whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟

1401/09/02 ساعت 02:50


امروزه استخراج ارز دیجیتال به روشی پرسود و درآمدزا تبدیل شده است و تمام افراد می‌توانند از این قابلیت فوق العاده به نفع خود استفاده کنند. از این رو بهتر است بدانید که ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از روش‌های مختلفی امکان پذیر بوده که یکی از مهم ترین آن‌ها، ریگ ماینینگ است. معمولا بیشتر سرمایه گذاران این سوال برای‌شان به وجود می‌آید که ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ چگونه باید از آن بهره گرفت؟

ریگ ماینینگ در واقع به مجموعه‌ای از پردازنده‌ها یا کارت‌های گرافیکی گفته می‌شود که جهت استخراج رمز ارزها، در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند. در هر ریگ ماینینگ به طور معمول می‌توان تعداد بسیار زیادی از این قطعات را کنار هم گذاشت و بهترین عملکرد ممکن دست یافت.  

ویژگی‌های ریگ ماینینگ 

ریگ ماینینگ به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال شناخته شده و شامل کارت‌های گرافیک و پردازنده بسیار قدرتمندی است. این دستگاه استخراج نوعی ادغام کننده ویژه بوده که چندین کارت گرافیک در کنار هم می‌توانند به راحتی محاسبات مخصوص جهت استخراج رمز ارزها را انجام دهند.

به طور کلی ریگ ماینینگ شباهت زیادی به کامپیوتر معمولی دارد و تقریبا از همان قطعات سخت افزاری و سیستم عامل، بهره می‌گیرد. اکثر ریگ‌های ماینینگ از چندین GPU تشکیل می‌شوند و داخل باکس‌های مخصوصی جای گرفته‌اند که وظیفه خنک سازی را برعهده دارند.

این ریگ‌ها بیشتر از یک پاور یا PSU دارند زیرا برق مصرفی آن‌ها اغلب اوقات بیشتر از 1000 وات است. توجه داشته باشید که این موضوع هم به نوع و تعداد کارت‌های گرافیک بستگی دارد.

معرفی انواع دستگاه ریگ ماینینگ 

حال که تا حدودی دانستید ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ بهتر است با انواع دستگاه آن بر اساس سخت ‌افزار نیز آشنا شوید و بدانید که هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم مواردی که در ادامه ذکر می‌شود را هم نادیده نگیرید. 

  • CPU

یکی از رایج ترین و ساده ‌ترین ریگ‌های ماینینگ جهت پیکربندی و نصب، CPU ها هستند. این ریگ‌ها در اصل چند رایانه متصل شده به هم دیگر هستند که سیستمی با قدرت پردازندگی بالا و قوی تشکیل کرده‌اند‌. معمولا جهت به حداکثر رساندن عملکرد، بیشتر ماینرها به دنبال یافتن مادربردهای چند پردازنده‌ای یا پردازنده‌های چند هسته‌ای هستند تا با استفاده از آن‌ها قدرت استخراج را به نفع خودشان خیلی راحت به حداکثر برسانند. از این رو نیز ورود ریگ ماینینگ خیلی سریع جایگزین آن‌ها شد.

  • GPU

GPU یا پردازنده‌های گرافیکی، در بین کاربران محبوبیت بسیار بالایی دارند و از آن‌ها جهت استخراج ارزهای دیجیتال نظیر اتریوم کلاسیک، زد کش و اتریوم می‌توان استفاده کرد. چیزی که در یک دستگاه ریگ کارت گرافیک دارید، کامپیوتر است و چند کارت گرافیک در آن به یک دیگر متصل شده تا بتوانید از آن‌ها به عنوان شتاب‌ دهنده استخراج استفاده نمایید.

هر پردازنده گرافیکی نیز به عنوان نود ماینینگ عمل می‌نماید که قدرت فوق العاده بالایی را به کاربران ارائه می‌دهند. دقت داشته باشید این قدرت با توجه به تعداد پردازنده‌های موجود، چندین برابر خواهد شد.

به علت نگهداری راحت و سهولت در مونتاژ، ریگ‌های گرافیکی بیشتر مورد علاقه ماینرهای کوچک قرار گرفته‌اند. این ریگ‌های گرافیکی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر یک ماینر در حال استخراج کردن یک ریگ یا اتریوم باشد و دیگر امکان استفاده از آن ریگ وجود نداشته باشد، می‌تواند خیلی راحت با تغییر دادن برنامه استخراج و هدایت کردن آن به ارزی دیگر، از همان ریگ جهت استخراج ارزهای دیجیتال دیگر استفاده نمود.

  • FPGA

FPGAها نوعی دیگر از ابزارهای پرکاربرد هستند که از آن‌ها می‌توان جهت استخراج ارزهای مختلف بهره گرفت. ساخت ماینر با استفاده از FPGA، به طور کلی ظرفیت استخراج مناسبی را برای ارزهای دیجیتال گوناگون ارائه می‌کند اما بهینه سازی استخراج به کمک اسیک و پردازنده‌های گرافیکی، آن‌ها را با این روش‌های جدید جایگزین کرده است.

  • ASIC

مدارهای مجتمع جهت برنامه‌های خاص یا اسیک، یک ابزار مناسب بوده که امروزه توسط ماینرهای زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدار در واقع دستگاهی سخت افزاری بوده که به طور ویژه برای انجام دادن کارهای به خصوصی طراحی شده است. از این جهت نیز ماینرهای اسیک به قدری قدرتمند هستند که جهت دریافت حداکثر توان ممکن برای این کار ایجاد شده‌اند و تمام معامله گران می‌توانند از آن استفاده کنند.

ریگ ماینینگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند و شما می‌توانید با توجه به نیازتان از مدل‌های مختلفی بهره بگیرید.

ریگ ماینینگ‌ها دارای انواع مختلفی هستند و شما می‌توانید با توجه به نیازتان از مدل‌های مختلفی بهره بگیرید.

چند مورد از محبوب ترین ریگ ماینینگ‌های موجود در بازار

افرادی که می‌دانند ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ و قصد استفاده از نمونه‌ای مناسب را دارند، بهتر است بدون اطلاعات کافی دست به انتخاب نزنند و تحقیقات لازم در این زمینه را حتما انجام دهند. از این رو نیز جهت انتخابی بهتر در این بخش قصد داریم شما را با چند مورد از محبوب ترین و پر کاربرد ترین ریگ ماینینگ‌هایی که در بازار وجود دارد، آشنا کنیم.

  • ریگ ماینینگ shark mini

یکی از محبوب ترین ریگ ماینینگ‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، ریگ ماینینگ shark mini است. این مدل از ریگ ماینینگ گرمای زیادی ایجاد نمی‌کند و قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد. ریگ ماینینگ shark mini از قابلیت استفاده هم زمان از 4 کارت گرافیک برخوردار است و تمام معامله گران می‌توانند از آن بهره بگیرند. 

  • ریگ ماینینگ PandaMiner B5 Plus

این مورد از دستگاه استخراج، محصولی منحصر به فرد بوده که از قابلیت نصب 8 کارت گرافیک برخوردار است و با نرخ هش 110 مگا بر ثانیه، کار استخراج را انجام می‌دهد. این مجموعه در حال حاضر به سختی در بازار پیدا می‌شود و هر کسی نمی‌تواند به راحتی آن را تهیه کند.

طبق نظریه برخی کارشناسان، با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی و در عرض 3 سال، سرمایه اولیه خود را بازگرداند. معمولا سرمایه گذارانی که در کار خرید تتر هستند و قصد استخراج اتریوم را دارند، می‌توانند از این دستگاه بهره بگیرند و شاهد نتایج عالی باشند.

  • ریگ ماینینگ MSI Infinite A

ریگ ماینینگ MSI Infinite A نمونه‌ای دیگر از محبوب ترین ریگ ماینینگ‌های موجود در بازار بوده که سیستم تهویه پیشرفته و پردازشگر مرکزی فوق العاده‌ای دارد. البته قیمت این سخت افزار بسیار بالا بوده و ممکن است هر کسی از عهده تهیه کردن آن بر نیاید.

  • ریگ ماینینگ Bitcoin Gold GPU Miner

این مدل از ریگ ماینینگ‌ها، می‌تواند از 6 کارت گرافیک پشتیبانی کند و گزینه ایده‌آلی جهت استخراج رمز ارزهای سرمایه گذاری اولیه به شمار می‌رود. دستگاه ریگ ماینینگ Bitcoin Gold GPU Miner با نرخ هش 2000 در ثانیه ماینینگ را انجام می‌دهد و ویژگی‌های مطلوبی دارد که در هر دستگاهی نمی‌توان مانند آن‌ها را مشاهده کرد. 

فاکتورهای مهم جهت استخراج ارزهای دیجیتالی  

برای استخراج کردن ارزهای دیجیتالی مختلف و یا تهیه کردن ریگ ماینینگ حتما یک‌سری فاکتورهای مهم را در نظر بگیرید تا بعدا به مشکل برنخورید و بهترین عملکرد و کارایی ممکن را نیز شاهد باشید.

  • توان پردازشی 

توان پردازشی یا هش ریت، در واقع همان قدرت سخت افزاری بوده که صرف پردازش اطلاعات شده و تجهیزات مخصوص به خود را دارد. دقت داشته باشید که اطلاعات لازم بر روی سخت افزار آن مشخص می‌شود و اگر تعداد زیادی از این تجهیزات را در هم دیگر بگذارید، قدرت سخت افزاری یا هش ریت‌تان جهت استخراج به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به طور کلی هر اندازه که هش ریت دستگاه مورد نظرتان بیشتر باشد، می‌توانید سود بیشتری به دست آورید. هر چقدر هم که تعداد ماینرها بیشتر باشد، سختی محاسبات کریپتو بیشتر خواهد شد. به همین دلیل نیز نباید نسبت به توان پردازشی بی‌توجه باشید. 

در نظر داشته باشید که توان پردازشی یا هش ریت تمام رمز ارزها، به یک صورت نیست و برخی تفاوت‌ها با هم دارند. میزان سرعت برای حل کردن معادله‌های رمزنگاری شده هم به یک اندازه نیست و فرق می‌کند.

اندازه سود برای ماینر، به قدرت هش او در شبکه بستگی دارد و نرخ هش نیز مقیاسی مهم جهت قدرت سخت افزار ماینر به شمار می‌رود که آن را به ازای هر ثانیه محاسبه می‌کنند. در این حالت دستگاه‌‌تان، در ثانیه به مدت چند بار ورودی‌های رخ داده و اتفاقی را ارسال می‌نماید تا به راحتی پاسخ درست را پیدا کند.

فراموش نکنید توان پردازشی شبکه‌ها، دائما در حال افزایش بوده و اگر نرخ هش ریگ ماینینگ‌ ثابت باقی بماند، قدرت‌تان در شبکه کاهش خواهد یافت و در نتیجه سود پایین‌تری به دست می‌آورید. پس با افزایش یافتن توان پردازشی شبکه، حتما تجهیزات‌تان را به طور کامل آپدیت نمایید و سعی کنید تعدادشان را افزایش دهید.

  • صدای زیاد و تولید گرما

همان طور که می‌دانید اگر از کامپیوتر به مدت طولانی کار بکشید، سیستم و کارت گرافیک‌تان به شدت داغ می‌شود. حال در نظر داشته باشید که یک مجموعه‌ از کارت‌های گرافیک به صورت مداوم با حداکثر توان در حال کار کردن باشند. از این طریق طبیعتاً گرمای بیشتری ایجاد خواهد شد.

به غیر از گرما، فن‌های ریگ ماینینگ صداهایی را هم ایجاد می‌نمایند که در صورت افزایش یافتن تعداد کارت‌های گرافیک، این صدا نیز افزایش خواهد یافت. برای کاهش یافتن گرما می‌توانید از دستگاه‌های مناسبی که جهت تهویه طراحی شده‌اند، بهره بگیرید. البته لازم به ذکر است که تهیه کردن این دستگاه‌ها دارای هزینه بوده و همچنین مصرف برق را هم به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

جهت کاهش صدای آزار دهنده ریگ ماینینگ هم می‌توانید از تکنولوژی‌های پیشرفته و جدیدی که موجب کاهش صدا می‌شوند، استفاده کنید. برخی افراد نیز برای کاهش صدای زیاد ریگ ماینینگ، ریگ‌ها را با استفاده از روغن مخصوص عایق کاری می‌کنند. برای انجام این کار نیز لازم است هزینه‌های جداگانه‌ای پرداخت نمایید.

  • هزینه برق مصرفی

توجه داشته باشید که ریگ ماینینگ از سخت افزارهای قدرتمندی تشکیل شده که جهت پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت نرمال، تجهیزات کامپیوتری و الکترونیکی برق زیادی مصرف می‌کنند. حال در نظر بگیرید ریگ ماینینگ با حداکثر توان خود، چه مقدار برق استفاده می‌نماید.

از این طریق هم مسلماً مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای برق خواهید شد. خیلی از افرادی که در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو هستند، برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف با استفاده از ریگ ماینینگ، از منطقه‌هایی که دارای برق ارزان‌تری هستند بهره می‌گیرند.  

با این که ریگ ماینینگ، نسبت به ماینرها از برق کمتری استفاده می‌کنند اما می‌توانید آن را در منزل هم راه اندازی نمایید. البته در کل باید هزینه برق را هم در نظر بگیرید و تا جایی که امکان دارد، به فکر کاهش آن باشید.
دقت داشته باشید برق مصرفی کارت‌های گرافیک، با هم تفاوت دارد و باید با دقت آن را محاسبه نمایید و سپس بسنجید که آیا این کار مقرون به است یا نه. جهت محاسبه هزینه‌های راه اندازی دستگاه ریگ ماینینگ، بهتر است از ماشین حساب و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

  • هزینه اولیه 

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه اولیه راه اندازی این سخت افزار است. جدا از هزینه‌های مربوط به برق، خرید تجهیزات جهت خنک شدن ریگ ماینینگ و کاهش صدا، باید هزینه اولیه جهت راه اندازی را هم در نظر بگیرید.
در حال حاضر با افزایش یافتن قیمت دلار در کشور، کارت‌های گرافیک با قدرت پردازشی مختلف دارای قیمت بسیار زیادی هستند. با اهمیت بازار کریپتوکارنسی، تقاضای استفاده از تجهیزات مخصوص ریگ ماینینگ روز به روز بیشتر می‌شوند و همین امر موجب بالا رفتن قیمت آن‌ها شده است.

به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از این که وارد صنعت ماینینگ شوید، علاوه‌ بر قیمت ارز دیجیتال حتما سرمایه خود را هم محاسبه کنید تا بعدا با مشکلات جدی‌تری مواجه نشوید و بتوانید با برنامه ریزی دقیق‌تری پیش بروید و سود مناسبی کسب کنید. 

برای ساخت ریگ ماینینگ بهتر است از قبل آموزش‌های لازم را فراگیرید تا متحمل ضرر نشوید و بهترین خروجی ممکن نیز به دست آید.

برای ساخت ریگ ماینینگ بهتر است از قبل آموزش‌های لازم را فراگیرید تا متحمل ضرر نشوید و بهترین خروجی ممکن نیز به دست آید.

تجهیزات لازم برای ساخت ریگ ماینینگ 

بعد از این که متوجه شدید ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ بهتر است با نحوه ساخت آن هم آشنا شوید. به طور معمول ساخت ریگ ماینینگ نیاز به تخصص زیادی ندارد و هر کسی با تهیه کردن ابزارهای لازم که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، می‌تواند این دستگاه‌ را برای خود در منزل بسازد.

  • مادر برد

مادر بردی که برای ساخت ریگ ماینینگ از آن استفاده می‌کنید، باید حداقل از 4 پورت PCI-E برخوردار باشد و همچنین از 4 کارت گرافیک پشتیبانی نماید. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از مادر برد در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به سرمایه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، گزینه‌ای مناسب را خریداری نمایید.

  • شاسی

شاسی ریگ ماینینگ، یک قاب فلزی بوده که می‌توانید قطعات دستگاه را بعد از متصل کردن به هم، داخل آن قرار دهید. این وسیله را می‌توانید خودتان درست کنید یا این که به شکل آماده خریداری نمایید. در حین خرید حتما به کیفیت آن توجه داشته باشید و سراغ مدل‌های مرغوبی بروید تا بعدا متحمل ضرر نشوید.

  • رم

به طور معمول جهت ساخت ریگ ماینینگ به یک رم با حداقل ظرفیت 4 گیگابایت نیاز خواهید داشت. به همین خاطر در انتخاب خود دقت داشته باشید و سراغ رم‌هایی که دارای ظرفیت پایین هستند، نروید.

  • پردازنده

پردازنده‌ای که برای ریگ ماینینگ انتخاب می‌کنید، باید سازگاری مناسبی با مادر برد داشته باشد. قدرت پردازنده اهمیت زیادی دارد اما می‌توانید از مدل‌های متوسط نیز بهره بگیرید.

  • هارد HDD

برای ریگ ماینینگ، می‌توانید از هاردهای HDD هم استفاده کنید و نیازی نیست خیلی سراغ هاردهای SSD بروید. سعی کنید هارد دستگاه مورد نظرتان حداقل حدود 50 گیگابایت ظرفیت داشته باشد.

  • کارت گرافیک

کارت گرافیک به عنوان مهم ترین بخش دستگاه ریگ ماینینگ شناخته شده و انتخاب صحیح آن اهمیت زیادی دارد. دقت داشته باشید که هر ریگ ماینینگ باید حداقل از چند کارت گرافیک قدرتمند برخوردار باشد. 

  • کابل

کابل‌ها هم به عنوان خطوط اتصال میان قطعات مختلف شناخته شده‌اند و سلامت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. پس تا جایی که می‌توانید در انتخاب‌تان احتیاط کنید و سراغ کابل‌هایی بروید که به صورت استاندارد هستند.   

  • منبع تغذیه

منبع تغذیه جهت تأمین نیاز کارت‌های گرافیک قدرتمند، باید از توان و قدرت کافی برخوردار باشند. در غیر این صورت دستگاه ریگ ماینینگ نمی‌تواند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد.

اگر از مهارت‌های سخت ‌افزاری برخوردار باشید، سر هم نمودن قطعات ریگ ماینینگ برای‌تان اصلا دشوار نخواهد بود. اما و اگر به طور کامل نمی‌دانید ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ و مهارت کافی برای انجام این کار را ندارید، بهتر است از فردی ماهر و متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید تا از مونتاژ صحیح و عملکرد مناسب دستگاه اطمینان حاصل نمایید. 

نکات مهم برای ساخت ریگ ماینینگ 

  • در صورتی که قصد استخراج کردن با استفاده از پردازنده گرافیکی را دارید، یک نقطه کنترل را برای خود در نظر بگیرید تا راحت‌تر استخراج را مدیریت نمایید. 
  • پردازنده گرافیکی که انتخاب می‌کنید باید از ظرفیت کافی برخوردار باشد تا به مشکل برنخورید.  
  •  انتخاب اسیک یا پردازنده گرافیکی باید بسته به نوع استخراج صورت بگیرد زیرا هر پردازنده نمی‌تواند برای همه کوین‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. در اصل قبل از انتخاب اسیک باید توان دستگاه ریگ ماینینگ، مصرف برق، سود حاصل و دیگر ویژگی‌های مهم آن را با دقت بررسی نمایید.
  • به یاد داشته باشید که گاهی اوقات انتخاب گران‌ ترین اسیک یا پردازنده گرافیکی، سود قابل توجهی را برای‌تان تضمین نمی‌کند و حتی امکان دارد شما را به سمت ضرر نیز سوق دهند. 
  • نکته مهم دیگری که برای ساخت ریگ ماینینگ لازم است در نظر بگیرید، نرم افزار استخراج است. نرم افزار مورد نظرتان باید جهت دریافت بیشترین بهره از تجهیزاتی که از آن‌ها استفاده می‌نمایید، بهینه شده باشد. در صورتی که ریگ‌تان نوعی پردازنده گرافیکی است، باید برای آن پردازنده بهینه شده باشد.
  • از آن جایی که تأمین انرژی ریگ اهمیت زیادی دارد، حتما منبع تغذیه را با دقت بالا انتخاب کنید. اسیک‌ها به طور معمول انرژی بالایی مصرف می‌نمایند و پردازنده‌های گرافیکی انرژی پایین‌تری احتیاج دارند. انتخاب‌تان هر چه باشد، باید از توانایی تأمین انرژی آن برخوردار باشید.
  • توجه داشته باشید معمولا با توجه به قدرت و تعداد کارت‌های گرافیکی که در دستگاه ریگ ماینینگ وجود دارد، به یک منبع تغذیه‌ای 500 الی 1200 ولت احتیاج خواهید داشت.
  • همان طور که در قبل نیز گفته شد، همه دستگاه‌های الکترونیک به دلیل داغ شدن زیاد به سیستم خنک نیاز دارند و اگر دمای سیستم بیشتر از حد نرمال افزایش یابد، دستگاه ممکن است کارایی خود را از دست بدهد و دچار آسیب شود‌. از این رو اطمینان حاصل نمایید که سیستم خنک کننده مطلوبی برای دستگاه خود انتخاب کرده‌اید.
  • در انتخاب محل قرار گیری ریگ ماینینگ هم دقت کافی به خرج دهید تا دستگاه سطح قرارگیری مناسبی داشته باشد و صدای زیادی تولید نشود.

دقت داشته باشید که هر نوع ارز دیجیتالی را نمی‌توان با استفاده از ریگ ماینینگ، استخراج کرد.

دقت داشته باشید که هر نوع ارز دیجیتالی را نمی‌توان با استفاده از ریگ ماینینگ، استخراج کرد.

مناسب ترین ارزهای دیجیتال جهت استخراج با ریگ ماینینگ 

از دیگر موضوعات مهم در انتخاب ریگ ماینینگ، ارز‌های دیجیتال قابل استخراج با استفاده از آن است. مثلا اگر از یک ریگ پردازنده گرافیکی استفاده می‌نمایید، نمی‌توانید ارزهایی که به ASIC احتیاج دارند را استخراج کنید. این ارزها معمولا شامل بیت کوین کش و بیت کوین می‌شوند.

با توجه به این که ASICها از GPUها خیلی قدرتمندتر هستند، اغلب کاربران نمی‌توانند با استفاده از GPUها در این بلاکچین‌ها جهت دریافت سود، فرآیند استخراج را انجام دهند. بنابراین در شرایط خاص، بهتر است از ریگ ASIC استفاده نمایید و به میزان کافی بر روی تجهیزات قوی سرمایه گذاری نمایید تا بتوانید با اطمینان بیشتری ماین نمایید.

اگر از GPU بهره می‌گیرید، بهتر است بدانید که ارزهایی نظیر RavenCoin یا GRIN به راحتی قابل استخراج هستند اما امکان دارد سودتان هم مقداری محدود شود. 

مزایای استخراج با ریگ ماینینگ 

اگر شما هم با استفاده از سیگنال ارز دیجیتال به تحلیل و معامله ارزهای دیجیتال مختلف می‌پردازید، بهتر است به خوبی با مزایای استخراج با ریگ ماینینگ آشنا شوید. به همین خاطر نیز توصیه می‌کنیم نسبت به موارد ذکر شده در این بخش بی‌توجه نباشید.

  • انتخاب‌های متنوع

به طور کلی هر ارز دیجیتالی که قابل استخراج است را می‌توان خیلی راحت با کمک کارت گرافیک ماین نمود. البته باید در نظر داشته باشید که استخراج ارزهایی نظیر بیت کوین که معمولا ماینینگ‌شان با استفاده از اسیک صورت می‌گیرد، دیگر با کارت گرافیک خیلی به صرفه نیست.

با این حال استخراج ارزهایی مانند مونرو، اتریوم، بیت کوین و گرین با کمک کارت گرافیک بسیار مناسب و سودآورتر است. از جمله مواردی که خیلی به آن توجه نمی‌شود، قابلیت استخراج ارزهای آینده دار و جدید با کارت‌های گرافیک بوده که اهمیت بالایی دارد.

  • خرید راحت

جهت استخراج با استفاده از کارت گرافیک، نیاز است یک ریگ ماینینگ کارت گرافیک را ببندید. توجه داشته باشید قطعات لازم جهت ساخت این دستگاه، تقریبا همان قطعاتی هستند که برای جمع ‌آوری یا ساخت یک کامپیوتر معمولی به آن‌ها نیاز خواهید داشت. قطعات لازم ریگ ماینینگ را می‌توانید خیلی راحت در مدل‌های مختلف و با کیفیت‌های مطلوب خریداری نمایید و از آن‌ها بهترین کارایی و عملکرد را ببینید. 

  • فروش آسان

کارت‌های گرافیک به غیر از کار استخراج، در زمینه‌های دیگری همچون گرافیک و گیمینگ نیز دارای کاربرد هستند. از این طریق هم فروختن مدل‌های دست دوم‌شان بسیار راحت‌تر از اسیک است و هر کسی می‌تواند به سادگی آن‌ها را به فروش برساند.

  • مصرف برق کم

با این که مصرف برق دستگاه ریگ ماینینگ به متغیرهای زیادی وابسته بوده اما به طور کلی نسبت به دستگاه‌های اسیک، کارت‌های گرافیک جهت استخراج برق بسیار کم‌تری را مصرف می‌نمایند.

  • گارانتی 

معمولا کارت‌های گرافیک، ضمانت‌نامه‌های معتبر و طولانی مدت‌تری دارند که در برخی از مدل‌ها این زمان به بیش‌ از 3 سال نیز می‌رسد. در حال حاضر نمایندگی‌های زیادی در ایران وجود دارند که می‌توانید در صورت وجود مشکل یا خرابی در قطعات دستگاه ریگ ماینینگ، از خدمات آن‌ها بهره بگیرید و بدون دردسر آن را تعمیر یا تعویض نمایید.  

معایب استخراج با ریگ ماینینگ 

علاوه‌بر دانستن پاسخ ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ و مزایای استخراج با این دستگاه، بهتر است معایبی که در رابطه با استخراج وجود دارند را هم بشناسید تا بعدا دچار مشکل نشوید. از این رو در ادامه به بررسی مهم ترین معایب استخراج ارزهای دیجیتال مختلف با ریگ ماینینگ پرداخته‌ایم.

  • پیکربندی پیچیده‌

این دستگاه‌ها دارای پیکربندی پیچیده‌ای هستند و ممکن است هر کسی به خوبی از آن سر در نیاورد. البته همان طور که در قبل هم توضیح دادیم، این کار تا حدودی مانند ساخت کامپیوتر خانگی بوده اما با این تفاوت که نیاز به دقت بیشتری جهت متصل کردن قطعات دارد.

  • هزینه بالا

در اکثر مواقع کاربران جهت شروع به کار استخراج با استفاده از ریگ ماینینگ، نیاز به هزینه زیادی خواهند داشت زیرا قطعات جانبی این دستگاه بسیار گران هستند و هر کسی ممکن است از عهده خرید آن بر نیاید. 

  • بازگشت دیر سرمایه

به علت هزینه‌های سنگین ساخت یک ریگ ماینینگ، بازگشت سرمایه اولیه بسیار طولانی‌تر است. به همین دلیل هم افرادی که می‌خواهند سریعاً سرمایه خود را بازگردانند، نباید سراغ این دستگاه بروند.

  • فضای فیزیکی

ریگ ماینینگ‌های کارت گرافیک اغلب فضای فیزیکی زیادی را اشغال می‌نمایند و تعداد کابل‌های بسیار زیاد، ظاهر زیبایی به آن نمی‌دهد.  

استخراج کردن ارزهای دیجیتال مختلف با کمک دستگاه ریگ ماینینگ نیاز به حرفه زیادی ندارد و هر تریدری می‌تواند این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. 

استخراج کردن ارزهای دیجیتال مختلف با کمک دستگاه ریگ ماینینگ نیاز به حرفه زیادی ندارد و هر تریدری می‌تواند این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد. 

کلام آخر

قطعا تا این قسمت از مقاله به طور کامل متوجه شده‌اید که ریگ ماینینگ Mining Rig چیست؟ و چرا از آن استفاده می‌کنند. از این رو اگر شما هم زمانی قصد بهره گیری از این دستگاه پیشرفته را داشتید، حتما از بهترین کارت‌های گرافیک جهت راه اندازی بهره بگیرید تا شاهد نتایج مطلوب‌تری باشید. همچنین برای احراز هویت بایننس هم بهتر است از افرادی که تجربه کافی در این زمینه را دارند، کمک بگیرید تا دچار برخی مشکلات احتمالی نشوید. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.