whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

فناوری بلاک چین

1400/07/01 ساعت 03:19


بلاک چین فناوری بسیار پیشرفته و قدرتمندی می باشد که تقریباً همزمان با عرضه ارز دیجیتال بیت کوین ساخته شده است. این فناوری بسیار قدرتمند امروزه بسیاری از فرایندها را در زمینه ارزهای دیجیتال و برخی زمینه‌ های دیگر بسیار راحت تر کرده است و سرعت و قدرت و همچنین امنیت بسیار بالایی به آنها بخشیده است.

ما در این مقاله قصد داریم فناوری بسیار قدرتمند و پیشرفته بلاک‌چین که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و به نوعی آینده بشریت را شکل می دهد مورد بررسی قرار دهیم پس اگر شما می خواهید با این دنیا پر رمز و راز آشنا شوید، حتما ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

برای دریافت انواع سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید. پرشین الیت آماده است تا با فراهم آوردن خدمات منحصر به فردی چون احراز هویت بایننس، رصد آنی قیمت ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و اشتراک در بهترین گروه ارز دیجیتال رویاهای شما را تحقق بخشد.

در دل طوفان بازار مالی دیجیتال، 'پرشین الیت' چون قطب مغناطیسی به خود جلب می‌کند. این نام، نمادی از تخصص و دانش در زمینه سیگنال‌ فارکس و ارز دیجیتال است. با استفاده از خدمات ما، شما به کانال‌ سیگنال ارز دیجیتال خارجی و سیگنال فیوچرز وارد می‌شوید. مشاوره‌ تخصصی بازار های مالی و چینش سبد ارز دیجیتال همچون فانوسی در تاریکی شب است، و با احراز هویت بایننس و کوکوین، ما برای شما پلی به سمت موفقیت می‌سازیم.

 

image

 

بررسی سیستم بلاک چین

همان‌طور که گفتیم فناوری بلاک چین یک سیستم بسیار پیشرفته و پیچیده می باشد که این فناوری برای افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند بسیاری از فرآیندها را آسان کرده است. بلاک چین برای افرادی که ارزهای دیجیتال را خرید و فروش می کنند این قابلیت را به وجود آورده است که بدون نیاز یک واسطه تراکنش های خود را انجام دهند که این تراکنش ها در زبان لاتین P2P و در زبان فارسی همتا به همتا نام گرفته است.

فناوری بلاک چین از رمزنگاری های بسیار پیچیده و پیشرفته ای استفاده کرده است که همین موضوع باعث شده است امنیت تراکنش‌ها در آن تا حد بسیار زیادی بالا برود به گونه ای که ارز هایی مانند بیت کوین و اتریوم که بر روی این فناوری فعالیت می‌کنند از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

نکته‌ای که باید در رابطه با بلاک چین بگوییم این می باشد که هیچ نهاد و دولتی بر روی آن نظارت ندارد و تراکنش هایی که در این شبکه انجام می شود به هیچ وجه قابل پیگیری نمی باشد. در رابطه با بلاک چین باید بگوییم که بلاک چین مجموعه ای از زنجیره ها می باشد که به یکدیگر متصل می باشند و تمامی فعالیت ها و تراکنش هایی که در میان خریداران و فروشندگان انجام می‌شود را بررسی می‌کنند.

 

image

بلاک چین

بررسی ساختار شبکه بلاک چین

همانطور که پیشتر اشاره کردیم شبکه بلاک‌چین زنجیره ای از بلوک ها می باشد که درون این بلوک ها یکسری اطلاعات وجود دارد که نمی توان اطلاعات این بلوک ها را دستکاری کرد و همین موضوع از تمامی دستکاری ها جلوگیری می‌کند. اطلاعاتی که در درون این بلوک ها وجود دارد نظیر اطلاعات تراکنش‌ها مانند مبلغ و زمان خرید و اطلاعات مربوط به افرادی که در معامله شرکت کرده‌اند می باشد. نکته ای که باید در رابطه با بلوک های بلاکچین بگوییم این می باشد که هر کدام از بلوک ها دارای یک قطعه کد به نام هش می‌باشند که این هش به عنوان یک نوع امضا برای بلوک مورد نظر می باشد و به هیچ عنوان قابل تغییر و دستکاری نمی باشد.

 

image

 

نود در فناوری بلاک چین چیست؟

در شبکه بلاک چین یک سری کامپیوترها وجود دارند که توسط کاربران به فناوری بلاک چین متصل شده اند این کامپیوترها که نود نام دارند بر روی معاملات، تراکنش ها و همچنین اطلاعات درون بلاک ها در شبکه بلاک چین نظارت می کنند و در صورتی که هیچ گونه مشکلی در درون آنها وجود نداشت آنها را تایید می‌کنند. این نود ها دارای انواع می باشند که یکی از آنها نود کامل و دیگری نود سبک می باشد.

نود کامل در شبکه بلاکچین مسئولیت بررسی تراکنش ها و همچنین افزایش سطح امنیتی شبکه بلاک چین را برعهده دارد به گونه ای که اگر نودهای کامل از کار بیفتند شبکه بلاک چین به صورت کامل از بین می‌رود. نود های سبک در سیستم بلاک چین این مسئولیت را برعهده دارند که بررسی کنند که در حال حاضر کدام بلاک برای تراکنش موردنظر مناسب می باشد و آن بلاک را بر روی تراکنش قرار دهند.

البته نکته ای که باید در رابطه با نود ها بگوییم این می باشد که یک سری نود ها وجود دارند که نام آنها ماینر یا استخراج کننده می باشد که این دستگاه ها که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرند بر روی تراکنش های مربوط به شبکه بیت کوین و اتریوم نظارت می‌ کنند و با توجه به میزان نظارتی که انجام دادند مقداری پاداش را از شبکه مورد نظر دریافت می‌کنند.

فرایند انجام معامله در بلاک چین

در شبکه بلاک چین پس از اینکه یک خرید انجام شد نود ها بر روی آن خرید نظارت می کنند و در صورتی که تایید شد تمامی اطلاعات مربوط به معامله درون یک بلوک قرار می گیرد و این بلوک کنار تعداد بسیار زیادی بلوک دیگر قرار میگیرد. به هر بلوک یک قطعه کد به نام هش داده می شود و علاوه بر آن هش مربوط به بلاک قبلی نیز در آن ثبت می شود. پس از انجام تمامی این فرایند ها معامله تایید و به صورت کامل انجام می شود.

 

image

فناوری بلاک چین

لزوم استفاده از فناوری بلاک چین

همان طور که گفتیم شبکه بلاکچین از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و همین موضوع باعث شده است که میزان کلاهبرداری ها تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. موضوعی که باعث اهمیت و لزوم استفاده از شبکه بلاکچین شده است این می باشد که میزان تراکنش ها در شبکه بلاک چین نامحدود می باشد و در هر ساعت از شبانه روز تعداد بسیار زیادی تراکنش در این شبکه به صورت می پذیرد.

 

image

 

امنیت کاربران در شبکه بلاک چین

بلوک هایی که در زنجیره بلاک چین وجود دارند حاوی هش اصلی و همچنین هش مربوط به بلوک قبلی می باشند و این هش ها با انجام گرفتن یک سری فرآیند بسیار پیچیده ریاضی به دست می آیند. اگر فردی بخواهد در این بلوک ها دستکاری کند باید علاوه بر تغییر دادن هش مربوط به یک بلوک، هش بلوک قبلی را نیز تغییر دهد و همچنین مجبور است این فرایند را تا اولین بلوک ادامه دهد. نکته ای که باید در رابطه با بلوک های یک زنجیره بگوییم این می باشد که تعداد آنها بسیار زیاد می باشد و برای دستکاری در آنها باید یک سری محاسبات بسیار پیچیده و گسترده انجام شود که این موضوع تقریباً دستکاری در بلوک ها را غیرممکن می کند.

 

image

 

بررسی مزایای بلاک چین

شبکه بلاک چین دارای مزایایی می باشد که از این مزایا می‌توان به مواردی همچون افزایش دقت در فرایند تایید معامله، حذف واسطه ها برای انجام معاملات، امنیت بسیار بالا در انجام تراکنش ها و همچنین عدم تسلط دولت ها بر روی این فناوری اشاره نمود. تمامی این مزایا باعث شده است که این فناوری دارای شهرت و محبوبیت بسیار بالایی شود.

 

image

 

معایب فناوری بلاک چین

بلاک چین همانطور که دارای مزایایی می باشد، معایبی نیز دارد که از این معایب می‌ توان به این موضوع اشاره نمود که در فناوری بلاک چین فرایند های بسیار تخصصی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که هر فرد عادی نمی تواند متوجه آنها شود و آنها را درک کند.

علاوه بر آن یکی دیگر از معایبی که در شبکه بلاک چین وجود دارد این می باشد که هزینه تراکنش ها تا حد بسیار زیادی بالا می باشد و این موضوع در صورتی می باشد که در ابتدا که فناوری بلاکچین معرفی شده بود تقریبا هزینه تراکنش‌ها رایگان بود و برای انجام تراکنش ها نیاز به پرداخت هیچگونه مبلغی نبود.

 

image

سیستم بلاک چین

بررسی آینده شبکه بلاک چین

شبکه بلاک چین از زمان عرضه تا کنون بسیاری از فرآیند های غیر ممکن را ممکن کرده است و همچنین سرعت تراکنش های مالی را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. همین موضوع باعث شده است که به سرعت، به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند. در حالت کلی پیش‌بینی آینده شبکه بلاک چین نا ممکن می باشد زیرا تاکنون بلاک چین کار هایی را انجام داده است که هیچ کس نمی توانست آنها را پیش‌ بینی کند.

حمله ۵۱ درصد در بستر بلاک چین

در بستر بلاکچین یک نوع حمله وجود دارد که نام آن حمله ۵۱ درصد می باشد. اگر این حمله صورت گیرد فرد یا گروهی که این حمله را انجام دادند. تقریباً ۵۰ درصد از بلوک ها و هش ریت های موجود در شبکه بلاک چین را در اختیار گرفتند و قدرت این را دارند که تمامی تراکنش را حذف کنند یا مورد دستکاری قرار دهند. البته باید در این رابطه یک نکته را بگوییم که احتمال انجام همچین حمله‌ای تقریباً صفر می باشد زیرا شبکه بلاک چین روز به روز گسترده تر می شود و هیچ فرد یا گروهی به راحتی نمی تواند همچین حمله را انجام دهد.

 

image

 

سیگنال ارز دیجیتال

بسیاری از افرادی که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می شوند در ابتدا ضرر بسیار زیادی می کنند و یا حتی در بعضی مواقع سرمایه خود را از دست می دهند. موضوعی که باید بیان کنیم این می باشد که گروه پرشین الیت (نخبگان پارسی) با ارائه سیگنال ارز دیجیتال به صورت بسیار دقیق و حرفه ای به بسیاری از افراد کمک می کند تا بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند و یا حتی آن را تا چند برابر افزایش دهند.

اگر شما قصد دارید که از خدمات گروه پرشین الیت استفاده کنید باید این این موضوع را به شما بگوییم که این گروه یک اشتراک رایگان سه روزه را در اختیار شما قرار می دهند تا در صورتی که از خدمات این گروه راضی بودید اشتراک ویژه را خریداری کنید و با استفاده از سیگنال‌های بسیار دقیقی که این گروه به شما ارائه می دهند سرمایه خود را افزایش دهید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.