whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

دلیل موفقیت ارزهای دیجیتال

1401/02/03 ساعت 00:05


امروزه تقریبا همه درباره ارزهای دیجیتال یا ابزارهای خلاقانه معاملاتی آن شنیده اند. البته شاید هر کسی درباره ابزارهایی مانند ربات زیگنالی کپی تریدینگ نشنیده باشد. البته به خاطر فراوانی ارزها، ابزارها، نرم افزارها و ... که در دنیای کریپتوکارنسی ها وجود دارد بسیار طبیعی است. بسیاری از افراد ممکن است این تجارت را مانند معاملات بازار بورس تصور کنند. اما چرا این تجارت اینقدر محبوب شده است؟

ارزهای دیجیتال نوعی پول دیجیتالی و مجازی به شمار می روند. البته این مانند مدیریت اینترنتی و دیجیتالی پول سنتی موجود در حساب های بانکی شما نیست. اگرچه امکان استفاده از کریپتوکارنسی ها به جای پرداخت با پول واقعی وجود دارد، نوع معامله با این ارزها بسیار متفاوت است. آنچه کریپتو را متفاوت می سازد این است که آنها جایگزینی غیر متمرکز و به نسبت دموکراتیک تر برای پول کنترل شده توسط دولت هستند. در این مقاله به اینکه ارزهای دیجیتال واقعا چه چیزی هستند و دلیل افزایش محبوبیت آنها در سال های اخیر خواهیم پرداخت.

 

رشد و محبوبیت ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی چیست؟

قبل از اینکه بدانید چگونه در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین سرمایه گذاری کنید، مهم است که تفاوت بین این شکل تازه از دارایی و پول سنتی را درک کنید. در بانکداری متمرکز و سیستم های اقتصادی، کنترل عرضه پول با دولت ها می باشد و در صورت لزوم چاپ آن را افزایش می دهند.

در سمت دیگر، ارزهای دیجیتال نوعی پول مجازی هستند که تنها در اشکال دیجیتالی مانند توکن ها وجود دارند. همچنین برخلاف پول سنتی تعداد ثابتی از هر ارز دیجیتال وجود دارد. به این معنی که شرکت ها یا دولت ها نمی توانند تعداد بیشتری از آن را تولید کنند.

امروزه، ارزهای دیجیتال را می‌توان از طریق پلتفرم‌هایی مانند کوین‌بیس مبادله کرد. به علاوه، از آنها نه تنها برای سرمایه‌گذاری و معامله، بلکه همچون پول سنتی برای خرید احتیاجات فیزیکی نیز می توان استفاده کرد. در واقع ماهیت غیر متمرکز کریپتوکارنسی ها نسبت به دارایی های متمرکز برتری هایی هم دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

  • حذف بانک ها: بانک ها در هنگام انتقال پول سنتی یا فیات، به عنوان واسطه از شما کارمزد دریافت می کند. اما در حوزه کریپتو، خود اعضای یک شبکه در بلاک چین به عنوان واسطه عمل می کنند و کارمزد آنها بسیار کمتر و ناچیز است. علاوه بر این، هر کسی که تلفن همراه دارد، می‌تواند بدون نیاز به ایجاد حساب بانکی و صرف هزینه اضافی پرداخت های خود را با ارز رمزنگاری شده انجام دهد.
  • تورم کمتر: بانک های مرکزی می توانند در صورت بروز بحران های اقتصادی پول چاپ کنند. این کار می‌تواند ارزش پول را کاهش دهد و مشکلات دیگری مانند تورم ایجاد کند. ارزهای دیجیتال به صورت معمول به مقدار محدودی عرضه می شوند. زمانی که همه واحدهای موجود به گردش در بیایند، هیچ سازمانی برای ایجاد واحدهای جدید وجود ندارد.
  • مالکیت واقعی دارایی: در روند سنتی کنترل پول افراد در اختیار بانک ها و دولت ها می باشد. در زمان ها و رویدادهای خاص پیش آمده که حساب های بانکی مردم در برخی از دولت ها مسدود شده یا پس اندازهای آنها مصادره شده است. اما در دنیای ارز دیجیتال، تنها خود شما می توانید به پول یا دارایی تان دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

 

سکه های مختلف کریپتویی

 

اوایل پیدایش

اولین رونمایی از پول های الکترونیکی مشابه ارزهای دیجیتال به دهه های 1980 و 1990 برمیگردد. اما این نوع دارایی ها در آن زمان با اقبال مردم مواجه نشدند و رشد نکردند. در سال 2008، از اولین ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین، به عنوان گزینه ای برای سلب قدرت از دولت ها و بانک های مرکزی رونمایی شد. هیچ کس دقیقاً نمی داند سازنده این سکه چه کسی است. بیت کوین توسط اولین بلاک چین یک شخص یا موسسه ناشناس که به ساتوشی ناکاموتو شهرت دارد، ابداع شد.

در اوایل فعالیت بیت کوین واحدهای آن بسیار ارزان قیمت بودند. تا حدی که در سال 2010، زمانی که یکی از اولین کاربران تصمیم گرفت از شر بیت کوین خود خلاص شود، 10000 توکن را تنها با دو عدد پیتزا مبادله کرد. اما در این زمان ارزش 10000 بیت کوین بیش از 450 میلیون دلار برآورد می شود.

اما خیلی طول نکشید تا تکنولوژی ارزهای دیجیتال در میان اشخاصی که به دنبال سرمایه گذاری های نوین و غیر سنتی بودند، محبوبیت پیدا کند.

رشد و شکوفایی

در سال 2011 با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال دیگر مانند لایت کوین، بالاخره حاکمیت مطلق بیت کوین پایان یافت. با افزایش تعداد کریپتوکارنسی ها سایت های بیشتری اعلام کردند که برای انجام معاملات خود ارزهای رمزنگاری شده را نیز قبول می کنند. این روند به افزایش محبوبیت این شکل جدید از دارایی کمک کرد.

 

رشد سریع ارزش بیت کوین

 

افراد مشهوری مانند ایلان ماسک، گونیث پالترو، و بیل گیتس شروع به تایید این سیستم و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال کردند. نظر آنها این بود که ارز دیجیتال جایگزین خوبی برای جذب سرمایه در زمانی که جستجوی وام دشوار است، مانند زمان همه گیری کرونا خواهد بود. علاوه بر این این تجارت به تعادل سبد سرمایه گذاری شما کمک می کند.

با رشد سریع  ارزهای دیجیتال تا ژانویه 2021، بیش از 4000 کوین مختلف ایجاد شد. البته تمام آنها هنوز به اندازه بیت کوین ارزش و محبوبیت ندارند. به هر صورت آنها نیز اگرچه با حجم کمتری از معاملات، اما توسط حامیان و سرمایه گذاران کریپتویی خرید و فروش می شوند.

چرا محبوبیت ارزهای دیجیتال در حال افزایش است؟

عده ای از مردم همچنان در مورد محبوبیت و بقای ارزهای دیجیتال تردید دارند. اما برخی دیگر ادعا می کنند که آنها شکل آینده پول هستند و قرار است جایگزین سکه های متمرکز سنتی کنترل شده توسط دولت شوند.

آینده ارزهای دیجیتال

ارزش یک بیت کوین در سال 2013، تنها هزار دلار بود. افزایش تمایل به تجارت ارزهای دیجیتال باعث شد بسیاری از سرمایه گذاران و تاجران به فکر خرید این سکه باشند. در آن زمان با افزایش تقاضا و کاهش سکه های باقیمانده، ارزش بیت کوین کاهش یافت. پس از آن و با هر بار تکرار رویداد هاوینگ بیت کوین، قیمت این سکه فراز و نشیب های زیادی داشته است. در سال 2021 ارزش یک بیت کوین به مبلغی در حدود 45000 دلار رسید.

 

نوسان قیمت در ارزهای دیجیتال

 

رشد چشمگیر بازار ارزهای دیجیتال موجب شده که بسیاری از سرمایه گذاران آن را به عنوان شکل آینده دارایی بدانند. اما از سوی دیگر بسیاری از افراد همچنان درباره تاثیر استخراج ارز دیجیتال بر محیط زیست انتقاد دارند. در هر صورت بسیاری از سرمایه گذاران از فراهم شدن شرایط تجارت در یک فضای خارج از نظارت دولتی خرسند هستند.

شواهد حاکی از آن است که ارزهای دیجیتال می توانند یک سرمایه گذاری بسیار سودآور برای آینده باشند. حتی بنا بر ادعای برخی از کارشناسان ارزش بیت کوین می تواند در سال های آینده به 300000 دلار افزایش پیدا کند.

سرمایه گذاری روی کریپتوکارنسی ها

در نگاه سرمایه گذاران حرفه ای یا کاربران جوان، ارزهای دیجیتال به معنای تجارت در آینده به نظر می رسد. اکثر افراد تنها به خرید چند واحد برای نگهداری راضی هستند. اما سرمایه گذاران فعال در خرید و فروش ارز دیجیتال مقدار زیادی از سرمایه خود را به این تجارت اختصاص داده ‌اند. آنها به رشد بالقوه این دارایی ها در آینده و سود و درآمد فوق العاده ای که میتوانند از آنها به دست آورند امید زیادی دارند.

 

سرمایه گذاری با برنامه و استراتژی

کلام آخر

علیرغم تمام مطالبی که در این مقاله پیرامون رشد فوق العاده ارزهای دیجیتال بیان شد، مانند هر کسب و کار جدید دیگری، هوشمندانه نیست که تمام سرمایه خود را بدون برنامه و استراتژی در این حوزه سرمایه گذاری کنید. بسیاری از کارشناسان هشدار می دهند که با وجود تعداد زیاد سکه های دیجیتالی در دسترس، ممکن است برخی از آنها در عرض چند سال از بازار ناپدید شوند و حتی سرمایه اولیه شما را نیز نابود کنند.

اما با داشتن یک برنامه و استراتژی خوب، احتمال اینکه به موفقیت دست پیدا کنید و شاهد رشد بی نظیر سرمایه خود باشید، افزایش می یابد. به همین دلیل است که محبوبیت ارزهای دیجیتال در حال افزایش است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.