whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نسبت ریسک به ریوارد

1401/11/30 ساعت 12:41


نسبت ریسک به ریوارد (R/R) یکی از قدرتمندترین معیارهای معاملاتی است. در تجارت کریپتو ، به معامله گران کمک می کند تا ریسک را به حداقل برسانند و سود را به حداکثر برسانند. با استفاده از نسبت R/R می‌توانید سودآوری خود را با تنظیم ضررهای استراتژیک و گرفتن سفارش‌های سود افزایش دهید.

پیش از هر چیز باید به خدمات استثنایی پرشین الیت در حوزه ارز دیجیتال اشاره کنیم. در این سایت می‌توانید به رصد قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای بپردازید. همچنین در صورت نیاز به خرید تتر اقدام فرمایید و یا برای دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز در بهترین گروه ارز دیجیتال عضو شوید.

نسبت ریسک / ریوارد چیست؟

نسبت ریسک/ ریوارد برای اندازه‌گیری روند صعودی و نزولی بالقوه هر معامله با استفاده از قیمت ورودی، توقف ضرر و سفارش‌های سود استفاده می‌شود. بنابراین، دو ابزار اصلی وجود دارد که برای اینکه نسبت ریسک/ ریوارد را عملی کنید به دو ابزار اصلی نیاز دارید: توقف ضرر و دریافت سفارشات سود.

در Phemex، می‌توانید یک توقف ضرر برای خروج از معامله در صورت تغییر در موقعیت شما تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر یک موقعیت خرید بیت کوین  BTC را با قیمت 40000 دلار وارد کنید و توقف ضرر شما 5 درصد تعیین شده باشد، به طور خودکار با قیمت 38000 دلار

معامله‌گران در Phemex همچنین می‌توانند سفارش‌های دریافت سود خودکار را تنظیم کنند. اگر سود هدف شما 15 درصد باشد و قیمت ورودی شما 40000 دلار باشد، سود برداشت به طور خودکار معامله شما را روی 46000 دلار می بندد.

نسبت روند خوب ریسک/ ریوارد چیست؟

نسبت ریسک / ریوارد را می توان با استفاده از فرمول ها محاسبه کرد، اما ایده این است که شما وارد معامله ای می شوید که  پتانسیل سود بالاتر از پتانسیل زیان است. نسبت ریسک/پاداش 1:3 - به عبارت دیگر، شما فقط 1 دلار ریسک می کنید اما تا 3 دلار به دست می آورید - در بین بسیاری از سرمایه گذاران ارز دیجیتال بهینه در نظر گرفته می شود و اغلب در فرمول های محاسبه به عنوان "0.3" خوانده می شود

نسبت ریسک/پاداش می‌تواند کمتر یا بیشتر از 0.3 باشد، اما ریسک بالاتر شانس سودآوری شما را به حداقل می‌رساند، در حالی که ریسک کمتر همیشه سود مناسبی را برای شما به همراه نمی‌آورد. توصیه می شود حداکثر نسبت ریسک / ریوارد 0.5 داشته باشید. با این نسبت، شانس بیشتری برای سودآوری دارید.

چرا ریسک/ ریوارد مهم است؟

نسبت ریسک به ریوارد ساده‌ترین و قوی‌ترین معیار معاملاتی است، زیرا به‌طور ریاضی احتمال صعود و نزول هر معامله را محاسبه می‌کند و به شما امکان می‌دهد یک معامله حساب شده انجام دهید. مسلماً مهم‌تر از « نرخ برد » است ، زیرا می‌توان آن را برای همه معاملات، صرف‌نظر از سابقه تجارت شما، اعمال کرد.

 اگر  نرخ برد 80% دارید (8 معامله از 10 معامله موفق هستند)، همچنان می توانید کل موجودی خود را در یک معامله بد از بین ببرید. اگر از محاسبات R/R استفاده کنید، می توانید ریسک تجاری خود را به حداقل برسانید و یک توقف ضرر تعیین کنید که به شما امکان می دهد ضرر اولیه خود را بازیابی کنید. این امکان راه اندازی یک سیستم سودآور را حتی با نرخ برد کمتر فراهم می کند.

معاملات همیشه مجبور نیستند از حد ضرر استفاده کنند و سود ببرند، اما محاسبه ریسک/ ریوارد به شما امکان می‌دهد بفهمید که وارد چه چیزی می‌شوید. به عنوان مثال، زمانی که سود برداشت شما برای یک معامله بیت کوین 45000 دلار تعیین شده است، ممکن است R/R 1:3 باشد، اما می توانید سود برداشت را حذف کنید و اجازه دهید تا 50،000 دلار اجرا شود و حاشیه سود بیشتری برای شما ایجاد کند.

معامله گران حرفه ای دوست دارند نسبت ریسک / ریوارد هر معامله را محاسبه کنند زیرا سرمایه زیادی را به خطر می اندازند. اگر وارد معامله ای با بیش از 1,000,000 دلار شوید، می خواهید بدانید که در صورت اشتباه بودن معامله، توقف ضرری وجود دارد که از، از دست دادن سرمایه زیاد جلوگیری می کند. به همین ترتیب، افرادی که تنها با 1000 دلار معامله می کنند، از ابزارهای مشابه سود خواهند برد

همانطور که در زیر توضیح خواهیم داد، رابطه بین این ابزارها برای محاسبه نسبت R/R هر معامله بسیار مهم است.

نحوه محاسبه نسبت ریسک/ ریوارد برای معاملات کریپتو

برای محاسبه نسبت ریسک/ ریوارد تجارت کریپتو خود ، باید یک «قیمت ورودی» پایه داشته باشید. قیمت ورودی قیمت کریپتو در لحظه ای است که وارد معامله می شوید. به عنوان مثال، ممکن است 48000 دلار برای BTC  یا 3500 دلار برای ETH باشد . محاسبات از یک ورودی پایه انجام می شود
"ریسک" در رتبه بندی R/R به معنای حداکثر ضرری است که می توانید در آن معامله تحمل کنید. این با تنظیم توقف ضرر مشخص می شود. "پاداش یا ریوارد" سود خودکاری است که پس از رسیدن یک معامله به یک قیمت مشخص به دست خواهید آورد.

فرمول R/R Ration

نسبت R/R با تقسیم ریسک بر پاداش محاسبه می شود. ما می توانیم محاسبات را برای هر معامله با استفاده از یک فرمول ساده انجام دهیم:
( قیمت ورودی – توقف ضرر ) / ( سود بگیرید – قیمت ورودی ) = نسبت پاداش ریسک
در اینجا نحوه اعمال این فرمول برای تجارت بیت کوین آورده شده است:

  • قیمت ورودی : 50000 دلار
  • توقف ضرر : 48000 دلار
  • سود دریافتی : 54000 دلار

محاسبه : (50000 - 48000) / (54000 - 50000) = 2000 / 4000 = 0.5

این معامله دارای نسبت R/R 0.5 است. برای اینکه معاملات خود را به طور منظم سودآور نگه دارید، می خواهید نسبت R/R را بین 0.3-0.5 هدف قرار دهید.

همین محاسبه را می توان برای معامله ETH اعمال کرد:

  • قیمت ورودی : 2800 دلار
  • توقف ضرر : 2600 دلار
  • سود دریافتی : 3400 دلار

محاسبه : (2800 - 2600) / (3400 - 2800) = 200 / 600 = 0.3

در اینجا یک معامله ETH دیگر وجود دارد که در آن نسبت R / R 1 است (ریسک / پاداش برابر):

  • قیمت ورودی : 2800 دلار
  • توقف ضرر : 2600 دلار
  • سود دریافتی : 3000 دلار

محاسبه : (2800 - 2600) / (3000 - 2800) = 200 / 200 = 1

معامله دوم ETH نسبت به معامله اول ETH ریسک کمتری دارد زیرا سود برداشت 3000 دلار تعیین شده است که احتمال اینکه ETH قبل از رسیدن به 3400 دلار به آن برسد بیشتر است. با این حال، پتانسیل صعودی نیز حداقل است.

تنها  سه نتیجه ممکن وجود دارد: ریسک بالاتر از پاداش، پاداش بالاتر از ریسک، یا ریسک برابر با پاداش است. اگر نسبت R/R از 1 تجاوز کند، پاداش کمتری نسبت به مقداری که در خطر از دست دادن هستید، دریافت خواهید کرد.

در محاسبه نسبت ریسک/ ریوارد توقف ضرر و کسب سود

استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مانند R/R تنها زمانی منطقی است که از ابزارهای معاملاتی مانند توقف ضرر و سفارش‌های سود استفاده کنید. 

محاسبه R/R همچنین می تواند به شما در محاسبه بازدهی که برای جبران از دست دادن سرمایه نیاز دارید کمک کند. هر چه سرمایه بیشتری از دست بدهید این کار به طور تصاعدی سخت تر می شود. 

آیا نسبت ریسک/پاداش برای ریوارد کار می کند؟

نسبت R/R برای معاملات سهام و معاملات کریپتو به طور یکسان استفاده می شود. با این حال، نسبت های R/R برای بازارهای سهام بسیار قابل اعتمادتر است، زیرا بازارهای سهام کمتر مستعد نوسانات نوسان هستند . بازارهای کریپتو  در مراحل اولیه توسعه هستند و نوسانات بسیار بیشتری دارند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال کوچکتر  از ارزش بازار فارکس یا طلا است  و این باعث می شود که این بازار مستعد نوسانات شدید قیمت باشد که توسط نیروهای کوچکی مانند نهنگ هایی که ذخایر زیادی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند، ایجاد می شود. به‌اصطلاح «نهنگ‌های بیت‌کوین» تأثیری موج‌دار بر بازارها، به‌ویژه استخراج‌کنندگانی  که سکه‌های خود را می‌فروشند  تا سودآور باقی بمانند، دارند. علاوه بر این، آلتکوین ها  اغلب تحت تأثیر رفتار بیت کوین قرار می گیرند.

در بازارهای کریپتو، معمول است که کریپتوهای بزرگ  در یک روز 10 تا 20 درصد نوسان دارند. معامله گران کریپتو باید مراقب اخبار دنیای کریپتو باشند  که می تواند باعث افزایش یا کاهش سریع قیمت کریپتو شود. اگر ETH یا سایر آلت ها را معامله می کنید، باید با قیمت BTC هماهنگ باشید.

نکته اصلی این است که شما نمی توانید به مدل R/R به تنهایی تکیه کنید و باید سایر تحولات در بازارهای رمزنگاری را دنبال کنید. تصور کنید که یک معامله نسبتا کم ریسک BTC را با رتبه R/R 0.3 محاسبه کرده اید.

نکته اصلی این است که شما نمی توانید به مدل R/R به تنهایی تکیه کنید و باید سایر تحولات در بازارهای رمزنگاری را دنبال کنید. تصور کنید که یک معامله نسبتا کم ریسک BTC را با رتبه R/R 0.3 محاسبه کرده اید. 

مزایا و معایب نسبت ریسک به پاداش

1. سود نسبت ریسک به پاداش 

مزیت نسبت ریسک به پاداش این است که به سرمایه گذار یا معامله گر اجازه می دهد ریسک معامله خود را مدیریت کند. یک فرد می تواند خود را از ریسک بیش از حد برای پاداش بسیار کم محافظت کند. با این حال، یک محدودیت نیز دارد.

2. محدودیت نسبت ریسک به پاداش یا ریوارد

نسبت ریسک به پاداش را نمی توان به صورت مجزا مورد استفاده قرار داد. برای تصمیم گیری موفقیت آمیز سرمایه گذاری باید از آن با ابزارها و تکنیک های دیگر استفاده شود.
چندین عامل دیگر نیز باید در نظر گرفته شود، مانند:

  • شرایط فعلی بازار
  • زمان بندی تجارت
  • توقف ضرر 
  •  سطوح سود هدف
  • تجزیه و تحلیل فنی 
  • و بسیاری دیگر

سخن آخر

نسبت ریسک/ ریوارد (R/R) حدهای بازدهی را که می‌توانید در ازای واحدهای ریسک انتظار داشته باشید، محاسبه می‌کند. یک معامله ایده آل پاداش بالقوه ای بالاتر از ریسک دارد. اگر نسبت R/R 0.3 دارید، به این معنی است که به ازای هر 1 دلاری که ریسک می کنید، 3 دلار به دست خواهید آورد. برای اکثر معاملات، نسبت ریسک تا 0.5 توصیه می شود.

در آخر باید اضافه کنیم که برای انجام یک معامله سودمند در بازار ارز دیجیتال لازم است از سایر ابزارها مانند سیگنال ارز دیجیتال و اندیکاتورها بهره ببرید که برای اینکار نیاز به سامانه فروش اندیکاتور vip و کانال سیگنال ارز دیجیتال معتبر دارید که پرشین الیت این امکان را برای شما فراهم کرده است. که با عضویت در گروه ارز دیجیتال به سایر سیگنال ها چون سیگنال فارکس و فیوچرز نیز دسترسی دارید. همچنین خدمات دیگری چون احراز هویت بایننس،  خرید تتر برای شما در دسترس است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.