whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سقوط بیت کوین و پرونده ETF

1402/04/09 ساعت 23:57


با بازگشت SEC پرونده‌های ETF، قیمت بیت‌کوین 6% کاهش می‌یابد. SEC می‌گوید که برنامه‌های بیت‌کوین ETF نیاز به تکمیل مجدد دارند، اما با کاهش قیمت بیت‌کوین به 29500 دلار، بازارها به سرعت می‌ترسند که مبارزه پایان‌ یافته باشد.

پس از گشایش وال‌استریت در 30 ژوئن، بیت‌کوین به زیر 30000 دلار سقوط کرد، زیرا بازارها بر سرنوشت اولین صندوق‌های نقدی قابل‌معامله در بورس (ETF) وحشت کرده بودند.

نمودار 1 ساعته بیت‌کوین/دلار آمریکا. منبع: TradingView

خطای بوروکراتیک ممکن است مشکل تشکیل پرونده ETF بیت‌کوین را توضیح دهد.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین کاهش‌یافته و برای مدت کوتاهی به 29500 دلار رسیده است.

این نوسانات با گزارشی همراه بود مبنی بر اینکه رگولاتور ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، درخواست‌ها را برای اولین ETF قیمت بیت‌کوین رد کرده است.

این برنامه‌ها آخرین بازگشت قیمت بیت‌کوین را آغاز کرده بودند، چیزی که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال را به بالاترین سطح سالانه رساند.

ادعاهای وال‌استریت ژورنال که به نقل از یک منبع ناشناس، مبنی بر بازگرداندن آن‌ها، نشان می‌دهد که بیت‌کوین/دلار آمریکا قبل از بازگشت به 30000 دلار به پایین‌ترین سطح 9 روزه خود رسیده است.

گزارش اصلی شرایط خاص رد درخواست‌ها را تشریح کرد و ناظران بازار در واکنش نشان دادند که این چیزی بیش از یک جنبه فنی است.

WSJ اظهار داشت که SEC به صرافی‌ها گفته است که پرونده‌ها را بازگردانده است؛ زیرا آنها نامی از صرافی بیت‌کوین نقطه‌ای که انتظار می‌رود با آن «قرارداد اشتراک نظارت» داشته باشند یا اطلاعات کافی در مورد جزئیات آن ترتیبات نظارتی ارائه کنند، نبرده است. وی افزود: مدیران دارایی می‌توانند زبان را به‌روزرسانی کرده و مجدداً پرونده‌سازی کنند.

فکر کنید که بازار در اینجا بیش از حد واکنش نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که "انکار" فقط یک جنبه فنی است و Blackrock/Fidelity فقط باید نام Coinbase را به‌عنوان صرافی که "قرارداد اشتراک نظارت" با آن دارند، دوباره ثبت کند.

تدتالکس‌ماکرو، مفسر مالی، در برداشتی خوش‌بینانه‌تر استدلال می‌کند: این حتی می‌تواند این‌طور تفسیر شود که SEC به بلک راک نشان می‌دهد که چه کاری باید انجام دهند تا آن را فراتر از خط و تأیید برساند... که این نیز مثبت است.

باوجوداینکه داده‌های PCE پیش‌بینی می‌شدند، شرط‌های افزایش نرخ بالا رفته است. بااین‌حال بیت‌کوین بیش از 1000 دلار در برابر بالاترین قیمت روز در زمان‌نگارش این مقاله معامله شد. زیان‌های آن در یک‌زمان پیش‌بینی‌شده است، با بسته‌شدن کندل ماهانه و سه‌ماهه در عرض چند ساعت.

به طور جداگانه، داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده سردرگمی بیشتری را برای بازارهای دارایی ریسک به طور گسترده‌تر ایجاد کرد.

چاپ شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) کمتر از حد انتظار بود و حتی بیشترین افت خود را در یک سال گذشته انجام داد.

شکست: تورم PCE، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو به 3.8٪ کاهش می‌یابد زیر انتظارات 4.6٪.
تورم اصلی PCE اکنون به 4.6% رسیده است، همچنین کمتر از انتظارات 4.7%.
این بزرگ‌ترین کاهش ماهانه در سال جاری است. ممکن است فدرال رزرو در نهایت در مبارزه با تورم پیروز شود.

با وجود سیگنال‌هایی مبنی بر کاهش نرخ تورم، بازارها با احتمال بیشتری برای بازگشت نرخ بهره در جولای شروع به قیمت‌گذاری کردند.

آخرین داده‌های FedWatch Tool گروه CME، احتمال افزایش 25 امتیازی بعدی را نزدیک به 90 درصد نشان می‌دهد. در پاسخ، منبع تفسیری مالی The Kobeissi Letter استدلال کرد که تورم به‌رغم نتیجه بسیار بالا بود. او پرس‌وجو کرد "انتظارات نرخ بهره بعد از منتشرشدن آمار تورم PCE در صبح امروز در حال اضافه‌شدن است. اما چرا؟"

تورم اصلی PCE، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، اکنون از دسامبر 2022 تغییر نکرده است. تورم اصلی PCE اکنون 4.6 درصد است و همچنان یک مشکل بزرگ برای فدرال رزرو است.

نمودار گمانه‌زنی نرخ هدف فدرال رزرو منبع: CME Group

خدمات پرشین الیت 

اگر جزو افراد علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و فارکس هستید می‌توانید با استفاده از کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت سودهای شگفت‌انگیزی را از سیگنال فارکس، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز کسب نمایید. البته قبل از گرفتن سیگنال‌های بایننس، باید احراز هویت بایننس خود را تکمیل نمایید و در این صرافی ثبت نام کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.