whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022

1401/08/30 ساعت 10:02


NFTها نوع منحصر به فرد و به خصوصی از دارایی‌های رمز نگاری شده هستند که بیشتر مانند یک نماد برای اشیای کلکسیونی یا آثار هنری شناخته شده‌اند. در اصل می‌توان آیتم‌های مختلفی نظیر شخصیت‌های داخل بازی‌ها، آثار هنری، اشیای دیجیتال و خیلی چیزهای دیگر را توکنیزه کرد. این توکن‌ها نیز نشان دهنده ایده‌آل بودن آن شیء یا اثر هستند. این آثار توکنیزه شده را معمولا با پول‌های هنگفتی خرید و فروش می‌نمایند، از این رو نیز خیلی‌ها علاقمند هستند که با گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 آشنا شوند.

شما نیز اگر جزو چنین افرادی هستید، بهتر است قبل از هر چیزی انواع مختلف NFTها یا توکن‌های غیرمثلی، معیار با ارزش بودن NFTها و همچنین ویژگی‌های گران قیمت بودن‌شان را بشناسید و اطلاعات جامعی در مورد آن‌ها به دست آورید. بنابراین تا جایی که امکان دارد، نکات مفید ذکر شده در ادامه مقاله را نادیده نگیرید.

معرفی انواع مختلف NFT

با توجه به اهمیت و کاربرد مهم توکن‌های NFT در صنایع مختلف یا نیازمندی‌های گوناگون افراد، ارزش این تکنولوژی از سال‌ها قبل بیشتر شده و توانسته محبوبیت زیادی در بین عموم به دست آورد. دقت داشته باشید توکن‌های غیر مثلی هم مانند ارز دیجیتال دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم به معرفی کامل‌ آن‌ها بپردازیم. 

1. زمین مجازی

یکی از انواع توکن‌های غیرمثلی یا NFTها، زمین مجازی است که شامل زمین‌های موجود در بازی‌های متاورسی و ویدئویی می‌شود‌. البته در این بین برخی از کاربران معتقدند که این دارایی‌ها، از کاربرد و ارزش قابل توجهی در دنیای واقعی برخوردار نیستند و تنها در دنیای مجازی اعتبار دارند.   

2. آثار هنری 

آثار هنری دیجیتالی هم دسته‌ای دیگر از توکن‌های غیرمثلی هستند که مالکیت و اصالت‌شان، به بستری که این دارایی‌ها بر روی‌شان توزیع و ساخته شده یا همان دفتر کل دیجیتال بلاک چینی وابسته است. هنرمندان این آثار می‌توانند به راحتی ساخته‌های خود را تبلیغ کنند و سپس به عرضه‌شان بپردازند.

3. دامنه‌ها

این مورد از انواع NFTها، در واقع دامنه‌هایی هستند که بر روی بلاک‌چین هایی نظیر بایننس اسمارت چین یا اتریوم به ثبت رسیده‌اند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید تا به امروز بیش از 500 دامنه ثبت شده که معروف ترین آن‌ها دامنه eth است. توجه داشته باشید که این دامنه‌ها به هیچ مرجع یا نهادی وابستگی ندارند و از این طریق هم امکان محدود یا سانسور کردن‌شان وجود ندارد.  

4. اشیاء کلکسیونی 

اشیاء کلکسیونی به عنوان اولین NFTها در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته شده‌اند. این اشیاء دیجیتالی دقیقاً مثل همتایان فیزیکی‌ که دارند، خاص و کلکسیونی هستند اما با این تفاوت که نگهداری و عرضه‌شان به شکل دیجیتالی انجام می‌شود. ناگفته نماند که اشیاء کلکسیونی نیز به عنوان یکی از گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 شناخته شده‌اند. 

5. لحظات به ‌یادماندنی ورزشی 

لحظات به‌ یادماندنی ورزشی هم یکی دیگر از انواع NFTها به شمار می‌روند که اغلب شامل یک کلیپ ویدئویی جذاب از لحظات به‌ یادماندنی ورزشی هستند. این کلیپ‌های خاص و خاطره انگیز، محبوبیت زیادی دارند و فروش‌شان هم بسیار عالی است.

6. بازی ویدئویی 

این دسته نیز مربوط به بازی‌های ویدئویی مبتنی‌بر NFT بوده و بازیکنان آن می‌توانند خیلی راحت پاداش‌هایی از جنس توکن‌های غیر مثلی یا ارزهای دیجیتال دریافت نمایند. بعد از دریافت این آیتم‌ها، امکان خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی در بازارهای مخصوص یا صرافی‌های مختلف نیز وجود دارد. 

در صورتی که از صرافی‌های قابل اعتماد همچون بایننس بهره می‌گیرید، دقت داشته باشید که مراحل ثبت نام یا احراز هویت را با دقت و به درستی انجام دهید تا بعداً به مشکل برنخورید. به طور معمول احراز هویت بایننس اصلا کار دشواری نبوده و هر کسی می‌تواند به سادگی این کار را انجام دهد. اما و اگر تجربه یا مهارت کافی در این خصوص را ندارید، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص کمک و راهنمایی بگیرید.

7. میم‌ها

شاید شما هم اصلا فکر نمی‌کردید که تصویرهای خنده‌دار و میم‌ها، دارای ارزش مالی باشند اما بهتر است بدانید با فرا رسیدن موج NFTها، این تصویرهای خنده‌دار و میم‌ها نیز به ‌عنوان دارایی دیجیتال محبوب، شهرت زیادی به دست آورده‌اند.

8. موسیقی 

یکی دیگر از انواع NFTها، موسیقی‌ها هستند که به عنوان جدیدترین توکن‌های غیرمثلی شهرت زیادی کسب نموده‌اند. در این دسته از توکن‌های غیر مثلی، هنرمندان از این امکان برخوردار هستند که به راحتی آلبوم‌های شان را قبل از انتشار دادن در پلتفرم‌های سنتی، در بازارهای مخصوص NFT منتشر نمایند. خریداران هم می‌توانند بدون محدودیت، قسمتی از آلبوم خواننده مورد نظرشان را قبل از دیگران خریداری نمایند.

9. فروش‌ بلیت 

فروش بلیت نیز نمونه‌ای مهم و مشهور از انواع توکن‌های غیرمثلی به شمار می‌رود. این روش توانسته جایگاه مهمی را در این عرصه پر جنب و جوش، از آن خود کند و مورد توجه زیادی قرار بگیرد. برگزار کنندگان مراسمات و رویدادهای مختلف می‌توانند خیلی راحت بلیت‌های‌شان را در پلتفرم‌های بلاک ‌چینی مورد نظر عرضه نمایند و آن‌ها را با یک قیمت ثابت به فروش برسانند.  

10. دارایی‌های واقعی 

تمام NFTهایی که در قبل به شما معرفی کردیم، با دارایی‌های مجازی و دیجیتالی ارتباط داشتند اما این مورد از انواع توکن‌های غیرمثلی همان طور که از نام‌شان مشخص بوده، در دارایی‌های واقعی هم کاربرد دارند. NFT دارایی‌های واقعی در اصل سند دیجیتالی تملک یک شیء فیزیکی بوده و از آن‌ها می‌توان به‌ عنوان اثبات مالکیت دارایی‌های حقیقی و فیزیکی استفاده نمود. همچنین با کمک این نوع NFTها می‌توان قراردادهای قانونی نظیر بیمه‌های مختلف و ضمانت ‌نامه‌ها را هم ایجاد کرد. 

NFTها برای برخی افراد ارزش چندان خاصی ندارد زیرا به نظرشان این عرصه خیلی سریع با شکست مواجه خواهد و سرانجام تمام توکن‌ها اهمیت خود را از دست می‌دهند. البته در کنار این افراد، تعداد طرفداران پر و پاقرص نیز کم نبوده و برخی این آثار هنری را با قیمتی بسیار بالا، خرید و فروش می‌کنند.

معیار ارزشمند بودن NFTها یا توکن‌های غیرمثلی

قبل از این که سراغ گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 برویم، بد نیست بیشتر در مورد معیار ارزشمندی انواع مختلف توکن‌های غیرمثلی توضیح دهیم و شما را با موارد جامع‌تری آشنا کنیم. دقت داشته باشید به طور کلی ارزش و اعتبار هر توکن غیرمثلی را عرضه و تقاضای بازار مشخص یا تعیین می‌کند.

هر مجموعه از NFTها دارای عرضه مخصوص به خود هستند و تعداد آن‌ها با دیگری هم فرق دارد. در این میان به غیر از عرضه و تقاضا، یک‌سری عوامل دیگر هم در تعیین ارزش توکن‌های غیر مثلی یا NFTها مؤثر هستند دارند. برای مثال می‌توان گفت NFTهایی که دارای تعداد کم اما کاربردهای خاصی هستند، معمولاً ارزش بالاتری دارند.

هنرمندان، تیم‌های سازنده و جامعه مربوط به NFT هم می‌توانند بر تقاضای این توکن‌ها ثأثیراتی را به جای بگذارند و منجر به افزایش یا کاهش قیمت شوند. ارزش توکن غیرمثلی می‌تواند به کاربردها، سازنده آن، محدود بودن، امکان درآمد زایی و حتی احساسات بازار نیز مرتبط باشد.

در حال حاضر پروژه‌های موفق زیادی در مورد توکن‌های غیرمثلی وجود دارد اما بهتر است بدانید که پروژه‌های شکست ‌خورده در این زمینه هم کم نیستند. از این رو معامله گران باید پیش از انجام سرمایه گذاری یا معامله، در رابطه با NFTهای مورد نظرشان تحقیقات لازم را انجام دهند و بدون آگاهی کافی، تمام سرمایه خود را وارد این عرصه نکنند.

البته امروزه اکثر افراد با دنیای دارایی‌های دیجیتالی و همچنین قابلیت‌های آن‌ها، آشنایی دارند و می‌دانند که این موارد تنها به ارزهای دیجیتال معطوف نیست و قسمت‌های مختلفی دارند که یکی از بخش‌های بحث برانگیز و پول‌ ساز آن مربوط به NFT است. 

افرادی که در یک کانال سیگنال ارز دیجیتال مناسب و معتبر عضو هستند، می‌توانند سرمایه گذاری بهتری بر روی ارزهای مختلف داشته باشند و مهارت‌های لازم در این زمینه را هم به بهترین شکل، دریافت نمایند.

به همین خاطر اگر شما هم می‌خواهید دچار ضرر نشوید و آموزش‌های لازم را نیز در حوزه ارزهای دیجیتال طی مدت زمانی کوتاه کسب نمایید، بهتر است حتما در کانال‌های معتبر ما عضو شوید و در کنار سایر افراد حرفه‌ای برای خود سود زیادی به دست آورید.

نکات مهم برای خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی 

تمام NFTهای گران قیمت دارای یک‌سری ویژگی‌های به خصوص هستند که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه داشته باشید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید. از این رو نیز ما در ادامه مهم ترین ویژگی‌های توکن‌های غیرمثلی را برای‌تان مورد بررسی قرار داده‌ایم. 

11. کاربرد

توکن های NFT دارای کاربردهای بسیار متفاوتی هستند و این موضوع اهمیت زیادی برای تعیین ارزش آن دارد. برخی از توکن‌ها به گونه‌ای اجازه حضور در یک‌سری از محیط ها را برای مالک آن فراهم می‌نمایند و برخی دیگر هم می‌توانند به عنوان یک نماد پشتیبانی از نوعی رویداد توسط مالک باشند.

دقت داشته باشید کاربرد یک NFT در قیمت آن تاثیرات مهم و مستقیمی را به جای می‌گذارد. هر چقدر که توکن غیرمثلی مورد نظر کاربرد بیشتری داشته باشد، ارزش و قیمت توکن هم بیشتر خواهد بود.

12. تجارت شستشو

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی به آن توجه داشته باشید، عدم Wash Trade بودن تراکنش‌های مختلف در سابقه NFT مورد نظر است. دقت داشته باشید در صورت بی‌توجهی به این مورد ممکن است دچار ضرر شوید. 

13. بازار دسته دوم 

هنگام خرید و فروش NFTهای مختلف حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید که در بازار دسته دوم، تقاضا جهت خرید توکن مورد نظر چگونه است. این مسئله می‌تواند تأثیرات زیادی بر روی سود به دست آمده داشته باشد.

14. کمیاب بودن  

همان طور که در قبل هم گفته شد کمیاب بودن نوع توکن، تاثیر ویژه‌ای بر قیمت آن و مجموعه‌های NFT دارد و نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشید. در حال حاضر ابزارهای مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید نادر بودن توکن‌های NFT را اندازه گیری کنید. استفاده از چنین ابزارهایی جهت بررسی ارزش یک توکن، امری ضروری بوده و توصیه می‌شود آن را نادیده نگیرید.

15. زیرساخت 

دقت داشته باشید که گاهی اوقات امکان انتقال دادن توکن‌های NFT در بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم یا سولانا موجب افزایش ارزش آن دارایی دیجیتالی خواهد شد و از این جهت هم توکن‌هایی که در برخی بلاکچین‌های در حال توسعه مانند آواکس و پالیگان امکان انتقال دادن‌شان فراهم شده، شانس بالاتری جهت فروش خواهند داشت.

16. خرید غیر اشتراکی 

در بازار خرید و فروش NFT، امکان خریدن دارایی‌های دیجیتالی به شکل گروهی هم فراهم شده اما بهتر است تا حد امکان خریدها را به صورت غیر اشتراکی انجام دهید.

17. توسعه دهنده 

توجه داشته باشید آن دسته از مجموعه‌های NFT که توسط یک تیم توسعه دهنده یا هنرمند شناخته شده، به بازار وارد شده‌اند ارزش بالاتری نسبت به توکن‌های ساخته شده توسط اشخاص معمولی را دارند. به همین علت هم قبل از خرید، بهتر است به خالق یا توسعه دهنده NFT توجه داشته باشید.

گران‌ترین و با ارزش ترین NFTهای فروخته شده در سال 2022

گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 از تنوع بالایی برخوردار هستند و در دسته‌های مختلفی نیز تقسیم بندی شده‌اند‌. این توکن‌های گران قیمت می‌توانند یک آثار هنری نظیر قطعه موسیقی یا نقاشی باشند که مالکیت آن را به یک یا چند نفر واگذار کرده‌ باشند. در این بخش از مطلب لیستی از محبوب ترین توکن‌های غیرمثلی فروخته شده را برای‌تان آماده کرده‌ایم.

توکن غیرمثلی The Merge با ویژگی‌های خارق العاده‌ای که دارد، نظر افراد زیادی را به خود جلب نموده و توانسته جایگاه عالی به دست آورد

توکن غیرمثلی The Merge با ویژگی‌های خارق العاده‌ای که دارد، نظر افراد زیادی را به خود جلب نموده و توانسته جایگاه عالی به دست آورد.

•    The Merge

اثر هنری و محبوب The Merge، ساخته یک هنرمند به نام Pak بوده و با قیمت 91.8 میلیون دلار به فروش رسیده است. مالکیت این اثر بین 28983 کلکسیونر در 312686 قطعه، تقسیم شده و به عنوان توکنی غیر قابل تعویض آن را می‌شناسند.

سازنده این اثر، محبوبیت و شهرت بالای خود را با توسعه دادن یک هوش مصنوعی معروف به نام Archillect کسب نموده است. این برنامه جهت یافتن و به اشتراک گذاری فایل‌های رسانه‌ای متحرک به وجود آمده و PAK جهت ساخت آن از تجربه بالای خود در صنعت هنرهای دیجیتال و رسانه‌های رمزنگاری شده استفاده کرده است.
شاید برای‌تان جالب باشد بدانید دمرج، جزو گران ‌ترین اثر هنری به شمار می‌رود که یک هنرمند در زمان حیات خود توانسته آن را به فروش برساند. پک نیز یک نام مستعار بوده و تا کنون کسی هویت حقیقی او را ندانسته است. 

هر واحد از این NFT حدود 575 دلار قیمت داشت و حدود 25 دلار نیز هر 6 ساعت یک بار به آن اضافه می‌شد.‌ در عین حال افراد خریدار می‌توانستند هر تعداد واحد که خواستند را برای خود تهیه کنند. این NFT معروف از 3 نقطه سفید با اندازه بزرگ در یک پس ‌زمینه سیاه تشکیل شده و طبق ساز و کاری که سازنده توکن طراحی کرده، با اضافه شدن خریداران، حجم توده‌های سفید بزرگ‌تر می‌شد. 

•    CLOCK 

یکی دیگر از گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 که با قیمت 52.7 میلیون دلار به فروش رسیده، Clock نام دارد. این اثر نیز از هنرمند PAK بوده و با هدف آزاد سازی مؤسس وبسایت WikiLeaks جولیان آسانژ، آن را به بیشتر از 10000 حامی این جنبش فروخته‌اند.

این اثر هنری در واقع یک نوع توکن NFT بوده که تعداد ساعت‌های زندانی شدن سازنده ویکی لیکس را به نمایش می‌گذارد و خالق آن سعی دارد نام اصلی خود را آشکار نکند. آسانژ به علت اتهامات مختلف همچون جاسوسی از دولت آمریکا، زندانی شده است. درآمد Clock به سازمان غیر متمرکز AssangeDAO اختصاص داده شده و در فوریه 2022 با قیمت 16٫953 اتریوم به فروش رسیده است. 

•    CryptoPunk شماره 5822 

مجموعه NFTهای کریپتوفانک، در اکثر مواقع تراکنش‌های مربوط به خرید و فروش گران‌ترین توکن‌های غیرمثلی را ثبت می‌نمایند. این مجموعه در سال 2017 توسط تیم توسعه دهنده Larva Labs ساخته شده و حاوی بیش از 10 هزار توکن غیر مثلی و 3.4 هزار مالک است. این توکن NFT با قیمت 23.7 میلیون دلار به فروش رسیده و  طرفداران زیادی دارد.

•    The First 5000 Days 

Mike Winkelmann یا همان Beeples، هنرمند آثار هنری دیجیتال پیش از فروش توکن NFT The First 5000 Days، شاهد با ارزش ترین و بزرگ ترین فروش خود  به قیمت 100 دلار بوده است. این شخص توکن NFT The First 5000 Days که یک کلاژ از 5000 توکن NFT در 1 توکن NFT بوده را در Christies به قیمت 69 میلیون دلار فروخته است.

خریدار این توکن شخصی به نام Vignesh Sundaresan بوده و در حال حاضر این اثر در یک گالری هنری متاورسی بسیار زیبا در معرض دید عموم قرار گرفته و افراد مختلف می‌توانند به راحتی از آن بازدید به عمل آورند. بهتر است بدانید که این کولاژ NFT به عنوان نماد رشد بیپل به‌ عنوان یک هنرمند دیجیتال، شناخته شده است.

Beeple’s HUMAN ONE به تفسیر برخی از افراد، از ترکیب چند تلویزیون در الگوها و اشکال مختلف گرفته و در نهایت به گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 تبدیل شده است

Beeple’s HUMAN ONE به تفسیر برخی از افراد، از ترکیب چند تلویزیون در الگوها و اشکال مختلف گرفته و در نهایت به گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 تبدیل شده است.

•    Beeple’s HUMAN ONE

یکی از آخرین آثار Beeple، به نام Beeple’s HUMAN ONE نیز با قیمت 28.985 میلیون دلار به فروش رسیده و توانسته در میان گران قیمت ترین توکن‌های غیرمثلی جای بگیرد. این اثر در واقع مجسمه‌ای فیزیکی بوده که با هنر دیجیتال ترکیب شده و تصویر یک فضانورد سرگردان در محیط‌های گوناگون را به نمایش می‌گذارد.

با این که بیپل دیگر مالک این اثر هنری نبوده، اما به آن دسترسی دارد دائما در حال بروزرسانی‌های متعدد بوده تا هیچ وقت اثرش قدیمی نشود. مجسمه HUMAN ONE به عنوان اولین اثر هنری هیبرید شناخته شده است.

این اثر یک محفظه متحرک بوده و حدود 4 صفحه نمایش دیجیتالی دارد. تصویر فضانورد در این اثر به صورت 3 بعدی است و در اصل بلند پروازی‌های هنری بیپل را در حوزه ارزهای دیجیتال به نمایش می‌گذارد. 

برای داشتن یک سرمایه گذاری عالی، دقت داشته باشید قیمت ارز دیجیتال دائما در حال تغییر بوده و ممکن است هر لحظه با کاهش یا افزایش شدیدی همراه باشد. به همین خاطر هم نباید ریسک کنید و تمام سرمایه‌تان را وسط بگذارید.

•    CryptoPunk 3100 

همان طور که تاکنون متوجه شدید، کریپتوپانک‌ها ارزش و جایگاه ویژه‌ای در بین دوستداران هنر در سراسر دنیا دارند و توانسته‌اند نظر افراد زیادی را به خود جلب نمایند. کریپتو پانک شماره  3100 نیز یکی از آواتارهای کمیاب Alien با هد بند آبی و لباس سفید بوده که تنها 450 پانک دیگر از هد بند برخوردار هستند. همین ویژگی نیز این توکن را به اثری نایاب و خاص تبدیل کرده است و موجب شده با قیمتی حدود 7.6 میلیون دلار فروخته شود.

•    CryptoPunk 5577 

یکی دیگر از گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 که محبوبیت زیادی به دست آورده، CryptoPunk 5577 است. این توکن غیرمثلی به قیمت 7.7 میلیون دلار به فروش رسیده و بنیانگذار پروتکل Compound DeFi یا همان رابرت لشنر، خریدار آن است. این شخص حرکت خود را با یک “Yeehaw” به عنوان CryptoPunk 5577 با استفاده از یک کلاه کابوی اعلام نمود.

•    CryptoPunk 4156  

CryptoPunk #4156 نیز جزو پرفروش ترین NFTها از مجموعه کریپتو پانک شناخته شده و با قیمت 10.26 میلیون دلار آن را به فروش رسانده‌اند. در واقع این فروش به علت روش یا راهکاری که Larva Labs جهت فروش و بازیابی مجموعه‌اش داشت و همچنین ناامید شدن کلکسیونری به نام Punk4156 از پروژه NFT، انجام شد.

•    Alien Cryptopunk 7523  

Alien CryptoPunks با قیمت 11.75 میلیون دلار، به عنوان یک اثر کمیاب در دنیای کریپتو شناخته شده است. از این جهت هم توانسته جایگاه ششم گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 را از آن خود کند. توکن Alien CryptoPunks 7523 توسط بزرگ ترین سهام‌دار DraftKings به نام Shalom Meckenzie، خریداری شده است.

در میانه‌های سال 2022، به دلیل اتفاقات تأثیر گذار در اقتصاد کلان مانند جنگ‌های ژئوپولیتیک، همزمان با روند نزولی قیمت دارایی‌های مختلف یک روند صعودی تقاضا جهت توکن‌های NFT شکل گرفت.

در میانه‌های سال 2022، به دلیل اتفاقات تأثیر گذار در اقتصاد کلان مانند جنگ‌های ژئوپولیتیک، همزمان با روند نزولی قیمت دارایی‌های مختلف یک روند صعودی تقاضا جهت توکن‌های NFT شکل گرفت.

•    Tpunk 3442  

Tpunk #3442 نمونه‌ای دیگر Alien Cryptopunk ها بوده که توانسته توجه سرمایه گذاران بیشماری را به خود جلب نماید‌. این اثر محبوب تا حدودی شبیه به جوکر بوده و با قیمت 10.5 میلیون دلار توسط بنیانگذار ترون که جاستین سان نام دارد، خریداری شده است. البته بهتر است بدانید که این شخص توکن را برای خود نگه نداشت و آن را به بازار APENFT اهدا نمود.

توجه داشته باشید معامله گران یا سرمایه گذارانی که قصد خرید تتر و ارزهای دیجیتال مختلف را دارند، باید قبل از این که تصمیم نهایی‌شان را بگیرند، تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهند تا دچار خسارت نشوند. برای به دست آوردن سود بالا نیز می‌توانید از افراد متخصصی که در این حوزه فعالیت دارند، راهنمایی بگیرید. 

مهم ترین نکات جهت خرید NFTها

پیش از این که اقدام به خرید توکن غیرمثلی یا همان NFT مورد نظرتان کنید، باید چند نکته مهم و کاربردی که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداختیم، را در نظر داشته باشید تا بعدا به مشکل برنخورید.

  • اول از هر چیزی با دقت اعتبار بازار یا فروشنده را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید اثری که قصد خرید آن را دارید، شناخته شده است.
  • سعی کنید بیشتر به دنبال کاربرد و ارزش‌های NFT باشید و سراغ گزینه‌های بی‌نقص بروید.
  • بعد از ارزش پروژه، زیبایی شناسی و هنر اثر مورد نظرتان را باید مورد ارزیابی قرار دهید. دقت داشته باشید تعیین زیبایی ‌شناسی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال اگر مدل NFT مدنظر قدمی و از مد افتاده باشد، افراد کمی به پروژه آن روی خواهند آورد.
  • قبل از خرید شناخت و درک خوبی از امیدهای آینده توسعه ‌دهنده یا سازنده پروژه مورد نظر داشته لاشید و اهداف باند مدت را با دقت بررسی کنید.
  • نکته مهم دیگری که نباید آن را نادیده بگیری، کمیاب بودن و توزیع کم اثر است. در اصل توزیع توکن‌های غیرمثلی باید به گونه‌ای باشد که کمیاب بودن آن هم مدنظر قرار بگیرد. از این جهت در نظر داشته باشید که توکن‌های به شدت کمیاب، جزو با ارزش ترین توکن‌ها به حساب می‌آیند.
  • نحوه تعامل شرکت با افرادی که در پروژه مورد نظر مشارکت می‌کنند را هم بررسی نمایید و اگر متوجه شدید که پروژه مذکور، از جامعه غیر فعالی برخوردار است، تا حد امکان سراغ آن نروید.
  • معمولا ارزش توکن‌های NFT با به حداکثر رسیدن تقاضا از طریق تبلیغات مؤثر و همچنین بازاریابی، افزایش می‌یابد. پس به استراتژی بازاریابی مرتبط با تعداد NFTهای موجود در مجموعه، توجه ویژه‌ای داشته باشید. 
  • از دیگر نکات مهمی که توصیه می‌شود نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشید، نحوه اجرا، تیم توسعه دهنده، مشارکت افراد و رشد پروژه مورد نظر است. افرادی که با احتیاط این موارد را بررسی کنند، می‌توانند خریدی بی‌نقص داشته باشند.
  • اگر تا به حال توکن غیرمثلی خریداری نکرده‌اید، بهتر است از افراد باتجربه کمک بگیرید و بدون آگاهی کافی اقدامی انجام ندهید تا دچار ضرر نشوید.
  • قبل از خرید به طور کامل تحقیقات لازم را انجام دهید و سراغ آثار معروفی بروید.

توکن‌های NFT از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند.

توکن‌های NFT از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. 

کلام آخر

با توجه به این که توکن‌های غیرمثلی یا همان NFTها، مورد توجه سلبریتی‌ها و افراد مشهور زیادی قرار گرفته‌اند، به قسمت مهمی از مباحث و اخبار روز دنیا تبدیل شده‌اند. از این رو خیلی‌ها کنجکاو هستند که بدانند گرانترین NFTهای فروخته شده در سال 2022 شامل چه مواردی می‌شوند. به همین دلیل هم ما سعی کردیم به شکل مفیدی پاسخ این سوال را در اختیارتان قرار دهیم و شما را با چیزهای مفیدی آشنا کنیم.

همچنین اگر در بازار کریپتوکارنسی مشغول سرمایه گذاری هستید، توصیه می‌کنیم از یک سیگنال ارز دیجیتال قابل قبول و مطمئن جهت تحلیل و پیش بینی دقیق‌تر کمک بگیرید. البته فراموش نکنید که تمام سیگنال‌های ارز دیجیتال تضمینی نیستند و نباید تمام تمرکز خود را بر روی آن‌ها قرار دهید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.