whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

Renvm چیست؟

1401/11/25 ساعت 03:49


 بسیاری از اوقات ما به پروژه‌ها بر اساس مزیت‌ها و محصولاتی که به ما ارائه می‌دهند نگاه می‌کنیم، اما به نحوه عملکرد آنها یا اجزایی که آن را ممکن می‌سازند، توجه نمی‌کنیم. پروتکل Ren و RenVM یک ماشین مجازی بر روی پروتکل لایه دوم Ren اجرا می شود که به نوبه خود در شبکه اتریوم توسعه یافته است. بسیاری از ما درباره پروتکل Ren می‌دانیم یا شنیده‌ایم، اما نمی‌دانیم این پروتکل چیست یا ماشین مجازی آن چگونه کار می‌کند. هدف این دستگاه امکان توسعه توکن‌هایی است که توسط ساختاری کاملاً غیرمتمرکز کنترل می‌شوند. در ادامه ی این مقاله از پرشین الیت به بررسی جزییات Renvm و نحوه عملکرد آن ها خواهیم پرداخت.

دنیای ارز دیجیتال دنیای پر رمز و رازی است که فعالیت در آن مستلزم دانش است. یکی از بهترین راه ها برای کسب سود در دنیای ارز دیجیتال استفاده از سیگنال ارز دیجیتال است. وب سایت پرشین الیت مفتخر است که بهترین سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس را در اختیار کاربران خود قرار دهد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت مراجعه کنید.

RenVM 1

RenVM چیست؟

Renvm یک متولی همه کاره غیرمتمرکز و بدون مجوز است. ساده ترین راه برای تصور RenVM این است که ابتدا به یک متولی غیرقابل اعتماد فکر کنید که دارایی های دیجیتال شما را در حین حرکت بین بلاک چین ها نگه می دارد. شما بیت کوین را به RenVM می دهید، آن بیت کوین را نگه می دارد، و آن بیت کوین را به عنوان یکERC20 معروف به (renBTC) روی اتریوم با نسبت 1:1 می سازد تا اطمینان حاصل شود که renBTC شما همیشه با همان مقدار BTC پشتیبانی می شود.

در زیر پوشش ، شباهت فنی کمی بین WBTC و RenVM وجود دارد، اما تجسم WBTC می تواند به درک RenVM کمک کند. WBTC، یک نهاد واجد شرایط، BTC را به BitGo، یک متولی متمرکز می دهد. آن‌ها، آن را در سردخانه نگه می‌دارند، تعادل تجمعی دریافتی را پیگیری می‌کنند و سپس یک نمایش ۱:۱ از آن BTC در بلاک چین اتریوم به‌عنوانERC-20 معروف به WBTC ایجاد می‌کنند. سپس به بازرگانان ارائه می شود تا WBTC را در بازار آزاد بفروشند. به طور کلی آنها BTC را می گیرند، آن را ذخیره می کنند و WBTC 1:1 را روی بلاک چین اتریوم برش می دهند. RenVM دقیقاً همین کار را انجام می دهد، BTC را می گیرد، آن را ذخیره می کند و renBTC 1:1 را در بلاک چین اتریوم، اما در مقیاس زمانی بسیار سریع تر، ضرب می کند.

احراز هویت بایننس درست برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال بسیار مهم است، پس لازم است از متخصصان پرشین الیت برای احراز هویت بایننس کمک بگیرید.

تاریخچه RenVM

توسعه چنین ماشین قدرتمندی نیازمند هزینه و زمان و تخصص است. ایجاد این ابزار عالی در 24 نوامبر 2017 آغاز شد. در آن روز، شرکت RenVM در سنگاپور تاسیس شد. تا 2 فوریه سال بعد بود که ICO برای شروع با تامین مالی پروژه رن برگزار شد.ICOمذکور 24 ساعت به طول انجامید و توانست کمتر از 34 میلیون دلار جمع آوری کند.

بنیانگذاران این شرکت تایانگ ژانگ و لونگ وانگ هستند. پس از اولین ICO، آنها و تیم توسعه خود روند سخت ایجاد کل ساختار ماشین مجازی را آغاز کردند. این برنامه نویسی به طور رسمی و با موفقیت در 27 می 2020 با راه اندازی شبکه اصلی تکمیل شد. پس از راه‌اندازی شبکه اصلی پروژه، آن‌ها با استفاده از اکوسیستم مالی غیرمتمرکز اتریوم، پتانسیل فناوری خود را با اتصال سریع و آسان فناوری‌های بلاک چین نشان دادند.

استفاده از سگنال فیوچرز برای کسب سود در دنیای ارز دیجیتال بسیار مهم است میتوانید بهترین سیگنال فیوچرز را در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت بیابید و از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اندیکاتورها یکی از اصلی ترین ابزارها برای بررسی نوسانات قیمت ارز دیجیتال هستند. برای استفاده از خدمات فروش اندیکاتور VIP به وب سایت پرشین الیت مراجعه کنید. 

چرا RenVM ایجاد شد؟

این ماشین مجازی اساس کل پروژه پروتکل رن را نشان می دهد. هدف از این پروژه توسعه مکانیسم‌های مختلف قابلیت همکاری بلاک چین بین شبکه اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال است.

یکی از اهداف این دستگاه تضمین اصول خاصی مانند سیستم غیرمتمرکز، امنیت، سرعت عملیات و حفظ حریم خصوصی کاربران و تراکنش ها می باشد.

چند ماه پیش RenVM نیز در Avalanche فعال شد و به کاربران اجازه می‌داد تا دارایی‌ها را در شبکه Avalanche ثبت و برش دهند. ادغام یک تابع سپرده گذاری و برداشت مستقیم از شبکه با نرخ گاز کاهش یافته را ایجاد می کند.

RenVM 2

برای بهرمندی از بهترین سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس میتوانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت بپویندید و با عضویت VIP از جدید ترین اخبار مربوط به قیمت ارز دیجیتال با خبرشوید.

RenVM چگونه کار می کند؟

RenVM برای دستیابی به اهداف اصلی خود، روی ساختار قراردادهای هوشمند توسعه یافته در شبکه اتریوم کار می کند. این قراردادها دائماً با آنچه ما به عنوان Darknodes می شناسیم در تعامل هستندDarknode ها گره های غیرمتمرکز هستند که امکان همکاری بین بلاک چین ها را فراهم می کنند و امنیت، تمرکززدایی، حریم خصوصی و سرعت تراکنش ها را تضمین می کنند. دارک نودهایی که با قراردادهای هوشمند تعامل دارند، از فناوری‌های رمزنگاری معروف به قدرت بالای خود استفاده می‌کنند و به نوبه خود مجموعه‌ای از ابزارها را با هدف دستیابی به محیطی که انتظارات توسعه‌دهندگان پروتکل رن را برآورده می‌کند، تشکیل می‌دهند. برخی از این ابزارها عبارتند از Shamir’s Secret Sharing (SSS)، الگوریتم اجماع Hyperdrive (معروف به سرعت بالا) و sMPC Secure Computing Systems.

عملکرد RenVM با سایر پروژه های کلاسیک که در آن ارز دیجیتال را وارد می کنیم و در ازای آن یک توکن ERC-20 دریافت می کنیم که همان ارزش سکه مسدود شده را دارد، تفاوت چندانی ندارد. به عنوان مثال، اگر 1 BTC را وارد کنیم، در مورد پروژه wBTC، 1 wBTC که معادل همان مقدار است و با آن می توانیم به اکوسیستم اتریوم دسترسی پیدا کنیم، زیرا یک ERC- 20 توکن است.

روشی که ماشین مجازی رن به این تراکنش دست می یابد تا حدودی با روش کلاسیکی که همه می شناسیم متفاوت است. برای انجام این کار، از سه ابزار کلیدی استفاده می کند که در ادامه به تفصیل آن ها را بررسی خواهیم کرد.

RenVM 3

با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت میتوانید از جدیدترین تغییر قیمت ارز دیجیتال مطلع شوید.

Darknodes چیست؟

Darknodes مجموعه ای از گره ها هستند که با هم بخشی ضروری از شبکه را تشکیل می دهند که باعث کارکرد RenVM می شود. این گره ها وظیفه مسدود کردن وجوه را بر عهده دارند. آنها با هم یک شبکه بزرگ اجتماعی یا P2P را تشکیل می دهند که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و همچنین ارائه قدرت محاسباتی و ذخیره سازی عالی را فراهم می کند. به لطف این گره ها، زیرساخت پردازش غیرمتمرکز وجود دارد که تعامل بلاک چین اتریوم با سایر بلاک چین ها را تسهیل می کند. به عبارت دیگر، آنها مسئول انجام کلیه فعالیت های زنجیره ای متقابل ماشین مجازی هستند. اگر به فکر تشکیل Darknode هستید، باید بدانید که به عنوان ابزار مهمی، محافظت های خاصی دارد. یکی از آنها این است که برای ایجاد آن لازم است بیش از 100 هزار توکن REN در نظر گرفته شود. برای دریافت ایده ای از اهمیت این سرمایه گذاری، باید بدانیم که توکن REN دارای عرضه محدود یک میلیارد توکن است، به این معنی که تنها حداکثر 10 Darknode می تواند وجود داشته باشد. این اقدام برای جلوگیری از کنترل شبکه Darknode و دستکاری آن به نفع خود ایجاد شده است.

ZkSNARKS چیست؟

سیستم بسیار امن و خصوصی Ren به دلیل آزمایش zkSNARKS، الگوریتم محاسبات چند جانبه RenVM است. انتخاب zkSNARKS به دلیل بدست آوردن یک الگوریتم بسیار آزمایش شده، امن و حریم محور برای شبکه است. با چنین الگوریتمی، سیستم sMPC پروژه می تواند به کاربران تضمین کند که هیچ کس اطلاعات موجود در تراکنش ها را نخواهد دید. این سیستم zkSNARKS COMPUTE نام دارد و وظیفه حفاظت از عملیات کاربر در شبکه Darknodes را بر عهده دارد. علاوه بر این، zk-COMPUTE عملکرد اساسی دیگری را انجام می دهد و آن این است که یک تابع رمزنگاری ساده و بسیار مقاوم در برابر خطا باشد. این سیستم همراه با اجماع Hyperdrive، مقیاس پذیری بالای شبکه را تضمین می کند.

Hyperdrive چیست؟

شبکه Darknode به دلیل ماهیت چند تعاملی RenVM به پروتکل اجماع سریع، ایمن و ضد خطا نیاز دارد. برای این منظور، تیم توسعه Ren پروتکل Tendermint را تغییر داد و آن را با نیازهای خود تطبیق داد و در نتیجه پروتکل جدیدی به نام Hyperdrive ایجاد شد. این یک پروتکل بیزانسی مقاوم در برابر خطا است که به شبکه های بزرگ اجازه می دهد تا به طور ایمن یکپارچه شوند و با توجه به Tendermint، بر اساس اصول پروتکل شایعات پرسرعت و کم تأخیر است. بنابراین مقیاس پذیری زیادی در شبکه فراهم می کند. علاوه بر این، یک دستگاه ذخیره سازی دارد که داده ها را روی هارد دیسک ذخیره می کند. همه این عناصر امکان عملکرد صحیح ماشین مجازی رن را فراهم می کند و ویژگی هایی را برای آن فراهم می کند که بسیاری از پروژه ها آن را ندارند.

تتر که به تازگی در دنیای دیجیتال خوش درخشیده است برای سود آوری نیازمند تخمین قیمت است برای اطلاع از قیمت خرید تتر میتوانید به وب سایت پرشین الیت مراجعه کنید. 

سه ویژگی منحصر به فرد  Ren VM

1. تبادل ارزش سیال 

RenVM به جای ذخیره بیت کوین در یک راه اندازی متمرکز یا قابل اعتماد، بیت کوین را در شبکه ای از گره های غیرمتمرکز (به نام Darknodes) ذخیره می کند. هنگامی که RenVM BTC را دریافت کرد، بلافاصله یک نمایش ERC20 1:1 ایجاد می کند که افراد و برنامه های DeFi می توانند از آن استفاده کنند. یک نکته ظریف مهم این است که این مبادله ارزش (ضربه زدن و سوزاندن) سیال است. می توان آن را صدها بار در دقیقه، در هر زمان و به هر میزانی در حالت غیرمتمرکز، معامله گران، امضاکنندگان، یا اصطکاک انجام داد، که امکان جابجایی یکپارچه ارزهای دیجیتال متقابل زنجیره ای را فراهم می کند که این همان قابلیت همکاری است.

2. ترکیب پذیری 

وِیژگی دیگر این است که RenVM قابل ترکیب است (به بلوک های لگو DeFi فکر کنید). می توان آن را به دور از کاربران نهایی انتزاع کرد و مستقیماً در برنامه های DeFi ادغام کرد. با استفاده از آداپتورهای تخصصی، برنامه‌های DeFi می‌توانند عملکرد زنجیره‌ای متقاطع را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند، بدون اینکه کاربران نگران برش، سوزاندن، بسته‌بندی یا بازکردن آن باشند. هر شخص  یا برنامه می تواند از RenVM استفاده کرده و ادغام کند. نتیجه نهایی این است که کاربران می‌توانند BTC را در یک DEX مبادله کنند، بیت‌کوین را در یک پلتفرم وام قرض دهند، اجاره دهند یا دارایی‌های ترکیبی را با استفاده از BTC جمع کنند و فقط برای انجام این کار از BTC واقعی استفاده کنند. کاربر هرگز مجبور نیست renBTC یا در برخی موارد حتی خود اتریوم را ببیند.

RenVM 4

برای معاملات بهتر در دنیای ارز دیجیتال از گروه سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنید میتوانید با عضویت در کانال ارز دیجیتال پرشین الیت  از جدیدترین سیگنال فیوچرز  بهترین گروه ارز دیجیتال استفاده کنید.

3. غیر متمرکز، بی اعتماد و بدون مجوز

کلیدهای خصوصی ECDSA مورد استفاده در RenVM کاملاً مخفی هستند، حتی از خود گره ها. RenVM داده ها را با کلیدهای خصوصی ECDSA خود را با استفاده از یک الگوریتم محاسباتی امن چند جانبه تولید و امضا می کند. هیچ طرفی نمی تواند کاربران را از ضرب کردن renBTC با بیت کوین خود، سوزاندن renBTC خود برای پس گرفتن بیت کوین یا استفاده از renBTC خود به هر نحوی که می خواهند باز دارد.

این سه ویژگی اصلی، RenVM را با ارائه قابلیت همکاری جهانی، از هر راه حل مشابهی که امروزه وجود دارد، جدا می کند.

سخن آخر

در این مقاله از پرشین الیت به بررسی نحوه عملکرد RenVM پرداختیم همانطور که خواندید RenVM یک پروتکل غیرمتمرکز است که امکان ایجاد توکن های ERC-20 مبتنی بر اتریوم را فراهم می کند که بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را با نسبت 1:1 نشان می دهند. با این نمایش‌های ، RenVM نقدینگی را از دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم (DeFi) ارائه می‌کند.

فعالیت در دنیای دیجیتال در عین سودآوری بسیار ریسکی است و بهتر است برای فعالیت در آن دانش کافی را داشته باشید و از بهترین ابزارها استفاده کنید دوتا از بهترین ابزارها برای فعالیت در دنیای دیجیتال سیگنال ارز دیجیتال و اندیکاتور است. کارشناسان ما پیشنهاد میکنند که برای استفاده از بهترین سیگنال فیوچرز و بهترین اندیکاتور VIP به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت مراجعه کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.