whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چه تعداد بیت کوین دیگر برای استخراج باقیست

1401/02/04 ساعت 03:57


بیت کوین با کمک ریاضیات طراحی شده است و همین امر این پلتفرم قدرتمند را به عنوان یک سیستم غیرقابل نفوذ و غیرمتمرکز در برابر سیستم بانکداری سنتی ساخته است. سیستم بانکی که نقش مهمی در بحران مالی 2008 ایفا کرد تقریباً یک دهه بعد، سیستم اقتصاد جهانی بار دیگر دچار آشفتگی شد و بانک‌های مرکزی سیاست چاپ بیش از حد پول را برای جلوگیری از فروپاشی سیستم‌های مالی خود دنبال کردند.

تا به امروز 90 درصد از موجودی نهایی بیت کوین ارائه شده است که بخشی از آن در میان معامله گران در گردش است و برخی به طور کامل گم شده اند. مقدار کمی btc باقی می ماند.

 

1-بیت کوین

 

بیت کوین های باقی مانده برای استخراج

برای درک بهتر نحوه طراحی btc و چرایی محدودیت در استخراج، در ادامه این مقاله مروری بر تاریخچه بیت کوین خواهیم داشت.

نگاهی کوتاه به تاریخچه بیت کوین

تلاش برای ایجاد یک ارز دیجیتال بیت کوین به سال ها قبل برمی گردد که نتیجه آن در بهترین حالت منجر به ایجاد یک ارز دیجیتال به نام B-money در سال 1998 شد.اما در سال 2008، شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو پروژه ای به نام کتاب سفید بیت کوین را راه اندازی کرد. در ادامه تلاش های این تیم مرموز، مقاله ای با عنوان «سیستم الکترونیکی همتا به همتا» در اکتبر 2008 منتشر شد.

این مقاله شامل 9 صفحه است که به طراحی این ارز دیجیتال می پردازد. این مقاله همچنین اهمیت ارز دیجیتال غیرمتمرکز و ناشناس را که ارزهای دیگر نتوانسته‌اند به آن دست یابند، توضیح می‌دهد: "ما به یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر رمزنگاری نیاز داریم، نه اعتماد."

 

2-تاریخچه بیت کوین

ساتوشی با سیستم بانکی جدید مخالف بود. به ویژه، سیستم بانکی ذخایر کسری، که در آن بانک ها از سپرده های «مشتریان» به عنوان وام یا سرمایه گذاری پول مشتریان استفاده می کنند و تنها مقدار مشخصی از سپرده ها را در خزانه خود نگه می دارند.

در روزهای اولیه bitcoin، تراکنش های آنلاین بیشتر به دلیل کنجکاوی یا آزمایش نرم افزار انجام می شد. اولین باری که btc در یک تراکنش واقعی استفاده شد، شخصی به نام لازلو هانیز در یکی از انجمن های مرتبط با بیت کوین پیتزا سفارش داد و 10000 بیت کوین پرداخت کرد. لازلو با خرید یک پیتزای ۲۵ دلاری با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین، اولین تراکنش واقعی بیت کوین خود را انجام داد.

 

طراحی شبکه btc

 

3-طراحی شبکه بیت کوین

 

در سال اول bitcoin، صرافی وجود نداشت که bitcoin از طریق آن با پول خریداری شود. استفاده از روش استخراج بود که شما را به سمت bitcoin سوق می داد. در همین حال، جید مک‌کالب به نیاز مبادله پی برد و با تغییر وب‌سایت دامنه mtgox.com خود به Mt, Gox، اولین صرافی دیجیتال جهان را تاسیس کرد.

در سال 2014 حدود 70 درصد از تراکنش های bitcoin در این وب سایت انجام شد که به مرور زمان زیرساخت های این سایت با فشار زیادی بر حجم تراکنش ها مواجه شد و به دلیل اینکه یک سال قبل در سال 2013 به دلیل یک سری چالش های قانونی سیستم بانکی ایالات متحده، و در سال 2014 پس از از دست دادن 744000  btcتعطیل شد.

با محبوبیت بیشتر bitcoin و تمایل کاربران به استفاده از آن، تعداد صرافی هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند نیز افزایش یافت.

در زمان نگارش این مقاله، 18.6 میلیون bitcoin در گردش است که 88.57 درصد از کل 21 میلیون بیتکوین را تشکیل می دهد. بنابراین حدود 2.4 میلیون بیتکوین یا 11.5 درصد وجود دارد که هنوز استخراج نشده اند. با توجه به مدل ریاضی مورد استفاده در طراحی بیت کوین، استخراج این مقدار  bitcoinباقی مانده حدود 119 سال طول می کشد.

زمان تولید هر بلوک یک دقیقه است و اکنون برای هر بلوک 6.25 بیت کوین پاداش گرفته می شود. جایزه استخراج btc هر چهار سال یکبار به نصف کاهش می یابد، فرآیندی که به آن هاوینگ معروف است. با این حساب، پاداش در نظر گرفته شده برای استخراج btc در سال 2024 برابر با 3125 بیت کوین خواهد بود. در حال حاضر، تعداد استخراج bitcoin در روز 900 بیتکوین است.

 

چند btc دیگر برای خروج باقی مانده است

 

4-چند بیت کوین دیگر برای خروج باقی مانده است

وجود ویژگی Hawing در مدل های پیش بینی قیمت btc از جمله مدل سهام به جریان برای افزایش قیمت آن استفاده می شود.در این مدل تعداد ارزهای در گردش که به عنوان انباشت شناخته می شود، بر تعداد ارزهای جدید صادر شده تقسیم می شود. بنابراین، این نسبت در طول زمان افزایش یافته است و این روند صعودی قیمت بیت کوین از زمان پیدایش آن است.

ویژگی کمبود قطعا تقاضا برای اولین ارز دیجیتال جهان را افزایش خواهد داد. این امر در رویکرد سازمان ها در سال 2020 به وضوح دیده می شود. امسال، بسیاری از سرمایه گذاران نهادی خرید btc را به شیوه ای بی سابقه آغاز کرده اند و آن را ذخیره ارزشی در برابر سیاست های مالی دولت می نامند. این سازمان ها bitcoin های خریداری شده خود را با این فرض که سرمایه گذاری در بیت کوین در بلندمدت به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند شناخته می شود، نگهداری می کنند.

 

بیت کوین ها گم شده اند

طبق گفته کارشناسان ارزهای دیجیتال در سال 2018، تا به امروز حدود 4 میلیون بیت کوین از دست رفته است. حدود 2 میلیون به سرقت رفته است.

با این حساب میزان ارز در گردش فعلی بازار btc به حدود 14.5 میلیون سکه با امکان خرید و فروش کاهش می یابد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، حدود 20 درصد از سکه های موجود به آدرس های اشتباه منتقل شده اند و بعید به نظر می رسد که بازگردانده شوند. اغراق نیست که برخی از کوین های باقی مانده در آینده به همین سرنوشت دچار خواهند شد.

در این مورد، آمار و برآوردهای دیگری نیز وجود دارد که سعی شده میزان سکه های گمشده تخمین زده شود. از جمله پیش بینی تیموتی پترسون به عنوان یکی از فعالان صنعت btc است که مدعی است روزانه حدود 1500 بیت کوین از دست می رود و در نهایت تعداد بیت کوین های در گردش به 14 میلیون خواهد رسید.بیت کوین ها گم شده اند

 

شماره معلوم 1337

عدد 1337 در دنیای اینترنت به معنای کلمه "LEET" به معنای نخبگان است. این رقم در بین دوستداران btc نشان می دهد که اگر فقط 0.1337 بیت کوین و ارزش بیت کوین بیش از یک میلیون دلار داشتید، یکی از سرمایه داران نخبه جهان خواهید بود. معروف میشوی

در افزایش اخیر bitcoin به 42000 دلار، این مقدار به 5600 دلار رسید. اما اگر پیش بینی ها محقق شود و قیمت بیت کوین در دهه آینده هفت رقمی شود، این مقدار به عدد بسیار قابل توجهی خواهد رسید. امروزه همه افراد جامعه توانایی خرید btc را ندارند که به هزاران دلار سرمایه اضافی نیاز دارد.

 

واژه نهنگ در دنیای bitcoin به چه کسی اشاره دارد؟

در میان صاحبان btc، تنها چند آدرس دارای مقادیر زیادی از این دارایی هستند. وجود این آدرس ها به دلیل ورود غول های سرمایه گذاری نهادی مانند Grayscale و MicroStrategy، رقابت در این زمینه را دشوار کرده است. بنا به گزارش ها، ساتوشی ناکاموتو، خالق bitcoin ناشناس، حدود یک میلیون btc استخراج کرده است که هیچ یک از آنها را در دهه گذشته خرج نکرده است.

طبق آمار منتشر شده توسط Bitcoin Richlist، حدود 14 درصد از سکه های در گردش تنها 101 آدرس دارند که معادل 90 میلیارد دلار است. بسیاری از این آدرس ها متعلق به صرافی ها است. 30 درصد از تمام btc های در گردش نیز دارای آدرس هایی با 1000 تا 10000 سکه هستند.

در سایر آمارها، حدود 50 درصد آدرس ها کمتر از 0 هستند.آنها 001 BTC دارند. طبق این تفاسیر، حدود 85 درصد از کل کوین های موجود متعلق به آدرس هایی با حداقل 10 بیت کوین است


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.