whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

روش ساخت توکن روی شبکه avax

1401/03/09 ساعت 04:24


در این مقاله می‌خواهیم با نحوه ایجاد توکن در AVAX آشنا شویم. قبل از آن کمی درباره شبکه آوالانچ یا بهمن توضیح می‌دهیم و سپی ویژگی‌های این شبکه را مورد بررسی می‌کنیم. در ادامه با روش ساخت توکن روی شبکه avax آشنا خواهیم شد.

Avalanche

اکوسیستم آوالانچ یا بهمن 

آشنایی با شبکه آوالانچ یا بهمن (Avalanche)

اکوسیستم آوالانچ یا بهمن یک پلتفرم بلاکچینی است که برای اولین بار در سال 2020 میلادی توسط آزمایشگاه آوا معرفی شد. آوالانچ یک گزینه مقیاس‌پذیر برای رسیدگی به مسئله شبکه‌های بلاکچین متراکم ارائه می‌دهد. این پلتفرم به عنوان سریع‌ترین پلتفرم اندازه‌گیری شده می‌تواند 6500 تراکنش در ثانیه را با نهایی‌سازی فرعی پردازش کند. در این مقاله مراحل ساخت توکن آواکس (AVAX) را تنها در چند مرحله ساده بررسی خواهیم کرد.
آوالانچ برای حل مسائل مقیاس‌پذیری، امنیت و تمرکززدایی، بر اساس مکانیسم منحصربه‌فرد اثبات سهام یا Proof-of-Stake کار می‌کند. مکانیسم گلوله برفی (Snowball) از تعامل زنجیره‌ای بین گره‌های اعتبارسنجی شبکه استفاده می‌کند. هنگامی که تراکنشی توسط یک کاربر آغاز می‌شود، اعتبار سنجی‌ها نه تنها تراکنش را برای توافق بررسی می‌کنند، بلکه درخواست اعتبار سنجی را به گره‌های دیگر ارسال می‌کنند.
آواکس توکن بومی شبکه آوالانچ است و در درجه اول به عنوان وسیله‌ای برای تبادل اکوسیستم آوالانچ عمل می‌کند زیرا هزینه‌ها و پاداش‌های شرط‌بندی با استفاده از این توکن پرداخت می‌شود. از آنجایی که هزینه‌های گاز و سرویس به طور خودکار سوزانده می‌شود، توکن آواکس یک دارایی کمیاب و سخت است.

آوالانچ از بلاکچین های داخلی استفاده می کند

چیزی که آوالانچ را از سایر پروژه‌های بلاکچین متمایز می‌کند این است که شبکه اولیه این پلتفرم، ترکیبی از سه زنجیره مجزا است. هر زنجیره، مورد کاربردی تخصصی خود را دارد و دقیقاً توسط یک زیرشبکه تأیید می‌شود. سه بلاکچینی که هسته این پلتفرم را تشکیل می‌دهند، عبارتند از: 

  • زنجیره تبادل (X-Chain)
  • زنجیره تماس (C-Chain) 
  • زنجیره پلتفرم (P-Chain)

پروژه های جاری در آوالانچ

در زمان نگارش این مقاله، پروژه Avalanche 191 را در اکوسیستم خود فهرست می‌کند که مفاهیمی چون فرهنگ، دیفای، تبادل، زیرساخت، ابزار و مدیریت ثروت را در بر می‌گیرد. به تازگی پروژه تتر (Tether) که یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌های بازار است، توکن USDt خود را در شبکه آوالانچ راه‌اندازی کرد.

زنجیره تبادل (X-Chain)

زنجیره تبادل، زنجیره پیش‌فرض شبکه آوالانچ است که به منظور ایجاد، مبادله و مدیریت دارایی‌ها فعالیت می‌کند. برای مثال یک نمونه دارایی معامله شده در زنجیره تبادل آوالانچ، سکه آواکس است.

زنجیره قرارداد (C-Chain)

از زنجیره قرارداد برای استقرار توکن‌های آواکس استفاده می‌شود، زیرا امکان ایجاد قراردادهای هوشمند با استفاده از API زنجیره‌ای را فراهم می‌کند. زنجیره قرارداد آوالانچ با EVM سازگار است، به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند از ابزارهای مشابه اتریوم برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (Dapps) در آوالانچ استفاده کنند.

پلتفرم (P-Chain)

زنجیره پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا زیرشبکه‌ها و بلاکچین‌های تخصصی ایجاد کنند. این زیرشبکه‌ها و بلاکچین‌های تخصصی
می‌توانند با استفاده از مجموعه قوانین خودشان عمل کنند. بنابراین، زنجیره پلتفرم به مدیریت زیرشبکه‌ها و هماهنگی اعتبار‌سنجی‌ها کمک می‌کند.

metamask

ایجاد توکن در شبکه آوالانچ

ابزار تست توکن با استفاده از شبکه آزمایشی آوالانچ

اگر می‌خواهید عملکرد ایجاد یک توکن در آوالانچ را ارزیابی کنید، می‌توانید با کمک شبیه‌سازی یک خرید جعلی در یک شبکه آزمایشی، این فرآیند را طی کنید. ایجاد توکن در شبکه آزمایشی فوجی (Fuji) شبیه ایجاد توکن در شبکه اصلی آوالانچ است. با این حال، شما هزینه گاز و خدمات را با استفاده از سکه‌های شیر آب (faucet) می‌پردازید. سکه‌های شیر، ارزهای جعلی در شبکه‌ای هستند که شما استفاده می‌کنید. با استفاده از پلتفرم درخواست شیر آب آواکس می‌توانید مقدار محدودی سکه شیر آب رایگان درخواست کنید.

توجه داشته باشید که شبکه آزمایشی Testnet با شبکه اصلی Mainnet متفاوت است و هنگام ایجاد یک خرید واقعی باید شبکه دیگری را راه‌اندازی کنید. برای یادگیری نحوه افزودن شبکه به کیف پول متامسک فرآیند زیر را دنبال کنید. اطلاعاتی که برای افزودن شبکه آزمایشی آوالانچ فوجی باید پر شود به شرح زیر است. پس، راهنمای زیر را دنبال کنید تا مراحل ایجاد توکن انجام شود.

به ابزار توکن (Token Tool) بروید. اکنون که اطلاعات پس‌زمینه شبکه آوالانچ را دارید و سعی کرده‌اید یک توکن در شبکه آزمایشی ایجاد کنید، زمان آن رسیده است که این فرآیند را با استفاده از شبکه اصلی آوالانچ دنبال کنید.

مرحله 1: 

شبکه آوالانچ (Avalanche) را به کیف متامسک(MetaMask)اضافه کنید. برای ایجاد توکن AVAX، آوالانچ را در کیف پول متاماسک خود انتخاب کرده و اضافه کنید. صفحه Networks را باز کنید و روی Add network  کلیک کرده وAvalanche Mainnet را راه‌اندازی کنید.

steps

مرحله1

 مرحله 2: 

از وجوه کافی آواکس در کیف پول خود اطمینان حاصل کنید. هنگامی که کیف پول خود را روی شبکه تعیین شده تنظیم کردید، مطمئن شوید که سکه‌های AVAX کافی در کیف پول خود دارید. زیرا باید هزینه‌های شبکه و خدمات را به ارز اصلی شبکه‌ای که در آن توکن‌ها را صادر می‌کنید، بپردازید، توکن‌های شما با موفقیت ایجاد می‌شوند و تنها در صورتی که وجوه کافی در دسترس داشته باشید، تراکنش پردازش می‌شود.

مرحله 3: 

کیف پول خود را به Token Tool by Bitbond متصل کنید تا توکن خود را ایجاد کنید. ابتدا tokentool.bitbond.com را باز کنید و کیف پول خود را با کلیک بر روی دکمه اتصال به کیف پول (Connect Wallet) در بالا و سمت راست به Token Tool متصل کنید. یک پنجره پاپ آپ با چندین گزینه کیف پول پشتیبانی شده، ظاهر می‌شود. کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مرحله 4: 

استاندارد توکن و شبکه را انتخاب کنید. بسته به این‌که می‌خواهید با استفاده از استاندارد توکن ERC-20 یا ERC-721 توکن خود را صادر کنید، «ایجاد توکن» یا «ایجاد NFT» را از منوی ابزار توکن انتخاب کنید. استفاده از NFT تحت استاندارد ERC-721 قرار دارد.
برای ایجاد توکن در AVAX با استفاده از ابزار توکن، Avalanche را به عنوان شبکه انتخاب کنید. لطفاً توجه داشته باشید که هر دو کیف پول و Token Tool شما باید به شبکه Avalanche متصل باشند، در غیر این صورت یک پیام هشدار ظاهر می‌شود که به شما یادآوری می‌کند شبکه انتخاب شده با شبکه کیف پول مطابقت ندارد.

مرحله 5: 

اکنون، باید ویژگی‌های اساسی و اضافی توکن‌های خود را مشخص کنید:

  • نام توکن
  • نماد توکن
  • عرضه اولیه
  • اعداد اعشاری
  •  قیمت‌گذاری اولیه

حالا می‌توانید ویژگی‌های اضافی را برای توصیف بیشتر توکن خود اضافه کنید. ابزار توکن علاوه بر ویژگی‌های اصلی پنج قابلیت اختیاری ارائه می‌دهد.این ویژگی‌های اختیاری عبارتند از:

  • Can Burn سوزاندن توکن را پس از ایجاد توکن در ابتدا فعال می‌کند که به کاهش عرضه کمک می‌کند. 
  • Can Mint از ضرب توکن اضافی برای افزایش عرضه پشتیبانی می‌شود. 
  • Can Pause مشخص می‌کند که آیا توکن و همه عملیات مرتبط می‌توانند متوقف شوند و هر زمان که لازم باشد از سر گرفته شوند. این ویژگی می‌تواند در موارد آسیب‌پذیری یا حمله مخرب، مفید باشد. باید در نظر داشته باشید که فعال کردن مکث به سازنده توکن قدرت مرکزی می‌دهد.
  • Can Blacklist نشان می‌دهد که آیا حساب‌های بازیگران مخرب می‌توانند پس از ایجاد توکن اولیه در لیست سیاه قرار گیرند. فهرست سیاه نیز، به سازنده توکن قدرت مرکزی می‌دهد. 
  • تغییر مالکیت به شما امکان می‌دهد مالکیت توکن‌های خود را تغییر دهید.

پس از بررسی اطلاعاتی که پر کردید، روی گزینه ایجاد توکن کلیک کنید تا توکن خود را در بلاکچین آواکس مستقر کنید. به محض موافقت با شرایط و ضوابط ابزار توکن و تایید تراکنش در کیف پول، توکن‌های شما به طور خودکار ایجاد و به کیف پول شما منتقل می‌شود. یک پنجره پاپ‌آپ با شناسه قرارداد پیوند کاوشگر بلوک شما ظاهر می‌شود. پیام پاپ‌آپ مبنی بر این است که توکن‌ها با موفقیت توسط ابزار توکن ایجاد شده‌اند. تبریک می‌گوییم! توکن شما با موفقیت در شبکه آوالانچ مستقر شده است.

ساخت توکن

ایجاد توکن 

کلام آخر

شبکه اتریوم بسیار پرهزینه و وقت‌گیر است ولی نسبت به سایر بلاکچین‌های موجود کارآمدتر است. این امر منجر به ظهور پروتکل‌های اصطلاح سازگار با EVM می‌شود که سرعت پردازش تراکنش‌های بسیار بالاتر و هزینه بسیار کمتر دارند. EVM مخفف ماشین مجازی اتریوم است، به این معنی که با شبکه اتریوم سازگار هستند زیرا با یک زبان برنامه‌نویسی نوشته شده‌اند. آوالانچ به دلیل سرعت تراکنش بالا، هزینه کم و سازگاری با EVM جایگزینی عالی برای ایجاد توکن است.
از سوی دیگر، ایجاد قراردادهای هوشمند و استقرار آنها بر روی بلاکچین، می‌تواند با موانع فنی بزرگی همراه باشد، به خصوص زمانی که فردی فاقد دانش فنی لازم باشد. تلاش در این است تا توکن‌سازی را برای همه در دسترس قرار گیرد. ابزار توکن (Token Tool) به کاربران کمک می‌کند توکن‌های ERC-20 و ERC-721 در آوالانچ و دیگر پروتکل‌های EVM بدون نیاز به کدنویسی ایجاد، استقرار و مدیریت شود. شرکت در دیفای و استفاده از قدرت فناوری بلاکچین هرگز آسان‌تر از این نبوده است، می‌توانید به سادگی کیف پول خود را متصل کرده، جای خالی را پر کنید و روی ایجاد توکن‌ها کلیک کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.