whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تعیین محدوده کف بیت کوین به کمک شاخص هش ریبن

1400/12/26 ساعت 23:08


کف بیت کوین یک محدوده بسیار مناسب برای شروع سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال است. خرید هر ارز کریپتویی که در پایین ترین قیمت خود قبل از شروع مجدد سیر صعودی آن موجب رشد بهینه سرمایه شما میشود. تنها کافیست بتوانید این محدوده را به درستی شناسایی کنید.

یکی از شاخص هایی که در تعیین کف بیت کوین عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده، هش ریبن است. شاخص یا اندیکاتور هش ریبن بر اساس نرخ هش یا هش ریت عمل می کند. به زبان ساده، به مقدار قدرت محاسباتی ماینرهای بیت کوین برای استخراج در هر لحظه هش ریت گفته میشود.

در این مقاله شما را با تعیین کف بیت کوین به کمک شاخص هش ریبن آشنا خواهیم کرد. اگر به سرمایه گذاری در دنیای کریپتو علاقه مند هستید می توانید از تازه ترین اخبار ارز دیجیتال در سایت پرشین الیت آگاه شوید. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه اصلی این سایت به صورت لحظه ای و آنلاین قیمت ارزهای دیجیتال و آخرین تغییرات آنها را مشاهده نمایید.  

شاخص هش ریبن در تشخیص محدوده کف بیت کوین

شناسایی کف بیت کوین با کاپیتولاسیون نرخ هش 

ماینرهای بیت کوین شبکه را زنده نگه می دارند. ماینرها اعتبار تراکنش ها و امنیت شبکه را از طریق قدرت محاسباتی محض خود تضمین می کنند. پایین آمدن کلی نرخ هش بیت کوین، نشان می دهد که ماینرها در حال ترک کردن بیت کوین می باشند. باید گفت تنها در یک صورت ماینرها به طور انبوه استخراج بیت کوین را متوقف خواهند کرد.  در صورت مشاهده حرکات منفی شدید و طولانی مدت. معمولاً زمانی که ماینرها شروع به تخصیص مجدد قدرت محاسبه برای استخراج بیت کوین کنند بدترین حالت قیمت بیت کوین تمام می شود. در نتیجه، نرخ هش بیت کوین یک معیار مفید برای شناسایی کف بازار و زمان ورود برای خرید بیت کوین است.

ارتباط بین قیمت و نرخ هش بیت کوین

ماینرها زمانی بیت کوین را رها می کنند که به این نتیجه برسند که می توانند از قدرت محاسباتی خود در جای دیگری برای بازدهی بهتر استفاده کنند. در دو حالت امکان رخ دادن چنین اتفاقی وجود دارد: کاهش قیمت بیت کوین یا افزایش هزینه های جاری یعنی برق.

به همین دلیل، قیمت کف بیت کوین و نرخ هش به طور ذاتی به هم مرتبط هستند. در طول عمر 10 ساله بیت کوین، نرخ هش بیت کوین پس از پیک های قیمت این ارز به اوج خود رسیده است. متعاقباً با تسلیم شدن ماینرها به پایین ترین سطح خود رسیده و سپس صعود خود را از سر گرفته است.

ماینرهای بیت کوین

ماینرها انعطاف پذیر هستند

در محدوده کف بیت کوین، ماینرها نسبت به سرمایه گذاران عمومی انعطاف پذیرتر هستند. سرمایه گذاران و سفته بازان قبل از استخراج بیت کوین در بین تمام سکه های این ارز، ریسک سه سقوط قیمت شدید با بیش از 80 درصد را در سال های 2011، 2014 و 2018 پشت سر گذاشته اند. به دنبال این کاهش قیمت، نرخ هش کاهش یافت.

در دوران رکود نرخ هش بیت کوین بسیار کمتر از قیمت آنها کاهش می یابد. از سال 2010، حداکثر کاهش نرخ هش 53٪ بود در مقابل حداکثر کاهش قیمت 93٪. به عنوان مثال، در تمام سال 2015، قیمت ها بیش از 70 درصد از بالاترین رکورد خود در 104 روز کاهش یافته است، در حالی که نرخ هش کل بیت کوین تنها برای 16 روز بیش از 20 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. 

برای هر سه سقوط عمده قیمت، زمانی که بدترین سیر کاهشی قیمت تمام شد و قیمت به کف بیت کوین در آن زمان می رسید، نرخ هش به سرعت روند صعودی خود را از سر می گیرد.

استفاده از "کاپیتولاسیون نرخ هش" برای تعیین کف بیت کوین

یکی از شاخص های بزرگ در تشخیص کف بیت کوین، رابطه ذاتی بین نرخ هش و قیمت و اراده قوی‌تر ماینرها است. در حالی که این شاخص عملکرد آهسته ای دارد، اما در بحبوحه کاپیتولاسیون بسیار مفید است. وقتی همه تیترها منفی هستند، وقتی دوباره بحث "مرگ بیت کوین" مطرح می شود، وقتی قیمت به اضافه یا منهای 10٪ در هفته نوسان می کند، و زمانی که بازار از زمان بالاترین رکورد بین 30 تا 90٪ کاهش یافته است. می توان به ارزش ذاتی و سایر معیارها و ویژگی های آن برای دیدن تغییرات در فضایی پر از ابهام اعتماد کرد.

نرخ هش بیت کوین یکی از این معیارها در تعیین محدوده کف بیت کوین است. نسبت به قیمت نسبتاً منعطف است و زمان ورود مجدد به بازار بیت کوین را روشن می کند.

بازده عالی در خرید بیت کوین به کمک نرخ هش

استاندارد نرخ هش کاپیتولاسیون

کف بیت کوین را می توان با اعمال یک میانگین متحرک ساده یا SMA در سراسر نرخ هش تجسم کرد. در اینجا به بررسی یک بازه 50 روزه برای روشن شدن این مسئله می پردازیم. البته این فرآیند با سایر SMA ها در بازه هایی مانند 100 روز بهتر کار می کند.

زمان مناسب برای خرید در کف بیت کوین هنگامی است که نرخ هش روزانه از میانگین 50 روزه آن عبور کند و به سمت بالا برسد. همچنین لازم است قبلا حداقل به مدت 3 روز کمتر از آن بوده باشد.

در نظر گرفتن  3 روز پس از تلاقی کاپیتولاسیون نرخ هش برای خرید در کف بیت کوین، به منظور حفاظت در برابر هرگونه تاخیر متریک مجاز می باشد.

در تعیین کف بیت کوین با استفاده از این استراتژی به تنهایی، کمترین بازده خریدی که تا 2019 انجام شده، 193٪ بوده است. 

تعیین کف بیت کوین با نرخ هش

محدودیت ها

بیت کوین یک دارایی جوان است و در نتیجه مجموعه داده های آن محدود است. این امر به طور قابل توجهی اهمیت آماری تمام معیارها را کاهش می دهد. برای حصول بهترین نتیجه، بهتر است کاپیتولاسیون نرخ هش بیت کوین به همراه استراتژی های مدیریت ریسک و پاداش بیشتر استفاده شود.

خرید در محدوده کف بیت کوین که با استفاده از نرخ هش مشخص شده باشد، یک بازدهی عالی را به همراه خواهد داشت. پیروی از این استراتژی در سالهای گذشته، صرف نظر از زمان فروش، زیان بسیار ناچیزی را برای مدت کوتاهی موجب می شود. البته با پتانسیل چندین سناریوی صعودی 10 برابری. افرادی که به دنبال ورود به بیت کوین هستند، باید توجه کنند که این استراتژی نیاز به صبر و حوصله نیاز دارد. 

هشدار درباره خرید در محدوده کف بیت کوین

با وجود تمام آنچه تا به اینجا درباره خرید در محدوده کف بیت کوین توضیح داده شد، لازم است بدانید که هشدارهایی نیز در این باره وجود دارد. پیتر برنت، یکی از تریدر های سرشناس در حوزه بازارهای مالی است. او یکی از کسانی است که نسبت به تغییرات اخیر ارزش بیت کوین بدبین بوده و درباره آن هشدار میدهد. زمانی که یکی از کاربران در توییتر نظر خود را در رابطه با وجود فرصت های بیشتر برای سرمایه گذاری در این ارز بیان کرد، برنت نظر مخالف خود را آشکار نمود. او اعلام کرد که اصول خاص و سختگیرانه ای در این حیطه دارد و در مبادلاتی که منجر به  زیان مالی خواهد شد سرمایه خود را افزایش نخواهد داد.

تحلیل آینده بیت کوین

برنت در اثبات صحبت خود به تغییرات شدید و یکباره ارزش نقره در گذشته اشاره کرد. او ضمن در نظر گرفتن احتمال عدم این اتفاق برای بیت کوین، گفت بعد از اینکه در سال ۱۹۸۰ قیمت نقره به ۵۰ دلار رسید، عموم افراد انتظارات مشابهی درباره افزایش قیمت و رشد آن را داشتند. اما آنچه پیش آمد کاهش ارزش نقره به ۶۵/ ۳ دلار و انتظار ۲۴ ساله برای شروع مجدد روند صعودی آن بود.

کلام آخر 

با روش تعیین کف بیت کوین به کمک هش آشنا شدید. همانطور که بیان شد در کنار مزایا و سود فوق العاده ای که میتوان با این روش به دست آورد، همچنان احتمال ریسک و از دست دادن سرمایه وجود دارد. در نتیجه لازم است قبل از هرگونه اقدام برای سرمایه گذاری، حتما با کارشناسان و متخصصان در این حوزه مشورت نمایید. مشاوران ماهر و با تجربه پرشین الیت همواره  شما را در این مسیر همراهی خواهند کرد و تجربیات خود در این تجارت را دراختیار شما قرار خواهند داد.

به علاوه میتوانید برای بهره مندی از خدمات متنوع تیم پرشین الیت همچون خرید مناسب انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز، اندیکاتور اسکالپ ترید و یا احراز هویت بایننس با کارشناسان پرشین الیت ارتباط برقرار نمایید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.