whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین استیکینگ ارز دیجیتال

1401/06/30 ساعت 03:48


 استیکینگ کریپتو به معنای تعهد ارز دیجیتالی است که از پیش مالک آن هستید تا واجد شرایط انتخاب شدن به صورت تصادفی برای تأیید اعتبار یک بلوک در یک بلاک چین و کسب جوایز بلوک شوید.استیکینگ فقط در یک ارز دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام انجام می شود و نه در پروتکل اثبات کار، که در آن پاداش های بلوک به استخراج کنندگان موفق اعطا می شود. صدها ارز رمزنگاری شده اجازه سهام دادن را می دهند، اما بزرگترین آنها اتریوم است که انتظار می رود از سال 2022 به طور کامل اثبات سهام شود.علاوه بر پاداش‌های بلوک برای استیکینگ ، که «ضراب‌زنی» نامیده می‌شود، استیکینگ چندین مزیت دیگر نیز ارائه می‌دهد.

کدام کریپتوها را می توان به اشتراک گذاشت؟

یک جستجوی سریع چند صد ارز دیجیتال را نشان می دهد که یک پروتکل POS را اجرا می کنند. بزرگترین و شناخته شده ترین آنها کاردانو BNB (Binance Coin) بایننس کوین ،Cardano و سولانا Solana هستند. هرکدام از آن‌ها دارای شرایط متفاوتی هستند، زیرا مقدار کریپتو مورد نیاز برای تعهد و همچنین حداقل مدت زمانی که کریپتو قفل شده است.

با این حال، انتظار می رود بزرگترین تغییر در آگوست 2022 رخ دهد، زمانی که اتریوم به طور کامل از پروتکل POW فعلی خود به یک پروتکل جدید POS منتقل شود. به طور دقیق تر، اتریوم بلاک چین قدیمی خود را با یک زنجیره جدید به نام Beacon Chain ادغام خواهد کرد. پس از این ارتقا، بلاک چین قدیمی POW با کندی شروع به کار می کند و ماینرهای موجود را تشویق می کند تا در بلاک چین جدید تبدیل شوند.

دلیل اینکه اتریوم به سمت پروتکل POS حرکت می کند به دو عامل مربوط می شود: 1) کاهش اثرات زیست محیطی و 2) تنگناها. از آنجایی که بلاک چین اتریوم برای امکان قراردادهای هوشمند طراحی شده است، این شبکه ترافیک بسیار افزایش یافته ای را از نوآوری های جدیدی که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، مانند NFT ها، تجربه کرده است.

در سیستم POW به معنای محدودیت پهنای باند است. و در نتیجه، رقبای POS مانند Solana به عنوان جایگزین‌های سریع‌تر، کم‌مصرف‌تر، کم‌مصرف و انرژی‌بر و مطمئن‌تر ظاهر شده‌اند.

چرا Crypto را به اشتراک بگذارید؟

مزایای استکینگ در کریپتو، اولاً، پاداشی است که از قرار دادن توکن‌های شما در قالب پاداش‌های بلوک و سایر هزینه‌های پرداختی توسط کاربران بلاک چین که می‌خواهند تراکنش‌های خود را قبل از دیگران اولویت‌بندی کنند، دریافت می‌شود. از آنجایی که جوایز بلاک برای حل یک پازل (یا «ماشین») داده نمی شود، گاهی اوقات تولید پاداش بلوک توسط اعتبارسنجی در سیستم POS به نام (minting) را می شنوید.

پاداش‌های ضرب‌کاری که فرد می‌تواند هنگام قرار دادن توکن‌ها دریافت کند، می‌تواند بسیار بزرگ و پرسود باشد. علاوه بر این، پروتکل های مختلف ممکن است با ارائه پاداش های بزرگتر نسبت به رقبای خود به رقابت بپردازند. 

علاوه بر این، با استیک کردن، از پروژه بلاک چین مورد نظرو با افزایش کارایی، امنیت آن تامین می کند. توانایی پروژه را برای مدیریت تراکنش ها افزایش می دهد و آن را در برابر حملات ایمن تر می کند.

در برخی از سیستم‌ها، از سهامداران خواسته می‌شود تا زمانی که برای اعتبارسنجی انتخاب نشده‌اند، آزمایش‌های بلوک‌های پیشنهادی را انجام دهند، که اساساً موافقت با درست به نظر رسیدن بلوک است. آزمایش‌کننده‌ها و اعتبارسنجی‌کنندگان هر دو پاداش دریافت می‌کنند.

از آنجایی که همه سهامداران متعهد به ارز رمزنگاری شده اند، این به عنوان راهی برای تشویق رفتار خوب عمل می کند زیرا هرکسی که بلوک های مخرب یا اشتباه را تأیید می کند، سهام خود را از دست می دهد. همچنین ممکن است در صورت شکست در انجام وظایف اعتبارسنجی، مثلاً با آفلاین شدن، بخشی از سهام خود را از دست بدهید.

برخی از پروژه ها علاوه بر این، نشانه های حاکمیتی را برای کسانی که سهام دارند صادر می کنند. توکن حاکمیت نشانه‌ای است که به مالک این حق را می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌های آینده و تغییرات پروتکل یا پروژه‌ای که در آن مشارکت دارد، نظر داشته باشد.

برخی از ارزهای دیجیتال از پروتکل اثبات سهام (DPoS) استفاده می کنند، مانند Steem و EOS. در پروتکل DPoS، کاربران مجازند موجودی سکه خود را به عنوان رای، که در آن قدرت رای گیری متناسب با تعداد سکه های نگه داشته شده است، متعهد شوند.

سپس از این آرا برای انتخاب تعدادی از نمایندگان برتر استفاده می شود که از طرف رای دهندگان خود زنجیره بلوکی را مدیریت می کنند و اجماع و امنیت را تضمین می کنند. معمولاً، پاداش‌های سهامگذاران پس از آن بین نمایندگان فوق‌العاده توزیع می‌شود، که سپس بخشی از جوایز را به انتخاب کنندگان خود به نسبت مشارکت فردی خود تقسیم می‌کنند.

Digital-currency-staking

سرمایه گذاری در کریپتو همچنین می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، از جمله یک دوره استقرار، که به این معنی است که سرمایه شما برای یک دوره خاص قفل شده است.

در نهایت، ما شاهد استخرهای بیشتر و بیشتری هستیم که توسط صرافی‌های ارزهای دیجیتال و کارگزاران رمزنگاری ارائه می‌شوند. آنها شبیه استخرهای ماینینگ در یک پروتکل POW هستند، زیرا کاربران در یک استخر مشترک مشارکت می‌کنند – در استخر استخراج، قدرت پردازش خواهد بود، و در استخر سهام، ارز دیجیتالی است که شما ممکن است مالک آن باشید.

صرافی یا کارگزار ارزهای دیجیتال شما را به اشتراک می گذارد و از طرف شما به عنوان یک اعتبارسنجی عمل می کند. اگر صرافی یا کارگزار با موفقیت یک بلوک را تأیید کند، کمیسیون (تا 25٪) دریافت می کند و پاداش باقی مانده بین همه شرکت کنندگان در استخر سهام تقسیم می شود.

5 ریسک اصلی به خطر انداختن ارزهای دیجیتال

بدیهی است که ارزهای دیجیتال فرصت‌های سودآوری هستند. به هر حال، مردم تا 100 میلیارد دلار از آنها درآمد کسب کرده اند. مهمتر این است که هیچ راه واحدی برای کسب ارزهای دیجیتال وجود ندارد. شما می توانید آنها را استخراج کنید، تجارت کنید، کسب درآمد کنید یا حتی آنها را به اشتراک بگذارید.

سرمایه گذاری در کریپتو چیست؟

سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به معنای واقعی کلمه به قفل کردن دارایی های خود از یک ارز دیجیتال خاص برای پشتیبانی از بلاک چین اشاره دارد. در ازای هر بلوکی که تایید می شود، پاداش دریافت می کنید. این رویه مشابه نگهداری سهام در یک شرکت و دریافت سود سهام در پایان سال است.

Staking از مکانیسم اجماع اثبات سهام استفاده می کند ، که گفته می شود بهتر از مدل اثبات کار بر اساس هزینه های محیطی است. به جای ماینینگ برای تایید یک تراکنش، شما شرط می گذارید. با انجام این کار، شما به امنیت و کارایی بلاک چین کمک می کنید زیرا به طور فعال (و از نظر مالی) روی آن سرمایه گذاری می کنید.

از ژانویه 2022، مردم تنها در پلتفرم بلاک چین Solana بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند. در واقع، استیکینگ سودآور است. اما بدون خطرات آن چنین نیست.

بنابراین فرآیند  استیک کردن بُعد جدیدی به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌افزاید، که به طور سنتی در مورد خرید پایین و فروش بالا بوده است. استیکینگ را می توان برعکس معامله تلقی کرد. به جای تلاش برای کسب سود سریع، سکه های خود را نگه می دارید تا سود پرداختی دریافت کنید.

بنابراین، خطرات در نظر گرفتن رمزارز چیست؟

هنگامی که سکه های خود را استیک می کنید، در اصل آنها را به عنوان وثیقه برای دریافت جوایز قرار می دهید. اگر قیمت سکه کاهش یابد، ممکن است کل سهام خود را از دست بدهید. علاوه بر این، اگر طرفدار شبکه کاهش یابد یا عملکرد استخر سهام تغییر کند، می‌توانید شاهد کاهش پاداش نیز باشید. 

به این ترتیب، مهم است که قبل از استیک کردن سکه‌های خود، همه خطرات را در نظر بگیرید. علاوه بر این، مهم است که به یاد داشته باشید که استیکینگ تضمینی برای بازده نیست - اگر شرایط تغییر کند، همچنان می توانید پول خود را از دست بدهید. با این حال، استیکینگ می تواند راهی عالی برای کسب پاداش باشد، اگر با دقت انجام شود و ریسک را به حداقل برساند.

بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی، برای سال ها محبوب ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال بوده است. اما با رشد بازار ارزهای دیجیتال، سایر سکه ها ویژگی ها و مزایای متفاوتی را ارائه می دهند. یکی از امیدوار کننده ترین آنها اتریوم است که یک پلتفرم نسل بعدی را ارائه می دهد که توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های غیرمتمرکز بسازند.

اتریوم علاوه بر پتانسیل خود به عنوان یک ارز جهانی، زیرساختی برای انواع جدیدی از برنامه های غیرمتمرکز نیز ارائه می دهد. این موضوع شامل همه چیز از قراردادهای هوشمند گرفته تا مبادلات غیرمتمرکز می شود. در نتیجه، اتریوم اغلب به عنوان یک سرمایه گذاری جذاب تر از بیت کوین دیده می شود. به این دلایل، اتریوم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است.

در ادامه به ۵ خطر احتمالی  استیکینگ اشاره خواهیم کرد:

1. متحمل شدن زیان های بزرگ

اولین ومحتمل ترین خطر این است که ممکن است با ضرر مواجه شوید. اگر قیمت رمز ارزهای پایه مورد نظر شما به طور ناگهانی کاهش یابد ، ممکن است این اتفاق بیفتد . به عنوان مثال، اگر سولانا (SOL) را به اشتراک بگذارید و قیمت آن 50 درصد کاهش یابد، نیمی از سرمایه خود را از دست خواهید داد. این امر به ویژه در مورد پروژه های جدیدی که اطلاعات کمی در مورد آنها دارید باعث نگرانی می شود. در حالی که آنها ممکن است با وعده های زیادی شروع کنند، می توانند به سرعت از بین بروند و تمام ارزش خود را از دست بدهند.

2. در معرض کلاهبرداری و سرقت قرار گرفتن

سرقت و سایر جرایم رمزنگاری روز به روز بیشتر و بیشتر رایج می شوند. فقط در سال گذشته، مجرمان 14 میلیارد دلار ارز دیجیتال به دست آوردند - بالاترین رقم در تمام دوران. هنگام سهام گذاری ارزهای دیجیتال، این اعتماد را بدست آورید  که دارنده وجوهی که آدام به خرید آن کرده‌اید کلاهبردار نیست. 

3. دوره "قفل کردن".

بیشتر پلتفرم های استیکینگ نیاز دارند که سکه های خود را برای مدت زمان مشخصی قفل کنند. این بدان معنی است که در این مدت نمی توانید به سکه های خود دسترسی داشته باشید یا آن را معامله کنید. این می تواند خطرناک باشد زیرا اگر قیمت ارز دیجیتالی که در اختیار دارید به شدت کاهش یابد، نمی توانید آن را بفروشید و ضرر خود را کاهش دهید.

4. هزینه های قابل توجه

با وجود اینکه ردیابی به ماشین آلات سنگین مانند استخراج نیاز ندارد، اما ارزان نیست . شما باید یک اتصال اینترنتی خوب و یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید. علاوه بر این، باید هزینه برق مصرفی برای تامین انرژی کامپیوتر خود را نیز بپردازید. همه اینها می تواند اضافه شود و باعث شود که استیکینگ آنچنان که در نگاه اول به نظر می رسد سودآور نباشد.

5. پاداش تاخیر 

بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده زمان زیادی را برای ارائه پاداش های استیکینگ می طلبند. این چیزی نیست که روزانه انجام شود . به همین دلیل، ممکن است مجبور شوید برای سرمایه گذاری مجدد درآمد خود مدت زیادی منتظر بمانید و در نتیجه بر روی پرتفوی کلی شما تأثیر بگذارد. و اگر قیمت ارز دیجیتالی که در اختیار دارید در این مدت کاهش پیدا کند، باید بیشتر منتظر بمانید تا به جایی که بودید برگردید.

علاوه بر ، این خطر وجود دارد که پلتفرم استیکینگ ناپدید شود یا هک شود و شما را بدون پرداخت سهام یا بهره خود رها کند. اگرچه این اتفاق نادر است، اما قبلاً با پلتفرم هایی مانند Compound و MakerDAO اتفاق افتاده است. 

هنگام انتخاب یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری ارز دیجیتال خود، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و فقط با پلتفرم های معتبر سهام داشته باشید.

هنگام انتخاب یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری ارز دیجیتال خود، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و فقط با پلتفرم های معتبر سهام داشته باشید.

مزایای استفاده از رمز ارزها

Staking برای پشتیبانی از شبکه و کسب پاداش، سکه ها را در کیف پول نگه می دارد. هنگامی که رمز ارز را به اشتراک می گذارید، اساساً وجوه خود را برای یک دوره معین برای اعتبارسنجی تراکنش ها در شبکه قفل می کنید. در ازای وام دادن قدرت محاسباتی خود به شبکه، سکه های تازه ضرب شده یا درصدی از کارمزد تراکنش دریافت می کنید.

مزیت کلیدی استیک این است که روشی غیرفعال برای کسب درآمد از دارایی های رمزنگاری شماست. برخلاف استخراج که به سخت افزار گران قیمت نیاز دارد و انرژی زیادی مصرف می کند، استیکینگ مستلزم این است که سکه های خود را در یک کیف پول پشتیبانی شده نگه دارید. تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، می‌توانید حتی زمانی که خواب هستید به کسب پاداش ادامه دهید.

به‌علاوه، اشتراک‌گذاری می‌تواند به امنیت شبکه کمک کرده و آن را غیرمتمرکزتر کند. با واگذاری سهام خود به چند اعتبارسنجی، می توانید نقش فعالی در تضمین ایمنی و یکپارچگی شبکه ایفا کنید. در نهایت، اینکه آیا رمز ارز خود را به اشتراک بگذارید یا نه به ترجیح شخصی بستگی دارد. اگر به دنبال راهی غیرفعال برای کسب درآمد از دارایی های خود هستید، استکینگ ممکن است گزینه خوبی باشد. با این حال، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد شریک کردن ارز دیجیتال خود، خطرات آن را درک کنید.

چگونه با خیال راحت کریپتو را به اشتراک بگذاریم؟

وقتی نوبت به قرار دادن رمز ارز شما می رسد، چند نکته وجود دارد که برای انجام ایمن آن باید در نظر داشته باشید. ابتدا، باید مطمئن شوید که فقط سکه هایی را می گذارید که می توانید از دست بدهید.  زیرا همیشه این خطر وجود دارد که در زمان گذاشتن سکه با مشکل فنی رو به رو شوید. دوم، شما باید اطمینان حاصل کنید که از یک سرویس استکینگ معتبر استفاده می کنید. کلاهبرداری های زیادی وجود دارد و شما نمی خواهید ارز های خود را به این شکل از دست دهید. 

در نهایت، باید مطمئن شوید که سکه های سرمایه‌گذاری شده خود را به طور منظم زیر نظر دارید. به این ترتیب، اگر مشکلی وجود داشته باشد، می‌توانید به سرعت آن‌ها را پیدا کنید و مطابق با آن اقدام کنید. با پیروی از این نکات ساده، می‌توانید رمز ارز خود را با خیال راحت به اشتراک بگذارید و از پاداش‌هایی که به همراه دارد لذت ببرید.

نکاتی برای انتخاب صرافی استیکینگ 

وقتی نوبت به انتخاب یک صرافی استیکینگ کریپتو می رسد ابتدا اندازه صرافی را در نظر بگیرید. صرافی بزرگتر احتمالاً منابع و نقدینگی بیشتری خواهد داشت، که اگر بخواهید سهام خود را بفروشید یا پاداش کسب کنید، می تواند مفید باشد. با این حال، یک صرافی کوچکتر ممکن است خدمات و پشتیبانی شخصی بیشتری ارائه دهد.

دوم، هزینه های مرتبط با صرافی را ارزیابی کنید. برخی از صرافی درصدی از درآمد شما را دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر هزینه ثابتی را دریافت می کنند. پلتفرمی را انتخاب کنید که هزینه های معقولی دریافت کند و مطابق با خدمات ارائه شده باشد. در نهایت، درباره تیم پشت صرافی تحقیق کنید. یک تیم خوب سابقه صنعتی اثبات شده ای خواهد داشت و در مورد عملکرد خود شفاف خواهد بود. با انجام بررسی‌های لازم، می‌توانید یک صرافی ارز دیجیتال را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.

در ادامه نگاهی دقیق‌تر به بزرگترین صرافی‌های سهام اتریوم تا 2 سپتامبر آورده شده است:

کوین بیس، 2 میلیون ETH

کوین بیس از آوریل سال گذشته، سهام اتریوم را پیشنهاد داده است. اما دو هفته پیش، این شرکت اولین گزینه سهامداری مایع را معرفی کرد: Coinbase Wrapped Staked ETH (cbETH). رفتار آن شبیه به روش stETH است و می تواند به عنوان وثیقه در پروتکل های وام مالی غیرمتمرکز استفاده شود. طبق CoinMarketCap، از روز جمعه، ارزش بازار cbETH 936 میلیون دلار است و در 880 کیف پول منحصر به فرد نگهداری می شود .

کراکن، 1.1 میلیون ETH

در دسامبر 2020، پس از راه‌اندازی زنجیره بیکن اثبات سهام، کراکن اعلام کرد که مشتریانش قبل از ادغام، 100000 ETH شرط کرده‌اند. این مقدار ده برابر شده است. برخلاف Lido، Coinbase، و Binance، Kraken گزینه ای برای استیکینگ مایع ارائه نمی دهد. در واقع، اکنون یک هشدار در بالای صفحه سوالات متداول آن وجود دارد تا به کاربران بگوید که تا پس از ادغام نمی‌توانند اتریوم خود را لغو کنند. اما قرار گرفتن کراکن در معرض استخرها در واقع بزرگتر از 1.1 میلیون ETH است که به نظر می رسد. در دسامبر 2021 ، کراکن Staked را خریداری کرد که بازوی آمریکایی آن، Staked.US، 405600 ETH سهام را تشکیل می‌دهد.

بایننس، 904608 ETH

بایننس Binance Beacon ETH (bETH) خود را در اواخر سال 2021 راه‌اندازی کرد و آن را برای سپرده‌گذاران اتریوم که به استخر سهام آن ملحق شده‌اند، صادر کرده است. توکن‌های beTH امکان استیکینگ شناور را فراهم می‌کنند، به این معنی که کاربران می‌توانند از آن در زنجیره جانبی اتریوم بایننس، (زنجیره هوشمند بایننس)، به همان روشی که پیش ار آن از اتریوم بهره می بردند، استفاده کنند. به گفته BscScan ، در حال حاضر در 8939 کیف پول منحصر به فرد نگهداری می شود.

تصورهای نادرست درباره استکینگ 

در ادامه برخی تصورات نادرست در رابطه با استیکینگ پاسخ داده شده‌اند.

تصور نادرست  شماره 1: همه استکینگ های PoS برابر نیستند 

برخی از پروتکل‌ها نیز استیکینگ  نرم را ارائه می‌کنند ، که در آن کاربران نیازی به قفل کردن سکه‌های خود برای کسب پاداش ندارند (به عنوان مثال، Algorand ). این پروتکل بر اساس درصد بازده/نرخ تخمینی سالانه، جوایزی را بین سهامداران فعال توزیع می کند. به کاربران Algorand برای هر بلوک جدید به سادگی با نگه داشتن توکن های ALGO در کیف پول خود، جوایزی پرداخت می شود.

برخی از شبکه‌های بلاک چین که از مکانیزم اجماع PoS استفاده می‌کنند، به تاییدکنندگان اجازه می‌دهند تا در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی که باعث پیشرفت در اکوسیستم می‌شود، مشارکت کنند. سرمایه گذاری رمزنگاری از روشی برای ثبت امن تراکنش ها به تسهیل حاکمیت و سایر ویژگی ها تکامل یافته است.

همچنین باید توجه داشته باشیم که برای شرکت در سهامداری برای ایمن سازی یک شبکه، کاربران لزوماً نیازی به مشارکت فعال در اعتبارسنجی بلوک ندارند. آنها به نوبه خود سهام خود را به اعتبار سنجی ها به روشی غیر حضانت واگذار می کنند تا بدون مشارکت فعال، جوایزی را به دست آورند. به این اثبات سهام (dPoS) می گویند .

سهامداری حاکمیت

سهامداری حاکمیتی از کاربران می‌خواهد که با خرید توکن حاکمیتی، روی یک پروتکل -یک شبکه بلاک چین، یک پروتکل DeFi و غیره- سرمایه‌گذاری کنند. سپس کاربران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری ‌های خود جوایزی کسب کنند، که به آن‌ها نیز حق رأی‌های حاکمیتی را می‌دهد که اغلب به طور مستقیم با تعداد توکن‌های استیک شده متناسب است.

سهامداری حاکمیتی به کاربران این فرصت را می دهد که در اداره پروژه هایی که به آن اعتقاد دارند شرکت کنند و نقش فعالی در تصمیم گیری ایفا کنند. با مشارکت در حاکمیت، کاربران متوسط می توانند آینده پروژه های رمزنگاری مورد علاقه خود را شکل دهند و همچنان برای سهام دادن پاداش دریافت کنند. ریسک حاکمیت می تواند در شبکه های PoS و dPoS، پروتکل های میزبانی شده در بالای آنها و حتی در پروتکل های متمرکز اتفاق بیفتد. همانطور که خواهید دید، این کلید برای درک اشکال بسیاری است که کلمه "Sking" می تواند داشته باشد.

سایر باورهای غلط رایج

همانطور که اشاره کردیم یکی از اصلی ترین تصورات غلط در مورد استیکینگ این است که فکر می کنیم همه بازی ها دقیقاً یکسان هستند.

ممکن است با مکانیسم‌های الهام‌گرفته از استیکینگ اثبات سهام در پروتکل‌های DeFi مواجه شده باشید . مفاهیمی مانند سرمایه گذاری نقدینگی (شرکت برای کسب پاداش برای تامین نقدینگی) و کشاورزی بازده (به اشتراک گذاشتن یک دارایی، گاهی اوقات دارایی های سودآور، برای کسب پاداش در دیگری) از سهامداری PoS الهام گرفته و در فضای رمزنگاری، با میلیاردها مورد ، به جریان اصلی تبدیل شده است. دلار متعهد به پروتکل ها در سطح جهان است.

اگرچه بسیاری ممکن است دقیقا بدانند که هر پروتکل در هنگام ذکر کردن staking به چه چیزی اشاره دارد، هنوز چند تصور اشتباه در مورد مفهوم و آنچه که مستلزم آن است وجود دارد.

تصور اشتباه شماره 2: نام یکسان، کاربردهای متفاوت 

همانطور که در بالا دیدیم، حتی در زنجیره‌های PoS، همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به یک اندازه ایجاد نمی‌شوند.

حتی با وجود اینکه اصطلاح استکینگ از مکانیسم اجماع اثبات سهام نشأت گرفته است، امروزه این اصطلاح معانی مختلفی دارد. برای مثال، می‌توانید MATIC را برای کسب پاداش در بایننس (یک صرافی متمرکز)، سهام ETH برای تبدیل شدن به اعتبارسنجی در شبکه اتریوم، یا حتی توکن‌های Curve را برای مشارکت در حاکمیت پروتکل آن‌ها به اشتراک بگذارید. بنابراین، روشن کردن معنای واقعی هر یک از این پروژه‌های مختلف مهم است.

در یک سطح گسترده تر، تفاوت اصلی بین انواع مختلف سهام در ماهیت هر پروتکل نهفته است. شبکه‌های بلاک چین، کاربران را تشویق می‌کند تا برای ایمن کردن شبکه و اعتبارسنجی تراکنش‌ها سهام داشته باشند، و برای کسانی که به اعتبارسنجی بلوک‌های خبری کمک می‌کنند، پاداش می‌دهند. از سوی دیگر، پروتکل‌های DeFi نیازی به اعتبارسنجی بلوک‌ها ندارند، بلکه برای نقدینگی و قفل‌شده با ارزش کل (TVL) تلاش می‌کنند، بنابراین آنها سرمایه‌گذاری نقدینگی را تشویق و مشوق می‌کنند. صرافی‌های متمرکز به کسب سود اهمیت می‌دهند و می‌توانند این کار را از طریق کارمزد، کمیسیون یا یافتن راه‌های خلاقانه برای استفاده از دارایی‌هایی که در آنها سپرده‌گذاری می‌کنید،

انجام مکانیسم های مختلف بالا از یک نام و پاداش استفاده می کنند، اما ساختارها و اهداف نهایی متفاوتی دارند. بنابراین، شما می‌توانید staking را به عنوان سیستمی تعریف کنید که در آن یک پروتکل به کاربران پاداش می‌دهد در ازای اینکه آن‌ها دارایی‌های خود را از توکن‌های انتخاب شده در سهام قرار دهند. همانطور که اشاره کردیم این می تواند برای اهداف مختلفی باشد که هر پروتکل ممکن است داشته باشد.

تصور اشتباه شماره 3: از دست دادن و کسب درآمد

یکی دیگر از تصورات غلط رایج این است که شما نمی توانید از طریق استیک کردن پول از دست بدهید. کاربران تمایل دارند یک برنامه استیکینگ را با این ایده یکی بدانند که حتی اگر دارایی‌هایشان کاهش یابد، پاداش‌های آن در نهایت هرگونه کاهش در ارزش اولیه سکه‌های استیکینگ شده را پوشش می‌دهد. این باور نه تنها گمراه کننده است، بلکه از نظر مالی نیز غیرمسئولانه است. شما می توانید درآمد غیرفعال با ارزشی کسب کنید.

این امر حتی در مورد dPoS یا PoS staking نیز صادق است. اگر یک اعتبار سنجی نتواند امنیت شبکه را حفظ کند یا رفتار غیرصادقانه ای داشته باشد، ممکن است درصدی از سهام خود را از طریق اسلش از دست بدهد. همچنین، قیمت‌های کریپتو نوسانات بالایی را تجربه می‌کنند و بیشتر پروتکل‌های اثبات سهام اجازه لغو فوری را نمی‌دهند. 

بنابراین، آیا استیکینگ ارزهای دیجیتال ارزش آن را دارد؟

خب، بستگی دارد. ریسک‌ها زیاد هستند، اما پاداش‌های بالقوه نیز همین‌طور است. به اشتراک گذاشتن ارزهای دیجیتال یک راه عالی برای کسب درآمد غیرفعال است. با نگه داشتن سکه ها در کیف پول استیکینگ، می توانید نرخ سود بالایی بیش از 10 تا 20 درصد در سال به دست آورید. با این اوصاف، به اشتراک گذاشتن کریپتو می‌تواند به مزایایی منجر شود که فقط برای گروه کوچکی از افراد قابل دسترسی است. برای به اشتراک گذاشتن ارزهای دیجیتال، بسیاری از پلتفرم ها حداقل نیاز سرمایه گذاری دارند . به عنوان مثال، برای به اشتراک گذاشتن اتریوم 2.0، باید حداقل مبلغ 32 اتریوم را واریز کنید، که در زمان نوشتن این مقاله، بیش از 85000 دلار آمریکا است. این یک سرمایه گذاری بزرگ است که اغلب، فقط عده معدودی از عهده پرداخت آن بر می آیند.

به‌علاوه، بسیاری از افراد به استخرهای سهام می‌پیوندند ، جایی که چندین کاربر منابع محاسباتی خود را ترکیب می‌کنند تا شانس خود را برای کسب پاداش افزایش دهند.

به‌علاوه، بسیاری از افراد به استخرهای سهام می‌پیوندند ، جایی که چندین کاربر منابع محاسباتی خود را ترکیب می‌کنند تا شانس خود را برای کسب پاداش افزایش دهند.

نیت هیندمن، رئیس بخش رشد محصول سهامداری غیرمتمرکز Bancor، توضیح می دهد : «اگر سرمایه گذاری در استخرهای نقدینگی فقط برای پیشرفته ترین کاربران سودآور باشد، احتمالاً نقدینگی در دستان معامله گران بسیار کمتری متمرکز می شود و مقاومت DeFi کاهش می یابد. 

نتیجه 

در مورد استیکینگ ارز دیجیتال، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. قبل از هر چیز، همیشه باید به یاد داشته باشید که ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی بسیار فرار هستند. این بدان معنی است که قیمت ها می توانند به طور ناگهانی بالا یا پایین بروند و اگر مراقب نباشید ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. 

ثانیا، شما باید خطرات مرتبط با سهام در مبادلات را بدانید. در حالی که بسیاری از صرافی‌ها در برابر هک و سایر کلاهبرداری‌ها بیمه ارائه می‌کنند، همیشه اینطور نیست و اگر صرافی هک شود یا در معرض خطر دیگری قرار بگیرد، همچنان ممکن است وجوه خود را از دست بدهید. در نهایت، بهترین کار این است که از صرافی های مطمئنی که پیش تر درباره آنها توضیح دادیم استفاده کنید و از نحوه شرایط احراز هویت آنها برای کاربران ایرانی مطلع شوید.. این نکات ساده می تواند به محافظت از خود در برابر خطرات مخاطرات رمزنگاری کمک کند.این نکته را هم در نظر داشته باشید که امروزه جهت راحتی سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه آنها کانال سیگنال ارز دیجیتال ایجاد شده که می توانید با عضویت در این کانال ها به بهترین سیگنال ارز دیجیتال دست یابید.

همچنین میتواند در پرشین الیت ، استیکینگ ارز دیجیتال ، مزایا و معایب آن را مطالعه نمائید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.