whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بیت کوین چیست؟ راهنمای جامع شناخت بیت کوین

1400/07/01 ساعت 01:23


در دنیای امروز، شناخت ارزهای دیجیتال و بیت کوین تبدیل به یکی از مهمترین بایدها شده است. Bitcoin بهترین رمز ارز دنیای دیجیتال است. به گونه ای که شاید بتوان گفت به واسطه این ارز دیجیتال بسیاری با واژه بلاک چین نیز آشنا شده‌اند. اگر شما نیز به دنبال خرید ارزهای دیجیتال و سیگنال ارز دیجیتال هستید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

برای دریافت انواع سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال می‌توانید در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید. پرشین الیت آماده است تا با فراهم آوردن خدمات منحصر به فردی چون احراز هویت بایننس، رصد آنی قیمت ارز دیجیتال، خرید تتر، فروش اندیکاتور vip و اشتراک در بهترین گروه ارز دیجیتال رویاهای شما را تحقق بخشد.

می‌خواهید در دنیای پیچیده ارزهای دیجیتال قدم بزنید؟ "پرشین الیت" با سبد ارز دیجیتال منحصر به فرد خود، شما را به سفری در دریای عظیم و پرچالش ارزهای دیجیتال دعوت می‌کند. این فقط نقطه شروع است! با مشاوره تخصصی بازارهای مالی ما، هر گام شما در این مسیر پر از معما، تحت نظر و راهنمایی متخصصان ما خواهد بود. همراه با پرشین الیت، دریاچه‌های ناشناخته بازارهای مالی را با اطمینان کامل اکتشاف کنید و از فرصت‌های بی‌پایان آن بهره‌برداری نمایید!

 

بیت کوین

کریپتوکارنسی چیست؟

برای شناخت رمزارزها، اولین قدم آشنایی با کریپتوکارنسی و فضای بلاک چین است. Cryptocurrency به معنای ارز دیجیتال رمز نگاری شده است. این بازار فضایی دیجیتال برای معاملات ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. مهم ترین ارز در این بازار بیت کوین است.

فضای کریپتوکارنسی ایجاد شد تا معاملات ارزهای دیجیتال بدون نیاز به هیچ دولت یا بانکی صورت گیرد و امنیت این محیط را بلاک چین با معادلات گسترده تامین می‌کند. در فضای کریپتوکارنسی پرداخت ها یک طرفه است و این بدان معنی است که در این فضا امکان بازگشت پرداخت وجود ندارد، مگر اینکه دریافت کننده، آن وجه را برگشت بزند. در بازار کنونی کریپتوکارنسی، صدها ارز دیجیتال متنوع وجود دارد و امنیت معاملات این رمزارزها با معمالاتی پیچیده و کدهای دستوری تأمین می‌شود. 

بیت کوین چیست؟

در سطح فنی، بیت کوین را می توان به عنوان اعداد ذخیره شده در اینترنت در نظر گرفت. در سال 2008 زمانی که شخصی به نام «ساتوشی ناکاموتو» (که هویت واقعی او هنوز یک راز است) کاغذ سفیدی به نام «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» منتشر کرد. عنوان مقاله دو ویژگی کلیدی بیت کوین را نشان می‌دهد:

  • ویژگی نقطه به نقطه یا (Peer-to-Peer):

بیت کوین امکان پرداخت مستقیم نطه به نقطه و یا به اختصار P2P را بدون واسطه‌های شخص ثالث مانند بانک‌ها یا پردازشگرهای مخصوص به پرداخت، فراهم می‌کند. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که چرا بیت کوین به عنوان یک ارز غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شود.

  • نقدینگی الکترونیکی:

در گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه پول نقد الکترونیکی صورت گرفته است، اما بیت‌کوین به دلیل استفاده هوشمندانه از فناوری‌های موجود مانند رمزنگاری و سیستم‌های توزیع‌شده که آن را بسیار ایمن و کارآمد می‌کند، متمایز است.

 

بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت کوین از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. کاربران عادی می توانند برای انجام تراکنش‌ها به سیستم دسترسی داشته باشند، در حالی که ماینرها در پشت صحنه برای تامین انرژی و حفظ شبکه کار می‌کنند. هرکسی می‌تواند در ماینینگ شرکت کند. کاربران از طریق سیستم بیت کوین پول می‌فرستند و دریافت می‌کنند، با کار سخت پشت صحنه که توسط ماینرها انجام می‌شود.

ماینرها به منظور ذخیره داده‌ها، مدیریت و پخش تراکنش‌ها و حل یک معمای پیچیده ریاضی برای رسیدن به آنچه به عنوان "اجماع" شناخته می‌شود، نیاز به اجرای رایانه‌هایی با قدرت پردازش زیاد دارند. این مکانیسم اثبات کار (PoW) نامیده می‌شود.

هنگامی که شخصی تراکنش جدیدی را به شبکه بیت کوین ارسال می‌کند، ماینرها تراکنش را دریافت کرده و مراحل بالا را در پشت صحنه تکمیل می‌کنند. ماینرها برای نگهداری رایگان این شبکه غیرمتمرکز داوطلب نمی‌شوند. آنها با دریافت جوایز استخراج و کارمزد تراکنش پس از تکمیل معادله و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، تشویق به انجام این کار می‌شوند. البته به بیت کوین پرداخت می‌شود.

 

 

بیت کوین در فضای کریپتو

تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین

پیدایش این رمز ارز با ارزش و قدرتمند به سال 2008 باز می گردد. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو با انتشار مقاله ای در فضای مجازی خبر از ورود رمز ارزی دیجیتال و بدون وابستگی به دولت ها داد. در ابتدا قیمت این رمز ارز بیش از چند سنت نبود اما استقبال و همچنین قدرت بسیار بالای بیت کوین باعث شد تا این پول دیجیتال به ارزشی بالای چند ده هزار دلار دست پیدا نماید. 

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که گذشت زمان و شناخت بیشتر این دنیای پیچیده باعث می شود تا ارزش این رمز ارز بسیار بیشتر نیز بشود. جالب است بدانید که خالق بیت کوین بعد از عرضه آن، از صحنه محو شد و دیگر نشانی از او پیدا نکردند.

تا کنون حدود 19 میلیون بیت کوین استخراج شده است و تا حدود 100 سال آینده استخراج این رمز ارز به پایان خواهد رسید، زیرا تعداد بیت کوین موجود 21 میلیون خواهد بود. این تعداد توسط شخص سازنده این رمز ارز تعیین شده است و بعد از اتمام این عدد، فقط معاملات آن امکان پذیر خواهد بود. 

نحوه کنترل بیت کوین 

پول‌های معمولی تحت اختیار دولت‌ها است ولی بیت کوین توسط فرد و یا نهاد خاصی کنترل نمی‌شود. عرضه و تقاضای پول‌های سنتی فقط در دست دولتی است که آن را چاپ می‌کند ولی بیت کوین با سایر سیستم‌های مالی دنیا متفاوت است. تنها نکته این است که با ورود به شبکه بیت کوین باید قوانین مربوط به آن نیز رعایت شود. این قوانین در قالب کدهای اپن سورسی است که همه می‌توانند آن را مشاهده کنند.

ماینرها (استخراج‌کنندگان)، توسعه‌دهندگان و نودها در این شبکه نقش مهمی دارند. استخراج‌کنندگان مسئولیت تأیید تراکنش‌ها را بر عهده دارند. توسعه‌دهندگان سعی دارند با ارتقای شبکه، قابلیت‌های آن را افزایش دهند. نودها یا دستگاه‌های متصل به شبکه به ذخیره تاریخچه نقل و انتقالات درون هارد دیسک خود می‌پردازند.

یکی از مهم‌ترین اهداف بیت کوین ذخیره و انتقال امن پول است. شاید بپرسید این امنیت به چه علت است؟ در این سیستم شبکه‌ای امنیت در دست افرادی قرار دارد که مالک این کوین‌ها هستند و هیچ سازمان واسطه‌‌ای مسئول بررسی تراکنش‌های مالی نیست.

 

 

مهم‌ترین اهداف بیت کوین

عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین کدام است؟

اگر تصمیم دارید تا در دنیای رمز ارزها معامله کنید، در ابتدا کار بهتر است در زمینه این ارز ها و همچنین سیگنال ارز دیجیتال اطلاعات کاملی کسب نمایید. بر قیمت بیت کوین عوامل بسیاری تاثیر گذارند که از قدرت هیچ کدام از آنها نمی توان چشم پوشی کرد و همچنین زیر نظر داشتن این عوامل برای معامله در دنیای کریپتوکارنسی لازم و ضروری است. مهم ترین عوامل تاثیر گذاری بر قیمت بیت کوین عبارتند از:

● میزان عرضه و تقاضا در بازار

از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت هر کالا میزان عرضه و تقاضای آن است. در دنیای رمز ارز ها نیز با گذشت زمان و آشنایی افراد بیشتر با رمز ارزها، میزان تقاضا افزایش پیدا می کند. حال اگر میزان عرضه پایین تر از تقاضا باشد، قیمت افزایش پیدا می کند و بلعکس.

هارد فورک و سافت فورک‌ها

میزان کوین موجود در کیف پول باعث می شود تا از زیر مجموعه های آن رمز ارز به افراد اهدا شود، همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد اقدام به خرید بسیاری از کوین ها مانند بیت کوین نمایند تا ارزی مانند بیت کوین کش را دریافت کنند.

● قوانین رگولاتوری موجود در دنیا

این قوانین، مجموعه ای از قانون های دولت ها در قبال استخراج کنندگان و معامله گران رمز ارز ها است. قوانین در رابطه با ورود ماینر ها و استخراج آن است. در بسیاری از کشورها و به دلیل ترس از بروز مشکلات در آینده، استخراج، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی ممنوع است.

● اتفاقات سیاسی حاکم بر دنیا

یکی از موثر ترین عوامل بر قیمت رمز ارزها اتفاقات سیاسی حاکم بر دنیا است. تحلیل اخبار و تصمیمات دولت ها بر قیمت بسیاری از مولفه های با ارزش بازار تاثیر گذار است و بیت کوین یکی از مولفه های تاثیر پذیر است. 

● میزان استقبال از کوین ها در رسانه های اجتماعی

نظرات اشخاص در شبکه های اجتماعی بر تصمیم افراد در خرید یا فروش دارایی های خود موثر است، به همین دلیل می توانید به آسانی در شبکه های اجتماعی از میزان استقبال یک رمز ارز مطلع شوید. 

عوامل فوق بر قیمت بیت کوین تاثیر مستقیم دارد، اما خرید و فروش این رمز ارزها فقط با تحلیل و یا داشتن سیگنال ارز دیجیتال قابل اعتماد خواهد بود. 

 

عوامل تاثیر گذاری بر قیمت بیت کوین

دلایل برتری بیت کوین و دیگر رمز ارزها در بازارهای مالی

در دنیای ارزهای دیجیتال اطمینان از پشتوانه رمز ارز و قدرت آن، برای خرید و فروش یا ماینینگ ارز دیجیتال، اهمیت بسیار بالایی دارد و از آنجایی که بیت کوین الفبای دنیای دیجیتال محسوب می شود، به عوامل برتری این رمز ارز نسبت به دیگر ارزها می پردازیم. 

● شفافیت تراکنش های بیت کوین و همچنین امنیت بالای شبکه با وجود نظارت تمامی افراد موجود در شبکه بر تراکنش ها، اولین و مهم ترین عامل در برتری این رمز ارز است.

● انجام شدن معاملات در بستر بلاک چین و وابسته نبودن بیت کوین به سیاست کشورها، باعث شده تا این ارز امنیت بسیار بالایی داشته باشد.

● در خرید و فروش ارزهای دیجیتال، سرعت معامله بسیار بالا و در هر معامله میزان کارمزدی که صرافی ها دریافت می کنند بسیار پایین است. پس رمز ارزها برای معاملات سنگین گزینه بسیار مناسبی می باشند.

● در خرید و فروش ارزهای دیجیتال پس از ثبت خرید یا فروش ارز و انجام معامله، به هیچ عنوان امکان کنسل کردن وجود ندارد و همین امر باعث شده تا در امنیت انجام معاملات بزرگ در این بستر بسیار بالا باشد. 

● اگر در انتقال رمز ارز آدرس به درستی ثبت شده باشد، امکان خطا در انتقال کوین به مقصد صفر خواهد بود. 

 

عوامل برتری Bitcoin نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

کلام آخر

بیت کوین یک سیستم ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) است که در سال 2008 توسط یک فرد یا گروه ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو طراحی شد. با استفاده از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW)، شبکه به استخراج‌کنندگان برای حفظ سیستم پاداش می‌دهد.

بیت کوین اولین شبکه پرداخت است که کاملاً مستقل و خودپایدار است و هیچ طرفی نمی تواند در آن دخالت کند یا آن را خاتمه دهد. از زمان پیدایش بیت کوین، صدها هزار آلتکوین ایجاد شده است که هر کدام موارد استفاده و مزایای خاص خود را ارائه می‌دهند.

پرشین الیت بهترین روش برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمزارزها است. حال که با این دنیای قدرتمند و پیچیده آشنا شدید، قدم اول در انجام معامله و یا ماینینگ هر کدام از رمز ارزها، شناخت دقیق روند سهام و یا دریافت سیگنال ارز دیجیتال از افراد متخصص است. شاید شما هم به سرمایه‌گذاری کریپتوکارانسی در دنیای بلاکچین علاقه دارید. پس حتما از آموزش‌های سایت پرشین الیت استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم که برای گرفتن نتیجه بهتر در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید و از بهترین تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بهره‌مند شوید. در دنیای ارزهای دیجیتال با ما همراه باشید تا برای انجام معاملاتی سود ساز شمار را یاری کنیم. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.