whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

قیمت اتریوم براساس داده های بازار به این زودی ها 2 هزار دلار را نخواهد دید

1402/04/07 ساعت 17:44


داده های بازار نشان می دهد که قیمت اتریوم به این زودی ها 2 هزار دلار نخواهد دید
معیارهای ضعیف مشتقات، کاهش استفاده از TVL و Dapps، خرس‌های اتریوم را در موقعیت بهتری برای حفظ قیمت ETH زیر 2000 دلار قرار می‌دهند.

قیمت اتر (ETH) پس از افزایش 17.5 درصدی بین 15 ژوئن و 22 ژوئن با مقاومت قوی در 1920 دلار مواجه شد. تعدادی از عوامل به افزایش محدود کمک کردند، از جمله بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان، محیط نظارتی ارزهای دیجیتال و تقاضای ضعیف‌تر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) ) در شبکه اتریوم.
قیمت ETH با بادهای مخالف اقتصاد کلان مواجه است
در 26 ژوئن، یک قاضی فدرال درخواست بایننس را رد کرد که می‌توانست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را از صدور بیانیه‌های عمومی مرتبط با این پرونده منع کند.
علاوه بر این، گزارش مدیریت دارایی HSBC در چشم‌انداز میان‌سالی خود نسبت به رکود اقتصادی در ایالات متحده در سه‌ماهه چهارم و به دنبال آن یک سال انقباض و رکود اروپایی در سال 2024 هشدار داد. این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که نقص‌های شرکت‌ها شروع به افزایش کرده‌اند.
در نهایت، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، در 27 ژوئن به CNBC گفت که بانک‌های مرکزی باید با بالا نگه‌داشتن نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار، به سخت‌گیری ادامه دهند.
تقاضای شبکه اتریوم، هزینه گاز کاهش می‌یابد
با کاهش 60 درصدی هزینه‌های گاز، استفاده از DApps در شبکه اتریوم نتوانست شتاب بیشتری بگیرد. شایان‌ذکر است، میانگین هزینه تراکنش 7 روزه در 26 ژوئن به 3.7 دلار کاهش یافت که نسبت به 9 دلار در چهار هفته قبل کاهش یافت.
آدرس‌های فعال Dapps نیز در همین دوره 27 درصد کاهش یافت.

فعالیت 30 روزه اتریوم DApp. منبع: DappRadar

توجه داشته باشید که کاهش روی Uniswap و MetaMask Swap متمرکز بود، درحالی‌که بیشتر بازارهای توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) شاهد افزایش کیف پول‌های فعال منحصربه‌فرد خود (UAW) بودند.
با وجود عملکرد ضعیف UNiswap NFT Aggregator، این بخش با هجوم مناسبی از کاربران در OpenSea، Blur، Manifold، LooksRare و Unick مواجه شد.
بااین‌حال، نکته نگران‌کننده‌تر این است که کل ارزش قفل شده (TVL) که سپرده‌های قفل شده در قراردادهای هوشمند اتریوم را اندازه‌گیری می‌کند، به پایین‌ترین سطح خود از آگوست 2020 رسیده است. طبق گفته DefiLlama، این شاخص بین 28 آوریل و 28 ژوئن 6.9 درصد کاهش یافت و به 13.9 میلیون ETH رسید.
افزایش قیمت ETH توسط بازارهای مشتقات پشتیبانی نمی‌شود
بنابراین، معامله‌گران حرفه‌ای برای حرکت بعدی قیمت ETH چگونه قرار می‌گیرند؟ بیایید در معاملات آتی اتر چیزهای زیادی را در نظر بگیریم تا احتمال شکست ETH/USD از مقاومت 1920 دلاری را بسنجیم.
معاهده‌های آتی سه‌ماهه اتریوم وسیله ترجیحی نهنگ‌ها و میزهای آربیتراژ است. بااین‌حال، این قراردادهای ماه ثابت معمولاً با قیمتی جزئی در بازارهای لحظه‌ای معامله می‌شوند، زیرا برای به تعویق‌انداختن تسویه، هزینه اضافی را می‌طلبند.
در نهایت، در مارکت‌های سالم، قراردادهای آتی اتریوم باید با حق بیمه سالانه 5 تا 10 % خریدوفروش شوند، موقعیتی که به‌عنوان contango شناخته می‌شود.

حق بیمه سالانه آتی ۲ماهه اتر. منبع: Laevitas

باتوجه‌به حق بیمه آتی که به‌عنوان شاخص پایه شناخته می‌شود، معامله‌گران حرفه‌ای از خریدهای بلندمدت (شرط‌های صعودی) اجتناب می‌کنند. علی‌رغم بهبود اندک به 3٪، این متریک از آستانه 5٪ خنثی فاصله دارد.
به جهت از بین بردن اثرات خارجی که احتمال دارد تنها بر معاملات آتی اتر تأثیر بگذارد، باید مارکت های ETH را بررسی کرد. نشانگر 25% انحراف دلتا گزینه‌های تماس (خرید) و فروش (فروش) مشابه را با هم مقایسه می‌کند و هنگامی که ترس رایج باشد مثبت می‌شود؛ زیرا حق بیمه گزینه فروش محافظ بالاتر از گزینه‌های تماس است.

اتر 30 روزه 25 درصد کج. منبع: Laevitas

اگر معامله‌گران از سقوط قیمت اتر بترسند، اندیکاتور انحراف به بالای 8 درصد خواهد رفت. از طرفی، هیجان متداول انعکاس یافته یک انحراف منفی 8 % است.

همان‌طور که در بالا نشان داده شد، شیب دلتا از 22 ژوئن با خوش‌بینی متوسط روبه‌رو شده است، اما برای مدت طولانی قادر به حفظ آن نیست. در حال حاضر، متریک منفی 2 درصد تقاضای متعادلی را برای گزینه‌ها نشان می‌دهد.
مقاومت زیر 2000 دلار همچنان هولناک است
با قضاوت بر اساس معیارهای مشتقات ETH، کاهش استفاده از TVL وDapps، خرس‌ها در موقعیت بهتری برای دفاع از مقاومت 1920 دلاری هستند. علاوه بر این، بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان و جریان اخبار نظارتی ارزهای دیجیتال، بدبینی متوسط نسبت به دارایی‌های ریسک‌پذیر از جمله اتر را تأیید می‌کند.
این لزوماً به این معنا نیست که اتر موظف است 1750 دلار را مجدداً آزمایش کند، اما مطمئناً پس از شکست در شکستن سطح 1920 دلار در سه نوبت بین 21 ژوئن تا 25 ژوئن، مانع بزرگی برای گاوهای ETH است.
در نتیجه، حداقل برای کوتاه‌مدت، خرس‌های اتریوم شانس بهتری برای دفاع موفقیت‌آمیز از این سطح مهم قیمت دارند.

خدمات پرشین الیت 

پرشین الیت باسابقه‌ای درخشان در زمینه بازار رمزارزها و فارکس مفتخر است تا شما را با ارائه کانال سیگنال ارز دیجیتال و سودهای شگفت‌انگیز این بازارها همراهی کند. شما می‌توانید با احراز هویت بایننس از سودهای سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس جا نمانید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.