whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

همه چیز درباره صرافی غیر متمرکز شیبا سوآپ Shibaswap

1401/03/02 ساعت 03:44


در اواسط سال 2021 میم کوین معروف، شیبا اینو، در شبکه اتریوم اقدام به راه اندازی یک صرافی غیر متمرکز (DEX) با نام شیبا سوآپ نمود. کاربران می توانند در صرافی ShibaSwap به تامین نقدینگی و معامله و تبادل چندین توکن بپردازند و همچنین توکن های حاکمیتی BONE را دریافت کنند. در این مقاله به معرفی صرافی شیبا سوآپ، نحوه عملکرد و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

صرافی غیر متمرکز ShibaSwap

ShibaSwap چیست؟

شیبا سوآپ صرافی غیر متمرکز (DEX) بومی ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) می باشد. شیبا اینو یک آلت کوین یا مین کوین محبوب است که به عنوان بزرگترین رقیب Dogecoin (DOGE) شناخته شده است. 

صرافی شیبا سوآپ در جولای سال 2021 راه اندازی شده و مانند دیگر صرافی های DEX، خدمات فراوانی را به کاربران خود ارائه می دهد. کاربران می توانند در این صرافی به تبادل توکن و شرکت در استخر نقدینگی با افزودن ویژگی های اضافی مانند سهامداری و توکن های حاکمیتی و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) بپردازند. اساسا پرداخت ها در اکوسیستم این صرافی توسط سه توکن انجام می شود. اولین توکن، توکن SHIB است که توکن حاکمیتی این صرافی محسوب می شود. دو توکن دیگر نیز  Bone ShibaSwap (BONE) و Doge Killer (LEASH) با استاندارد توکن ERC-20 در این صرافی مورد استفاده قرار می گیرند.

Bone ShibaSwap (BONE) و Doge Killer (LEASH)

BONE به عنوان توکن حاکمیتی اکوسیستم شیبا سوآپ عمل می کند. این توکن برای دارندگان خود این امکان را فراهم می کند که از طریق Doggy DAO پیشنهادات و نظرات خود را درباره تغییرات پروتکل ShibaSwap ارائه کرده و برای آنها رای گیری کنند. تعداد قابل توجه 6975299 BONE از این توکن توزیع شده و عرضه کل آن برابر با 250 میلیون سکه است.

همانگونه که گفته شد، پرداخت های اکوسیستم شیبا سوآپ، علاوه بر Bone ShibaSwap (BONE)، با توکن دیگری نیز به نام Doge Killer (LEASH) انجام می شود. توکن LEASH یک توکن تشویقی برای اکوسیستم شیبا اینو (SHIB) می باشد.

توکن های Shiba Swap

این توکن صرافی شیبا سوآپ در ابتدا به عنوان یک توکن Rebase به بازار معرفی شد. توکن Rebase همچون استیبل کوین ها، نوعی توکن است که به منظور ثابت ماندن ارزش آن نسبت به سایر دارایی ها، عرضه آن به صورت خودکار از طریق الگوریتم های کامپیوتری انجام می شود. در گذشته بین عرضه LEASH و قیمت DOGE یک نسبت 1:100 وجود داشت. برای درک بهتر این مطلب فرض کنید قیمت توکن دوج کوین 0.05 دلار باشد. در این صورت عرضه توکن LEASH به نحوی انجام می شود که قیمت آن برابر با 50 دلار باشد. سیستم این کار را به وسیله ایجاد توکن های جدید یا سوزاندن آنها انجام می دهد.

شایان ذکر است اکنون ارزش این دو توکن مستقل از یکدیگر بوده و LEASH به یک منبع درآمد ارزشمند برای سرمایه گذاران شیبا سوآپ تبدیل شده است. 

تیم سازنده صرافی شیبا سوآپ

اینکه مالکان و تیم سازنده صرافی شیبا سوآپ چه کسانی هستند، مانند میم کوین شیبا اینو (SHIB)، همچنان مشخص نشده است. مانند اعضای جدیدی که به صرافی ملحق شده اند، اعضای انجمن شیبا اینو نیز به عنوان بخشی از این پروژه، در تلاش برای افزایش ارزش توکن SHIB می باشند. تنها اطلاعاتی که درباره مالک و سازندگان میم کوین شیبا اینو در دسترس می باشد، این است که این ارز دیجیتال در آگوست 2020 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام «ریوشی» راه اندازی شده است.

Shiba Swap

نحوه عملکرد صرافی شیبا سوآپ

مطابق داده های وب سایت رسمی شیبا سوآپ، این صرافی اساسا شش خدمات عمده مرتبط با تجارت کریپتو را به کاربران خود ارائه می دهد. همانطور که پیش از این نیز ارائه شد، سه سکه بومی، یعنی SHIB، LEASH و BONE نقش اصلی را در انجام خدمات این صرافی ایفا می کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با نحوه عملکرد هر کدام از این خدمات در صرافی Shiba Swap  توضیحاتی ارائه شده است.

Dig یا سرمایه گذاری

یکی از ویژگی های استخر نقدینگی در پلتفرم شیبا سوآپ، Dig (حفاری) است. کاربران این صرافی با استفاده از ویژگی Dig می توانند دارایی های رمزنگاری شده خود را به صورت جفت ارز، در استخرهای نقدینگی موجود این پلتفرم سپرده گذاری کنند. این ویژگی همچنین به کاربران این امکان را می دهد که در صورت عدم تمایل به استفاده از استخر های موجود، استخر خود را ایجاد کنند.

به علاوه به ارائه دهندگان نقدینگی، با توکن های استخر نقدینگی شیبا سوآپ (SSLP) پاداش داده خواهد شد. تعداد توکن های هر سهامدار در این استخرها نشان دهنده سهم نقدینگی آنها از استخر است. کاربران می توانند به صورت رایگان این توکن ها را برای دریافت توکن های BONE بازخرید کنند.

Woof 

ویژگی Woof (Woofing) برای کاربران صرافی شیبا سوآپ این امکان را فراهم می‌کند که از طریق مبادله توکن های SSLP، پاداش هایی که به صورت توکن BONE دریافت کرده‌اند، را معاوضه کنند.

رای گیری در Doggy DAO

دفن کردن یا Bury 

صرافی شیبا سوآپ می توانند توکن‌های SHIB، LEASH و BONE خود را در آیتم Bury این صرافی سرمایه گذاری کنند. به وسیله این سرمایه گذاری می توانند بازدهی قابل توجهی را از طریق دریافت توکن های BONE کسب کنند. پس از استیکینگ، کاربران به نسبت توکن هایی که در آیتم Bury به صورت  xSHIB، xLEASH یا xBONE استیک کرده اند، توکن دریافت خواهند کرد.

صرافی شیبا سوآپ 33 درصد از بازدهی BONE را به صورت آنی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد. 66 درصد باقیمانده پس از گذراندن شش ماه قابل برداشت خواهد بود.

Swap یا مبادله

Swap یکی دیگر از ویژگی های پلتفرم شیبا سوآپ است که به کاربران اجازه می دهد یک دارایی را با چندین دارایی دیگر مبادله کنند.

Doggy DAO

Doggy DAO یک سازمان مستقل غیر متمرکز برای جامعه Shiba Inu است که هدف آن ارتقای توسعه توکن SHIB است. صرافی شیبا سوآپ به وسیله این ویژگی برای اعضای انجمن امکان بهره مندی از قدرت رای و جفت ارزها را در استخر نقدینگی Woof فراهم می کند. 

NFT

در ویژگی NFT پلتفرم شیبا سوآپ کاربران می توانند شیبوشی ها را مبادله کنند. Shiboshis کلکسیونی از NFT های شیبا اینو (SHIB) می باشد. Shiboshis دارای ده هزار تصویر کارتونی سگ Shiba Inu شبیه به CryptoPunk است که از نظر ماهیت و تعداد متفاوت هستند.

شیبوشی

نحوه استفاده از ShibaSwap

قبل از شروع استفاده از شیبا سوآپ، باید در یکی از سرویس های ارائه دهنده کیف پول ارز دیجیتال که با این پلتفرم سازگاری داشته باشند، یک کیف پول ایجاد کنید. کیف پول های سازگار با این پلتفرم متامسک، WalletConnect و کیف پول کوین بیس هستند. به خاطر داشته باشید در هنگام ساخت کیف پول خود عبارت seed یا  بازیابی را در یک مکان امن و حتی الامکان غیر دیجیتالی ذخیره کنید. بهتر است آن را به صورت فیزیکی روی یک کاغذ یادداشت کرده و در  جایی که تنها خودتان از آن خبر دارید، نگهداری کنید.

پس از ایجاد کیف پول، مقدار کافی ETH به حساب آن واریز کنید. این مقدار باید برای پرداخت هزینه های تراکنش کافی باشد. در صورتی که قصد دارید در استخرهای سهام یا نقدینگی شیبا سوآپ سرمایه گذاری کنید، باید ETH را به توکن های SHIB، BONE یا LEASH تبدیل کنید.

به منظور اتصال کیف پول خود به صرافی، روی آیتم Connect در گوشه سمت راست بالای وب سایت شیبا سوآپ کلیک کنید. سپس در پنجره نمایش داده شده سرویس کیف پول خود را انتخاب نمایید. اکنون می توانید از خدمات صرافی شیبا سوآپ استفاده کنید.

امنیت پلتفرم شیبا سوآپ

پلتفرم شیبا سوآپ دارای تاییدیه CertiK، با امتیاز امنیتی فعلی 93 از 100 است. CertiK یک استارت آپ امنیتی مبتنی بر بلاک چین است که توسط برخی از اساتید دانشگاهی با هدف درجه بندی امنیت بلاک چین ها ایجاد شده است. شیبا سوآپ 97٪ از 34 مسئله مطرح شده در طول ممیزی جامع پلتفرم را حل کرده است. این امتیاز ShibaSwap را بالاتر از دو پلتفرم برتر DeFi یعنی Aave و Polygon که هر دو امتیاز 92 از 100 را کسب کرده اند، قرار می دهد. با این حال پیش از سرمایه گذاری در هر کدام از پلتفرم های DeFi، لازم است ریسک آن را بررسی نمایید.

امنیت پلتفرم ShibaSwap

کلام آخر

در این مقاله با آیتم های مختلف صرافی شیبا سوآپ آشنا شدید. به گفته برخی از کارشناسان، این صرافی به ویژه به دلیل وجود دو درآمد غیرفعال اصلی خود، Dig و Bury، پتانسیل بیشتری برای ارائه سود به کاربران خود دارد. همچنین امتیاز امنیتی این پلتفرم می تواند قابل اعتماد بودن آن را تا حدودی تضمین کند. اکنون می‌توانید با بررسی و مقایسه آن با صرافی های دیگر، نسبت به ایجاد حساب در این صرافی تصمیم گیری کنید. 

در پایان به شما توصیه می‌کنیم در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید تا با کمک سیگنال ارز دیجیتال بتوانید احتمال سود خود را در حوزه ارز دیجیتال تا جای ممکن بالا ببرید. همچنین می‌توایند برای اطلاع از قیمت ارز دیججیتال به صورت آنلاین از این سایت استفاده کنید. 


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.