whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش جامع صرافی یونی سواپ Uniswap

1400/07/04 ساعت 05:52


صرافی یونی سواپ چیست؟صرافی یونی سواپ یک پلتفرم روی بلاکچین اتریوم است که برای معامله کردن توکن‌های ERC20 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صرافی برخلاف دیگر صرافی‌هایی که قصد پرداخت هزینه‌های معاملاتی را دارند، تنها هدف فعالیتش، رفاه عمومی است.

Uniswap ابزاری است که کاربران به وسیله آن می‌توانند بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای برای پلتفرم یا ملاقات حضوری با مذاکره کنندگان، اقدام به مبادله توکن‌های خود کنند. همچنین لازم است بدانید که برخلاف تمام سیستم عامل‌های DEX که برای مبادلات و هزینه‌ها با خریداران و فروشندگان مطابقت دارند، این صرافی از یک بیانیه عددی مقدماتی و نشانه‌های اتریوم و توکن برای انجام این کار استفاده می‌کند. 

پلتفرم صرافی یونی سواپ در سال 2018 ساخته شد و توانست به عنوان دومین پروژه بزرگ ارز دیجیتال در بازار سرمایه گذاری فعالیت کند. این پلتفرم خدمات مختلفی از جمله کیف پول را در اختیار کاربران خود قرار داده  است. همچنین لازم است بدانید که این صرافی، بر اساس سیستم منبع باز طراحی شده است و با کمک این ویژگی می‌تواند به کاربران خود اجازه دهد کدها را به صورت غیر متمرکز مبادله کنند.

پرشین الیت، نقطه‌ی شروعی برای سفری موفقیت‌آمیز در دنیای ارزهای دیجیتال است. به گونه‌ای که به گنجینه‌ سیگنال‌های دقیق ارز دیجیتال دسترسی پیدا می‌کنید. در «پرشین الیت»، ما پله‌های موفقیت شما را یکی پس از دیگری آماده کرده‌ایم.

آیا آرزو دارید با قدم‌های مطمئن و اطمینان بیشتری در بازار ارز دیجیتال پیش بروید؟ پس ابتدا احراز هویت بایننس خود را در «پرشین الیت» آغاز کنید و از کانال سیگنال‌ ارز دیجیتال خارجی وانواع سیگنال فیوچرز بهره‌برداری نمایید.

اعتماد به «پرشین الیت»، یعنی دستیابی به انواع سیگنال‌ فارکس برتر و دریافت مشاوره‌ تخصصی بازار های مالی. ما در اینجا هستیم تا سبد ارز دیجیتال شما را با رویکردهای نوین و استراتژی‌های هوشمندانه بهینه‌سازی کنیم. همراهی با ما، برابر با رشد دانش و سرمایه شما در بازارهای مالی می‌باشد. با ما به قله‌های جدیدی از موفقیت دست یابید.

صرافی یونی سواپ چگونه کار می‌کند؟

صرافی یونی سواپ یک تفاوت اساسی با سایر پلتفرم‌های DEX دارد و آن استفاده از محصول ثابت مدل‌های بازارساز به عنوان یک روش ارزیابی است. Uniswap از مهندسی متداول تجارت پیشرفته پیروی نمی‌کند و بدون کتاب سفارش کار می‌کند. این پلتفرم همانطور که گفتیم از محصول ثابت بازار ساز استفاده می‌کند. این نوع روش بازاریابی خودکار نیز معروف است.

بازاریاب خودکار یک قرارداد هوشمند است که باعث حفظ ذخایر نقدینگی یا ذخایری که می‌توانند فروشندگان در آن مبادله داشته باشند، می‌شود. شخصی که دو توکن به ارزش مشابه را در استخر وارد می‌کند، می‌تواند تامین کننده یا ارائه دهندگان تقدینگی باشد. به همین دلیل است که بسیاری از تاجران مقداری مالیات به استخر می‌پردازند. این مالیات بسته به سهم موجودی آن‌ها در اختیار ارائه دهندگان نقدینگی قرار می‌گیرد. این توکن‌ها می‌توانند شامل دو ERC20 یا یک ERC20 و یک توکن اتریوم باشند.

 

image

صرافی یونی سواپ

مزایای استفاده از پلتفرم یونی سواپ

AMM روش‌های بدون مجوز هستند، که نشان می‌دهد هیچ الزامی برای برآورده وجود معیار KYC نیست. شما نیازی به ورود به سیستم افشای هویت خود ندارید. همچنین هیچ مرجع مرکزی مانع مشتریان و نگه‌داری دارایی‌های آن‌ها نیست. در صرافی یونی سواپ امکان حمله سایبری نیز وجود ندارد در نتیجه سرمایه شما کاملا امن است.

صرافی یونی سواپ همانطور که گفتیم بر مبنای منبع باز است و به همین دلیل هر کسی می‌تواند از کد برای انجام معاملات غیر متمرکز استفاده کند. این که شما نیاز دارید یک بازرگان یا یک LP در Uniswap باشید، تنها چیزی که باید حفظ کنید یک کیف پول اتریوم تایید شده است. این می‌تواند یک Metamask جهانی و یک آدرس کیف پول باشد.

روش لینک دادن کیف پول به صرافی یونی سواپ بسیار ساده است. برای این کار کافی است از دو این گزینه استفاده کنید: برنامه را برای اتصال به کیف پول راه‌اندازی کنید.

با صرافی یونی سواپ می‌توانید مالکیت کامل دارایی‌های خود را داشته باشید. پلتفرم یونی سواپ برای سرمایه‌گذاری در زمینه بلاکچین که باید بلافاصله توکن‌های خود را به بازار تحویل دهند و مشتریان بالقوه را در نظر بگیرند، بسیار ارزشمند است.

با Uniswap نیازی به پرداخت مالیات توکن‌ها و سکه‌ها ندارید. کاربران قبل از لیست کردن توکن‌ها یا سکه‌ها برای مبادله، می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به مراحل تایید مبادله خود را انجام دهند.

پروتکل نقدینگی خودکار

استفاده از پروتکل نقدینیگ خودکار روشی که در صرافی یونی سواپ برای حل کردن مشکلات نقدینگی در مبادله‌های غیر متمرکز استفاده می‌شود. این کار با ایجاد انگیزه برای افرادی که در بورس برای تبدیل شدن به ارائه دهندگان نقدینگی lp، معامله می‌کنند است. کاربران Uniswap نقدینگی خود را با هم جمع می‌کنند تا صندوقی را ایجاد کنند که برای اجرای همه معاملات روی این پلتفرم قابل اجرا باشد.

هر توکن دارای استخری مخصوص است که کاربران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و برای محسابه قیمت هر توکن باید از الگوریتم‌های ریاضی و محاسبات کامپیوتری این عداد را به دست آورد. با کمک این سیستم دیگر نیازی به منتظر ماندن خریدار یا فروشنده برای تکمیل شدن معامله نیست. بلکه با کمک این سیستم می‌توان هر معامله‌ای را در کمترین زمان با قیمت مشخص و در صورت کافی بودن میزان نقدینگی در استخر انجام داد.

 

image

Uniswap

در ازای تامین سرمایه خود، هر Lp توکنی دریافت می‌کند که نشان دهنده سهم مشارکت شده در مجموعه است. به عنوان مثال اگر مبلغ 10000 دلار به یک نقدینگی که 100000 دلار در آن نگه‌داری می‌شود کمک می‌کردید، می‌توانستید 10 درصد از آن مجموعه را دریافت کنید.

از این توکن برای هزینه‌های معامله استفاده می‌توان کرد. برای هر معامله صرافی یونی سواپ که روی پلتفرم انجام می‌شود، 0.30 درصد هزینه ثابت برای هر معامله‌ای که روی پلتفرم انجام می‌شود و به صورت خودکار به ذخیره نقدینگی ارسال می‌شود.

هر زمان که یک تامین کننده نقدینگی تصمیم بگیرد که می‌خواهد خارج شود، بخشی از کل هزینه‌ها را از ذخیره نسبت به مبلغ واریز شده خود در آن مجموعه دریافت می‌کند. توکنی که آن‌ها دریافت کرده‌اند که سوابق بدهی آن‌ها ثبت می‌کند، از بین می‌رود.

نحوه تعیین قیمت توکن

یکی دیگر از عناصر مهم صرافی یونی سواپ، نحوه تعیین قیمت هر توکن است. به جای سیستم ثبت سفارش از بالاترین پیشنهادی که خریدار یا فروشنده می‌دهد برای ثبت استفاده می‌شود، Uniswap از یک سیستم بازار ساز خودکار استفاده می‌کند. برای تعدیل کردن میزان دارایی باید از یک روش جایگزین و به کمک معادلات ریاضی استفاده کرد. این کار با افزایش و کاهش قیمت سکه بسته به تعداد سکه در استخر مربوطه کار می‌کند.

در صورت اضافه شدن یک توکن ERC توجه به این نکته ضروری است که هر گاه شخصی یک توکن جدید ERC20 به Uniswap اضافه کرد، آن جدید شخص باید مقدار مشخصی دیگر از توکن‌ها را به نقدینگی خود اضافه کند. همچنین لازم است بدانید که این میزان اندازه استخر است که نقدینیگی را تعیین می‌کند. چرا که قیمت توکن‌ها در طول معامله تغییراتی می‌کنند. به همین دلیل است که در صورت وجود سرمایه زیاد، معاملات بزرگتری انجام می‌شود.

 

image

ارائه دهندگان نقدینگی

چگونه از صرافی یونی سواپ استفاده کنیم؟

شروع کار با صرافی یونی سواپ نسبتا ساده شده است. با این حال باید مطمئن شوید که از قبل کیف پول پشتیبانی شده برای ERC 20 مانند Metamask, WalletConnect, Coinbase wallet، Portis یا Formatic را دارید. هنگامی که یکی از این کیف پول‌ها را تهیه کردید، باید اتریوم را به اضافه کنید تا بتوانید در صرافی یونی سواپ معامله انجام دهید و گاز را پرداخت کنید. (به هزینه پرداختی برای معاملات اتریوم گاز گفته می‌شود).

بسته به تعداد افرادی که از شبکه استفاده می‌کنند، هزینه‌های گاز متفاوت است. شما برای استفاده از کیف پول در این صرافی و برای پرداخت از طریق اتریوم یه روش دارید: کند، متوسط، سریع. آهسته یا همان کند ارزان‌ترین گزینه، سریع گران‌ترین و متوسط چیزی بین این دو است. این مسئله تعیین می‌کند که تراکنش‌های شما چقدر سریع توسط استخراج کنندگان شبکه اتریوم پردازش می‌شود.

  1. به https://uniswap.org بروید.
  2. در “Use Uniswap" در سمت راست click  کنید.
  3. به " Connect wallet" را برای اتصال به کیف پول انتخاب کنید.
  4. با وارد شدن به کیف پول و متصل شدن به صرافی یونی سواپ از گزینه‌های کنار می‌توانید توکن‌های مورد نظرتان را تغییر دهید.
  5. انتخاب کنید کدام رمز را می‌خواهید عوض کنید ، مقدار را وارد کرده و روی "مبادله" کلیک کنید.
  6. پنجره پیش نمایش تراکنش ظاهر می شود و باید تراکنش را در کیف پول ERC-20 خود تأیید کنید.

سوالات متداول:

در ادامه چند تا از رایج‌ترین مسائلی که پیرامون یونی سواپ وجود دارد، پاسخ داده شده است:

چرا هزینه‌های یونی‌سواپ به این حد زیاد است؟

یونی‌سواپ نسخه V3، هنگام انجام عملیات مختلفی مانند اجرای معاملات، ارائه سرمایه، و حذف سرمایه، یک حد گاز بالا تعیین می‌کند. این به دلیل این است که این فعالیت‌ها می‌توانند پیچیده باشند و نیاز به منابع محاسباتی بیشتری داشته باشند، که منجر به هزینه‌های گاز بالاتر می‌شود.

چگونه هزینه‌های گاز در یونی‌سواپ را جلوگیری کنم؟

از آنجا که توکن‌های ERC-20 در هر معامله در یونی‌سواپ استفاده می‌شوند، معاملاتی که شامل زوج‌های مبتنی بر ETH هستند، نیاز به بسته‌بندی ETH دارند تا wETH به دست آید. اگر کاربر قبل از استفاده از یک مبادله غیرمتمرکز ETH خود را تبدیل کند، می‌تواند حداقل 20٪ از هزینه‌های گاز را صرفه‌جویی کند.

آیا یونی‌سواپ ارزان‌تر از متاماسک است؟

این نقل قول‌ها ممکن است شامل هزینه‌ی 0.875٪ برای خود متاماسک شده باشد، اما هنوز مطمئن نیستیم که آن‌ها این شماره‌های شگفت‌انگیز را از کجا آورده‌اند، که حدوداً هفت برابر گران‌تر از یونی‌سواپ است.

چه خطراتی در یونی‌سواپ وجود دارد؟

اگرچه تاکنون نشان‌دهنده‌ی ناامن بودن خود پلتفرم نبوده است، چندین خطر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله خطرات مالی، مسائل مرتبط با مطابقت و یا مواجهه با کلاهبرداری‌های احتمالی که در پلتفرم فهرست شده‌اند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.