whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال USDJ در شبکه TRON

1402/05/02 ساعت 01:01


شبکه TRON دارای مجموعه‌ای گسترده از دارایی‌ها است، اما بسیاری از آنها از نوسانات بالا رنج می‌برند که باعث می‌شود آنها برای استفاده روزانه کمتر مناسب باشند. با امکاناتی که USDJ ارائه می‌دهد، این موضوع در حال تغییر است.

USDJ ارز دیجیتال جدیدی است که از طریق قراردادهای هوش مصنوعی غیرمتمرکز در شبکه TRON ایجاد شده است. زیبایی USDJ در دسترسی آن است، به عنوان اینکه هر کسی می‌تواند از TRX به عنوان تضمین مالی برای ایجاد این ارز پایدار استفاده کند. بعد از تولید، USDJ به طور آزاد در بازار رمزارزها مانند هر ارز دیجیتالی دیگری در حرکت است.

آنچه USDJ را از دیگر ارزهای رمزارز متمایز می‌کند، تعلق به دلار آمریکا از طریق موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده (CDPs) است که پایداری و قابل اعتماد بودن آن را تضمین می‌کند. علاوه بر این، USDJ شامل مکانیسم‌های بازخورد خودکار است که قابلیت‌های قابل اطمینان آن را بهبود می‌بخشد.

به‌عنوان یک ارز دیجیتال به دلار آمریکا، USDJ به طور کامل توسط دارایی‌های تضمین مالی پشتیبانی می‌شود که آن را به یک انتخاب امن و قابل اعتماد می‌کند. ما با قاطعیت اعتقاد داریم که USDJ نقش حیاتی‌ای در اکوسیستم TRON DeFi خواهد داشت و پایداری و کارآمدی را برای تمام کاربران فراهم خواهد کرد.

سیستم ارز پایدار USDJ بر مبنای دو مؤلفه اصلی کار می‌کند: سیستم وام‌دهی تضمین‌شده USDJ و مکانیسم انگیزشی خودکار غیرمتمرکز، هر دوی آنها جزئیات هر یک از اینها را بررسی می‌کنیم:

سیستم وام‌دهی تضمین‌شده USDJ

سیستم وام‌دهی تضمین‌شده USDJ از طریق قراردادهای هوش مصنوعی غیرمتمرکز در شبکه TRON فعالیت می‌کند. کاربران می‌توانند نشانه‌های TRX خود را به عنوان تضمین مالی پیشنهادی برای ایجاد ارز پایدار USDJ استفاده کنند. این ارز پایدار به دلار آمریکا از طریق موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده (CDPs) اتصال دارد. پس از قفل‌کردن تضمین مالی، کاربران می‌توانند USDJ را در بازار رمزارزها به طور آزاد مدارک کنند.

مکانیسم انگیزشی خودکار غیرمتمرکز

مکانیسم انگیزشی خودکار غیرمتمرکز یک جنبه مهم دیگر از سیستم ارز پایدار USDJ است. این مکانیسم به طور خودکار فعالیت می‌کند و انگیزه و پاداش برای کاربرانی که به طور فعال در شبکه مشارکت می‌کنند، فراهم می‌کند. این مکانیسم از طریق تشویق کاربران به مشارکت در فعالیت‌های مختلف در سیستم، پایداری و نقدی بودن USDJ را تضمین می‌کند.

به‌طور مشترک، این مؤلفه‌های اصلی مهارت اصلی سیستم ارز پایدار USDJ را تشکیل می‌دهند، ایجاد اکوسیستم قوی و قابل اطمینانی برای کاربران به‌منظور ایجاد، مبادله و بهره‌برداری از ارز پایدار USDJ. طراحی این سیستم هدف آن را ارائه یک راه‌حل امن و کارآمد برای ایجاد ارز پایدار می‌سازد که تجربه‌ای بی‌درنگ برای تمام شرکت‌کنندگان در شبکه TRON فراهم می‌کند.

استفاده از موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده (CDPs) روش اصلی برای ایجاد ارز پایدار USDJ است. در ادامه، راهنمای مرحله به مرحله‌ای در مورد نحوه انجام آن را ارائه می‌دهیم:

به دست آوردن دارایی‌های تضمین مالی

برای شروع فرآیند، توکن‌های TRX خود را به PTRX تبدیل کنید که در حال حاضر دارایی تضمین مالی پذیرفته‌شده در سیستم است.

ایجاد موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده و واریز دارایی‌های تضمین مالی

بعد از آن، با JUST تراکنشی را آغاز کنید تا یک موقعیت‌بندی (CDP) ایجاد کنید. پس از ایجاد CDP، یک تراکنش دیگر برای واریز دارایی‌های تضمین مالی PTRX به CDP انجام دهید. این اقدام منجر به ایجاد ارز پایدار USDJ برای شما خواهد شد.

تولید USDJ از طریق موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده

 به عنوان دارنده CDP، می‌توانید مقدار مورد نظر USDJ برای ایجاد درون CDP مشخص کنید. به طور همزمان، مقدار معادلی از بدهی ایجاد می‌شود و دارایی‌های تضمین مالی قفل می‌شوند تا زمانی که بدهی پرداخت شود.

ردیابی تضمین‌ها

برای ردیابی تضمین‌ها باید بدهی را با USDJ پرداخت کرده و جریمه‌ای به‌عنوان هزینه‌ای برای پلتفرم JUST (توکن JST) پرداخت کنید. بعد از تسویه بدهی و هزینه‌ی پایداری، می‌توانید یک تراکنش به JUST ارسال کنید و تمام دارایی‌های تضمین مالی خود را بازیابی کنید.

در صورت کاهش قابل ملاحظه ارزش تضمین مالی و تهدید امکان پوشش دادن بدهی، مکانیسم تصفیه CDP فعال می‌شود. این فرآیند شامل حراج دارایی‌های تضمین مالی برای پرداخت بدهی می‌شود. ارزش باقی‌مانده پس از پرداخت بدهی و جریمه به CDP می‌ماند و می‌تواند برای برداشت موجود باشد.

با پی‌گیری این مراحل، کاربران می‌توانند به طور موثر ارز پایدار USDJ را از طریق موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده تولید کنند و به‌طور فعال در سیستم ارز پایدار USDJ در شبکه TRON شرکت کنند.

مکانیسم پایداری قیمت یک جنبه کلیدی از سیستم ارز پایدار USDJ است که تضمین می‌کند قیمت USDJ به دلار آمریکا (1.0 دلار) وابسته شود. هدف USDJ دو هدف اصلی را دنبال می‌کند:

محاسبه نسبت بدهی به تضمین مالی: قیمت هدف برای تعیین نسبت بدهی به تضمین مالی در CDP (موقعیت‌های بدهی پشتیبانی‌شده) استفاده می‌شود.

تعیین ارزش دارایی‌های تضمین مالی

 قیمت هدف همچنین ارزش دارایی‌های تضمین‌شده را تعیین می‌کند که در فرآیند تسویه کلی USDJ به دست می‌آیند.

برای حفظ پایداری قیمت، سیستم از مکانیسم بازخورد نرخ هدف (TRFM) استفاده می‌کند. این مکانیسم نرخ هدف را به طور دینامیک به تغییرات بازار واکنش نشان می‌دهد و پایداری قیمت USDJ را تضمین می‌کند. TRFM از نیروهای بازار برای دستیابی به این هدف استفاده می‌کند.

وقتی بازار ناپایداری را تجربه می‌کند و قیمت USDJ از قیمت هدف دور می‌شود، نرخ هدف تنظیم می‌شود. TRFM به افراد تشویق می‌کند که USDJ را نگه دارند یا به مقدار USDJ وام دهند و این وابستگی به نرخ هدف است. نگه‌داشتن USDJ وقتی که نرخ هدف مثبت است، جذاب‌تر می‌شود، در حالی که وام‌دهی USDJ وقتی که نرخ هدف منفی است، جذاب‌تر می‌شود.

با پیاده‌سازی این مکانیسم بازخورد، سیستم ارز پایدار USDJ پایداری قیمت USDJ را حفظ می‌کند و نوسانات USDJ را کاهش می‌دهد و در طی بازه‌های تقاضا، نقدیت را افزایش می‌دهد.

نحوه کار این مکانیسم به شرح زیر است:

قیمت USDJ پایین‌تر از قیمت هدف

 اگر قیمت بازار USDJ کاهش یابد و از قیمت هدف کمتر شود، نرخ هدف افزایش می‌یابد. تولید USDJ با CDPها گران‌تر می‌شود و نرخ هدف بالاتر سود سرمایه‌گذاری را در نگهداری USDJ افزایش می‌دهد. این تقاضای افزایشی برای USDJ باعث افزایش قیمت بازاری آن می‌شود و به قریب شدن آن به قیمت هدف کمک می‌کند.

قیمت USDJ بالاتر از قیمت هدف

 برعکس، اگر قیمت بازار USDJ از قیمت هدف بالاتر رفته باشد، نرخ هدف کاهش می‌یابد. این باعث می‌شود تولید USDJ با CDPها ارزان‌تر شود. به عبارت دیگر، تعداد USDJ در بازار افزایش می‌یابد و باعث کاهش قیمت بازاری آن می‌شود و آن را به قیمت هدف نزدیک‌تر می‌کند.

به طور خلاصه، مکانیسم بازخورد نرخ هدف یک ابزار اساسی است که به سیستم ارز پایدار USDJ کمک می‌کند پایداری قیمت USDJ را حفظ کند با پاسخگویی فعال به نوسانات بازار و تطبیق قیمت بازاری با قیمت هدف پیوسته 1.0 دلار.

مکانیسم تسویه کلی (Global Settlement) یک جزء حیاتی از سیستم ارز پایدار USDJ است که به منظور برخورد با سناریوهای انحراف قیمتی قوی از دلار آمریکا به علت حمله به سیستم یا کنترلات بدخواهانه فعال می‌شود که منجر به خطرهای غیرقابل تحمل در داخل سیستم می‌شود. در چنین مواردی، افراد منتخب تسویه کلی (Global Settlers) که توسط دارندگان توکن JST انتخاب می‌شوند، می‌توانند مکانیسم تسویه کلی را فعال کنند که مراحل زیر را دنبال می‌کند:

فعال‌ سازی تسویه کلی

 پس از فعال‌سازی تسویه کلی، برخی از عملیات درون سیستم محدود می‌شوند. به طور خاص، ایجاد و تنظیم‌کردن CDP‌های جدید ممنوع می‌شود و پی‌دی (Price Feed) در یک مقدار خاص یخ‌زده می‌شود تا ادعاهای تمامی دارندگان USDJ و CDP پردازش شوند.

پردازش ادعاهای تسویه کلی

در این مرحله، نگه‌دارندگان CDP‌ها در سیستم JUST به حراج دارایی‌ها و بدهی‌های باقی‌مانده می‌شوند. بدهی‌ها با USDJ پرداخت می‌شوند و دارایی‌های تضمین مالی برای پرداخت آن‌ها آزاد می‌شوند.

توزیع دارایی‌های باقی‌مانده

 هرگونه باقی‌مانده بعد از پرداخت بدهی‌ها به تمام دارندگان توکن JST توزیع می‌شود.

تسویه کلی به عنوان یک ابزار حفاظتی مهم اجازه می‌دهد تا بازار از تهدیدات شدید به ارزش USDJ و ارتباط آن با دلار آمریکا محافظت کند و پایداری این سیستم را تضمین کند. با فعال‌سازی تسویه کلی و انتخاب نگه‌دارندگان تسویه کلی مجرب و معتبر، این امکان وجود دارد تا به‌طور موثری با مشکلات و حملات پتانسیل‌دار مواجه شود و برای کاربران امنیت را تضمین کند.

توکن‌ها JST

JST توکن انحصاری برای حاکمیت DApp و پروتکل‌های مختلف در اکوسیستم JUST است. این توکن می‌تواند از طریق استخراج (ماینینگ)، معامله‌گری و شرکت در کمپین‌ها به‌دست آید.

حاکمیت

دارندگان توکن می‌توانند به‌طور مشترک اکوسیستم JUST را از طریق رای‌گیری غیرمتمرکز حاکمیت کنند.

استخراج (ماینینگ)

توکن JST را با واریز، اعطا وام، ارائه آب و هوا پردازشی و یا انجام سایر اقدامات مالی می‌توانید استخراج (ماین) کنید. JST با تصویب ایستگاه به‌عنوان ارز دیجیتال مجاز و واسطه‌ای در کشور کامنولث دومینیکا از تاریخ 7 اکتبر 2022 مقتضی است. مشاهده آیین‌نامه

USDJ

USDJ ارز پایدار غیرمتمرکز بر پایه تضمین است که به نرخ 1 به 1 به دلار آمریکا متصل شده و با یک مکانیزم بازخورد خودکار نرخ ارز ثابت نگه‌داشته می‌شود. این توکن می‌تواند از طریق نگه‌داشتن (استیکینگ) و معامله‌گری به‌دست آید.

پایداری

 USDJ با داشتن مقدار عظیمی از اندوخته‌های دارایی، پایداری قیمت را حفظ می‌کند.

کارآمدی

سرویس انتقال USDJ سریع، کارآمد و تقریباً رایگان بر مبنای شبکه TRON است.

 

 

ویژگی‌ها و مزایای ارز پایدار USDJ بر روی شبکه TRON

  1. اعتماد و بدون نیاز به اجازه: دسترسی و قابلیت استفاده برای همه، بدون نیاز به اجازه از طرف‌های سوم؛ همه تراکنش‌ها به طور خودکار توسط قراردادهای هوش مصنوعی اجرا می‌شوند و نیازی به واسطه‌گر طرف‌های سوم نیست.

  2. استاندارد و قابلیت ارتباط با سایر سیستم‌ها: این سیستم از پروتکل‌های مالی استاندارد و عوامل DeFi مبتنی بر قرارداد استفاده می‌کند. این اجازه می‌دهد که پروتکل‌ها به هم چسبیده شوند و سناریوهای بیشتری برای استفاده ایجاد شود.

  3. امنیت: کاربران سیستم ارز پایدار USDJ به حداقل ریسک مواجهه می‌کنند، زیرا منطق کسب‌وکار مالی توسط قراردادهای هوش مصنوعی پیاده‌سازی می‌شود و باعث می‌شود تمام اقدامات زنجیره‌ای قابل ردیابی باشند و بازرسی توسط طرف‌های سوم به صورت دقیق اجرا شود.

  4. غیرمتمرکزی: دارندگان توکن JST می‌توانند به‌طور مشترک اجتماع JUST را حاکمیت کنند و تصمیم‌گیری‌ها در مورد تحفیزها را برعهده بگیرند و تلاش‌های خود را برای ساخت اکوسیستم DeFi نسل بعدی ترکیب کنند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.