whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ترید ارز دیجیتال

1401/02/26 ساعت 17:52


نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به ترید در بازار ارز دیجیتال علاقه مند شده اند. یکی از دلایل این علاقه مندی نوسانات فراوان سکه های رمزنگاری شده می باشد که می تواند سود سرشاری را برای سپرده گذاران و تریدر های این بازار به وجود بیاورد. تنها نیاز واقعی برای موفقیت در این تجارت، توانایی تشخیص زمان صحیح خرید و فروش این سکه هاست.  

افرادی که به ترید در بازار ارز دیجیتال روی آورده اند، عموماً روش های مشخصی را برای افزایش سرمایه خود در پیش می گیرند. برخی از این تریدرها با جمع آوری دارایی های دیجیتال بیشتر و هولد کردن آنها برای زمان طولانی ثروت رمزنگاری شده خود را افزایش می دهند. در سوی دیگر برخی به صورت روزانه به انجام معاملات پرداخته و دارایی خود را به سرعت به ارز فیات تبدیل می کنند. دسته اول با چالش و ریسک بیشتری در سرمایه گذاری خود روبرو می شوند، اما احتمالاً در دراز مدت درآمد بیشتری نیز خواهند داشت. بیشتر کاربرانی که با روش دوم به تریدینگ می‌پردازند، افرادی هستند که تحمل پذیرش ریسک کمتری را دارند و یا در این بازار تازه کار هستند. 

هر روشی را که برای ترید در بازار ارز دیجیتال انتخاب کنید، باید بدانید همیشه خطر از دست دادن سرمایه شما وجود دارد. سرمایه‌گذاران حرفه ای و با تجربه به خوبی با این بازار بی ثبات آشنا هستند و می دانند که با هر معامله امکان دارد دارایی های دیجیتالی خود را از دست بدهند. احتمالاً این یکی از دلایل هولد کردن طولانی مدت دارایی های دیجیتالی است.

 

تجارت ارز دیجیتال

علیرغم بی‌ثباتی این بازار هر روز شاهد تعداد روز افزون افرادی که سرمایه و پس انداز خود را به ترید در بازار ارز دیجیتال اختصاص می دهند، هستیم. از این رو در این مقاله قصد داریم با یکدیگر به توضیح نحوه تریدینگ در دنیای کریپتو بپردازیم.

چگونگی انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال

در صورتی که به ترید در بازار ارز دیجیتال علاقه مند هستید، اما تاکنون برای آن اقدامی ننموده و با نحوه انجام آن آشنایی ندارید، احتمالاً توضیحاتی که در ادامه بیان می کنیم، برای شما مفید خواهد بود. برای شروع تجارت در دنیای کریپتو لازم است ابتدا مقدمات آن را فراهم کنید. در قدم اول لازم است یک حساب کاربری شخصی در صرافی های ارز دیجیتال داشته باشید. صرافی های معتبر بسیاری در این زمینه به فعالیت مشغول هستند. یکی از آنها را انتخاب نموده و یک حساب برای خود را افتتاح کنید. این حساب شبیه به حساب بانکی پول فیات عمل می کند و پرداخت و دریافت دارایی های شما از طریق این حساب انجام میشود.

به عنوان برخی از بهترین صرافی های موجود برای ترید در بازار ارز دیجیتال می توان از صرافی بزرگ بایننس و یا صرافی کوین بیس نام برد. احتمالاً کاربرانی که در ایران قصد باز کردن یک حساب کریپتویی را دارند، نمی توانند مستقیما به این صرافی ها متصل شوند. با این حال صرافی های معتبر بسیاری در ایران فعالیت نموده و تمام نیازهای شما را برآورده می کنند. از آنجایی که اغلب صرافی ها به صورت رقابتی کار می کنند، در انتخاب صرافی خدمات آنها و هزینه های کارمزد شان را در نظر بگیرید و بهترین آنها را انتخاب کنید. پس از انتخاب صرافی خود، برای باز کردن یک حساب باید مشخصات هویتی مانند شماره تامین اجتماعی، آدرس، تاریخ تولد و آدرس ایمیل خود را به آن صرافی ارائه دهید. 

 

صرافی بزرگ و معتبر بایننس

تخصیص بودجه و سپرده گذاری در حساب کاربری

بعد از اینکه برای ترید در بازار ارز دیجیتال یک حساب کاربری در صرافی مورد نظر خود ایجاد نمودید، باید مبلغی را در این حساب سپرده گذاری کنید. برای این کار لازم است به حساب بانکی خود وصل شوید. ارزانترین راه برای انتقال وجه از بانک به صرافی، استفاده از انتقال وجه الکترونیکی است. اما می توانید این کار را با استفاده از کارت های اعتباری نیز انجام دهید. در هر صورت صرافی های وجود دارند که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام میدهند.

یکی از روش های کسب درآمد و ترید در بازار ارز دیجیتال، سپرده گذاری یا قرض دادن به صرافی ها می باشد. شما می توانید بدون هیچ گونه فعالیت خاصی، تنها از طریق وام دادن به صرافی هایی که این خدمات را به شما ارائه می دهند، سود دریافت کنید. برای این کار شما می توانید مقداری از دارایی دیجیتالی خود یا تمام آن را در یک صرافی استیک کرده و به صورت روزانه درآمد کسب کنید. یکی از صرافی هایی که میتوانید با آن از طریق وام دهی به درآمد برسید، صرافی کوینکس است. 

 

کسب درآمد با سیستم وام دهی ارز دیجیتال

کیف پول کریپتو

یکی از مهمترین اقداماتی که برای ترید در بازار ارز دیجیتال لازم است انجام دهید، نصب یک کیف پول کریپتویی می باشد. همانگونه که در دنیای واقعی پول خود را در کیف پول فیزیکی خود نگهداری می کنید، برای نگهداری و ذخیره دارایی های دیجیتالی خود نیز به یک کیف پول دیجیتالی نیازمندید. زمانی که یک ارز دیجیتال را خریداری میکنید یا قصد هولد کردن آن را دارید، در واقع آن را به آدرس کیف پول کریپتویی خود انتقال داده و در آنجا از آن نگهداری می کنید. همچنین زمانی که با روش های مختلف مانند انجام بازی های کریپتویی یا زیر مجموعه گیری پاداشی برای شما در نظر گرفته می شود، برای دریافت آن باید آدرس کیف پول دیجیتالی خود را ارائه کنید. 

همانگونه که مشاهده می کنید، برای ترید در بازار ارز دیجیتال، داشتن کیف پول کریپتو بسیار ضروری است. اما چگونه می‌توانید یک کیف پول کریپتو داشته باشید؟ دو نوع کیف پول دیجیتالی وجود دارد، کیف پول های نرم افزاری و کیف پول های سخت افزاری. کیف پول های نرم افزاری را میتوانید به سادگی و حتی رایگان از طریق نصب برنامه آنها روی گوشی های موبایل خود ایجاد کنید. این کیف پول ها ایمنی بالایی دارند. اما به خاطر داشته باشید تمام سرمایه شما وابسته به حفظ رمز آنهاست.

نوع دیگر کیف پول هایی که برای ترید در بازار ارز دیجیتال استفاده می شوند، کیف پول های سخت افزاری می باشند. امنیت کیف پول های سخت افزاری بسیار بالاتر از کیف پول های نرم افزاری می باشد. با این حال شما باید مبلغ قابل توجهی را نیز برای آن پرداخت کنید. این کیف پول ها بیشتر مناسب افرادی هستند که سرمایه‌گذاری های کلانی را در بازار ارز دیجیتال انجام داده اند. در صورتی که در این تجارت تازه کار هستید و یا یک کاربر خرد به شمار می روید، هیچ ضرورتی برای استفاده از این کیف پول ها برای شما وجود ندارد. 

 

کیف پول دیجیتالی کوین بیس

انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری

یکی از کارهایی که باید برای ترید در بازار ارز دیجیتال انجام دهید و شاید مهمترین آنها انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب و سودآور برای سرمایه گذاری است. محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو بیت کوین و اتریوم میباشند. این سکه ها نسبت به ارزهای دیگر تغییرات قابل پیش بینی تری دارند. از طرف دیگر اندیکاتورها و تحلیل های بیشتری برای آن ها در بازار وجود دارد. به همین دلیل یکی از آسان ترین و مطمئن ترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری روی این سکه هاست. 

از طرف دیگر نوسان و رشد آلتکوین های جدیدتر و کوچکتر، بیشتر و سریعتر است. در نتیجه اگر بتوانید یک آلتکوین که قابلیت پیشرفت داشته باشد را در زمان صحیح خریداری کنید، به سود بیشتری دست خواهید یافت. به همان نسبت، ریسک سرمایه گذاری روی این سکه ها نیز بیشتر است. در هر صورت خالی از لطف نیست که بدانید برخی از این سکه ها تنها در مدت کوتاهی بیشتر از هزار درصد رشد داشته اند.

 

محبوب ترین ارزهای دیجیتال

استراتژی های معاملاتی

برای انجام ترید در بازار ارز دیجیتال، استراتژی های مختلفی وجود دارد. پس از اینکه ارز دیجیتال مناسب خود را پیدا کردید، باید انتخاب کنید به کدام روش می خواهید آن را معامله کنید. اگر با استراتژی های معاملاتی آشنایی ندارید می توانید بسته های آموزشی متنوعی را که در این زمینه وجود دارد، خریداری کنید. اگر در زمینه تریدینگ از قبل تجربه و مهارت دارید و مثلاً در معاملات بازار بورس فعالیت کرده‌اید، می توانید از همان استراتژی ها برای بازار ارز دیجیتال نیز استفاده کنید. به کارگیری تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال و همچنین استفاده از شاخص های نموداری کمک بسیاری به تریدینگ شما خواهد کرد.

ممکن است ترجیح دهید برای ترید در بازار ارز دیجیتال از استراتژی سفارشات بازار یا Market orders استفاده کنید. این روش بسیار ساده است. ارز مورد نظر خود را با یک قیمت پایین خریداری کرده و زمانی که به میزان قابل قبولی رشد کرد، سفارش خود را بسته و به عبارت دیگر به فروش می گذارید. همچنین ممکن است روش‌های پیچیده تری مانند استراتژی های موج الیوت، سفارشات حدی یا متوسط هزینه دلاری را انتخاب کنید. به علاوه می توانید برای انجام معاملات خود از ربات های تریدر با استراتژی های محافظه کارانه، خنثی یا تهاجمی نیز استفاده کنید. 

 

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

کلام آخر

در این مقاله مراحل کلی ترید در بازار ارز دیجیتال را با یکدیگر مرور کردیم. اما همچنان لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که این تجارت با نوسان و ریسک بالایی همراه است. در صورتی که با سرمایه گذاری های پرخطر احساس راحتی می‌کنید، احتمالا می توانید به درآمد بالایی برسید. اما چنانچه به دنبال یک روش ایمن و بی خطر برای سرمایه گذاری می باشید، بازار ارزهای دیجیتال را از بین گزینه های خود حذف کنید


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.