whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نکاتی در مورد پرایس اکشن فارکس که نتایج سریع را به همراه خواهد داشت.

1402/04/21 ساعت 16:13


آیا می‌خواهید بتوانید هر نمودار قیمتی را باز کنید و به تنهایی پرایس اکشن نزدیک‌مدت را پیدا کنید؟ هر معامله گری آرزو دارد که یک تحلیلگر فنی عالی باشد. این یکی از مهارت های اصلی مورد نیاز برای تجارت در بازار فارکس مانند یک رئیس است. معاملات پرایس اکشن روشی است که در نهایت عاشق آن خواهید شد.

در سایت پرشین الیت به راحتی می توانید احراز هویت بایننس تضمینی داشته باشید. همچنین با تهیه اشتراک سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز از محتویات و سیگنال های خارجی بهره مند شوید.

در اصل، پرایس اکشن چیزی است که سیستم های معاملاتی به آن نیاز دارند و بسیاری از آنها از اصول آن نشات گرفته اند. هنگامی که بر نمودارها مسلط شدید، می‌توانید سیستم معاملاتی خود را که برای شما کار می‌کند به کار ببرید و به نتایج آن افتخار کنید. اما ابتدا باید بر نمودارها مسلط شوید و پادشاه تحلیل تکنیکال خود شوید.

1. داستان پرایس اکشن را بخوانید

نگاه بسیار ساده به نمودار همان تله ای است که هر معامله گر جدید وقتی برای اولین بار در را به روی معامله قیمت باز می کند، به آن دست می زند و همچنان با این طرز فکر جلو می روند. یک الگوی کندلی به تنهایی یک سیگنال بسیار ضعیف است.

آیا می توانید حدس بزنید میزان موفقیت چه چیزی است؟

با گرفتن سیگنال کندل میله پین (در جفت‌ها و بازه‌های زمانی مختلف)، میانگین‌ها حدود 20 درصد نرخ موفقیت مورد انتظار دارند که در شرایط معاملات واقعی، مانند پریدن از اتوبوس ورشکستگی است.

استفاده از الگوهای کندلی عالی است، اما نباید اولین یا تنها عامل در فرآیند تصمیم گیری تجارت شما باشد. اینجاست که ما به این نکته توجه می کنیم که فراتر از الگوهای کندلی نگاه کنم و پیش از تصمیم گیری در مورد ترید، زمینه بازار را بدست آوریم. هنگام تجزیه و تحلیل پرایس اکشن، مواردی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • ساختار قیمت فعلی 
  • در بازه های زمانی بالاتر چه اتفاقی می افتد
  • حرکت قیمت فارکس به سمت چپ
  • موقعیت نسبی قیمت به سایر عوامل فنی مهم
  • وجود پرایس اکشن در واکنش با حمایت، مقاومت، ساختارهای خط روند و غیره

اکنون به نمودار زیر نگاه کنید، این روشی است که به شما توصیه می‌کنیم به یک تصمیم تجاری که شامل الگوی شمعی است نزدیک شوید. 

به دلیل عوامل اختیاری (تصمیم گیری انسانی) با یک شبیه سازی کمی به دست آوردن میزان موفقیت بسیار سخت تر است. بنابراین نمی توانم درصدی را در مقابل آن قرار دهیم، اما به کار خود در اینجا ادامه می دهیم. اگر در اولین نمودار جریان مقصر هستید، سعی کنید به نمودار جریان «دریافت زمینه» بروید و ببینید که با چه سرعتی شروع به فیلتر کردن سیگنال های بد می کنید.

ارزش برای «تجارت فروش» در اینجا بسیار سخت است، تنها بر اساس کندل پین بار می باشد. اگر فراتر از کندل نگاه کنید، می بینید که بازار بسیار صعودی است. این امر با چاپ بالا و پایین‌های بالاتر مشهود است که ردپای بازار پر روند صعودی است. اگر می‌خواهید در مقابل آن فروشنده باشید، باید شواهد فنی قوی داشته باشید مبنی بر اینکه احتمال وقوع معکوس وجود دارد.

همانطور که انتظار می رفت لحظه صعودی ادامه یافت، زیرا این همان چیزی است که ساختار بازار پس از آن فریاد می زد. تجزیه و تحلیل ساختار بازار از طریق خواندن پرایس اکشن بر سیگنال های کندل استیک اولویت دارد (نمودار جریان بالا را به خاطر بسپارید).

هر سیگنال مبتنی بر پرایس اکشن بسته به نوع محیط بازاری که تنظیم تجارت در آن شکل می‌گیرد، ارزش آن به‌طور چشمگیری تغییر می‌کند. بیایید نگاهی به سیگنالی بیندازیم که با بافت بازار مطابقت دارد.

یک سیگنال کندل استیک که به خوبی با پرایس اکشن "داستان" مطابقت دارد، در اینجا ارتباط برقرار می کند. ساختاری مشابه با مثال قبلی است. این بازار در حال ایجاد اوج‌ها و کف های بالاتر قیمت‌ها است. یک بازار صعودی، جایی که ما باید فقط به دنبال خرید باشیم. یک کندل صعودی در اینجا شکل گرفت و از سطح نوسان روند خارج شد. ایده تجارت در چارچوب است و ارزش فنی زیادی دارد.

سیگنال کندل صعودی دنباله خوبی داشت که انتظار می رود، زیرا توسط بسیاری از عوامل فنی پشتیبانی می شد. 

نکته:

شروع به نگاه کردن فراتر از الگوهای کندلی کنید. یک قدم (یا دو) به عقب بردارید، به ساختار بازار و سایر عوامل فنی مانند حمایت و مقاومت (به ویژه S/R هفتگی) نگاه کنید تا به ایجاد ارزش در ایده خرید یا فروش کمک کنید. سپس ببینید آیا سیگنال کندل استیک با پرایس اکشن قیمت شما هم افزایی دارد یا خیر.

2. تجزیه و تحلیل بالا و پایین گامی حیاتی برای معامله گران قیمت است

ممکن است اصطلاح "تحلیل از بالا به پایین" را شنیده باشید که هر از گاهی در جوامع فارکس منتقل می شود. تجزیه و تحلیل از بالا به پایین ایده تراز کردن آنچه در بازار می‌گذرد از منظر بازه زمانی بالاتر (بالا)، و سپس انباشتن آن با تحلیل چارچوب زمانی معاملاتی (پایین) است. این کار برای ایجاد هم افزایی قوی با ایده تجارت شما باشد.

این یک مرحله مهم و نادیده گرفته شده در هنگام ارزیابی یک ایده تجاری توسط بسیاری از معامله گرانی است که در تلاش برای یادگیری معاملات قیمت هستند. برای شروع، تجزیه و تحلیل خود را از بازه زمانی بالا شروع کنید. توصیه می کنیم از نمودار هفتگی برای نقطه ورود خود استفاده کنید.

نمودار هفتگی ارزش و جزئیات فنی بزرگی را ارائه می دهد که در غیر این صورت ممکن است در بازه زمانی معاملات خود از دست بدهید. ما بیشتر از تایم فریم (نمودار هفتگی) برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنیم.

ما به دنبال اطلاعاتی مانند:

  • سطوح حمایت و مقاومت بحرانی: سطوحی که قبلاً به عنوان یک نقطه عطف اصلی در بازار عمل می کنند.
  • ویژگی های فنی غالب: ساختارهای خط روند اصلی یا ساختارهای فشرده قیمت.
  • ساختار بازار: به کدام سمت حرکت می کنیم/روند هستیم؟ ما کجای یک محدوده هستیم؟ آیا این یک دوره تثبیت متلاطم است؟
  • آناتومی شمع هفتگی قبلی: بینش خوبی در مورد جایی که قیمت احتمالاً حرکت را امتحان می کند ارائه می دهد.

سپس به سمت بازه زمانی معاملاتی حرکت می کنیم.

از آنجا که ما عمدتاً یک معامله گر نوسانی هستم، این چیزی بین نمودارهای "4 ساعت" تا "روزانه" است. گهگاه از نمودار 1 ساعته برای ورود به تجارت نوسانی تهاجمی استفاده می کنیم، اما تنها زمانی که بتوانم تحلیل بسیار قوی از بالا به پایین ایجاد کنیم.

هنگامی که در بازه زمانی معاملاتی اولیه خود هستید، طبق روال عادی تجارت است. به دنبال جزئیاتی مانند:

  • ساختارهای بازار: روند، دامنه و غیره 
  • نقاط عطف: خطوط روند، سطوح نوسان، حمایت/مقاومت یا هر آنچه که سیستم معاملاتی شما دیکته می کند یک ویژگی فنی است.
  • یک سیگنال تجاری واضح: معمولاً یک الگوی کندل استیک یا نوعی رویداد قیمت.

برای توضیح اینکه چرا این مهم است، اجازه دهید مثالی را مرور کنیم که در آن تجزیه و تحلیل از بالا به پایین را نادیده می گیریم و فقط بر چارچوب زمانی معاملات تمرکز می کنیم. این مثال عبارت است از «چه اتفاقی می‌افتد» اگر تصویر بزرگ‌تر را نادیده بگیرید، بنابراین ما فقط بررسی می‌کنیم تا ببینیم نمودار بازه زمانی بالاتر چه چیزی را با هم ارتباط برقرار می‌کند.

طبق معمول از تایم فریم هفتگی شروع می کنیم. تجزیه و تحلیل از بالا به پایین که در بازه زمانی هفتگی شروع می شود.

از بازه زمانی هفتگی، اطلاعات کلیدی را که معمولاً به بازه زمانی معاملات می‌آوریم، جمع‌آوری می‌کنیم. ما می توانیم ببینیم که قیمت در اینجا یک سطح مقاومت هفتگی اصلی را آزمایش می کند. این چیزی است که ما قصد خرید آن را نداریم.

در هر صورت، می‌توانیم به دنبال سیگنال‌های فروش خارج از آن سطح در بازه زمانی معاملاتی خود باشیم. اکنون ما اطلاعات را در دست داریم، آن را در نظر داشته باشید. ما به بازه زمانی معاملات می رویم.  در این مورد، نمودار روزانه و آنچه را که از نمودار هفتگی آموخته ایم نادیده می گیریم.

بنابراین ما یک سیگنال کندل استیک صعودی را در نمودار روزانه می بینیم. اگر در ذهنیت «معامله کردن سیگنال کندلی فقط به دلیل وجود آن» گیر کرده اید، ممکن است این را قبول کنید.

یک سناریوی کلاسیک که در آن تحلیل تایم فریم بالاتر بر مقدار واحد یک سیگنال تجاری کندل در بازه زمانی معاملات غلبه می کند. در این مورد، تلاش برای به چالش کشیدن بازار از طریق خرید یا فروش از طریق نقاط عطف اصلی اثبات شده، عمل بدی است. بدون عنصر تحلیل از بالا به پایین در اینجا، می‌توانستیم به راحتی سطح اصلی را نادیده بگیریم، حتی از ابتدا نمی‌دانستیم که خطر وجود دارد. 

این همان «دید تونلی» است که معامله گران با سرعت بیشتری و بازه زمانی کمتر از آن رنج می برند. هنگامی که به روند معامله گر فکر می کنید، تجزیه و تحلیل از بالا به پایین بسیار مهم است. من از نقطه نظر معاملات نوسانی صحبت می کنم، جایی که شما به دنبال یک حرکت واقعا بزرگ هستید. تجزیه و تحلیل بازه زمانی بالاتر در واقع در تصمیم گیری ترید مخالف روند بسیار مهم است.

با شروع تجزیه و تحلیل از بالا به پایین، می بینیم که قیمت در حال آزمایش یک سطح عمده است. ما به سمت چپ نگاه می کنیم و می بینیم که این سطح یک نقطه عطف اثبات شده است، بنابراین ما فقط می توانیم به طور منطقی یک چیز را پیش بینی کنیم، یک شانس خوب برای وقوع یک معکوس.

مرحله بعدی: به دنبال سیگنال هایی باشید که آن تحلیل را در بازه زمانی معاملاتی مطابقت دهد.

ما وارد چارچوب زمانی معاملات خود می شویم و سیگنال فروش کندل نزولی را می بینیم.

این سیگنال با بافت بازار مطابقت دارد و با تجزیه و تحلیل بازه زمانی بالاتر ما نیز یکسان است. یک سیگنال ضد روند معتبر که یک مورد بسیار قوی برای موقعیت در برابر روند موجود بازار ایجاد می کند. اگر سیگنال از این الگوی نزولی پیروی کند، مانند یک حرکت بسیار طولانی است، زیرا سطوح هفتگی نقطه شروعی برای وارونگی کامل روند هستند.

یک مثال قدرتمند از معاملات خلاف روند در ادامه آمده است. این جمله را بارها و بارها شنیده‌اید: «فقط با روند معامله کن»، «روند دوست شماست». خوب، این عبارات جذاب فقط در حالی درست هستند که زمینه روند مرتبط باشد.

شما باید از تجزیه و تحلیل بالا به پایین استفاده کنید تا مطمئن شوید که به هیچ نقطه مشکل جدی مبادله نخواهید کرد، یا حتی بهتر از آن، از این تکنیک برای شناسایی سیگنال های ضد روند سودآور استفاده کنید، مانند آنچه در بالا نشان داده شده است. بسیاری از معامله گران به دلیل بسیاری از تصورات نادرست در مورد معامله در نمودارهایی مانند روزانه و هفتگی، تمایلی به رفتن به بازه های زمانی پایین تر ندارند.

نکته:

تجزیه و تحلیل بالا به پایین رشته ای است که تجزیه و تحلیل تکنیکال را از یک بازه زمانی بالاتر، با بازه زمانی معاملاتی شما هماهنگ می کند. نمودار هفتگی برای تحلیل معاملات نوسانی از بالا به پایین بهترین کاربرد را دارد. این به شما تصویر واضحی از آنچه باید در بازار انجام دهید، می دهد. به شما کمک می کند ارزش سیگنال های معاملاتی خود را ایجاد کنید و به شما کمک می کند تا بهترین فرصت های ضد روند را پیدا کنید.

3. بر روی نمودارها با عملکرد واضح قیمت تمرکز کنید

یکی از سریع‌ترین «بررسی‌های نقطه‌ای» که می‌توانید روی نمودار خود انجام دهید، نگاهی به سمت چپ قیمت است. هنگامی که بازار به قدرت می رسد و جریان اقدامات قیمت متوقف می شود، می توانیم این دوره های تثبیت شده را دریافت کنیم که سیگنال هایی پر ریسکی ایجاد می کند.

سیگنال‌های کندل استیک و سایر معاملات اغلب در این شرایط شکل می‌گیرند و ممکن است وسوسه‌انگیز برای معامله باشند. اما در یک بازار بی‌ثبات بسیار غیرقابل اعتماد هستند. مواقعی ممکن است تجربه ای داشته باشید که یک معامله شما به سختی به هدف رسیده است، زیرا در شرایط متلاطم بازار موقعیت را به دست آورده اید.

یک بررسی ساده به قاعده چپ می تواند یادآور خوبی برای رفتن به نمودار بعدی باشد یا منتظر موقعیت بعدی بمانید. گاهی اوقات هیچ موقعیتی موقعیت خوبی نیست، به خصوص زمانی که معامله در حال کاهش است.

یک سری سیگنال خرید صعودیرا مشاهده می کنید. نگاهی گذرا به سمت چپ می اندازیم و بازار را می بینیم که بسیار به هم ریخته و شلوغ است. بلافاصله سیگنال پر ریسک به شما می دهد. عملکرد ناپایدار قیمت و عدم ساختار بازار مشخص، کسب درآمد از این نوع نمودارها را بسیار دشوار می کند.

از 4 سیگنال در مثال بالا، 3 مورد از سیگنال های به سمت پایین شکسته شده است که به معنی است که احتمال توقف در مسیر است. معاملات اغلب برای روزها بین سود شناور می شوند و کاهش می یابند و اضطراب ناخواسته ای به شما می دهند. بیایید به مثال زیر نگاه کنیم.

با نگاهی به سمت چپ سیگنال اقدام قیمت صعودی، یک ساختار روند خوب و واضح را می بینیم. قله ها و دره های بالاتر تصویر واضحی از سمت چپ نشان می دهند که ارزشی را در ایده تجارت صعودی ایجاد می کند.

اگر شرایط بدی را مشاهده کردید. نمودار را به حال خود رها کنید و وقتی همه چیز روشن شد، برگردید. اگر می‌خواهید عمیق‌تر در این موضوع غوطه‌ور شوید، آموزش های گذشته را بررسی کنید: یاد بگیرید چگونه در فارکس بدون استفاده از اندیکاتور معامله کنید.

نکته:

یک راه ساده و مؤثر برای «بررسی نقطه‌ای» شرایط بازار، نگاه به چپ است. اگر ساختار قیمتی قابل خواندن، مانند روند یا محدوده را می بینید - خوب هستید. با این حال، اگر می بینید که عملکرد قیمت شلوغ و درک آن دشوار است بهتر است آن بازار را تا زمانی که دوباره سازماندهی شود به حال خود رها کنید.

4. تصمیمات تجاری خود را با دقت زمان بندی کنید

یکی از عناصر تصمیم گیری معاملاتی، زمان بندی است. بسیاری از معامله‌گران این موضوع را در نظر نمی گیرند و فقط به دنبال ورود به معامله هستند. بسته به اینکه چه زمانی را ارزیابی می‌کنید، یا تصمیمی برای اجرای یک سفارش تجاری می‌گیرید در صورت موفقیت یا عدم موفقیت معامله، می‌تواند یک عامل «ساخت یا شکست» باشد.

تفاوت های ظریف مبتنی بر زمان زیادی در معاملات قیمت وجود دارد، با این حال در این بخش ما بیشتر بر تصمیمات شکست تمرکز داریم. اصولا شکست هایی که در سشن آسیا اتفاق می افتد فریبنده، بسیار خطرناک هستند و همچنان دارای نرخ شکست بالایی هستند.

آنچه معمولاً اتفاق می افتد این است:

  • یک رویداد شکست در سشن آسیا رخ می دهد.
  • وقتی لندن باز می شود، بازار در جهت مخالف منفجر می شود

راه حل ساده است. صبر کنید تا لندن باز شود قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید. اگر بدانیم که مستعد شکست است، در واقع می توانیم از این شکست جعلی به عنوان یک سیگنال استفاده کنیم. 

یک رویداد شکست قیمت رخ می دهد. کندل روزانه فعلی از کندل روز قبل شکسته می شود. در بسیاری از موارد، این می‌تواند محرکی برای یک تجارت ساختاریافته باشد. اما ببینید چه اتفاقی می‌افتد وقتی اجازه می‌دهیم در طول سشن آسیا معامله فعال شود.

لحظه کلیدی برای این مفهوم سشن آسیایی رو به پایان است و لندن در آستانه باز شدن می باشد. شکست آسیا کمرنگ شده است و جلسات پولی در حال تقویت است. این دقیقاً دلیلی است که از محرک های شکست آسیا اجتناب می کنیم.

اگر به طور مکرر نمودارهای خود را در سشن لندن بررسی کنید، بارها شاهد این رویداد اکشن قیمت خواهید بود. سشن لندن یکی از بهترین زمان‌ها برای انجام تحلیل‌های فنی و تصمیم‌گیری تجاری است.

شکست اولیه نزولی کاملاً از بین رفته است و بازار در واقع برای روزها بعد در جهت مخالف افزایش می یابد. به همین دلیل است که می توانیم از رویداد شکست جعلی سوء استفاده کرده و از آن به عنوان یک سیگنال تجاری استفاده کنیم.

با شروع توقف، اکنون مقاومت کمتری برای حرکت بازار در جهت مخالف به دلیل هجوم معاملات بسته شده وجود دارد. این یک "اثر پس لرزه" بسیار قدرتمند ایجاد می کند، جایی که قیمت می تواند در طول آن جلسه و فراتر از آن، فواصل زیادی را در نمودار جابجا کند.

این رویداد یک فرصت عالی برای ما ایجاد می کند تا یک تجارت انفجاری خوب را بدست آوریم. اگر می‌خواهید، می‌توانید مستقیماً شکست جعلی آسیا را معامله کنید یا از افزونه‌ای این تنظیمات استفاده کنید.

تله شکست و سیستم معکوس با تأیید بیشتر ساخته شده است:

  • ابتدا منتظر می‌مانیم تا یک خطای آسیایی رخ دهد، به‌ویژه در ناحیه های کلیدی نمودار
  • ما می‌توانیم با استفاده از دستورات شکست (خرید و فروش توقف سفارشات)، در نقطه مقابل محدوده کندلی قبلی، وارد معامله شویم.

تله شکست و حرکات معکوس می تواند به شدت انفجاری باشد و بازگشت سرمایه بسیار بالایی به شما بدهد. اما شما باید در استفاده از آن تجربه مناسبی داشته باشید. دفعه بعد که شاهد وقوع یک شکست آسیایی بودید، عملکرد قیمت را در سشن لندن تماشا کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

  • آیا این شکست پایداری را نشان می دهد و همچنان به تولید یک حرکت قدرتمند خوب در لندن نیز ادامه می دهد؟
  • یا اینکه فرو می ریزد و باعث می شود قیمت در جهت مخالف شارژ شود؟

نکته:

بسیاری از شکست‌ها مانند فرصت‌های معاملاتی خارق‌العاده «در لحظه» به نظر می‌رسند، اما اگر با استراتژی شما مطابقت نداشته باشد، می تواند باعث شکست های سنگینی شود. این شکست های آسیایی فرو می ریزند و یک اثر نامطمئن ایجاد می کنند که با باز شدن جلسات پولی، حرکت شدید در جهت مخالف را تحریک می کند. ما می توانیم از این حرکت های معکوس قدرتمند سرمایه گذاری کنیم.

سخن آخر

امیدواریم نکات پرایس اکشن فارکس امروز تزریق دانش خوبی برای شما باشد. اکنون باید بتوانید به نمودار بروید و بلافاصله این مفاهیم را اعمال کنید.

اگر واقعاً از استراتژی‌ها و مفاهیم نشان‌داده‌شده در مقاله امروز لذت بردید و تشنه موارد بیشتری هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا با خرید اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال از محتوای بیشتری استفاده کرده و سودهای مستمر بسازید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.