whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

درمان تومور مغزی با هوش مصنوعی

1402/04/24 ساعت 03:01


ابزار هوش مصنوعی (AI) به منظور کمک به پزشکان در درمان تومورهای مغزی پرخطر راه‌اندازی شده است. این ابزار در شناسایی ویژگی‌های حیاتی در هنگام جراحی راهنمایی می‌کنند.

چارم (Charm) یا دستگاه ارزیابی و بررسی هیستوپاتولوژی برش‌های یخ‌زده (Cryosection Histopathology Assessment and Review Machine) یک ابزار پیشرفته است که به طور کارآمد تصاویر را تحلیل کرده و پروفایل ژنتیکی گلیوم‌ها (یک نوع تومور مغزی پرخطر) را شناسایی می‌کند. 

در حال حاضر این فرآیند روزها یا هفته‌ها طول می‌کشد. کون هسینگ یو (Kun-Hsing Yu)، نویسنده مسئول گزارشی که در تاریخ 7 جولای در مجله Med منتشر شد، توضیح داد که جراحان برای هدایت عملیات خود به تشخیص‌های دقیقی نیاز دارند.

اگرچه دقت این ابزار ممکن است با آزمون‌های ژنتیکی فعلی همخوانی نداشته باشد، اما به سرعت می‌تواند پروفایل تومور را پیش‌بینی کند. این تحلیل سریع به پزشکان اجازه می‌دهد که بدون نیاز به برنامه‌ریزی و انجام عملیات جراحی اضافی با درمان مناسب ادامه دهند. این کار زمان ارزشمندی را صرفه‌جویی می‌کند.

یو این طور توضیح داد: « علاوه بر این، چارم قادر است بین سلول‌های توموری بدخیم و خوش‌خیم تفاوت قائل شود و درجه تومور را تعیین کند که نشان دهنده سطح خطرناکی آن است.» این ارزیابی‌ها راهنما‌یی هستند که عموماً پاتولوژیست‌های انسان در طول جراحی انجام می‌دهند.

با این حال، طبق گفته یو، چارم می‌تواند نیاز به انتظار 10 تا 15 دقیقه یا حضور یک پاتولوژیست در زمان عملیات را از بین ببرد.
تومور مغزی گلیوما، به ویژه زیرنوع پرخطری که به گلیوبلاستوما معروف است، تهدید قابل‌توجهی است و در مواردی که بدون درمان باقی می‌ماند، ممکن است در کمتر از شش ماه به مرگ منجر شود.

متأسفانه، مطابق آمار انجمن جراحان عصب آمریکا (American Association of Neurological Surgeons)، تنها 17 درصد از افراد مبتلا به گلیوبلاستوما بعد از دومین سال زندگی می‌کنند.

یو و تیم او با کمک الگوریتم یادگیری ماشین و با استفاده از تصاویر نمونه‌های جراحی مغز و اعتبارسنجی دقت آن در مقابل تشخیص بیمار آموزش دیدند. چارم در شناسایی پروفایل ژنتیکی تومور، عملکرد بهتری نسبت به سایر سیستم‌های هوش مصنوعی از خود نشان داد.

جراحان در تصمیم‌گیری‌های حیاتی پیرامون حداکثر برداشت بافت و استفاده احتمالی از پلاک‌های مشبک‌دار دارو حین درمان تومورهای گلیوما به پروفایل ژنتیکی تومور نیاز شدیدی دارند. متأسفانه، در حال حاضر به دست آوردن این اطلاعات یک فرآیند زمان‌بر است.

تحقیقاتی که توسط یو و تیمش انجام شده است، به مجموعه گسترده‌ای از اقداماتی که از هوش مصنوعی برای بهبود تشخیص و درمان سرطان استفاده می‌شود، کمک می‌کند.

در یک سرمقاله معتبر منتشر شده در نسخه جولای مجله لنسنت آنکولوژی (Lancet Oncology)، توانایی‌ سیستم‌های مخصوص برای شناسایی دقیق افراد با خطر بالای سرطان سینه، ریه و پانکراس برجسته شده است.

پانوشت : هیستوپاتولوژی برش‌های یخ‌زده (Cryosection Histopathology) یک فناوری است که در تحلیل بافت‌های بیولوژیکی استفاده می‌شود. با استفاده از این فناوری، نمونه‌های بافتی یخ می‌بندند و سپس برش‌های بسیار نازکی از آن‌ها تهیه می‌شود. این برش‌ها به عنوان نمونه‌های فریز شده استفاده می‌شوند و در آزمایشگاه‌ها با استفاده از روش‌های رنگ‌آمیزی و میکروسکوپی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

استفاده از هیستوپاتولوژی برش‌های یخ‌زده در مطالعات پاتولوژی به محققان و پزشکان این امکان را می‌دهد تا به صورت سریع و دقیق ساختار و ویژگی‌های بافت‌های بیولوژیکی را از جمله در بررسی تومورها و بیماری‌های مغزی مانند گلیوما تحلیل کنند. این تحلیل‌ها می‌تواند به پزشکان در تشخیص و درمان بهتر بیماران کمک کند.

برای دریافت اخبار روزانه صنعت، تکنولوژی و بازارهای مالی به پرشین الیت مراجعه کنید. در این ابرسایت می‌توانید از خدمات ویژه‌ای چون احراز هویت بایننس و کوکوین، دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس برخوردار شوید. تنها کافی است مشترک کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی شوید. پیش از ثبت نام و خرید سیگنال ارز دیجیتال حتما با مشاورین پرشین الیت صحبت کنید.

به نقل از کوینتلگراف 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.