whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

فدرال رزرو (Federal Reserve) چیست و چگونه بر اقتصاد و بازار ارز دیجیتال تأثیر می گذارد؟

1402/02/25 ساعت 12:26


نشست فدرال رزرو همواره توجه عموم را به خود جلب کرده است، به خصوص از زمان افزایش نرخ بهره در اواسط سال 2022. اخیراً کمیته FOMC افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را در 27 جولای اعلام کرد که نرخ بهره سیاستی فعلی ایالات متحده را به 2.25 %- 2.50 % رساند.

پیش از دنبال کردن مقاله باید یادآور شویم در پرشین الیت به رویاهای خود تحقق خواهید بخشید. پرشین الیت با داشتن بهترین کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی به ارائه روزانه انواع سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس می‌پردازد. بهترین اخبار گروه ارز دیجیتال و بهترین سیگنال ارز دیجیتال را در پرشین الیت به دست آورید.

از ژوئن 2022، جلسه فدرال رزرو تصمیم گرفت تا نرخ بهره را از 1٪ به 1.65٪ افزایش دهد. این اعلامیه اقتصاد جهان را متزلزل کرده است. با توجه به CoinMarketCap،  به ویژه در بخش‌های سرمایه ‌گذاری، زیرا بیت کوین به زیر 20000 دلار آمریکا روز پس از جلسه سقوط کرد.

در ادامه یک خلاصه کامل از فدرال رزرو و وظایف آن، از جمله تأثیر سیاست جدید آن بر افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم و تأثیر این سیاست‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال و فارکس آورده شده است. خصوصاً زمانی که رویدادهای اقتصادی غیرعادی یا رکود تورمی در بازار رخ می دهد، فدرال رزرو نقش مهمی در رفع مشکل و یافتن راه حل مناسب برای شرایط خاص خواهد داشت.

اخبار مربوط به جلسه فدرال رزرو

 یک جلسه فوری فدرال رزرو در 12 مارس پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی با مشورت وزارت خزانه‌داری، آژانس بیمه سپرده FDIC و همچنین رئیس جمهور و منشی برگزار شد. خلاصه این جلسه این است که FDIC به طور کامل از سپرده‌گذاران دارایی بانک محافظت می‌کند و از 13 مارس به بعد به پول آنها دسترسی خواهد داد. [13 مارس 2023]

همانطور که توسط CNBC گزارش شد، جلسه ژوئیه فدرال رزرو اشاره کرد که بانک مرکزی تا زمانی که تورم بهبود نیابد، نرخ بهره را کاهش نخواهد داد. قبلاً 0.75 درصد از نرخ بهره برای حل مسئله تورم 2 درصدی افزایش یافته بود که از سطح مورد انتظار فراتر رفت. در 28 جولای 2022، فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد. نرخ فعلی وجوه فدرال بین 2.25٪ -2.5٪ است که توسط CoinDesk منتشر شده است.

سیستم فدرال رزرو (فدرال رزرو)، بانک مرکزی ایالات متحده، به دنبال کنترل تورم با افزایش نرخ بهره به 1.65٪ است که بزرگترین افزایش در 30 سال گذشته است [16 ژوئن 2022]. در 4 مه 2022، فدرال رزرو نیز افزایش یافت. نرخ بهره 0.5% به عنوان اولین تلاش برای مبارزه با افزایش CPI. این امر بازارهای سهام و کریپتو را به سقوط آزاد تبدیل می‌کند، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار داشتند موقعیت خود را از دارایی‌های پرخطر رها کنند.

فدرال چیست؟

به طور مختصر فدرال رزرو مخفف سیستم فدرال رزرو بانک مرکزی ایالات متحده است که توسط کنگره برای حفظ اقتصاد کشور ایجاد شده است.

سیستم فدرال رزرو (Fed  ) بانک مرکزی ایالات متحده است که سیاست پولی را برای اقتصاد سالم ایالات متحده ترویج می‌کند. در 23 دسامبر 1913 توسط کنگره ایجاد شد و توسط رئیس جمهور وودرو ویلسون به قانون تبدیل شد.

هدف نهایی فدرال رزرو حفظ یک سیستم مالی امن، باثبات و انعطاف پذیر است. این بانک توسط شورای حکام به عنوان یک آژانس دولتی مستقل در واشنگتن دی سی اداره می‌شد. علاوه بر این، دارای 12 بانک فدرال رزرو منطقه‌ای بود، یکی برای هر یک از مناطق جغرافیایی کشور، از جمله:

  • بوستون
  • نیویورک 
  • فیلادفیا
  • کلیولند
  • ریچموند
  • آتلانتا
  •  شیکاگو
  • سنت لوئیس
  • کانزاس سیتی
  • دالاس
  • مینیاپلیس
  • سانفرانسیسکو

امروزه فدرال رزرو مسئول اجرای سیاست‌های پولی، تنظیم بانک‌ها، حفظ ثبات مالی و ارائه خدمات بانکی به شرکت‌های هلدینگ بانکی، دولت های ایالات متحده و سازمان‌های بین‌المللی است.

مسئولیت‌های فدرال رزرو

همانطور که قبلا ذکر شد، فدرال رزرو به اقتصاد سالم و منافع عمومی ایالات متحده اختصاص دارد. بنابراین در درجه اول با پنج مأموریت دوگانه وظیفه دارد:

سیاست‌های پولی را برای به حداکثر رساندن اشتغال و ثبات قیمت‌ها ایجاد کند و همچنین نرخ‌های بهره را برای کل سیستم اقتصادی ایالات متحده تعدیل کند.

حفظ سیستم مالی با نظارت و به حداقل رساندن ریسک‌های مرتبط تضمین پرداخت‌های ایمن و کارآمد به صنایع و سازمان‌های دولتی که خدمات مبادلاتی ارائه می‌کنند.

 با نظارت دقیق بر تأثیر آن بر سیستم مالی، مؤسسات مالی را برای ایمن بودن ارتقا دهد و از آنها حمایت کند.

از مصرف‌کنندگان محافظت کند و جوامع را از طریق انجام تحقیقات و توسعه توسعه دهد.

 تجزیه و تحلیل روندها و فعالیت های مصرف کننده و ایجاد مقررات مصرف کننده.

جلسه فدرال رزرو چیست؟

به جلسه فدرال رزرو، نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC ) نیز گفته می شود. با به روز رسانی سیاست‌های پولی، این نشست شرایط اقتصادی و مالی را بررسی می‌کند و ثبات قیمت‌ها و اشتغال را ارزیابی می‌کند.

نشست فدرال رزرو (FOMC ) حداقل هشت بار در سال برای بررسی شرایط اقتصادی و مالی برگزار می‌شود. هر سه هفته قبل از جلسه، دستور کار سیاست پولی اعلام می‌شود.

این جلسه متشکل از 12 عضو است: 4 عضو از بانک فدرال رزرو، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، و 4 نفر از روسای باقی مانده بانک رزرو.

هیئت مدیره فدرال رزرو (FED ) شش بار در سال تشکیل جلسه می‌دهد که هر جلسه چهار مورد از کل پیش بینی‌های اقتصادی (SEP ) را جمع بندی می‌کند و با بحث‌های برنامه ریزی شده به پایان می‌رسد.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چگونه باعث کاهش تورم می‌شود؟

تصمیم نشست فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره امروز کانون توجه جهان است. نه تنها انتظار می‌رود که ابر تورم را درست مانند تراژدی‌های گذشته درمان کند، بلکه اساساً بر سرمایه گذاران نیز تأثیر می‌گذارد.

بنابراین، اعتقاد بر این است که خرابی‌های اخیر کریپتو مانند بیت‌کوین و اتریوم توسط سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های بهره ایجاد می‌شود. بنابراین، نرخ بهره سیاست دقیقا چقدر است؟ و چگونه می‌تواند تورم را کاهش دهد؟

نرخ بهره سیاست چیست؟

 سیاست نرخ بهره ابزاری برای کنترل رشد اقتصادی از طریق افزایش یا کاهش نرخ بهره و برای تغییر شرایط کلی استقراض است.

احتمالاً در نتیجه کاهش نرخ بهره، استقراض و هزینه بیشتر اجرا می‌شود. با بار کمتری بر وام‌های بهره، مردم می‌توانند به اعتبارات بیشتری دسترسی داشته باشند و به آن‌ها اجازه می‌دهد برای محصولات و خدمات بیشتری برای وام‌گیرندگان هزینه کنند تا بازده کسب‌وکار یا اشتغال خود را رشد دهند.

در مقابل، افزایش نرخ بهره منجر به هزینه‌های کمتر و کاهش تقاضا برای کالاها می‌شود که رشد سریع اقتصاد را کند می‌کند.

نشست فدرال رزرو چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

 وقتی فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد، ارزش پول فیات کاهش می‌یابد که به معنای کاهش سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو نیز است.

جلسه فدرال رزرو زمان نوسانی است که معامله‌گران باید در تقویم خود علامت‌گذاری کنند. یکی از دلایل، نرخ بهره سیاستی است، نه تنها برای منافع کوتاه مدت و بلندمدت، بلکه برای نرخ ارز و قیمت محصول و خدماتی که تاثیرگذار است.

کریپتوکارنسی اغلب به عنوان دارایی مقاوم در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود. در حالی که نرخ بهره پایین است، ذخیره ارزش آن می‌تواند در طول زمان در برابر ارز فیات و قدرت خرید ناپایدار محافظت کند.

در نتیجه، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند بر بازارهای رمزنگاری و سهام تأثیر بگذارد، زیرا ارزش پول فیات کاهش می‌یابد. سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال جایگزین ایمن تر و سودآورتر هستند.

با افزایش  نرخ بهره چه اتفاقی برای کریپتو می‌افتد؟

زمانی که نرخ بهره افزایش می یابد، حجم پول کاهش می یابد، ترازنامه فدرال رزرو کاهش می‌یابد و قیمت استقراض فردی و تجاری افزایش می‌یابد. وقتی عرضه پول کاهش می‌یابد و افزایش قیمت‌ها به مشاغل و افراد تحمیل می‌شود، ارزش شرکت‌های دولتی کاهش می‌یابد، در نتیجه باعث کاهش سهام آنها و کاهش درآمد قابل تصرف برای افراد عادی برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

این باعث می‌شود که آنها خرید یا حتی فروش دارایی‌هایی مانند سهام و رمزارز را برای سرمایه‌گذاری‌های با درآمد ثابت مانند اوراق قرضه متوقف کنند. این به این دلیل است که وقتی نرخ‌های بهره افزایش می‌یابد، بازده وعده داده شده برای اوراق قرضه دولتی بالاتر است، در نتیجه باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن (ریسک) مانند اوراق قرضه هجوم ببرند.

بنابراین وقتی نرخ بهره افزایش می‌یابد، یک اثر سرریز روی کریپتو ایجاد می‌شود که باعث کاهش قیمت کریپتو می‌شود. این اثر سرریز ناشی از کندی فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری کمتر، و پس‌زمینه منفی اقتصاد کلان است که برای ارزهای دیجیتال مناسب نیست.

بیایید ببینیم این در نمودار چگونه به نظر می رسد. در زیر نمودار قیمتی از نرخ های بهره ایالات متحده که در بالای قیمت بیت کوین قرار گرفته‌اند را مشاهده می‌کنید. خط آبی نشان دهنده نرخ بهره است و زمانی که نرخ بهره در سال 2020 کاهش یافت و تا سال 2022 نزدیک به 0 درصد باقی ماند، قیمت بیت کوین شاهد افزایش قیمت فوق العاده‌ای بود.

این فقط یک همبستگی است، با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارد که منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است. با این وجود، یک محیط جهانی با نرخ بهره نزدیک به 0 درصد عامل مهمی بود که به ارزهای دیجیتال کمک کرد تا به جریان اصلی تبدیل شوند و قیمت سهام به ATH های جدید برسد.

از سوی دیگر، چیزی بیشتر از همبستگی دقیق زمانی بود که نرخ بهره (با رنگ آبی مشخص شده) به شدت در سال 2022 افزایش یافت. بنابراین، نتیجه این است که شاخص‌های کلان اقتصادی مانند نرخ بهره باعث کاهش بیت کوین (و به طور کلی ارزهای دیجیتال) شده است. این تاثیری است که نرخ بهره بر روی کریپتوها در محیط اقتصادی فعلی می‌گذارد.

اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد چه اتفاقی برای کریپتو می افتد؟

تا کنون در سال 2022، فدرال رزرو پنج بار، از مارس 2022، نرخ های بهره را افزایش داده است. با این حال، در ابتدا، سرعت افزایش نرخ های فدرال رزرو کوچک بود - 25 واحد در ثانیه و 50 واحد در ثانیه

اما به دنبال ادامه ارقام بالای تورم، فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره تهاجمی تر شد و تا سه افزایش متوالی 75 واحدی در ثانیه افزایش یافت. این سه افزایش نرخ اخیر به ویژه بازارهای ارزهای دیجیتال و سهام را تکان داد و باعث کاهش قابل توجه قیمت‌ها شد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، اولین افزایش ۲۵ واحدی نرخ بیت‌کوین مانع از افزایش قیمت بیت‌کوین شد و متعاقباً باعث سقوط شد، اما سقوط کامل نشد. تنها در ماه می بود که فدرال رزرو شروع به ذکر این موضوع کرد که افزایش قابل توجهی نرخ بهره را در نظر خواهد گرفت. مثلاً 50 bps یا حتی 75 bps. این باعث شد بیت کوین از محدوده قیمت 30000 دلار به پایین 20000 دلار کاهش یابد. از ژوئیه تا سپتامبر، بازارها قیمت گذاری را با افزایش متوالی 75 واحدی بر ثانیه آغاز کرده بودند، بنابراین واکنش منفی شدید قیمتی وجود نداشت.

با این وجود، افزایش نرخ‌های فدرال رزرو به طور قابل توجهی قیمت بیت کوین را سرکوب کرده و آن را زیر 20000 دلار نگه داشته است. بنابراین، نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که وقتی فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد، بازارها بلافاصله پس از آن به سمت نزولی واکنش نشان می‌دهند.

افزایش نرخ فدرال رزرو بر بازار سهام و بازار فارکس تأثیر می‌گذارد؟

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به  این معنی است که استفاده از دلار آمریکا  به جای سایر ارزها  جذاب تر خواهد بود  . وجوه داخلی و وجوه برخی از شرکت‌های خارجی به بازارهای ایالات متحده سرازیر خواهند شد که این یک جنبه حیاتی از بازار سرمایه گذاری ایالات متحده است. در عین حال، نرخ‌های بالاتر احتمالاً باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می‌شود.

علاوه بر این، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث افزایش نرخ سپرده ارائه شده توسط بانک‌های آمریکایی می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران هوشمند از ایالات متحده و خارج از کشور تصمیم می‌گیرند پول خود را در بانک‌های آمریکایی سپرده‌گذاری کنند. بازار سهام ایالات متحده دچار نوسان خواهد شد و باعث کاهش قیمت سهام خواهد شد، اما از منظری وسیع، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بر اقتصاد ایالات متحده بیشتر موافقان است تا منفی.

چگونه افزایش نرخ فدرال رزرو بر بازارهای فارکس تأثیر می گذارد؟

اگر فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش دهد، دارایی‌های قیمت گذاری شده بر اساس دلار آمریکا را بسیار مورد توجه قرار می‌دهد، زیرا دلار آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. ارزش پول هر کشور احتمالا در بحبوحه تمایل فزاینده سرمایه‌گذاران به خرید دارایی‌های دلار آمریکا کاهش می‌یابد، که این امر نیز به طور قابل توجهی بر جریان سرمایه یک کشور تأثیر می‌گذارد. اما در بیشتر مواقع، پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ در بازار ارز، دلار حرکتی بالاتری نداشت.

دلیل اصلی موارد فوق این است که بازار ارز انتظارات خاصی از دلار آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره دارد. بازارها جنبه‌های مختلفی مانند وضعیت اقتصادی  ایالات متحده و سخنرانی‌های اعضای فدرال رزرو قبل از افزایش نرخ بهره را دنبال می کنند. در این زمان، بازار ارز ممکن است قبلاً به این نتیجه رسیده باشد که دلار آمریکا در آستانه تجربه نرخ بهره بالاتر است. از این رو، اطلاعات زیادی در مورد جهت افزایش نرخ بهره دلار آمریکا در بازار ارز وجود دارد.

زمانی که  فدرال رزرو آمریکا در نهایت نرخ بهره را افزایش می دهد، ممکن است بازار قبلاً در تأثیر این افزایش نرخ بهره بر بازار ارز قیمت گذاری کرده باشد. بنابراین، زمانی که فدرال رزرو اعلامیه واقعی را اعلام می کند، واکنش قابل توجهی نشان نخواهد داد. از سوی دیگر، اگر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را اعلام نکند، بازار ممکن است واکنش نسبتا بزرگی داشته باشد، با توجه به اینکه انتظار افزایش نرخ را داشت.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چه تاثیری بر بازار فارکس خواهد داشت؟

فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد، به این معنی که دلار آمریکا وارد کانال قوی می‌شود و ارزها و  کالاهای مرتبط با دلار آمریکا کاهش می‌یابد.

نرخ‌های بهره بالاتر، انگیزه‌ای قوی برای جریان سرمایه بین‌المللی به ایالات متحده ایجاد می‌کند.

کشورهای تحت حمایت سرمایه دلار آمریکا با خطر پمپاژ سرمایه و فرار سرمایه مواجه خواهند شد. این نشان می‌دهد که فدرال رزرو به توسعه اقتصادی ایالات متحده خوش بین است، زیرا باید سیاست های پولی سخت تری را برای سرکوب حرکت کلی اقتصاد اتخاذ کند.به طور کلی، افزایش نرخ بهره دلار آمریکا برای دلار آمریکا خوب است و باعث  افزایش شاخص دلار آمریکا می‌شود.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به معنای افزایش نرخ وجوه فدرال است که نرخی است که بانک‌های تجاری به یکدیگر وام می‌دهند. نرخ‌های سود بالاتر تأثیر قابل‌توجهی بر نرخ‌های سود پرداختی بانک‌های تجاری دارد و بر نرخ‌های سود ارائه‌شده توسط بانک‌ها تأثیر می‌گذارد.

هنگامی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می‌دهد، بانک‌ها نیز سود سپرده‌های کاربران را افزایش می‌دهند. بنابراین، سرمایه گذاران ارزی ترجیح می‌دهند دلار آمریکا را نسبت به سایر ارزها نگه دارند.

سرازیر شدن وجوه بین المللی به ایالات متحده در جستجوی بازدهی بالاتر، دلار آمریکا در بازار ارز قوی‌تر شده و نسبت به سایر ارزها افزایش می‌یابد. بنابراین، سایر ارزها در برابر دلار آمریکا کاهش خواهند یافت.

سوالات متداول 

وقتی فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد چه اتفاقی برای بیت کوین می افتد؟

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از لحاظ تاریخی به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش منفی نشان داده اند. از آنجایی که سرمایه گذاران به دلیل هزینه های استقراض بالاتر ریسک گریزتر می شوند، اغلب تمرکز خود را از دارایی های با رشد بالا مانند ارزهای دیجیتال به سرمایه گذاری های با ثبات تر و با نوسان کمتر تغییر می دهند. این می تواند به فشار فروش و کاهش ارزش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین منجر شود.

آیا نرخ بهره بالاتر به کریپتو آسیب می زند؟

افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند در کوتاه‌مدت به کریپتو آسیب وارد کند و جذابیت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌تر را کاهش دهد. این منجر به تغییر اولویت سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری‌های ایمن‌تر و دور شدن از دارایی‌های با رشد بالا مانند کریپتو می‌شود. در نتیجه، این باعث کاهش تقاضا و کاهش بالقوه قیمت ارزهای دیجیتال می شود.

آیا فدرال رزرو می تواند کریپتو را کنترل کند؟

فدرال رزرو نمی تواند مستقیماً ارزهای رمزنگاری شده را کنترل کند، زیرا آنها در شبکه های غیرمتمرکز فعالیت می کنند که زیر نظر هیچ نهادی نیستند. با این حال، تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو، مانند افزایش نرخ بهره، می تواند به طور غیرمستقیم بر بازار ارزهای دیجیتال با تأثیرگذاری بر احساسات سرمایه گذاران و پویایی بازار تأثیر بگذارد. علاوه بر این، اقدامات نظارتی فدرال رزرو یا سایر آژانس ها می تواند بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

کلام آخر

افزایش نرخ‌های بهره جهانی و به‌ویژه افزایش نرخ‌های تهاجمی از سوی فدرال رزرو تأثیر منفی بر ارزهای دیجیتال داشته است. این به این دلیل است که افزایش نرخ، چشم انداز سرمایه گذاری را از ریسک به سمت ریسک خارج می کند و سرمایه گذاری های با درآمد ثابت را جذاب تر می کند. انتظار نمی رود که فدرال رزرو چرخشی ایجاد کند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران باید منتظر یک جریان ثابت از افزایش نرخ‌ها باشند که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. این بدان معناست که کریپتو ممکن است در طی سه تا شش ماه آینده با فشار نزولی قیمت مواجه شود


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.