whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال IOTA

1400/10/07 ساعت 20:26


آیوتا IOTA که با نام اختصاری MIOTA نیز شناخته می شود، یکی از ارزهای رمزنگاری شده در دنیای ارزهای دیجیتال می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارز دیجیتال IOTA، از تاریخچه و پیدایش این ارز گرفته تا اهداف و آینده رمز ارز آیوتا بپردازیم. در صورتی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ارز دیجیتال هستید تا پایان بحث ما را همراهی بفرمایید.

image 

ارز دیجیتال IOTA

تاریخچه و پیدایش ارز دیجیتال IOTA

معرفی پروژه‌ آیوتا IOTA در سال ۲۰۱۵ میلادی جهت حل نمودن یک سری از مشکلات موجود در فناوری بلام چین صورت گرفت. بلاک چین ‌های شناخته شده و قدیمی همچون بیت کوین BitCoin از اشکالاتی مثل سرعت پایین، اختلال و ترافیک در شبکه و غیره که موجب می شود همه معاملات در زمان کمتر از ۱ ثانیه انجام نشوند برخوردار هستند. این مشکلات از گسترش پلتفرم ها و کاربردی بودن همه جانبه آن ها در انجام معاملات جلوگیری می کنند. سابقه پروژه آیوتا IOTA با پروژه جین ارتباط میابد. هدف از آن پروژه توسعه دادن پردازنده های همگانی کم مصرف و سایر سخت افزارهای این چنینی برای اینترنت اشیا بود.

در سال 2017 میلادی بنیاد آیوتاIOTA Foundation   تحت عنوان یک سازمان مستقل در کشور آلمان راه اندازی شد. کار اصلی این بنیاد تامین و پشتیبانی مالی از اکوسیستم آیوتا بود. این بنیاد از قبل با کمپانی های موثر در اینترنت اشیا همکاری نموده بود. پایه گذاری ارز دیجیتال آیوتا IOTA با علامت اختصاری MIOTA توسط سرجویی پاپو Serguei Popov ، سرجی ایوانچگلوSergey Ivancheglo ،‌ دومینیک اسکینرDominic Schiner  و دیوید  سانستبوDavid Sonstebo  صورت گرفت. در بلاک اولیه ایجاد این رمز ارز تعداد ۷۸/۲ میلیارد واحد رمز ارز آیوتا ایجاد گشت. عرضه کوین های IOTA در عرضه اولیه صورت گرفت که منجر به جمع آوری سرمایه اولیه ای به مبلغی در حدود ۵۸۴۰۰۰  دلار برای بنیاد آیوتا شد.

معرفی ارز دیجیتال IOTA آیوتا

IOTA آیوتا از فناوری بلاک چین استفاده نمی کند و می توان آن را یک دفتر کل توزیع شده متن باز تعریف نمود که هدف اصلی ایجاد نمودن آن قدرت بخشیدن به IOT یا اینترنت اشیا می باشد. علاوه بر آن به دنبال انتقال پول بدون نیاز به پرداخت کارمزد و هزینه می باشد. نوآوری جدید و خلاقانه ای که این پروژه از استفاده می شود تانگل Tangle نام دارد. تکنولوی تانگل Tangle کاملا متفاوت از ساختار شبکه بلاک چین می باشد. تانگل نوعی ساختار داده ای که حرکت آن ها به صورت جهت دار است تعریف می شود. در روند تانگل به صورت خودکار کاربری که می خواهد تراکنش ارسال نماید، تایید کننده تراکنش قبلی می باشد و این روند ادامه می یابد. دلیل سریع تر بودن زمان انجام تراکش ها در این سیستم نیز همین است.

مقیاس پذیری نامحدود، انجام سریع تراکنش ها، کارمزد برابر با صفر، انتقال امن داده ها از جمله ویژگی های منحصر به فرد این پروژه می باشد.

image 

ارز دیجیتال IOTA

روند قیمت ارز دیجیتالIOTA

رمز ارز MIOTA یا همان آیوتا در رتبه ۴۸ بازار بر اساس سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap قرار گرفته است و با ارزشی در حدود ۱۴/۳ میلیارد دلار، سهم ۱۳/۰ درصد از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را به خود اختصاص داده است. بیشترین میزان قیمت ارز دیجیتال IOTA در تاریخ ۲۹ آذرماه سال ۱۳۹۶ ( ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی ) اتفاق افتاده است که در آن تاریخ از قیمتی برابر با  ۶۸/۵ دلار برخوردار بود. قیمت این ارز دیجیتالی هم اکنون ۵/۷۹ درصد کمتر از آن مقدار می باشد. تعداد کل واحد های رمز ارز IOTA یا همان MIOTA برابر با ۷۸/۲ میلیارد واحد می باشد و تعداد واحد های در گردش آن نیز برابر با ۷۸/۲ میلیارد واحد است.

ارز دیجیتال IOTA را چگونه بخریم؟

برای خرید و فروش و مبادله ارز دیجیتال IOTA یا همان آیوتا همچون هر رمز ارز دیگری می بایست ابتدا Echange یا صرافی مناسب را که از این رمز ارز پشتیبانی نماید را انتخاب نمایید. در صرافی ها این ارز دیجیتال را برای کمتر نمودن تعاد ارقام و ساده سازی به نام واحد مگا آیوتا می شناسند و علامت اختصاری آن MIOTA می باشد. صرافی بایننس Binance یکی از شناخته شده ترین صرافی های ارزهای دیجیتال می باشد که در میان کاربران مختلف در دنیا بسیار محبوب می باشد. این صرافی علاوه بر آیوتا از ارزهای رمزنگاری شده بسیاری پشتیبانی می نماید. برای استفاده از صرافی باید مراحل ثبت نام و ساخت اکانت را طی نمایید. پس از احراز هویت بایننس می توانید به راحتی از طریق این صرافی به خرید و فروش ارزهای مختلف دیجیتال از جمله آیوتا یا همان  MIOTA بپردازید.

در ادامه به معرفی چند صرافی شناخته شده دیگر که از ارز دیجیتال IOTA پشتیبانی می کنند خواهیم پرداخت. برای اطلاع یافتن از تمام صرافی های پشتیبان رمز ارز آیوتا می توانید به وب سایت CoinMarketCap مراجعه نمایید.

  • صرافی بیت کوینکس CoinEx
  • صرافی هیوبی Huobi
  • صرافی بیترکس Bittrex
  • صرافی لیکوید Liquid
  • صرافی OKEx
  • صرافی Bitfinix
  • صرافی HitBTC

در حال حاضر با سهمی در حدود ۳۰ درصد از حجم کل معاملات روزانه آیوتا، صرافی بایننس Binance فعال ترین اکسچنج می باشد که در آن ارز دیجیتال آیوتا یا MIOTA معامله می‌شود.

image 

ارز دیجیتال IOTA

کیف پول های مناسب برای ارز دیجیتال IOTA

در حال حاضر برای ذخیره سازی ارز دیجیتال IOTA آیوتا کیف پول های زیادی توسعه داده شده اند و کاربران می توانند از هر یک از آن ها به انتخاب خود جهت نگهداری از سرمایه و دارایی های خود استفاده نمایند. اما توسعه دهندگان رمز ارز آیوتا تا کنون تنها پیشنهاد کیف پول رسمی این شبکه را به عنوان والت معتبر و امن داده اند. والت رسمی شبکه آیوتا قابل اجرا بر سیستم عامل های مک MAC ، ویندوز Windows و لینوکس Linux  می باشد و علاوه بر آن بر سیستم عامل های اندروید Android و آی او اس IOS در گوشی های هوشمند قابل اجرا است و به راحتی می توان آن را دانلود نمود. در ادامه به معرفی چند کیف پول مطمئن جهت نگهداری از ارز دیجیتال IOTA می پردازیم.

- کیف پول Ledger Nano S لجر نانو اس: کیف پول لجر از انواع کیف پول های سخت افزاری می باشد که از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. حتی در صورت سرقت شدن یا مفقود شدن قطعه سخت افزاری این کیف پول قابلیت بازیابی دارایی های شما وجد خواهد داشت. در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ توسعه دهندگان ارز دیجیتال IOTA سازگاری کیف پول لجر نانو را با این رمز ارز اعلام نمودند.

- کیف پول Trust Wallet تراست والت: این کیف پول از جمله کیف پول های نرم افزاری پرطرفدار در میان کاربران می باشد که از رمز ارزهای زیادی از جمله رمز ارز آیوتا پشتیبانی می کند. دارا بودن یک صرافی داخلی جهت مبادله از ویژگی های خوب این کیف پول می باشد. علاوه بر آن قابلیت دنبال نمودن نمودار ارزهای مختلف و قیمت آن ها در داخل اپلیکیشن تراست والت وجود دارد.

- کیف پول Trinity ترینیتی: این والت یا کیف پول از جمله والت های تحت وب پشتیبان ارز دیجیتال IOTA می باشد که هم نسخه دسکتاپ دارد و هم بر اندروید و آی او اس در گوشی های هوشمند قابل اجرا می باشد. کار با این کیف پول بسیار راحت است و رابط کاربری و گرافیکی آسانی دارد.

- کیف پول Trezor ترزور: والت ترزور هم از انواع سخت افزاری و بسیار امن جهت نگهداری از رمز ارزهای مختلف می باشد. این کیف پول توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اتصال کمی که کیف پول های سخت افزاری به اینترنت دارند، بهترین گزینه جهت نگهداری و ذخیره ساری ارزهای دیجیتال می باشند.

مزایای ارز دیجیتال IOTA

تراکنش ‌های بدون کارمزد مزیت اصلی ارز دیجیتال آیوتا محسوب می شود. در استفاده از سیستم تانگل  Tangle تایید نمودن دو معامله دیگر به عنوان هزینه محسوب می شود و ماینر ها نیز جایزه و پاداش دریافت نمی کنند چرا که عملا در این سیستم به ماینر نیاز نیست. مزیت دیگر این رمز ارز و شبکه آن مقیاس پذیری بسیار بلا در آن می باشد. چرا که بر خلاف فناوری بلاک چین پردازش تراکنش ها با رشد شبکه افزایش خواهد یافت. حجم کم نرم افزاری IOTA از ویژگی های مثبت آن می باشد که دلیل آن طراحی آیوتا برای اینترنت اشیا و دستگاه هایی با قدرت پردازش کم می باشد. می توان گفت در این شبکه انجام تراکنش های کوچک بهینه تر از سایر شبکه ها خواهد بود.

معایب ارز دیجیتال IOTA

بزرگترین ضعف این شبکه نبود قراردادهای هوشمند می باشد. به عبارت دیگر بر روی آن قابلیت ساخت اپ های توزیع شده وجود ندارد. علاوه بر آن پیدا شدن یک حفره امنیتی بر سیستم تانگل Tangle توسط محققان دانشگاه MIT نیز می تواند نقطه ضعف دیگری برای آیوتا باشد.

image 

ارز دیجیتال IOTA

سخن آخر

هدف اصلی این پروژه آیوتا در حوزه اینترنت اشیا می باشد و متخصصان زیادی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این حوزه را به دلیل آینده روشن توصیه می نمایند. هرچند که کارشناسان آینده خوب و موفقی را برای ارز دیجیتال IOTA پیش بینی می نمایند اما شما باید خود درباره سرمایه گذاری در آن تصمیمی بگیرید در این میان بهره بردن از سایت های معتبر در زمینه فروش اندیکاتور و ارائه دهنده سیگنال فیوچرز می تواند شما را به سمت بهترین تصمیم هدایت نماید. پرشین الیت یکی از سایت های شناخته شده در این زمینه است که محدوده مناسب خرید رمز ارز آیوتا را در بخش ارائه سیگنال ارز دیجیتال در اختیار کاربران قرار می دهد.   


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.