whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

میکروسیکل چیست؟

1401/12/06 ساعت 15:47


EllioTrades به تازگی ویدیویی را منتشر کرده است که در آن ایده جدیدی را در مورد آنچه که «میکروسیکل در کریپتو» می‌نامد، معرفی کرده است. بسیاری در حوزه ارز دیجیتال در مورد ماکروسیکل ها شنیده اند، با این حال، میکروسیکل ها برای اکثر مردم چیز جدیدی است. 

میکروسیکل در کریپتو چیست؟ 

به گفته EllioTrades، یک میکروسیکل در کریپتو، دوره کوتاه‌ تری از یک روند صعودی است که با یک اصلاح کوتاه همراه است. این bullrun های کوتاه فقط ماه ها طول می کشد، به صورت موجی می آیند و معمولاً در منطقه خاصی از ارز دیجیتال هستند. یک مثال برای این DeFiتابستان 2020 است.

EllioTrades در ویدیوی جدید خود می گوید: من به 2 سال گذشته نگاه می کنم و می بینم که ممکن است در قلمروی نسبتاً متفاوتی نسبت به دوره های قبلی باشیم. اکنون، داده‌های کافی برای اثبات تجربی آن وجود ندارد. با این حال، با اطمینان می گویم که به نظر می رسد به جای یک روند صعودی بزرگ مانند سال 2017 با اصلاحات کوتاه، این بار احساس می شود که این امواج صعودی وجود دارد. و این امواج لزوماً به اندازه سالها طولانی نیستند. آنها فقط ماه ها دوام می آورند. و آنها در واقع توسط کاتالیزور خاصی تحریک می شوند. در سال 2020، برای مثال، تابستان DeFi بود.

طبق گفته EllioTrades آخرین چرخه صعودی که توسط روایت های مایکل سیلر، ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال به عنوان پوششی در برابر تورم تقویت شد. الیوت سقوط سال 2019 و چگونگی هدایت آن به تابستان DeFi را تجزیه و تحلیل کرد. او سپس به سقوط در اکتبر پس از تابستان DeFi اشاره کرد که پس از دوره صعودی دسامبر تا سقوط در ماه می بود. الیوت معتقد است که به زودی وارد یک دوره صعودی دیگر خواهیم شد، چه دو ماه دیگر یا شش ماه دیگر.

چگونه در یک میکروسیکل معامله کنیم؟

چگونه در یک میکروسیکل معامله کنیم؟

اگر نظریه چرخه خرد EllioTrades درست باشد، سرمایه گذاران می توانند این را در استراتژی های معاملاتی خود بگنجانند. الیوت می گوید: "این ایده جدید در مورد بازار صعودی به این معنی است که ممکن است بخواهید در استراتژی های سودآوری خود برای موج صعودی بعدی تجدید نظر کنید. این واقعاً به سرمایه‌گذار این فرصت را می‌دهد که در مسیر صعود مقداری سود ذخیره کند و وقتی اوضاع پر جنب و جوش می‌شود آماده خرید کند.

به گفته الیوت، کسب سود با هدف خرید نزول های بزرگتر می تواند بسیار سودآور و راهی هوشمندانه برای سرمایه گذاری در این نوع بازار باشد. اگرچه این برای اکثر سرمایه گذاران ارز دیجیتال که در گذشته با حرکت های عظیم بازار خراب شده اند، آسان نیست. 

آیا میکروسیکل جایگزین دوره ۴ ساله است؟

اکثر افراد علاقه مند به رمزارز احتمالاً با ایده چرخه 4 ساله بر اساس تاریخ نصف شدن بیت کوین آشنا هستند. احتمالاً شما نیز در مورد طولانی شدن چرخه ها شنیده اید.  اما آیا می دانید که میکروسیکل ها جایگزین چرخه های 4 ساله می شوند؟ 

چرخه ۴ ساله

این الگو معمولاً در فضای رمزنگاری شناخته شده است. تقریباً هر 4 سال (یا دقیق‌تر - پس از استخراج 210000 بلاک) مقدار بیت‌کوینی که به ماینرها تعلق می‌گیرد 50 درصد کاهش می‌یابد. این امر بیت کوین را کمیاب تر و در نتیجه ارزشمندتر می کند. در گذشته، بیت کوین حدود 12 تا 18 ماه پس از نصف شدن به اوج چرخه بازار خود رسید، سپس سقوط کرد و سپس در انتظار نصف شدن بعدی، شروع به افزایش ارزش کرد.

برخی افراد تصور می کنند که چرخه های 4 ساله تقریباً مانند یک ساعت زمان بندی می شوند، به همین دلیل است که بسیاری از مردم انتظار داشتند که چرخه فعلی در اواسط یا پایان سال 2021 به اوج خود برسد. اما این اتفاق نیفتاده است. 

چرخه های طولانی تر

اگر نگاه دقیق‌تری به تاریخ‌های نیمه‌ها و اوج‌ها و فرودهای چرخه بازار بیندازیم، می‌توان مشاهده کرد که هر چرخه در واقع طولانی‌تر می‌شود و "چرخه 4 ساله" فقط یک دوره است. اولین نصف شدن در 28 نوامبر 2012 و اوج چرخه بازار در 29 نوامبر 2013 رخ داد. نصف شدن دوم در 9 جولای 2016 و اوج چرخه بازار در 17 دسامبر 2017 رخ داد. هاوینگ سوم در 11 می 2020 اتفاق افتاد و اگرچه بیت کوین در اوایل نوامبر 2021 به ATH رسید، انتظار می رود این چرخه بازار به طور گسترده ای به پایان برسد. به عبارت دیگر، تقریباً 12 ماه طول کشید تا بیت کوین از نیمه اول به اوج چرخه بازار برسد، اما این بازه زمانی در چرخه دوم به بیش از 17 ماه رسید.

بر اساس این داده‌ها، می‌توان فرض کرد که از نصف شدن بیش از ۲۲ ماه طول می‌کشد تا به اوج چرخه فعلی برسد، که در پایان مارس ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد. البته، این تنها یک راه برای اندازه گیری طول چرخه های بازار است و همچنین یک استدلال قوی وجود دارد که چرخه ها به جای یک دوره ثابت حدود 5 ماه (تفاوت بین اول و چرخه دوم). این به گمانه زنی منجر می شود که اوج چرخه فعلی بازار به احتمال زیاد در نقطه ای بین اواسط سال 2023 رخ می دهد. 

نمودار میکروسیل

نمودار یک تصویر عالی از طولانی شدن چرخه است. لطفاً توجه داشته باشید که این نمودار ROI را در مقیاس لگاریتمی نشان می دهد.

شکل گیری میکروسیکل ها

این روند منجر به تشکیل ایده میکروسیکل ها شد. البته هر چرخه بازار به خودی خود شامل چرخه های کوچک تری است، اما با طولانی شدن چرخه ها، به نظر می رسد الگویی در چرخه فعلی ظاهر می شود. 

شکل گیری میکروسیل ها

چرخه بازار 2017  شاهد یک روند صعودی بسیار قوی بود که به دنبال آن چند قله بسیار تیز و بهبودهای V شکل مشاهده شد.

اکنون آن را با چرخه فعلی بازار مقایسه کنید. پس از صعود اولیه در اواخر سال 2020 / اوایل سال 2021، شاهد چند قله بسیار گردتر بودیم که با مراحل طولانی انباشت مجدد، به جای بازیابی V شکل همراه بود. 

نتیجه گیری  

باتوجه به محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال بین مردم بسیار بعید به نظر می رسد که قیمت ارز دیجیتال روند نزولی چند ساله طی کنند. و در حال حاضر سرمایه‌گذاران خرد و کلان علاقه زیادی به تجارت ارز دیجیتال دارند. به گفته الیوت تریدر بازار تنها به یک کاتالیزور برای راه اندازی نیازمند است.

گذشته از این موارد برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال برتر و معتبر می توانید به عضویت کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت در بیاید تا علاوه بر سیگنال های جهانی برتر به سایر سیگنال های معاملاتی مانند سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز نیز دسترسی داشته باشید. همچنین گروه ارز دیجیتال پرشین الیت، اقدام به فروش اندیکاتور vip و برتر در حوزه رمزارز کرده است. برای خرید تتر ، احراز هویت بایننس و سایر خدمات در این حوزه با گروه پرشین الیت در ارتباط باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.