whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

defi چیست؟

1401/02/08 ساعت 22:55


در حقیقت defi همان برنامه مالی غیرمتمرکز است که بر اساس تکنولوژی زنجیره بلوکی طراحی و تدوین شده است. این برنامه مالی غیرمتمرکز زیربنای بلاک چین رمز ارزهای مختلف است که به صورت منبع باز و با آزادی کامل کاربر  فعالیت می‌کند. اکوسیستم دیفای دست واسطه‌گران و دلالان را از فرایند خریدوفروش کوتاه نموده و طرفین معامله به‌طور مستقیم با همدیگر در ارتباط هستند.

 مجموعه‌ها و ارگان‌هایی همچون بانک‌ها، وزارت خانه‌ها و صرافی‌ها می‌توانند حوزه امور مالی را محدود و پیچیده نمایند. در این ‌میان سلطه این نهادهای متمرکز باعث می‌شود که کاربر با مشکلات عدیده‌ای در حین معامله و تراکنش‌های مالی برخورد کند. تعیین کارمزد بالا، حکمرانی و نفوذ همه‌ جانبه بر روی برنامه‌های مالی توسط این ارگان‌ها باعث می‌شود، این مراکز به ‌راحتی شرایط تاثیرگذار بر بازارهای مالی را کنترل نمایند. توسعه و رشد برنامه غیرمتمرکز دیفای بسیاری از محدودیت‌های اعمال‌شده توسط مراکز متمرکز بر برنامه‌های مالی را برمی‌چیند. این برنامه می‌تواند معادلات بانک‌ها و مراکز کنترل گرا را برچیده و آینده‌ای جدید را برای سرمایه‌گذاران رقم بزند.

پرشین الیت در تلاش است از طریق خدمات ارزنده‌ای چون سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز، احراز هویت بایننس، فروش اندیکاتور vip و خرید تتر به هم‌وطنان عزیز کمک کند. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید با خرید اشتراک‌های ماهانه، سه‌ماهه و یا یک ساله در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید، همچنین می‌توانید قیمت ارز دیجیتال را در این سایت به صورت لحظه‌ای رصد کنید و از خدمات بهترین گروه ارز دیجیتال بهره‌مند شوید.

 

defi همان برنامه مالی غیرمتمرکز است.

مزایای راه اندازه و استفاده از defi چیست؟

مزایای قابل‌توجه سیستم مالی غیرمتمرکز موسوم به defi تعاریف جدیدی در بازارهای اقتصادی و برنامه‌های مالی به وجود آورده ‌است. این برنامه توانسته‌ بسیاری از محدودیت‌های حاکم بر بازارهای سنتی را از بین ببرد و رویکرد جدید را در مقابل سرمایه‌گذاران و فعالین این بازارها قرار دهد. برخی از مزایای استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز در بازارهای ارز دیجیتال به شرح زیر است:

  • سهولت دسترسی

اکوسیستم defi با توجه به نوع فعالیت و سازوکاری که دارد، به ‌راحتی در اختیار افراد مختلف جامعه قرار می‌گیرد. به‌ این ‌ترتیب اعمال محدودیت در بستر بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز توسط ارگان‌ها مالی همچون بانک‌ها و صرافی‌ها غیرممکن است.

  • کارمزد پایین اکوسیستم defi

 اقشار مختلف به کمک برنامه‌های غیرمتمرکز به ‌راحتی و بدون واسطه در بستر بلاک چین ارزهای دیجیتال با همدیگر در ارتباط هستند. به کمک فناوری دیفای معامله گران و به‌راحتی می‌توانند با هم معامله نمایید و دارایی‌های خود را انتقال دهند. در این ‌میان طرفین معامله به دلیل این‌که واسطه‌گران و دلالان حذف می‌شوند کارمزد بسیار کمتری برای تایید تراکنش‌های خود پرداخت ‌میکنند.

  • برخورداری از سیستم امنیتی بالا

 کریپتوکارنسی های مختلف از گره‌های بسیار زیادی تشکیل‌ شده که نفوذ به آن کار سخت و دشواری است. تمام داده‌ها و دارایی‌های هر کاربر در این فرآیند به ‌صورت تمام و کامل در اختیار و تملک خود فرد قرار دارد. بر همین اساس امکان نفوذ یا دست‌کاری در این برنامه‌ها بسیار پایین و حتی در برخی از موارد غیرممکن می‌باشد.

 

دیفای از واژه انگلیسی Decentralized finance گرفته شده است.

 

پارامترهای مهم برنامه غیرمتمرکز Decentralized finance

اتریوم دومین رمز ارز پرارزش جهان می‌باشد که بلاک چین و برنامه غیرمتمرکز آن توجه بسیاری از کاربران و توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال را به سوی خود جلب کرده‌ است. اکوسیستم رمز ارز اتریوم به دلیل برخورداری از ویژگی‌های زیر محبوبیت بسیار بالایی در میان توسعه دهندگان و کاربران بازار رمز ارزها دارد. برخی از این پارامترها به عبارت زیر است:

  • انعطاف‌پذیری اکوسیستم defi

 بستر ساده و آسانی که اکوسیستم defi برای کاربر ایجاد می‌کند، این این امکان را برای او فراهم می‌کند تا با بهره‌مندی از بستر قراردادهای هوشمند بتواند به ساده‌ترین شکل ممکن تراکنش‌های خود را تدوین نماید. قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف مالی در بستر قراردادهای هوشمند این اجازه را به کاربر می‌دهد تا در زمان عدم دسترسی به بلاک چین اتر بتواند داده‌ها و دارایی خود را مدیریت نماید.

  • بهره‌مندی اکوسیستم defi از قراردادهای هوشمند

 با کمک این قراردادها کاربر می‌تواند در زمانی‌ مشخص قسمتی از دارایی اتریوم خود را به کاربران دیگر انتقال دهد. همچنین این برنامه به کاربر کمک می‌کند تا آستانه‌ای را برای خریدوفروش تعیین کند تا به‌ محض رسیدن نمودار ارزش‌گذاری، قراردادهای هوشمند به‌ صورت خودکار اقدام به خریدوفروش رمز ارز مورد نظر نماید. هرچند در این زمینه کاربر باید سیگنال ارز دیجیتال را به کمک ترید منابع و اخبار مختلف  تحلیل و بررسی نماید.

  • لینک چین

 از قابلیت‌های دیگر برنامه دیفای و قراردادهای هوشمند بازوی لینک چین است که می‌تواند همواره ارتباط بلاک چین را با دنیای واقعی و بازارهای سنتی حفظ نماید. کاربر با استفاده از این لینک می‌تواند دارایی‌های خود را به طلا، دلار و یورو تبدیل کند.

  • استیل کولین ها

 استفاده از اکوسیستم defi از استیل کویین‌ها زمینه‌ای را ایجاد می‌کند تا کاربر در یک برهه زمانی بتواند دارایی خود را در یک محدوده قیمتی به صورت ثابت نگه دارد. با بهره‌گیری از این خدمات دیفای جایگاه و پوزیشن کاربران را در برابر نوسانات قیمتی بازارهای مالی حفظ می‌کند.

 

لینک چین یکی از بازوهای اصلی برنامه دیفای است.

معایب برنامه غیرمتمرکز Decentralized finance

در حال ‌حاضر استقبال بی‌نظیری از برنامه‌های غیرمتمرکز دیفای در بستر بلاک چین رمز ارزها صورت‌ گرفته است. توسعه دهندگان توکن های اتریوم توجه ویژه‌ای به این برنامه نشان داده‌اند؛ به طوری که دیفای در بستر اتریوم از موقعیت بسیار بالایی برخوردار است.

 با این ‌حال نمی‌توان روند روبه ‌رشد و پیاده‌سازی آن در زندگی روزمره عموم افراد جامعه را برای این برنامه متصور گشت. اما با تلاش توسعه‌دهندگان این اکوسیستم، اخباری از آینده روشن را به کاربران رمز ارزها ارائه می‌دهد. کاربران بلاک چین ارز دیجیتال باید توجه کنند که در هر حال سرمایه‌گذاری بر روی این اکوسیستم‌ها بسیار پر ریسک است. چرا که دستیابی و پیاده‌سازی یک فناوری و نوآوری جدید در بستر این برنامه می‌تواند تحولات جدیدی را بازارهای مالی به وجود آورد.

 

در حال ‌حاضر برنامه‌های غیرمتمرکز دیفای در بستر بلاک چین رمز ارزها فعال است.

کاربرد اکوسیستم defi

هر برنامه‌ای که توسط توسعه دهندگان و برنامه نویسان انتشار پیدا می‌کند به جهت رفاه حال مردم و تسهیل مسیرهای پیچیده است. اکوسیستم دیفای از این قاعده مستثنی نیست و دارای کاربردهای منحصر به فردی است که توجه بسیار از سرمایه گذاران بازارهای مالی را به سوی خود جلب کرده است.

  • پلتفرم وام‌دهی

 بازارها و نهادهای متمرکز همچون بانک‌ها و انواع صرافی‌های سنتی برای ارائه وام و تسهیلات فاکتورهای سفت و سختی را تدوین کرده‌اند. از سوی دیگر پروسه طولانی‌مدت بروکراسی اداری و کاغذ بازی در نهادهای متمرکز مالی مشکلات زیادی به وجود می‌آورد. به طوری که در اغلب اوقات کاربر از دریافت وام و بهره‌مندی از تسهیلات منصرف می‌شود.

اما پروتکل‌هایی که سیستم دیفای در این زمینه را برای کاربر فراهم نموده از طریق اشتراک دارایی رمز ارزها است. در این شیوه کاربر دارایی‌های خود را به‌ عنوان وثیقه در پلتفرم وام دهی به اشتراک گذاشته و در کمترین زمان ممکن از تسهیلات مربوطه بهره‌مند می‌شود.

همچنین سود اندک، سرعت بالای نقدینگی و عدم وجود صف انتظار باعث شده تا پروسه وام‌دهی با شفافیت و بدون اتلاف زمان صورت بگیرد.

  • خدمات پولی و بانکی

در بازارهای سنتی سرمایه گذار برای این‌که بتواند دارایی خود را در یک سطح ارزش‌گذاری به صورت حفظ کند باید از راهکارهای پرهزینه و زمان‌بر استفاده نماید. از سوی دیگر وجود سودجویان و دلالان، هزینه‌های حقوقی، هزینه‌های بیمه و قرارداد رهن و وثیقه عواملی هستند که کاربر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

 اما با ظهور برنامه دیفای و پشتیبانی این اکوسیستم از بلاک چین‌ها باعث شده تا این مشکلات به طور کلی از بین رود. سرمایه گذار در ازای هر تراکنشی که انجام می‌دهد کارمزد کمتری پرداخت نماید و بتواند در کمترین زمان ممکن به دارایی‌های خود را به واحدهای پولی مختلف تبدیل نماید.

کلام آخر

بازار های و نهاد های سنتی، مراکز متمرکز مالی همواره پول و دارایی که متعلق به شما است را در سیکل اداری خود  نگه می داند. این مراکز از منابع مالی شما  برای توسعه مجموعه خود استفاده می کنند. در صورتی که برنامه غیر متمرکز defi به شما این امکان را می دهد بر دارایی ها خودتان تسلط کامل داشته باشد.

با استفاده از اکوسیستم defi شما می توانید مشخص کنید که  دارایی و  پولتان در کجا و چگونه خرج شود. در بازار های سنتی و متمرکز شما مجبور هستید  به شرکت‌ها و بانک ها اعتماد کنید در صورتی که ممکن است این ارگان ها از دارایی های شما سوء مدیریت کنند.در صورتی که در اکوسیستم دیفای تمام این موارد و معضلات مرتفع شده است


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.