whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سک (SEC) چیست؟

1401/08/01 ساعت 01:52


کمیسیون بورس و اوراق بهادار (Securities & Exchange Commission) یک نهاد ائتلافی در آمریکا می‌باشد که در سال 1934 تاسیس شد. هدف از تاسیس این نهاد اجرای قوانین در خصوص اوراق بهادار در آمریکا، نظارت بر اوراق، بورس سهام ملی و همچنین، اختیار معاملات و دیگر بازارهای الکترونیکی اوراق این کشور است. این نهاد به شکل مستمر به رصد و تنظیم این بازارها می‌پردازد. جالب است بدانید که این کمیسیون دارای پنج کمیسر است که از طرف پرزیدنت مشخص شده‌اند و همچنین، مجلس سنا نیز، ایشان را مورد تایید قرار داده است.

sec

مسئولیت های SEC

با وجود این که کمیسیون بورس و اوراق بهادار وظایف گسترده‎‌ای دارد ولی اگر بخواهیم مسئولیت اصلی این کمیسیون را به طور خلاصه بیان کنیم، موارد زیر را برمی‌شماریم:

  • تشویق بازار بورس، اوراق و دیگر بازارهای مالی جه شفاف سازی عملکرد
  • شناسایی موارد تخلف و مشکوک و اقدام برای متوقف ساختن آنها
  • برخورد قانونی با هر گونه تخلفی در بازار سرمایه

توجه داشته باشید که شرکت‌های بورسی آمریکا باید صورت‌های مالی خود را به این کمیسیون اعلام دارند. زیرا این نهاد، نقش کنترلی بازار را بر عهده دارد. صورت‌های مالی به جهت شفاف سازی در سایت رسمی sec.govقرار می‌گیرد. در حال حاضر، مدیر عامل اجرایی این کمیسیون آقای استفان ایوکیون می‌باشد.

ساختار سازمانی SEC

ساختار سازمانی کمیسسون بورس و اوراق بهادار از پنج مسئول مختلف در ساختار سازمانیش تشکیل شده است که هر یک وظیفه و مسئولیت مرتبطی دارد. مسئول مالی شرکت در زمینه فرآیندهای انتشار شرکت‌های سهامی خاص فعالیت می‌کند.مسئول بخش مدیریت سرمایه‌گذاری در زمینه حمایت از اشخاص حقوقی و گروه‌های سرمایه‌گذار، به صورت سه ماهه گزارش‌دهی صادرکنندگان را انجام می‌دهد.

مسئول بخش اجرایی به کنترل قوانینی می‌پردازد که توسط صادرکنندگان و شرکت‌ کنندگان حرفه‌ای بازار صورت می‌پذیرد. مسئول بخش تجارت و بازار به نظارت بر بازار، معامله‌گران اوراق بهادار و بورس کالا و مجوزهای ایشان می‌پردازد و سپس باید به فعالیت گزارش‌دهی و افشای اطلاعات به صورت سه ماهه بپردازد. مسئول تحلیل اقتصادی و ریسک در زمینه تجزیه و تحلیل وضعیت اقتصادی فعلی، تدوین استراتژی‌هایی برای توسعه بازار اوراق بهادار از جمله نوآوری‌های مختلف مالی فعالیت می‌کند.

در شکل زیر ساختار این سازمان را می‌بینید. توجه داشته باشید که طبق قوانین سیاسی امکان فعالیت بیشتر از 3 نفر از 5 نفر در یک حزب قانونی نیست. هر کدام از اعضا در طول مدت 5 سال فعالیت دارند و اگر هنوز عضو جدیدی مشخص نشده باشد حداکثر 18 ماه دیگر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. این سازمان دارای 23 دفتر می‌باشد.

شکل ساختار سازمانی SEC

شکل ساختار سازمانی SEC

نظارت بر اجرای قوانین مهم تاریخی 

به جز قانون بورس که در سال 1934 میلادی، به تشکیل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منجر شد، این نهاد بر روی اجرای قوانین مهم دیگری که در ارتباط با بازار اوراق بهادار آمریکا بوده، فعالیت داشته است. در زیر برخی از مهم‌ترین قوانین اجرا شده ذکر شده است:

  • قانون اوراق بهادار ۱۹۳۳
  • قانون عهدنامه امین ۱۹۳۹
  • قانون مشاوران سرمایه‌گذاری ۱۹۴۰
  • قانون ساربنز-آکسلی ۲۰۰۲
  • قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده ۲۰۱۰ (به قانون دود-فرانک معروف است.)

خبرهای جدید از SEC پیرامون ارزهای دیجیتال 

به تازگی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال را مورد بررسی خود قرار داده است. قبلا این نهاد در ارتباط با عرضه اولیه سکه، فراخوانی‌هایی برای حضور در دادگاه برای شرکت‌های مظنون به نقض قوانین اوراق بهادار و مشارکت در عرضه اولیه سکه انجام داده بود. طبق ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحقیقات زیادی در ارتباط با ارزهای دیجیتال در حال انجام است، همچنین قوانینی پیرامون ثبت قانونی صرافی‌های ارزهای دیجیتال توسط این نهاد صادر شده است. جالب است بدانید که ارزهای دیجیتال در این نهاد از نوع «اوراق بهادار» تعریف شده‌اند و توکن نوعی کالا، دارایی و پول به حساب می‌آید.

what is sec

کلام آخر

در این مقاله با SEC یا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا آشنا شدیم. مسئولیت‌های این کمیسیون را بیان کردیم. در مورد ساختار سازمانی SEC توضیحاتی را بیان نمودیم و همچنین نظارت بر اجرای قوانین مهم تاریخی را که توسط این سازمان انجام شده است، برشمردیم و در آخر خبرهای جدید پیرامون ارز دیجیتال در رابطه با این کمیسیون را عنوان کردیم.

اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بر روی ارز دیجیتال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در این کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید تا با برخورداری از سیگنال ارز دیجیتال به صورت روزانه سود بیشتری کسب کنید. همچنین اگر به تحلیل کردن علاقه‌مندید به شما پیشنهاد می‌کنیم با خرید اندیکاتور vip در محاسبات خود دقیق‌تر عمل کنید. 

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.