whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

7 تا از موثرترین افراد دنیای ارز دیجیتال

1402/05/17 ساعت 00:59


پشت هر موج ترند، افرادی وجود دارند که به محبوب‌سازی آن کمک کرده‌اند و ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویتالیک بوترین، جاستین سان، گاوین وود و شخصیت‌های دیگری که شکل‌دهنده توسعه ارز دیجیتال بوده‌اند.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

بوترین در روسیه متولد شد و به همراه خانواده‌اش به کانادا مهاجرت کرد. یک برنامه‌نویس باهوش، او از دانشگاه واترلو (کانادا) خارج شد و در مقابل استانداردهای جامعه، اکنون در سنگاپور زندگی می‌کند. به جای دریافت تحصیلات، ویتالیک به پروژه‌های بلاکچین می‌پرداخت و با تأسیس هم‌تیمی‌اش اتریوم، بزرگترین پلتفرم بلاکچین و آلت‌کوین، شروع به کار کرد. 

سپس هم‌تأسیس‌کننده و ویراستار Bitcoin Magazine، مجله‌ای درباره ارز دیجیتال شد. در سال 2018 مدرک دکترای خود را از یک دانشگاه سوئیسی دریافت کرد. در سال 2021، عنوان جوان‌ترین میلیاردر ارز دیجیتال دنیا را به او اهدا کردند. 

آخرین بیانیه ویتالیک بوترین به موضوع متاورس پرداخت. او معتقد است که Metaworld اتفاق می‌افتد، اما تمام تلاش‌های موجود شرکت‌ها برای ایجاد یک Metaworld هم‌اکنون ثمرهای خود را نخواهد داشت.

چانگ‌پنگ زاو (Changpeng Zhao)

زاو در چین متولد شد، سپس با خانواده‌اش به ونکوور مهاجرت کرد. زندگی آنقدر شیرین نبود: CZ آینده کاری در یک زنجیره غذای سریع معروف داشت و شب‌ها به عنوان کار به‌صورت پاره‌وقت در یک ایستگاه بنزین کار می‌کرد تا به آخر ماه برسد.

به عنوان نوجوان، دوره‌های برنامه‌نویسی را گرفت، سپس درخواستی به دانشگاه، و کارآموزی‌ها در مونترال و ژاپن کرد. یک سفر زحمت‌آور و سخت‌کوشانه! سپس به Blockchain.info پیوست و تصمیم به ورود به کسب‌وکار معاملاتی گرفت. CZ پلتفرم بایننس را در سال 2017 راه‌اندازی کرد.

این شخصیت یک فلسفه جالب درباره امور مالی دارد. او به سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، خودروها یا هر چیز دیگری علاقه‌مند نیست. او معتقد است که این معیار سرمایه‌ای را کاملاً برآورده نمی‌کند، که در مورد رمزارزی صدق ندارد. دارایی‌های قابل معامله با وی اهمیت ندارند.

در یک بیانیه، چانگ‌پنگ زاو به بلومبرگ به دلیل افترا مراجعه کرد. به گفته او، یکی از شماره‌های اخیر نسخه چینی این نشریه به "پیرومید مالی Changpen Zhao" خطاب شده و حاوی مواد افترایی و صدمه‌رسان به تصویر مدیرعامل بایننس است.

سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)

در اینجا داستان زندگی بنکمن فرید  بدون نوسانات شدید وجود دارد. سام در استنفورد، کالیفرنیا متولد شد. او در فیزیک فارغ‌التحصیل شد و سپس به عنوان یک معامله‌گر در یک شرکت نیویورک کارآمد شد.

پس از مدتی که در آنجا کار کرد، در سال 2017 تصمیم گرفت شرکت سرمایه‌گذاری خود را راه‌اندازی کند و با دوست برنامه‌نویسش گری وانگ به کار بپردازد. او به هنگ‌کنگ نقل مکان کرد. و سپس تحت تأثیر بیت‌کوین، در مه 2019 بورس ارزهای رمزارزی FTX را تأسیس و راه‌اندازی کرد.

سام طبیعتاً نیکو‌خواه و نیکو‌ است، همانطور که مصاحبه‌ای که به فوربس داده‌است نشان می‌دهد. او به انتشار خوبی، نیکوتری و تکنولوژی محیط‌زیستی در جهان اعتقاد دارد. این نکته مثبت که میلیاردر نگرش مثبتی به خیریه دارد و با این موافقت کرده‌است که لازم است به علت‌های خوب پول داده شود.

سام ثروت زیادی (بیش از 11 میلیارد دلار) جمع آوری کرده‌است، اما شرکت 1٪ از آن را به خیریه اهدا می‌کند.

جاستین سان (Justin Sun)

جاستین در چین متولد شد و با درجه‌ای در تاریخ هنر از دانشگاه پکن فارغ‌التحصیل شد. به نظر می‌رسد که آموزش‌های انسانی بسیار دور از حوزه ارز دیجیتال است. اما پس از گرفتن چندین مدرک، جاستین سان از سن 23 سالگی شروع به کار در توسعه فناوری کرد.

مانند همه ورود‌کنندگان، او علاقه‌مند شد و شروع به مطالعه بیت‌کوین کرد. توسعه برنامه به او موفقیت‌هایی داد و تصمیم به پیش‌برد بیشتر کرد - او شرکت بنیاد TRON (یک پلتفرم غیرمتمرکز بر پایه فناوری بلاکچین) را تأسیس کرد.

جاستین از سمت مدیرعامل TRON استعفا داد و به سمت نماینده دولت گرنادا در سازمان تجارت جهانی رفت. هدف بعدی اتخاذ تدابیری برای کارکرد فناوری بلاکچین در سطح کشور است. پشت آن آینده‌ای است.
جاستین سان آماده است یک مبلغ قابل توجه (5 میلیارد دلار) را به کمک شرکت‌های ارز دیجیتال در حال سقوط اختصاص دهد. اقدامی شایسته احترام!

گاوین وود (Gavin Wood)

وود اصالتاً از انگلستان است و دارای دکترای مهندسی در سیستم‌ها و توسعه نرم‌افزار (دانشگاه یورک) است. پیش از غرق شدن در رمزارزی، در مایکروسافت کار کرد. سپس همراه با ویتالیک بوترین که در مورد او گفته شد، اتریوم را تأسیس کرد. آن‌ها کار‌های زیادی انجام دادند و گاوین به طور کلی به این مسئله شک داشت که پروژه نتیجه خواهد داد. 

او زبان برنامه‌نویسی Solidity را برای قراردادهای هوشمند توسعه داد. پس از مدتی، او از اتریوم خارج شد و هم‌تأسیس‌کننده شرکت‌های Parity Technologies، که نرم‌افزارها برای شرکت‌های بلاکچین توسعه می‌دهند، شد. همچنین نیروی بنیاد Web3، یک سازمان غیرانتفاعی است. 

بر پایه زیرساخت اینترنت غیرمتمرکز و تکنولوژی‌ها، از جمله شبکه Polkadot (همچنین به طور تصادفی توسط گاوین طراحی شده)، و همه چیز بر اساس مفهوم Proof of Stake است. در سال 2019، او Kusama را تأسیس کرد. می‌توان گفت که بسیاری از برنامه‌ها و پلتفرم‌های رمزارزی از پروژه‌های او نشأت گرفته‌اند. به یک کلام، یک فاناتیک از کسب‌وکار خود است!

در اجلاس اقتصادی بین‌المللی که در ماه مه 2022 برگزار شد، گاوین وود به ما تضمین داد که باید در قدرت و ناامیدی به دلیل موقعیت شکست‌پذیر صنعت ارز دیجیتال نیفتیم. احتمالاً موقعیت به زودی تقویت خواهد شد و مهم است ذهنیت خنک باقی بماند.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

برایان در کالیفرنیا متولد شد و زندگی کرد و مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد و علوم کامپیوتر دارد. او به عنوان یک برنامه‌نویس در IBM و مشاور در Deloitte کار آغاز کرد، سپس به عنوان یک مهندس نرم‌افزار و در سیستم‌های پرداختی در Airbnb کار کرد.

در سال 2012 برای معامله رمزارز و دارایی‌های دیجیتال دیگر، برایان هم‌تأسیس‌کننده Coinbase بود. او یک خیرخواه است و مسائل سیاسی یا نژادی در محل کار را تحمل نمی‌کند. نظرات برایان درباره سرنوشت ارز دیجیتال بود. او فکر می‌کند که "در 10-20 سال آینده، قسمت قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی از اقتصاد ارز دیجیتال به دست خواهد آمد.

مو شیخ (Mo Shaikh)

با مو شیخ، هم‌تأسیس‌کننده و مدیرعامل شرکت Aptos، لیست افراد با استعداد را به پایان می‌رسانیم. محمد شیخ در بروکلین به خانواده‌ای ساده متولد شد. او در بسیاری از پروژه‌ها کار کرده‌است و تجربه بی‌نظیری در زمینه فناوری اطلاعات کسب کرده‌است.

به‌ویژه، شیخ در کار آنلاین Novi Wallet برای فیس‌بوک، شرکت Meridio را تأسیس کرد (پروژه‌ای بر پایه بلاکچین که اولین سهم مشاعات املاک و مستغلات جهان را منتشر کرد). او به عنوان یک مشاور برای صندوق‌های ثروت سرانه نیز شناخته می‌شود.

اصل این است که مو شیخ سیستم مالی را تنها برای افراد معتبر اجتماعی، بلکه برای عموم قابل دسترسی نموده است. مو به کره سفر کرده و به‌طور حضوری با سیستم وب۳ کره آشنا شده و چندین شغل ایجاد کرده است.

کلام آخر

فقط یک چیز باقی می‌ماند که به لیست شخصیت‌ها اضافه شود. آنچه که همه این افراد مشترک دارند این است که ایده‌ای مشخص داشتند و همچنین تلاش زیادی کردند و کار کردند. آموزش، کار، مطالعه منظم خود و گاهی هم کاملاً عدم استراحت. بنابراین هیچ رازی برای موفقیت وجود ندارد!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.