ارائه می‌دهد:

  • 2FA
  • راه حل ذخیره سازی کیف پول سرد 
  • سیستم فایروال چند سطحی 

همچنین کاربران می‌توانند با فعال‌کردن چند تنظیم از طریق صرافی، حساب‌هایشان را ایمن کنند. از کاربران خواسته می‌شود در هنگام تغییر رمزهای عبور، مدیریت API، خروج و ورود به سیستم از احراز هویت SMS استفاده کنند. کاربران جدید باید برای ایجاد یک حساب کاربری در پلتفرم، یک آدرس ایمیل و رمز عبور معتبر ارائه دهند. تنها برای تجارت کریپتو به کریپتو، نیازی به تکمیل فرآیند KYC و تأیید هویت نیست.

2FA

احراز هویت دو مرحله‌ای، یک استاندارد طولانی مدت برای محافظت از مبادلات ارز دیجیتال و یک ویژگی ضروری است. 2FA، با کمک یک دستگاه جداگانه یک کد ایجاد می‌کند که پس از مدت زمان مشخصی تغییر می‌کند. باید کد ورود به سیستم را به پلتفرم ارائه دهید.

تایید پیامکی

هنگام ورود به سیستم، تغییر رمز عبور یا برداشت سکه، پلتفرم پیامکی برای اهداف مورد نیاز تأیید ارسال می‌کند. باید دستورالعمل‌های ارائه شده را برای تکمیل فرآیند تأیید دنبال کنید.

تایید ایمیل

کاربران می‌توانند هر زمان که وجوه خود را برداشت می‌کنند، تأیید ایمیل را فعال کنند. باید با کلیک بر روی پیوند موجود در ایمیل، تراکنش را تأیید کنید و اگر تأیید نشود، تراکنش ادامه نخواهد داشت.

امنیت در هات بیت

امنیت در هات بیت

پشتیبانی مشتریان هات بیت

پشتیبانی مشتریان در صرافی هات بیت به سرعت انجام می‌شود. یکی از بهترین ویژگی‌های پشتیبانی مشتری Hotbit این است که کاربر می‌تواند از طرق مختلف با پشتیبانی تماس بگیرد. کاربران برای تماس می‌تواند از طریق سیستم فروش بلیط و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند وی چت، تلگرام، توییتر و فیسبوک اقدام کنند.

ارز دیجیتال و توکن هات بیت (HTB)

هات بیت توکن بومی خود به نام توکن HTB را ارائه می‌دهد. موارد زیادی وجود دارد که از توکن برای پاداش دادن به کاربران با توکن HTB استفاده می‌شود. کسانی که این توکن را دریافت می‌کنند، می‌توانند از آن در پلتفرم استفاده کنند.

هات بیت با نقدشوندگی بالا

هات بیت از زمان تأسیس خود به طور چشم‌گیری در حال رشد بوده است. در سال 2018، هات بیت با بالاترین حجم معاملات بیست و چهار ساعته که 21 میلیون دلار بود بر اساس اطلاعات کوین مارکت کپ در رتبه 47 قرار گرفت. این پلتفرم در نوامبر 2019، از رتبه 2018 خود به رتبه 13 بالاتر رفت و حجم معاملات 24 ساعته آن یک میلیارد دلار بود. یک ماه قبل از این، هات بیت 547 جفت معاملاتی را فهرست کرده و از نظر تعداد پروژه‌های ارزهای دیجیتال در رتبه سوم قرار گرفته است. در سال 2020، این پلتفرم در رتبه ششم قرار گرفت و حجم معاملات به 2.3 میلیارد دلار افزایش یافت که نشان می‌دهد مشکلی در رابطه با نقدینگی بالای این صرافی وجود ندارد.

چگونه در هات بیت معامله کنیم؟

هنگامی که برای شروع تجارت در پلتفرم آماده شدید، تب "Exchange" را پیدا کنید. جفت ارز دیجیتالی را که می‌خواهید معامله کنید، انتخاب نمایید که در سمت چپ صفحه پیدا خواهید کرد. به پایین اسکرول کنید تا گزینه خرید یا فروش را پیدا کنید که زیر تصویر نمودار است. 

در پایین صفحه، کاربران دفترچه سفارش را پیدا خواهند کرد. در معاملات سفارش محدود، گزینه فروش در سمت راست صفحه و گزینه خرید در سمت چپ قرار دارد. چه در حال خرید یا فروش باشید، قیمت به طور خودکار با ارزش بازار سکه پر می‌شود. در مرحله بعد، به صرافی اطلاع دهید که چه مقدار از سکه مورد نظر را می‌خواهید و وقتی همه چیز را دقیقاً همانطور که می‌خواهید دریافت کردید، فقط دکمه خرید یا فروش را فشار دهید. تمام چیزی که وجود دارد همین است!

واقعیت جالب: کاربران می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال با ETF معامله کنند. باید به خاطر داشته باشید که هات بیت فقط معاملات نقطه‌ای را ارائه می‌دهد و معاملات حاشیه‌ای را ارائه نمی‌دهد. در عین حال، این پلتفرم دارای ابزارهای نموداری پیشرفته و همچنین ویژگی‌های معاملاتی است. نمودار هات بیت توسط تریدینگ ویو (Tradingview) ارائه شده است که واضح و شهودی هستند. در عین حال، باید در نظر داشته باشید که نمی‌توان از ربات‌های معاملاتی در این پلتفرم استفاده کرد.

معامله در هات بیت

معامله در هات بیت

شعب صرافی هات بیت  

بسیاری از افراد علاقه‌مند به دنیای کریپتو به دنبال یک پلتفرم تبادل ارز دیجیتال خوب هستند. در حین انجام این کار، آنها باید چند فاکتور مانند پشتیبانی مشتری، سهولت استفاده، امنیت، روش‌های سپرده‌گذاری، هزینه‌های معاملاتی، جفت‌های معاملاتی و ویژگی‌های نمودار را در نظر داشته باشند. در حال حاضر، یکی از برجسته‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال که تمام این ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند، صرافی هات بیت است. این صرافی ارز دیجیتال پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کریپتو در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این صرافی دارای یک رابط کاربری بصری، یک برنامه تلفن همراه و ویژگی‌های پیشرفته است.

هات بیت در هنگ کنگ و استونی ثبت شده است و در شانگهای و تایپه فعالیت می‌کند. این صرافی از شش زبان مختلف پشتیبانی می‌کند که شامل کره‌ای، تایلندی، روسی، ترکی، چینی و انگلیسی می‌شود. این صرافی بیش از 7 میلیون کاربر ثبت شده دارد و در بیش از 170 کشور در سراسر جهان در دسترس است. هات بیت با برخی از شرکای برجسته صنعت فناوری بلاکچین مانند اسلومیست (Slow Mist)، هش ‌کوآرک (HashQuark)، ایتوپول (F2pool)، مای توکن (Mytoken) و اسپارک پول (Spark Pool) همکاری کرده است تا یک پلتفرم تجاری پایدار، ایمن و غنی به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال ارائه دهد.

جمع بندی

برای جمع بندی جزئیات صرافی هات بیت باید گفت در حال حاضر، هات بیت یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان است و به طور تصاعدی در حال رشد است! اگر یک معامله‌گر استرالیایی کریپتو هستید که می‌خواهید با طیف گسترده‌ای از دارایی‌های ارز دیجیتال و آلت کوین‌ها معامله کنید، هات بیت یک انتخاب خوب است، زیرا این پلتفرم از چندین نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های هات بیت این است که توکن‌ها را بسیار سریع فهرست می‌کند. همچنین، جدای از آن، هات بیت فهرست گسترده‌ای از جفت‌های معاملاتی را عرضه کرده و به مشتریان خود توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال جدیدی ارائه می‌دهد.

پس از معرفی جزئیات صرافی هات بیت باید گفت این صرافی هنوز برنامه وابسته‌ای ندارد که بتواند معامله‌گران جدید را تشویق کند تا این صرافی را امتحان کنند. صرف نظر از این، هات بیت یک صرافی ارز دیجیتال عالی است که پشتیبانی چند ارزی، هزینه‌های معاملاتی معقول و امنیت استثنایی را ارائه می‌دهد. اگر آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال خوب هستند؟ صرافی‌ای که پشتیبانی خوبی از مشتری می‌کند، دارای ویژگی‌های امنیت و سهولت استفاده است، همچنین به ارائه انواع روش‌های سپرده‌گذاری، کارمزدهای پایین، جفت معاملات و ویژگی‌های نموداری می‌پردازد، دقیقاً توصیف هات بیت است.

کلام آخر

به طور کلی، هات بیت یک پلتفرم میان رده محکم است که کاربران زیادی دارد و مقدار مناسبی از نقدینگی را ارائه می‌دهد. به علاوه، تعداد زیادی سکه و جفت معاملاتی در صرافی وجود دارد، همراه با ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی است که امنیت و ایمنی دارایی‌های کاربر را تضمین می‌کند. در حالی که این پلتفرم هزینه‌های رقابتی و آلت‌کوین‌های فراوانی را ارائه می‌کند، برای تأیید نیازی به KYC ندارد و می‌تواند برای مبتدیان پیچیده باشد. پتانسیل زیادی برای مبادله با صرافی هات بیت مورد نیاز است، اما قطعاً فضایی برای بهبود آن وجود دارد. برای برخورداری از بهترین سیگنال‌ ارز دیجیتال و دریافت سود بالا به پرشین الیت مراجعه کنید.

 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.