whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال شیبا و صرافی آن

1400/08/14 ساعت 22:05


ارز دیجیتال شیبا یکی از انواع ارز های دیجیتال می باشد که به عنوان رقیبی سرسخت برای ارز دیجیتال دوج کوین شناخته می شود. این ارز دیجیتال در چند ماه گذشته رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است که همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد به سمت این ارز دیجیتال جذب شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این ارز دیجیتال بپردازیم.

با استفاده از پرشین الیت، به سیستمی دسترسی خواهید داشت که به کمک آن اطلاعات دقیق و به‌ روزی از انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس دریافت خواهید کرد. همچنین، کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت با دقت و کیفیت بالا، تحلیل‌ها و سیگنال‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، پرشین الیت توجه ویژه‌ای به احراز هویت بایننس و کوکوین دارد.

شیبا

بررسی ارز دیجیتال شیبا و تاریخچه آن

داستان ارز دیجیتال شیبا از تاریخ آگوست سال ۲۰۲۰ آغاز می شود. در آن زمان فردی ناشناس که نام خود را Ryoshi گذاشته بود ارز دیجیتال شیبا را ساخت. هدف او از انجام این کار بررسی رفتار بازار ارز های دیجیتال بود در آن زمان که این ارز دیجیتال عرضه شد قیمت بسیار ناچیزی داشت و قیمت آن صفر دلار بود.

نکته دیگری که باید در رابطه با این ارز بگوییم این است که این ارز دیجیتال بلاک چین اختصاصی ندارد و بر روی بلاک چین شبکه اتریوم فعالیت می‌کند که نام این شبکه ERC20 می باشد. به دلیل اینکه ارز دیجیتال شیبا بر روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم فعالیت می‌کند یکسری مشکلات دارد و از مهم ترین آنها این می باشد که هزینه مربوط به انجام تراکنش ها برای این ارز دیجیتال بسیار بالا می باشد.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم این ارز دیجیتال به عنوان سرسخت ‌ترین رقیب ارز دیجیتال دوج کوین شناخته می‌شود و بسیاری از افرادی که در حوزه ارز های دیجیتال تخصص دارند این پیش ‌بینی را کردند که در چند ماه آینده این ارز دیجیتال به صورت کامل به ارز دیجیتال دوج کوین برتری پیدا می‌کند.

این ارز دیجیتال دارای حجم بازاری در حدود ۳۵ میلیارد دلار می‌باشد و به طور روزانه در شبکه این ارز دیجیتال چیزی در حدود ۳۵ میلیارد دلار تراکنش انجام می ‌شود که این رقم بسیار عالی می باشد، همچنین درصد مالکیت این ارز دیجیتال در بازار در حدود یک و نیم درصد می ‌باشد. تعداد کوین های این ارز دیجیتال در ابتدا چیزی در حدود ۵۸۹ هزار میلیارد بود که در حال حاضر با توجه به انجام برخی از توکن سوزی ها این تعداد به چیزی در حدود ۵۴۹ هزار میلیارد رسیده است.

 

ارز دیجیتال شیبا

تفاوت های ارز دیجیتال شیبا با دوج کوین

ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین دارای تفاوت های بسیار مهمی می باشند که در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین آنها پرداخته‌ایم.

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو ارز دیجیتال در این موضوع می باشد که دوج کوین در عرضه توکن هیچ گونه محدودیتی ندارد و هر زمان که نیاز باشد تیم سازنده این ارز دیجیتال می‌توانند توکن ‌های آن را افزایش دهند اما این موضوع در رابطه با شیبا بدین صورت نمی باشد و این ارز دیجیتال از نظر تعداد توکن ها دارای یک سری محدودیت ها می باشد.

یکی دیگر از تفاوت‌ های این دو ارز دیجیتال در رابطه با بلاک چین آنها می ‌باشد. ارز دیجیتال دوج کوین دارای یک شبکه اختصاصی در بلاک چین می باشد و به همین دلیل در بین کوین ها قرار می‌گیرد اما ارز دیجیتال شیبا بر روی شبکه اتریوم فعالیت می کند و به همین دلیل کوین محسوب نمی‌ شود و به عنوان یک توکن شناخته می‌شود.

سازندگان ارز دیجیتال دوج کوین برای ایجاد این ارز دیجیتال هیچ گونه هدف خاصی نداشتند و صرفاً جهت سرگرمی و به عنوان یک شوخی ارز دیجیتال دوج کوین را ساختند اما سازنده ارز دیجیتال شیبا با این هدف این ارز دیجیتال را ساخت که بتواند رفتار های بازار را مورد بررسی قرار دهد.

شیبا (Shiba Inu) و دوج کوین (Dogecoin) هر دو ارزهای دیجیتال هستند و به عنوان الهام از حیوانات خانگی، به‌طور خاص از سگ‌ها، طراحی شده‌اند. اما در عین شباهت‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد، این دو ارز دیجیتال تفاوت‌های مهمی دارند:

  • اصل و نشأت:

دوج کوین از سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخ طبعی و بازیگوش برای مسابقات و جوایز در جامعه ارزهای دیجیتال شکل گرفت. در مقابل، شیبا در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک پروژه مستقل با هدف رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال و بهبود قابلیت‌ها و ویژگی‌های آنها راه‌اندازی شد.

  • تکنولوژی و بلاکچین:

دوج کوین بر اساس بلاکچین لایتکوین (Litecoin) ساخته شده است و از الگوریتم Proof-of-Work (PoW) برای امنیت شبکه استفاده می‌کند. در حالی که شیبا بر پایه بلاکچین اتریوم (Ethereum) ساخته شده است و از الگوریتم Proof-of-Stake (PoS) برای امنیت شبکه استفاده می‌کند.

  • تامین مالی:

دوج کوین تامین مالی ثابتی ندارد و تأمین مالی آن توسط ماینرها و معامله‌گران انجام می‌شود. در مقابل، شیبا از مکانیزم توزیع ایمن‌تر و آزادتری برخوردار است که به توسعه‌دهندگان و نگهدارندگان شیبا امکان مشارکت فعال در شبکه و انتقال ارزهای خود را می‌دهد.

  • ارزش و نمادینگی:

دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش نمادین و پشتوانه قوی بازار و معاملاتی محسوب می‌شود. در حالی که شیبا از محبوبیت و رشد سریعی برخوردار بوده و به عنوان یک ارز دیجیتال در حال توسعه و پیشرفت است.

به طور کلی، دوج کوین بیشتر به عنوان یک ارز دیجیتال با ارزش نمادین و شوخ‌طبع در جامعه ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، در حالی که شیبا به عنوان یک ارز دیجیتال با رشد سریع و محبوبیت بالا شناخته می‌شود که به دنبال رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال برای بهبود ویژگی‌ها و قابلیت‌ها است.

 

 

تفاوت های ارز دیجیتال شیبا با دوج کوین

صرافی ارز دیجیتال شیبا (ShibaSwap)

در تاریخ ۷ جولای سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ سازندگان ارز دیجیتال شیبا تصمیم گرفتند تا صرافی مربوط به این ارز دیجیتال را عرضه کنند. این صرافی امکانات بسیار زیادی را برای شیبا فراهم کرده است و شما می توانید به صورت راحت‌تری از این صرافی شیبا را خریداری کنید.

پس از ساخته شدن صرافی شیبا یکی از مهم ترین مشکلاتی که این صرافی به وجود آورد این بود که هنگامی که این صرافی عرضه شد کارمزد های بخشی از شبکه اتریوم که مربوط به ارز دیجیتال شیبا بود تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرد و این موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران از این صرافی ناراضی شوند.

اما با توجه به خبرهایی که وجود داشته انتظار می رفت تا در چند ماه ارز دیجیتال شیبا به شبکه مختص خود انتقال پیدا کند و بدین صورت کارمزد های مربوط به این ارز دیجیتال کاهش پیدا خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال شیبا، که با نام شیبا‌سواپ (ShibaSwap) نیز شناخته می‌شود، یک پلتفرم معاملاتی است که برای ارزهای دیجیتال شیبا و سایر ارزهای مشابه طراحی شده است. شیبا‌سواپ به کاربران امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنند، معاملات را انجام دهند و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

صرافی شیبا‌سواپ با ارائه امکاناتی مانند پول‌گیری و پول‌فرستادن، قیمت‌گذاری زنده، تجزیه و تحلیل بازار و قابلیت‌های امنیتی مورد نیاز، تلاش می‌کند تا تجربه معاملاتی را برای کاربرانش بهبود بخشد. همچنین، شیبا‌سواپ قابلیت همکاری با شبکه‌های مختلف بلاکچین و توسعه برنامه‌های معاملاتی متنوع را داراست.

به‌طور خلاصه، شیبا‌سواپ یک صرافی ارز دیجیتال است که برای معاملات ارزهای دیجیتال شیبا و پروژه‌های مرتبط طراحی شده است و کاربران را قادر می‌سازد تا به طور آسان و امن با ارزهای دیجیتال معامله کنند و سرمایه‌گذاری کنند.

دریافت سیگنال برای خرید ارز دیجیتال شیبا

اگر قصد دارید ارز دیجیتال شیبا را خریداری کنید و می‌خواهید که در بهترین زمان ممکن این کار را انجام دهید تا سود بهتری کسب کنید، باید از خدمات سیگنال فیوچرز پرشین الیت استفاده کنید. ابرسایت پرشین الیت در بین وبسایت‌هایی که خدمات سیگنال دهی ارائه می‌کنند بهترین وبسایتی است که شما می توانید بر روی آن حساب کنید.

وبسایت پرشین الیت (نخبگان پارسی) می باشد. این وب سایت خدمات بسیار عالی را ارائه می‌کند و تمامی کاربران آن از این وبسایت راضی هستند. اگر شما هم می ‌خواهید تا از خدماتی که توسط این گروه ارائه می شود مطمئن شوید می توانید اشتراک سه روزه ای که توسط این گروه ارائه می شود را دریافت کنید و پس از اینکه خدمات آنها را مورد ارزیابی قرار دادید و مطمئن شدید اشتراک ویژه را خریداری کنید.

 

شیبا

بررسی بهترین صرافی ها برای خرید ارز دیجیتال شیبا

شما برای خرید ارز دیجیتال شیبا می توانید از یک سری از صرافی‌ ها استفاده کنید. در بین صرافی‌های موجود برخی از صرافی ‌ها از امکانات و ویژگی های بسیار عالی برخوردار می باشند که شما اگر از این صرافی ها استفاده کنید مطمئناً راضی خواهید بود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی برخی از بهترین صرافی ها بپردازیم.

یکی از صرافی ‌هایی که شما می توانید برای خرید ارز دیجیتال شیبا از آن استفاده کنید صرافی اصلی این ارز دیجیتال می باشد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم صرافی ارز دیجیتال شیبا برای کاربرانی که قصد خرید این ارز دیجیتال را دارند امکانات بیشتری را فراهم کرده است و به همین دلیل شما می‌توانید به صورت راحت‌ تری ارز دیجیتال شیبا را از این صرافی خریداری کنیم.

یکی دیگر از صرافی ‌های که شما می توانید مورد استفاده قرار دهید صرافی پیشرفته و قدرتمند بایننس (Binance) می ‌باشد. این صرافی از سرعت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همچنین امکانات بسیار پیشرفته‌ای را در خود جا داده است. همچنین شما می توانید برای ترید کردن از امکانات بسیار عالی این صرافی استفاده کنید.

یک نکته منفی که در رابطه با این صرافی وجود دارد این می باشد که این صرافی برای کاربران ایرانی یکسری محدودیت ها و تحریم ‌ها را به وجود آورده است که به این دلیل شما نمی‌توانید با آی پی ایران وارد این صرافی شوید و مجبورید تا از فیلتر شکن ها برای ورود به این صرافی استفاده کنید.

 

خرید شیبا

یکی دیگر از صرافی ‌ها که شما می توانید از آن استفاده کنید صرافی قدرتمند کوین بیس (CoinBase) می باشد. این صرافی امکانات بسیار زیادی دارد و همچنین همانند بایننس از سرعت و امنیت بسیار عالی برخوردار است و امنیت آن به حدی بالا می باشد که شما می توانید ارز های خود را در کیف پول همین صرافی نگهداری کنید.

اما این صرافی نیز مانند بایننس یک نکته منفی دارد و آن این می باشد که این صرافی تحت سیاست‌ های کشور آمریکا یک سری محدودیت ‌ها را برای ایران به وجود آورده است و علاوه بر آن شما برای استفاده از آن نیاز دارید تا حساب خود را از طریق یک پاسپورت غیر ایرانی احراز کنید که این موضوع کمی کار را برای ایرانی ها سخت کرده است.

یکی از صرافی ‌هایی که شما می توانید استفاده کنید صرافی کوکوین (KuCoin) می باشد. این صرافی هیچ گونه محدودیتی را برای ایرانی ها قرار نداده است و ایرانی ‌ها به راحتی می ‌توانند با آی پی ایران وارد این وبسایت شوند. همچنین این صرافی همانند بایننس و کوین بیس امکانات زیادی را در خود جای داده است و به شما در خرید و فروش ها کمک های بسیار زیادی می‌‌کند. در حالت کلی برای خرید انواع ارز های دیجیتال پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی کوکوین می باشد. زیرا این صرافی هیچ گونه محدودیتی را برای ایرانی ها قرار نداده است و همچنین سرعت بسیار عالی دارد.

بررسی بهترین کیف پول ها برای نگهداری از ارز دیجیتال شیبا

پس از اینکه شما ارز دیجیتال شیبا را خریداری کردید نیاز دارید تا از یک کیف پول استفاده کنید تا به این صورت ارز دیجیتال خود را امن نگه دارید. در بین کیف پول های موجود بهترین کیف پولی که شما می توانید از آن استفاده کنید کیف پول تراست ولت و متامسک می باشد. این دو کیف پول بسیار امن هستند و همچنین سرعت زیادی دارند. علاوه بر آن امکانات بسیار زیادی دارند که انجام تراکنش ها را برای شما بسیار راحت کرده‌اند.

نکته دیگری که باید در رابطه با این کیف پول ها بگوییم این می باشد که این کیف پول ‌ها رابط کاربری بسیار عالی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که هر شخصی می تواند از آنها استفاده کند. یک نکته بسیار مهم وجود دارد که حتماً باید به آن اشاره کنیم و آن این می باشد که اگر شما کاربر اندرویدی هستید سعی کنید که قبل از نصب این کیف پول ها هر گونه نرم افزار مود شده و هک شده که دارید را پاک کنید و هنگامی که کیف پول ها بر روی موبایل شما نصب هستند. هیچ گونه نرم افزار مود شده و هک شده را بر روی موبایل خود نصب نکنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.