whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال VeChain

1400/09/15 ساعت 16:12


با وی چین آشنا شوید! از گذشته تا به امروز با این که تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری کرده است اما اعتماد کردن درباره اصل بودن یا تقلبی بودن یک محصول یا خدمات همچنان وجود دارد. این مسئله یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. این مشکل همانطور که در هر بازار مالی وجود دارد در بازار ارزهای دیجیتال نیز بسیار دیده می‌شود.

وی چین بستری است که به شما این امکان را می‌دهد تا از تولید، توزیع، تامین، خرده فروشی و بازرسی در چرخه تولید اطلاع داشته باشید. این کار به اصل بودن محصول یا خدمات مورد نظر شما کمک زیادی می‌کند.اما هدف این پلتفرم چیست؟

VeChain یک شرکت خدماتی مبتنی بر بلاک چین است و فعالیت خود را از سال 2015 به عنوان یک کسب و کار بدون اعتماد و توزیع شده شروع کرد. این شرکت نه تنها تلاش می‌کند اعتماد را تامین کند بلکه تلاش می‌کند هر کالا را درون زنجیره تامین رهگیری کند. در ادامه با این پلتفرم و اینکه چه آینده‌ای دارد بیشتر شما را آشنا می‌کنیم.

در پرشین الیت، ما شما را به سمت افق‌های جدیدی از موفقیت‌های دیجیتال هدایت می‌کنیم. با سبد ارز دیجیتال، انواع سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس، کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، همچنین خدمات مشاوره بازارهای مالی و احراز هویت بایننس، به اهدافتان نزدیک‌تر شوید.

VeChain چیست؟

وی چین بر روی سرویس BaaS ایجاد شده است و از زمان عرضه بر روی شبکه قراردادهای هوشمند ساخته شده است. این پلتفرم با توجه به ارائه راه‌ حل‌هایی برای اینترنت اشیا  بر روی زنجیره تامین ساخته شد. این شرکت تلاش می‌کند تا با عملکرد کارآمد، محصول و خدمات کارآمدی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

زنجیره تامین در صنعت‌های مختلفی از جمله کشاورزی، دارو و ... وجود دارد. این بستر به افراد کمک می‌کند تا بتوانند کالاهای مربوط به صنعت‌ها را در زنجیره تامین، رهگیری کنند. در این پلتفرم برای این رهگیری کردن از یک تراشه هوشمند استفاده شده است، این تراشه‌ها مانند تراشه‌هایی در اینترنت اشیا هستند. از تراشه‌های QRکد و NFCها برای تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن کالاها و خدمات استفاده می‌شوند. اگرچه این تراشه ها چندان موفق نبودند اما وی‌چین توانست با ورود در این زمینه تغییرات بسیاری را ایجاد کند.

 

image

وی چین

تیم وی چین چه کسانی هستند؟

شناخت تیم اصلی بسیاری از شرکت‌ها و پروژه‌ها برای بسیاری از افراد قابل توجه است این مسئله حتی درباره تیم پشت وی چین نیز صدق می‌کند. مدیر عامل‌های این تیم Sunny Lu و Thor هستند سایر اعضا این تیم نیز بیشتر چینی هستند. مدیر ارشد مالی این پروژه Jay Zhang است که با تجربه‌ای 15 ساله در حوزه فناوری اطلاعات در این تیم مشغول به فعالیت است.

شرکت VeChain از جمله شرکت‌هایی است که به مجموعه BitSe وابسته است. این شرکت جز غول‌های بلاک‌چین است که در چین فعالیت می‌کند. این پلتفرم دارای نرم‌افزارهای غیر متمرکزی مانند BitOceanEx است.

توکن‌های وی چین و وی تور

پلتفرم وی چین از فناوری VeChain Identity یا همان VID استفاده می‌کند. این پلتفرم به کمک الگوریتم SHA 256 نوشته شده است. این بستر به کاربران برای رهگیری یک کالای ویژه کمک می‌کند. همانطور که گفتیم قبل از این که این شبکه به صورت مستقل شروع به فعالیت کند از توکن‌های VEN استفاده می‌کرد اما بعد از مستقل شدن توکن‌های آن با نام VET شناخته شدند و با نسبت 1:100 مبادله شدند.

لازم به ذکر است شرکت‌هایی که این توکن‌ها را در اختیار داشتند می‌توانند حق بیشتری را به خود اختصاص دهند و برای پرداخت‌های هوشمند از آن استفاده کنند. در حال حاضر  دو توکن مستقل و جداگانه با نام‌های VET و VeThor در این سیستم وجود دارند. زمانی که شما توکن‌های VET را در اختیار داشته باشید می‌توانید توکن‌های VeThor را نیز دریافت کنید. این توکن‌ها کاربردهای مختلفی از جمله انجام تراکنش، تامین هزینه، اجرای برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز و ...  دارد.

حضور مستقل و جداگانه این توکن‌ها این امکان را می‌دهد تا انعطاف‌پذیری در سیستم افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است کارمزدی که سیستم وی چین بر روی توکن‌های VET دارد، بی‌تاثیر است. پلتفرم و بلاک‌چین VeChainThor گزینه‌ای مناسب برای کاربران عادی و دولتی است که فعالیت‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌دهند.

 

image

VeChain

چرا VeChain ساخته شد؟

مهم‌ترین دلیل ساخت وی چین بدون شک قابل اعتماد بودن آن است. این پلتفرم نه تنها قابل اعتماد است بلکه مقیاس پذیر نیز است به طوری که نیاز به اعتماد در این بستر حذف می‌شود. هدف از ایجاد این پلتفرم حذف مرکزیت خاص بوده است. توکن‌های VeChain بر خلاف توکن‌های معمولی در بازار ارزهای دیجیتال قابل استخراج نیستند به همین دلیل در بستر بلاک‌چین اختصاصی خود فعالیت می‌کنند.

صاحب بلاک‌چین VeChainThor می‌توانند از این توکن‌ها استفاده کند یا آن‌ها را اشغال کند. وی‌چین تور نامی است که بعد از انتقال پیدا کردن زنجیره تامین به راه حل نرم‌افزاری غیر متمرکز در سال 2018 تغییر پیدا کرد. از مهم‌ترین کاربردها و مزایای ساخت این بستر برقراری تعادل بین کاربرد و عدم تمرکز کارها است. در این بلاک‌چین شما می‌توانید برای نظارت داشتن برای روند امور از جمله احراز هویت از ابزارهای داخلی استفاده کنید. این مزیت کنترل جامع ارز دیجیتال VeChain است. 

از دیگر مزایای این پلتفرم که به حوزه اهداف تجاری نیز مربوط می‌شود اجازه دادن رفع نیازها است. این مسئله باعث شده تا در آینده تعداد کمپانی‌هایی که به این چرخه برای وسعت کار بلاک‌چین اضافه می‌شوند، افزایش پیدا کنند. شما می‌توانید مطمئن باشید که این پلتفرم از الگوریتم اثبات اختیار استفاده می‌کند.

از این الگوریتم برای توافق کردن بین نودهای شبکه استفاده می‌شود. همچنین لازم است بدانید که این بلاک‌چین توسط 101 گره صاحب اختیار، کنترل می‌شود. در واقع این گره‌ها می‌توانند افراد یا موسسات مختلف باشند.

دارایی دیجیتال چیست؟

نه تنها برای اختصاص دادن یک ID منحصر به فرد برای شناسایی بلکه برای پیگیری مالکیت دیجیتال نیز می‌توان از بستر وی چین استفاده کرد. شما با این پلتفرم می توانید مالکیت  یک محصول را مشخص کنید. به لطف قراردادهای هوشمند این امکان به وجود آمده تا دارایی‌های فرم دیجیتال بتوانند به یک حساب خاص متصل شوند.

لازم به ذکر است این حساب می‌تواند یک کلید خصوصی یا عمومی داشته باشد. با توجه به بازار ارزهای دیجیتال کلید خصوصی این حساب را باید در یک مکان امن قرار دهید تا از دسترس دیگران دور باشد. اما کلید عمومی را می‌توانید در اختیار دیگران نیز قرار دهید. این کلید در واقع به صورت یک اسم مستعار نمایش داده می‌شود و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

image

بازار ارزهای دیجیتال

امنیت VeChain چگونه است؟

به قسمت توکن‌های وی چین مراجعه کنید، بدون شک با نام توکن VET رو به رو می‌شوید. این توکن همانطور که می‌دانید برای تبادل ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع یک سوخت برای اجرای قراردادهای هوشمند است. لازم به ذکر است این توکن‌ها به بهبود اکوسیستم نیز کمک می‌کنند.

الگوریتم PoA چیست؟

الگوریتم PoA یا الگوریتم اثبات اعتبار با هدف ایجاد 101 اعتبار سنج در پلتفرم وی چین کار می‌کند. علت این کار، هدف اصلی توسعه‌دهندگان این پلتفرم است که برای عدم عرضه یک سیستم غیر متمرکز به صورت کل کار می‌کند. در واقع با توجه به این مسئله متوجه می‌شویم که این پلتفرم برای پایداری به نودها وابسته است.

در این پلتفرم نودها برای حفظ پایداری، توکن‌های وی تور را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. کمترین میزان تولید وی تور برای افر ادی که توکن VET  را دارند به میزان 000432,0  به صورت روزانه برای هر توکن است. برای اینکه بتوانید میزان نرخ را تنظیم کنید باید رای گیری‌هایی انجام شود تا با توجه به شبکه رقم آن تعویض شود. در ادامه به بررسی انواع نودها می‌پردازیم.

  • نودها صاعقه با سررسید 20 روزه
  • مستر نودهای ثراد هایم سررسید 12/21/17
  • نودهای قدرت با سررسید 10 روزه
  • مستر نودهای میلیونر با سررسید 30 روزی

نودهای اقتصادی از جمله صاعقه، میلیونر و قدرت از وی تور پاداش‌هایی را دریافت می‌کنند همچنین پاداش نگه‌داری VET نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

نودهای ثراد هایم نیز پاداشی مشابه دریافت می‌کنند اما با این تفاوت که 30 درصد از توکن‌های وی تور که توسط معاملات بلاک‌چین انجام شده‌اند را دریافت می‌کنند و 70 درصد باقی مانده آن‌ها از بین خواهد رفت. این نودهای باید در ابتدا KYC را تایید کنند هویت آن‌ها را علنی و سایر وی چین ها را به تایید برسانند. VeChain این نودها را باید بررسی کند و در آخر با توجه به معیارهایی که دارد انتخاب کند.

 

image

وی چین

ارزش و قیمت توکن‌های VET 

همانطور که می‌دانید توکن‌های VET و تعدادی که دارند می‌توانند نقش زیادی در میزان تاثیر گذاری افراد بر روی شبکه داشته باشند. در واقع کسانی که بیشتر از یک میلیون وی چین داشته باشند می‌توانند روی شبکه تاثیر بگذارند.

این افراد در واقع سهامداران VeChain هستند که می‌توانند با رای دادن به هیات مدیره نظارت تصمیماتی مبتنی بر نحوه عملکرد شبکه بگیرند. شرکت‌های بسیاری از توکن‌های VET به عنوان یک پول هوشمند استفاده می‌کنند. قیمت این توکن و وی تور تا به امروز دچار نوسان‌های بسیاری بوده است.

 

image

VeChain

کلام آخر

با ایجاد پلتفرم وی چین به جلوگیری از دور زدن و تقلب کردن در زمینه عرضه کالاها کمک شد. افرادی که در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند بدون شک آینده خوب و روشنی برای آن می‌بینند. شاید تفاوت‌های بسیار واضحی بین توکن‌های بلاک‌چین VeChain با دیگر ارزها در بازار ارزهای دیجیتال دیده شود اما با این حال این پلتفرم و بستر نیز آینده‌ای بسیار موفقی دارد.

در این مقاله تلاش کردیم این پلتفرم را بیشتر به شما معرفی کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای سرمایه خود بگیرید. همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت بتوانید به‌روزترین و کاراترین سیگنال ارز دیجیتال را به صورت روزانه دریافت کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.