whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

توصیه های مهم برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

1401/02/02 ساعت 22:38


سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال اگرچه پتانسیل بالایی برای کسب سود دارد، اما در عین حال یکی از تجارت های پر خطر به حساب می آید. مانند تمام تجارت های دیگر این حوزه نیز با خطرات و ریسک های متفاوتی همراه است. نوپا بودن کریپتوکارنسی ها و جنبه های ناشناخته آنها نیز دلیل دیگری است که باعث می شود گرفتن تصمیم درست مشکل باشد. به علاوه این تجارت نیز از حضور افراد سودجو و کلاهبردار در امان نمانده است. البته راه هایی هم برای کاهش ریسک سرمایه شما وجود دارد. با توجه به افزایش توجه سرمایه گذاران به این تجارت، در این مقاله به بررسی روش ها و نکاتی که می توانند برای سرمایه گذاری شما مفید باشند، خواهیم پرداخت. 

 

 

نکات لازم برای یک سرمایه گذاری پرسود

 

احتیاط در سرمایه گذاری

گاهی لازم است در سرمایه گذاری روی یک سکه جدید از تجربه و راهنمایی افراد حرفه ای و متخصص استفاده کنید. اما تشخیص اینکه چه کسی واقعا قصد کمک به شما را دارد کار بسیار مشکلی است. کلاهبرداران همیشه در کمین پول شما هستند.

برای جلوگیری از ضرر سرمایه گذاری خود مراقب باشید فریب تبلیغات دروغین را نخورید. قبل از انتخاب یک پروژه به دقت آن را بررسی کنید و پس از کسب اطلاعات کامل درباره آن تصمیم بگیرید.

مدیریت ریسک

همیشه قبل سرمایه گذاری محدودیت های خود را بشناسید. از اشتباهات دیگران درس بگیرید و تمام سرمایه خود را به خطر نیندازید. مبلغی را توان تحمل از دادن آن را دارید محاسبه کنید و با منطق به معامله بپردازید نه از روی هیجانات زودگذر.

تنوع در سبد ارزهای دیجیتال

یک اصل کلی در سرمایه گذاری وجود دارد که می گوید نباید تمام داشته های خود را روی یک گزینه قرار دهید، حتی اگر آن گزینه بسیار وسوسه انگیز باشد. اعتماد بیش از اندازه به یکی از ارزهای دیجیتال کار عاقلانه ای نیست. مانند تمام تجارت های دیگر همچون بازار بورس پول و سرمایه خود را بین ارزهای دیجیتال مختلف تقسیم کنید.

تنوع در سبد سرمایه

 

به خاطر داشته باشید سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با نوسان زیادی همراه است. در بسیاری از مواقع این نوسات با شدت زیادی مواجه می شوند.  

سرمایه گذاری بلندمدت

سود اصلی سرمایه گذاری به افرادی تعلق می گیرد که با اهداف طولانی مدت به تجارت می پردازند. تریدرهای حرفه ای با روند صعودی و نزولی روزانه قیمت ها دچار هیجان نشده و تصمیمات عجولانه نمی گیرند. برای کسب سود قابل توجه لازم است دید خود را وسیع کنید و آینده سکه ای که آن را انتخاب کرده اید تمرکز کنید. پس از تحقیق فراوان و اطمینان از آینده سکه خود با خیال راحت آن را برای زمان طولانی نگهداری یا هودل کنید.

خرید اتوماتیک

یکی از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال امکان اتوماتیک کردن خرید سکه به منظور متعادل کردن هزینه است. بیشتر صرافی های کریپتو مانند کوین بیس و Gemini، تکرار خودکار ماهانه خریدهای قبلی را برای شما فراهم کرده اند.

در این نوع سرمایه گذاری کاربران به پلتفرم مورد استفاده خود می گویند که هر ماه مقدار ثابتی از ارز دیجیتال ترجیحی آنها را به صورت خودکار خریداری کند. به عنوان مثال، می تواند مشخص کنید که هر ماه به اندازه 100 دلار بیت کوین بخرید. اگر در موعد خرید ارزش بیت کوین بالا باشد مقدار ارز کمتری خریداری می شود و اگر قیمت آن پایین باشد این مقدار بیشتر است.

 

استفاده از تحلیل های مختلف در ارزیابی ارزش یک دارایی

 

استفاده از ربات های تریدینگ

برای افرادی که در سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال تازه کار هستند، استفاده از ربات های تریدینگ پیشنهاد نمی شود. زیرا بسیاری از این ربات ها توسط افراد کلاهبردار ساخته شده اند.

توجه داشته باشید که اگر برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتالی واقعا الگوریتمی وجود داشت که بتواند معاملات آن را تنها با سود انجام دهد، هیچکس گزینه دیگری را انتخاب نمی کرد.

خرید سکه های ارزان

یکی از راه های کسب سود سرمایه گذاری روی آلت کوین ها و شت کوین های ارزان قیمتی است که انتظار می رود آینده خوبی داشته باشند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که صرف پایین بودن ارزش کنونی یک سکه برای اینکه تصمیم بگیرید آن را بخرید کافی نیست. ممکن است پایین بودن قیمت یک سکه به دلیل بی ارزش بودن آن یا قابل اعتماد نبودن آن باشد. بسیار پیش آمده که سازندگان یک سکه پس از جمع آوری سرمایه مورد نظر خود اقدام به فروش آن یا ترک پروژه کرده باشند. این مسئله امنیت سرمایه شما را به خطر می اندازد.

سرک کشیدن در شاخه های مختلف

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که شما باید همه آنها را تجربه کنید. درست است که با تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود می توانید به میزان قابل توجهی از ریسک معاملات خود بکاهید، اما امتحان کردن روش های مختلف موجود در این تجارت به تجربه و آگاهی زیادی نیاز دارد. بهتر است تنها چند روش کم خطر را انتخاب کرده و روی کسب درآمد با آنها تمرکز کنید.

 

استفاده از شاخص های مختلف در تحلیل بازار

 

حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که مبلغ مشخص و محدودی را برای سرمایه گذاری با هر کدام از روش های انتخابی خود در نظر بگیرید. همچنین همیشه برای احتیاط مقداری از سرمایه خود را در یک حساب پس انداز با دسترسی آسان نگه دارید و هرگز آن را در بازار سرمایه گذاری نکنید.

تصورات واهی درباره تجارت ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در هر زمینه ای با سختی و ریسک فراوان همراه است. فرقی نمی کند در چه حوزه ای معامله می کنید. برای ارزهای دیجیتال با توجه به پایه غیر متمرکز آن و عدم نظارت سازمان های مالی درصد این ریسک افزایش هم خواهد داشت. تصور این که می توانید با خرید این سکه ها به راحتی به کسب درآمد بپردازید، کاملا اشتباه است. شما باید پیش از خرید هر سکه و یا هرگونه اقدام درباره یک پروژه با دقت فراوان آنها را بررسی کنید، تحلیل های تکنیکال و بنیادی را به کار بگیرید و از شاخص های مختلفی که برای آنها وجود دارد استفاده کنید تا بتوانید یک تصمیم درست بگیرید. در غیر این صورت مانند بسیاری از کاربران بی تجربه دیگر، سرمایه خود را از دست خواهید داد.

نگهداری از پسورد کیف پول

یکی از اولین الزامات سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال داشتن یک کیف پول کریپتویی است. این کیف پول ها برای ذخیره دارایی شما ضرورت دارند. کیف پول کریپتویی می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. انواع سخت افزاری از امنیت بالاتری برخوردار هستند اما در صورت فراموش پسورد هیچ راهی برای بازیابی آن نخواهید داشت. این یعنی اگر رمز عبور خود را فراموش کنید باید برای همیشه با دارایی های خود خداحافظی کنید. از طرف دیگر هرکسی که به پسورد شما دسترسی داشته باشد مالکیت تمام سرمایه کریپتویی شما را در اختیار دارد. به همین خاطر اصلا عاقلانه نیست که رمز عبور خود را با کسی درمیان بگذارید. در این تجارت باید به خوبی از پسورد کیف پول خود مراقبت کنید.

 

تحقیق و بررسی پیش از اقدام به تریدینگ

 

خطر کلاهبرداری

اگر در سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال به موردی برخورد کردید که فوق العاده به نظر می رسید، بیشتر احتیاط کنید. در تجارت کریپتو سرمایه گذاران اغلب با 4 مدل رایج کلاهبرداری مواجه هستند. در ادامه دو مورد از رایج ترین روش های کلاهبرداری را برای شما شرح می دهیم.

  • کلاهبرداری با ابزار ابر یا Cloud: اگر از طرف یک حساب ناشناس ایمیلی دریافت کردید که حاوی پیشنهاد انتقال دارایی تان از کیف پول شخصی به یک کیف پول دیجیتال خاص، همراه بود آن را نادیده بگیرید. در این روش کلاهبرداران برای اغفال قربانیان خود از پیشنهاد دو یا سه برابر کردن مبلغ سرمایه آنها استفاده می کنند.
  • کلاهبرداری به روش Pump and dump: در این روش کلاهبرداران با حساب های غیر واقعی اقدام به دستکاری ارزش واقعی سکه های کم ارزش و ناشناخته می کنند. پس از اینکه کاربران ناآگاه به صورت هیجانی اقدام به خرید این سکه ها کردند، کلاهبرداران تمام سکه های خود را فروخته و موجب ضرر سرمایه گذاران دیگر می شوند.

 

نوسان قیمت در بازار

 

کلام آخر

همانطور که در این مقاله بیان شد، لازم است پیش از اقدام به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال درباره این تجارت مطالعه و تحقیق کنید. بسیار ضروری است که با روش های مختلف کلاهبرداری در این حوزه آشنا شوید تا بتوانید امنیت سرمایه خود را حفظ کنید.

به خاطر داشته باشید هر کسی که در این بازار به شما پیشنهاد یک سرمایه گذاری بی نظیر را می دهد، الزاما قصد کمک به شما را ندارد. به همین خاطر بهتر است هر پیشنهادی را نپذیرید و در تجارت خود با افراد قابل اطمینان و کارآزموده مشورت کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.